معرفی و دانلود کتاب به سوی آرامش: خودشناسی و خودباوری

عکس جلد کتاب به سوی آرامش: خودشناسی و خودباوری
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به سوی آرامش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به سوی آرامش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به سوی آرامش: خودشناسی و خودباوری

کتاب به سوی آرامش، نوشته‌ی گیتی تنکلی شما را به سوی آگاهی و شناخت توانایی‌هایتان راهنمایی می‌کند. نویسنده‌ی کتاب باور دارد که لازمه‌ی موفقیت در زمینه‌های مختلف، خودشناسی است. او در ادامه توضیح می‌دهد که انسان‌ها باید توانایی برقراری ارتباط با خود را داشته باشند و ویژگی‌های شخصیتی خود را بشناسند تا با مثبت‌اندیشی راه آرزوهایشان را پیش بگیرند. بنابراین، با نگارش این کتاب به کمک مخاطبان آمده تا آن‌ها را در این مسیر راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب به‌ سوی آرامش

خودشناسی و باور به توانایی‌های فردی، اولین قدم برای دستیابی‌ به موفقیت است. کتاب به‌ سوی آرامش، ضمن تشریح اهمیت این موضوع، کمک می‌کند تا خواننده ارتباط عمیق‌تر و مؤثرتری با خود برقرار کند. نویسنده‌ی کتاب، گیتی تنکلی، توضیح می‌دهد که ارتباط با خویشتن باید همیشه و در هر شرایطی برقرار باشد و به‌مرور زمان تقویت شود. او با طرح سؤالاتی کلیدی، مخاطب را به چالش می‌کشد و او را مشتاق می‌کند تا در راستای توسعه‌ی مهارت‌های خود قدم بردارد.

حتماً تاکنون از خود پرسیده‌اید که اساساً ما که هستیم و کدام ویژگی‌های شخصیتی، ما را تعریف می‌کنند؟ اهدافمان چیست و در چه زمینه‌هایی می‌توانیم به توانایی‌های خود اتکا کنیم؟ این‌ها سؤالاتی‌اند که در ابتدا گنگ و نامفهوم جلوه می‌کنند، اما مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو کمک می‌کند تا پاسخگوی آن‌ها باشید.

نویسنده در کتاب پیش‌رو بر دو نکته تأکید کرده: خودشناسی و مثبت‌اندیشی. خودشناسی به این معناست که فرد در آگاهی کامل نسبت‌ به ضعف‌ها، نقاط قوت و استعدادهای خود زندگی کند. چنین شناختی باعث می‌شود آرامش، در تمام موقعیت‌ها جاری شود و از فرد در برابر دلواپسی‌ها محافظت کند. در این فرایند، مثبت‌اندیشی می‌تواند تأثیر چشم‌گیری داشته باشد. برای مثال، می‌توان به افرادی اشاره کرد که ارتباطی تأثیرگذار با خدا برقرار کرده‌اند. آن‌ها به کمک ایمان خود توانسته‌اند مثبت‌اندیشی را در ابعاد مختلف زندگی نهادینه کنند. در نتیجه معمولاً به آرامش منحصربه‌فردی دست یافته‌اند. این ویژگی در رفتار و منش این دسته از افراد هم مشهود است.

شایان ذکر است که نقش افکار را در شکل‌گیری احساسات نیز نمی‌توان انکار کرد. افکار منفی می‌توانند فرد را به‌شدت غمگین و افسرده کنند و برعکس نگرش‌های مثبت، روحیه‌ی او را تقویت کرده و نشاط را در زندگی به جریان می‌اندازند. به همین خاطر است که افراد مثبت‌اندیش، از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردارند و در پیشبرد فعالیت‌های روزمره عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

فرایند تبدیل افکار منفی به مثبت، با یک پاک‌سازی ذهنی به‌ ثمر می‌نشیند. باورهای موجود در بستر خانواده، جامعه و محیط پیرامون، ضمیر ناخودآگاه انسان را شکل می‌دهند. اما انسان بالغ این توانایی را دارد که با شناخت کافی، اندیشه‌های خود را مورد بازبینی قرار دهد، برخی را کنار گذاشته یا با نمونه‌های بهتر جایگزین کند. چراکه ذهن از قدرتی شگفت‌انگیز برخوردار است و می‌تواند تحولی خارق‌العاده در سلامت جسمی و روحی، ثروت، موفقیت‌های کاری و اجتماعی، روابط سالم و داشتن احساس خوشبختی ایجاد کند.

