معرفی و دانلود کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

عکس جلد کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن، داستان فراز و نشیب‌های کشوری است که میلیون‌ها مهاجر با آرزوهایی بزرگ بر خاک آن قدم گذاشتند. لیدیا بجورنلوند کتاب را با روایت سرگذشت مهاجرانی از سرزمین‌های دیگر شروع می‌کند، به وصف وقایع منجر به انقلاب آمریکا می‌پردازد و روند تدوین و تصویب قانون اساسی آمریکا را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

ایالات متحده‌ی آمریکا از ابتدا به شکل کنونی نبود و تعداد و نام ایالت‌های آن، تفاوت داشت. این کشور در ابتدا از سیزده ایالت خودمختار تحت استعمار کشور انگستان تشکیل شده بود. 13 ایالت با نام‌های کانکتیکات، دِلِوِر، جورجیا، مریلند، ماساچوست، نیوهمپشایر، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی، رود آیلند و ویرجینیا. اولین مستعمره‌ی انگلستان (ویرجینیا) در سال 1607 و آخرین مستعمره (جورجیا) در سال 1733 به وجود آمدند. اما این کشور چگونه از استعمار بریتانیا درآمد و به آمریکای امروزی بدل شد؟ کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن (The Constitution and the Founding of America)، داستان شکل‌گیری سومین کشور بزرگ جهان را روایت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

لیدیا بجورنلوند (Lydia Bjornlund) در فصل اول این کتاب، چگونگی شکل‌گیری دنیای جدید در قاره‌ی آمریکا را بررسی می‌کند. اروپاییان و به‌خصوص انگلیسی‌هایی که بر خاک آمریکا پا گذاشتند و در آن ساکن شدند، ملتی جدید را بنیان نهادند. این مهاجران در دسته‌های مختلف به آمریکا مهاجرت کردند: سیزده مهاجرنشین انگلستان که به فکر تجارت بودند، مهاجرانی که می‌خواستند روی زمین خودشان کار کنند، گروه‌های مذهبی‌ای که پناهگاهی می‌جستند و از همه مهم‌تر، افرادی که از اصلاح جامعه‌ی خود دست شسته بودند و می‌خواستند در یک سرزمین جدید به رؤیاهایشان جامه‌ی عمل بپوشانند.

فصل دوم کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن، به پیدایش روح آمریکایی و ملتی مستقل اختصاص دارد. در ابتدا انگلستان و فرانسه برای تصاحب قدرت و مالکیت، دست به مبارزه‌ای طولانی زدند. شاید همین مبارزه بود که به انقلاب آمریکا منجر شد. فرانسه بعد از هفت سال درگیری شکست خورد؛ اما رفتار زننده‌ی سربازان بریتانیایی با مهاجرنشینان، جرقه‌ی دشمنی مردمان آمریکا با انگلیس را روشن کرد. واقعه‌ی چای بوستون، قوانین تاونشند، چاپ کتاب «حس مشترک» و بسیاری از اتفاقات دیگر، به منزله‌ی هیزم آتش انقلاب آمریکا بودند. و این شاه جرج سوم، پادشاه انگلیس بود که آتش این انقلاب را شعله‌ورتر کرد. اعلامیه‌ی معروف استقلال در چهارم ژوئیه‌ی 1776 امضا شد و نمایندگان هر ایالتی برای رسیدن به اتحادی همه‌جانبه، عزم خود را جزم کردند.

بعد از اظهار نظر پادشاه انگلیس درباره‌ی اعلامیه‌ی استقلال، مردم برای رهایی از چنگ استعمار بریتانیا، مصمم‌تر شدند. ایالت‌ها اعلام آمادگی کردند و ارتشی با رهبری جورج واشنگتن به وجود آمد. در این میان کشور فرانسه نیز به این جنگ پیوست و زمینه را برای نبرد نهایی فراهم کرد. لیدیا بجورنلوند در فصل سوم کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن، به داستان انقلاب آمریکا می‌پردازد.

چهار فصل از کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن، به داستان تولد و تصویب قانون اساسی تخصیص داده شده. داستانی که پدران بنیانگذاری آمریکا از جمله بنجامین فرانکلین، جورج واشنگتن، الکساندر همیلتون، جان آدامز، ساموئل آدامز، تامس جفرسون، جیمز مدیسون و جان جِی در آن نقش‌های اصلی را ایفا می‌کردند. این قانون اساسی، آغازگر تحقق رؤیای میلیون‌ها مهاجر بود: آزادی.

معرفی و دانلود کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

انتشارات ققنوس این کتاب لیدیا بجورنلوند را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت‌خواه به انتشار درآورده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن برای کسانی است که می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره‌ی تاریخ آمریکا به دست آورند.

در بخشی از کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن می‌خوانیم

الکساندر همیلتون از مدت‌ها پیش طرفدار یک حکومت مرکزى مقتدر بود. او نیز مانند واشنگتن عقیده داشت که فرمانروایى از طریق سیزده ایالت خودمختار ناممکن است. همیلتون سال‌هاى سال براى برگزارى یک مجمع قانون اساسى فعالیت کرده بود. او در سال 1780 نامه‌اى هفده صفحه‌اى براى یک عضو کنگره‌ی مهاجرنشینان فرستاده و نظام مبتنى بر اصول کنفدراسیون را «نه مناسب جنگ و نه مناسب صلح» نامیده و «زیاده‌روى در روح آزادى را که باعث شده بود برخى ایالت‌ها نسبت به قدرتى که در دست خودشان نباشد حسادت نشان دهند» مورد سرزنش قرار داده بود. او براى بیان نظریات خود در یک رشته مقالات شش‌قسمتى در روزنامه با نام مستعار «وحدت‌طلب» به شرح و بسط نامه خود پرداخت و کاستى‌هاى اصول کنفدراسیون را برشمرد و خواستار برگزارى یک مجمع شد. همیلتون در اجلاس آناپولیس فرصت را براى خود مناسب دید. به اصرار او، نمایندگان از کنگره خواستند جلسه‌اى را براى بازنگرى در اصول کنفدراسیون برگزار کند.

کنگره با تصویب قطعنامه‌اى برگزارى این مجمع را تأیید و از ایالات دعوت کرد نمایندگانى را «براى مورد توجه قرار دادن وضعیت ایالات متحده و طرح‌ریزى چنان تدابیرى براى آینده که، براى ارائه قانون اساسى حکومت فدرال، متناسب با مقتضیات اتحادیه، به نظرشان ضرورى مى‌رسد» اعزام دارند قرار شد «مجمع عالى» یا «مجمع فدرال» در مه 1787 در فیلادلفیا برگزار شود. با آن که در آن زمان مردم عقیده داشتند که هدف از آن اجلاس بازنگرى در اصول کنفدراسیون است، اما در واقع قانون اساسى تازه‌اى پا به عرصه گذاشت. از این رو، اجلاس تاریخى فیلادلفیا بیش‌تر به نام «مجمع قانون اساسى» شناخته شده است.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهاى مهم در تاریخ قانون اساسى و بنیانگذارى آمریکا
پیشگفتار: تجربه‌ی آمریکایی
1: برپایى دنیاى جدید
2: روح آمریکایى
3: تلاش براى خودمختارى
4: راه فیلادلفیا
5: مجمع قانون اساسى
6: تولد قانون اساسى
7: مبارزه براى تصویب
8: میراثى ماندگار
یادداشت‌ها
براى مطالعه‌ی بیش‌تر
منابع مورداستفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-964-311-493-0
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن

برای دریافت کتاب بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.