معرفی و دانلود کتاب به دور از تنش: راهنمای مدیریت روابط ناسالم خانوادگی

عکس جلد کتاب به دور از تنش: راهنمای مدیریت روابط ناسالم خانوادگی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به دور از تنش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به دور از تنش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به دور از تنش: راهنمای مدیریت روابط ناسالم خانوادگی

برقراری روابط سالم نقش مؤثری در سلامت روان و بهبود عملکرد شخصی و اجتماعی ما ایفا می‌کند. روابط خانوادگی اصلی‌ترین ارتباطی است که فرد در جریان آن می‌تواند به رشد و شکوفایی و یا شکست برسد. کتاب به دور از تنش نوشته‌ی ندرا گلاور تواب روابط میان اعضای خانواده را آسیب‌شناسی می‌کند و راهی مؤثر برای عبور از تروماها، خلأها و آسیب‌ها پیشنهاد می‌کند. لازم به ذکر است که این اثر در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب به دور از تنش

هر خانواده‌ای داستانِ خودش را دارد. برای برخی از ما، خانواده پایگاه محکمی است که اعتمادبه‌نفسمان را افزایش می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا در مواجهه با چالش‌های زندگی، رو به جلو حرکت کنیم. برای برخی دیگر، خانواده ممکن است منبع درد، آسیب و درگیری باشد. در کتاب به دور از تنش (Drama Free)، یک درمانگر و مشاور خانواده‌ی حرفه‌ای به نام ندرا گلاور تواب (Nedra Glover Tawwab)، توصیه‌های روشنی برای شناسایی الگوهای ناکارآمد خانواده و انتخاب بهترین مسیر برای شکستن چرخه و حرکت رو به جلو ارائه می‌دهد.

ندرا گلاور تواب در کتاب به دور از تنش ابزارهایی پیش روی ما قرار می‌دهد تا بتوانیم روابط خانوادگی را درک کنیم و با روش‌های ساده‌تری شرایط را مدیریت کنیم و در همین حال، بر شخصیت خود متکی بمانیم. این کتاب روشن‌کننده‌ی مسیر قدرتمندی است که ما را از تروماها، خلأهای عاطفی و آسیب‌های ناشی از والدین معتاد و غایب می‌رهاند و رو به جلو می‌راند.

معرفی و دانلود کتاب به دور از تنش

برای برخی از ما، پیچیده‌ترین رابطه‌ای که در زندگی با آن کلنجار می‌رویم رابطه با خانواده است. روابط خانوادگی تعیین‌کننده‌ی کیفیت و نحوه‌ی عملکرد ما در روابطی مانند روابط دوستانه و عاشقانه هستند. کتاب به دور از تنش حاوی نکاتی عملی در مواجهه با مسائلی است که همه‌روزه با آن‌ها کلنجار می‌رویم. هدف این کتاب پاسخ به دو پرسش اساسی است: زمانی که مشکلی اساسی وجود دارد، چطور روابط خود را با اعضای خانواده ادامه دهیم؟ و زمانی که تمایلی به ادامه‌ی ارتباط با خانواده نداریم، چگونه این ارتباط را قطع کنیم؟

کتاب حاضر موضوعات گسترده‌ای را در بر می‌گیرد؛ نویسنده از اختلالات و معضلات درون خانواده شروع می‌کند و با عیب‌یابی روابط میان فرزندان و والدین، ما را برای مدیریت تنش‌های موجود و پذیرفتنِ افرادی که تغییر نمی‌کنند آماده می‌کند. ندرا گلاور تواب درنهایت مسیر رشد و شکوفایی را از خلال خانواده‌ا‌ی پرتنش نشانمان می‌دهد. او در این کتاب به ما کمک می‌کند تا صدای ازدست‌رفته‌ی خود را در خانواده‌ای ناکارآمد بازیابیم.

نشر میلکان این کتاب را با ترجمه‌ی شکیلا کلائی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب به دور از تنش

  • کتاب به دور از تنش راهنمایی جذاب برای درک آنچه واقعاً در خانواده می‌گذرد است و علاوه‌براین در مسیر ایجاد تغییراتی سالم ما را هدایت می‌کند. (مایلیک تیل)
  • یکی از واقعیت‌های تغیرناپذیر زندگی، پویایی خانواده‌ای است که در آن بزرگ شده‌ایم. این پویایی شامل مجموعه قوانین و الگوهای خوب یا بد است. ندرا گلاور تواب این فرضیات را تغییر می‌دهد، روابط پیچیده را باز می‌کند و برای تغییرات مثبت ابزارهایی ارائه می‌کند. (جودسان بروئر)
  • اگر نگرشی تازه را در خود پرورش ندهیم و به شکاندن این چرخه باور نداشته باشیم، چنان در مسائل خانوادگی غرق خواهیم شد که به کلْ زندگی خودمان را فراموش خواهیم کرد. با راهنمایی‌های دل‌سوزانه‌ی ندرا گلاور تواب و شیوه‌های تربیتی‌اش می‌توانیم به متخصصی در زمینه‌ی تغییر شرایط زندگی خودمان تبدیل شویم. (لوری گوتلیب)

کتاب به دور از تنش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال بهبود روابط خود با اعضای خانواده هستید و می‌خواهید به مهارتی برای حل چالش‌های موجود در خانواده دست یابید، کتاب به دور از تنش انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب به دور از تنش: راهنمای مدیریت روابط ناسالم خانوادگی می‌خوانیم

بعداز مرگ پدربزرگ آوری، آلبرت، خانواده در شرف فروپاشی قرار گرفت، چراکه نام برخی از عموها و پسرعموهای او در وصیت‌نامه ذکر نشده بود. از کسانی که نامشان در وصیت‌نامه قید شده بود انتظار می‌رفت سهم ارث خود را با افرادی که از وصیت‌نامه حذف شده بودند تقسیم کنند. وضعیت اسفناکی بود.