این کتاب به خوانندگان آموزش می‌دهد که چگونه از طریق شناخت خویشتن بتوانند بر ذهن تسلط پیدا کنند و در نهایت زندگی‌ای سرشار از آرامش و موفقیت داشته باشند. تقویت عزت‌نفس، هدف‌گذاری، رهایی از بند ترس‌ها، اعتمادبه‌نفس، چگونگی برقراری ارتباطات سالم و نقش ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه در این مسیر، از مباحثی‌اند که گیتی تنکلی در کتاب به‌ سوی آرامش تشریح کرده است. این کتاب که در دسته‌ی آثار روان‌شناختی قرار می‌گیرد، به‌همت انتشارات لیوسا منتشر شده است.

کتاب به‌ سوی آرامش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام کسانی که خواهان شناخت بیشتر، برقراری صلح با خویشتن، کسب موفقیت‌های درخشان و حضور ملموس آرامش در زندگی هستند، پیشنهاد می‌شود.

با گیتی تنکلی بیشتر آشنا شویم

گیتی تنکلی، اولین نویسنده‌ی زن ایرانی است که کتاب‌هایی در زمینه‌های مثبت‌اندیشی، آرامش و چگونگی کسب ثروت تألیف کرده. او چندین سال از فعالیت حرفه‌ای خود را به مطالعه و پژوهش در زمینه‌ی خودشناسی اختصاص داده و دستاورد تلاش‌های خود را در کتاب به‌ سوی آرامش منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب به سوی آرامش می‌خوانیم

با توجه به خلقت تو که سرشار از عشق بوده است و ارجمندترین موجود براى خداوند و کل کائنات به شمار مى‌روى، باید قدر خودت را آن‌طور که هستى بدانى و متوجه باشى که تو نه براى دنیا، بلکه دنیا براى تو و براى خاطر تو خلق شده است. با توجه به این موارد و صفات الهى که در تو به ودیعه گذارده شده، چگونه باید به خود بنگرى و خود را باور داشته باشى و عملکردت چگونه باید باشد؟ فراموش نکن که تو به دنیا نیامده‌اى تا از خود ضعف نشان دهى. تو آمده‌اى تا مقتدرانه به خواسته‌ات دست یابى. تو باید قدر خود و خداى خود را آن‌طور که شایسته است، بدانى. خدایى که سراسر عشق مى‌باشد، خدایى که عاشقانه تو را سرشت و مشتاقانه به تو مى‌نگرد، و تو نیز باید قدردان باشى و صفات الهى را در خود تقویت کنى و از آن بهره بگیرى.

اعتماد به نفس یکى از مهم‌ترین صفات الهى و انسانى است. بدون آن تو از دست رفته‌اى بیش نیستى. اعتماد به نفس همانند مغز انسان است که بدون آن و با توقفش زندگى پایان مى‌یابد. اعتماد به نفس عالى باعث خوب زندگى کردن و درخشش تو در تمام مراحل زندگى خواهد شد. با آن عزت نفسى که تو دارى، متوجه هستى که چگونه لایق دوست داشتن خود مى‌باشى. پس در درجه‌ى اول خودت را دوست داشته باش. به دیروزت نگاه نکن که چگونه بودى. امروز به بعد خود را در نظر بگیر. از امروز تو مى‌دانى کیستى و چگونه باید به خود ارج بنهى. تمام افکار منفى را دور بریز و با نگاهى عاشقانه به خودت و عشقى که خداوند در تو به ودیعه گذارده است، بنگر. شخصى با اعتماد به نفس بالا و عالى همیشه از لحاظ فیزیکى مراقب وضعیت بدنى‌اش هست. قدم‌هایش را بلند و محکم برمى‌دارد. پشتش را صاف نگه‌مى‌دارد و موقع نشستن خمیده نمى‌نشیند و شانه‌هایش را بالا مى‌گیرد. هنگام صحبت آگاهانه و محکم و قاطعانه، اما پرمهر سخن مى‌گوید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
عزت‌نفس
اهداف
رهایى از ترس
اندیشه
بخشایش
اعتمادبه‌نفس
برقرارى ارتباطات
حفظ ارتباط
ارتباط همسران
مدیریت و رهبرى
ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به سوی آرامش: خودشناسی و خودباوری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-964-5634-42-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به سوی آرامش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به سوی آرامش

برای دریافت کتاب به سوی آرامش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.