برای سال‌ها همه تصور می‌کردند آلبرت هر پنج فرزندش را دوست دارد، اما حالا مشخص شد که دختر و پسر بزرگش فرزندان محبوب او بودند. وقتی ‌که زنده بود، به هر پنج فرزند خود هدایای نقدی می‌داد، اما در وصیت‌نامه‌اش فقط برای دو فرزند ارشدش و دو نوه از دوازده نوه وجوه و دارایی باقی گذاشت.

پس‌از مرگ آلبرت، اعضای خانواده دیگر تعطیلات را با هم سپری نمی‌کردند، چراکه همه درباره‌ی وصیت‌نامه بحث می‌کردند. پدر آوری فرزند وسط خانواده بود. او ارتباط خودش با دو خواهر کوچک‌ترش را قطع کرد. آوری ارتباطی قوی با پدربزرگش نداشت. برای همین وقتی نام او در وصیت‌نامه ذکر نشد، چندان تعجب نکرد. او نمی‌توانست درک کند که چرا پدر و خاله‌هایش به‌خاطر خانواده‌ی خود این اختلافات را کنار نمی‌گذارند. آوری وصیت‌نامه را انتخاب پدربزرگش می‌دید، اما می‌دانست که در صورت بیان این موضوع از خانواده طرد خواهد شد.

آوری زمان زیادی را با عموزاده‌ها و عمه‌هایش می‌گذراند، اما حالا این اختلافات برقراری ارتباط را برای او دشوار کرده بود. او نمی‌خواست طرف کسی را بگیرد و درعین‌حال به دزدکی صحبت‌کردن با بستگانش تمایلی نداشت. هر وقت که با عمه‌هایش صحبت می‌کرد، زمان به غیبت درباره‌ی خواهر و برادر بزرگ‌ترشان سپری می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

مجید از کتاب
مقدمه
بخش اول: اختلال یادگیری
فصل اول: اختلال عملکرد چگونه به ‌نظر می‌رسد؟
فصل دوم: نقض مرزها، هم‌وابستگی، تحول‌نیافتگی
فصل سوم: اعتیاد، غفلت، سوءاستفاده
فصل چهارم: تکرار چرخه
فصل پنجم: آسیب‌ روحی در بین نسل‌ها
بخش دوم: التیام‌بخش
فصل ششم: مقاومت و پافشاری بر عملکردی ناکارآمد
فصل هفتم: شکوفا شدن یا زنده‌ ماندن
فصل هشتم: چگونگی مدیریت روابطمان با افرادی که تغییر نمی‌کنند
فصل نهم: پایان روابط زمانی‌ که دیگران تغییر نمی‌کنند
فصل دهم: داشتن پشتیبانی خارج از خانواده
بخش سوم: رشد کردن
فصل یازدهم: عیب‌یابی روابط با والدین
فصل دوازدهم: عیب‌یابی روابط خواهر و برادری
فصل سیزدهم: عیب‌یابی روابط با کودکان
فصل چهاردهم: عیب‌یابی روابط در خانواده‌ای پُرجمعیت
فصل پانزدهم: ماهیت روابط با خانواده‌ی همسر
فصل شانزدهم: مدیریت خانواده‌ی تلفیقی
فصل هفدهم: آغاز فصلی جدید
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به دور از تنش: راهنمای مدیریت روابط ناسالم خانوادگی
نویسنده
مترجمشکیلا کلائی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-622-254-532-1
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به دور از تنش

مهدیس سالاری
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
کتاب خیلی روان ترجمه شده میتونم بگم وقتی کتابو میخونی حس میکنی درک و حمایت میشی در بحرانهای خانوادگی و نویسنده دوستانه و آگاهانه بهت راهنمایی میده که چطور از تنش به سلامت عبور کنی... فصلی که میتونست به کتاب اضافه بشه در باره تقویت مهارتهایی هست که در زمان تنش معمولا برخی افراد رو مایوس و و ناتوان در انجام راهکاهای ارایه شده میکنه
ساغر کاشانی
۱۴۰۳/۱/۸
این کتاب اطلاعات بسیار مفیدی داشت و ابزار بسیار خوبی است. تنها انتقاد من این است که ساختار کتاب را گاهی گیج کننده می بینم و همچنین چند نکته حداقلی وجود دارد که با آن ها موافق نیستم. اما من از این کتاب مطالبی جدید را یاد گرفتم و فکر می کنم مقدمه ای عالی برای تعیین مرزها است. خواندش برای هر شخصی لازم و مفید خواهد بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب به دور از تنش

برای دریافت کتاب به دور از تنش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.