معرفی و دانلود کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید

عکس جلد کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید
قیمت:
79900 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید

چگونه می‌توان عوامل مزاحم را از زندگی حذف کرد و به موفقیت رسید؟ وین دایر نویسنده‌ی پرفروش در کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید با ارائه‌ی راهکارها و روش‌های قدرتمند به شما کمک می‌کند تا افکار و عادات غلطی که در عمق ذهنتان ریشه دوانده است را تغییر دهید و رویاهایتان را واقعیت بخشید.

درباره‌ی کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید:

این کتاب درباره‌ی اسارت انسان‌ها به دست بهانه‌هاست! تاکنون چندبار تصمیم گرفته‌اید تا کاری که می‌خواهید را انجام دهید اما موفق نشدید؟ همه‌ی ما در طول زندگی‌ با بهانه‌هایی که برای انجام کارهای بزرگ و کوچک می‌آوریم بزرگترین جنایت‌ها را در حق خودمان می‌کنیم. آیا دلیل این رفتارها را می‌دانید؟ شک نداشته باشید که عاملی مزاحم در این زمینه نقش دارد که به صورت‌های‌ گوناگون پدیدار می‌شود و اجازه نمی‌دهد تا آن‌گونه که می‌خواهید زندگی کنید.

کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید (Excuses begone) انواع بهانه‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که به صورت ناخودآگاه پشت آن‌ها سنگر گرفته‌اید و مانع از پیشرفت شما می‌شوند. دکتر وین دایر (Wayne Dyer) چگونگی رهایی از این بهانه‌ها را به شما آموزش می‌دهد.

آیا تا به حال با خود اندیشیده‌اید که چطور می‌توانید عادات و افکار زیان‌بار خود را شناسایی و تغییر دهید؟

همه‌ی ما افکار و عادات مخربی را از کودکی در سر پرورش داده‌ایم و امروز همانند الگوهای کهنه و فرسوده از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ الگوهایی که تبدیل به بهانه‌های بزرگ شده‌اند و بهانه‌هایی که مانع از تحقق رویاهایمان می‌شوند! اگر به معنای واقعی تصمیم گرفته‌اید تا بهانه‌های خود را بی‌خانمان کنید و تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید، راهکارهای دکتر وین دایر را در این کتاب مطالعه کنید.

تاکنون مردان و زنان بسیاری با به کارگیری تمرینات این کتاب موفق شده‌اند تا وزن خود را کاهش دهند و یا اعتیاد خود را کنار بگذارند. برای تغییر دادن اندیشه‌‌های بلند مدت و زیان‌بار هرگز دیر نیست. این نکته را فراموش نکنید که همین افکار و عادات غلط منجر خواهند که شما از بهانه‌ها به منزله‌ی توجیهی برای باقی ماندن در همین وضعیت کنونی‌تان بهره ببرید. پس برخیزید و از همین حالا شروع کنید.

کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم تصمیم گرفته‌اید با تغییر اندیشه‌ها و عادت‌های زیان‌بار خود، قدمی برای رشد و موفقیت بردارید و برای انجام هر کاری بهانه‌ها را کنار بگذارید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید.

با وین دایر بیشتر آشنا شویم:

یکی از بزرگترین درمانگران و نویسنده‌ی برخی از آثار پرفروش در زمینه‌ی خودسازی، وین دایر نام دارد. وی در سال 1940 در شهر دیترویت متولد شد و بیشتر کودکی‌اش در پرورشگاه گذشت. وین بعدها به کار تحقیقی در دانشگاه سنت جان پرداخت و در همین ایام برای نخستین بار مطالبی در مجلات و روزنامه‌ها از خود منتشر کرد. او همچنین به صورت موقت مشغول انجام درمان‌هایی بر روی مراجعین خصوصی خود شد. دایر که به روان‌درمانی علاقه‌ داشت، متوجه بود که مشکل بسیاری از مراجعینش، نه روانی، بلکه روحی‌ست.

او در پی ارائه‌ی راه‌حل‌های معنوی برای حل ریشه‌ای و همیشگی بحران‌های روحی - روانی انسان بود. سخنرانی او در دانشگاه سنت جان درباره‌ی راه‌های غلبه بر افکار منفی، برای نخستین بار نام وین دایر را بر سر زبان‌ها انداخت. بسیاری از دانشجوها ترغیب شده بودند که در کلاس‌های آموزشی او شرکت کنند. در همین زمان، دایر به پیشنهاد یک بنگاه انتشاراتی، ایده‌های خود را در قالب کتابی با عنوان «قلمرو اشتباهات شما» به انتشار رساند. این اثر در هفته‌ها و ماه‌های نخست چندان سر و صدایی به پا نکرد، اما به مرور خوانندگان مختلفی یافت؛ به زبان‌های گوناگونی ترجمه شد و سرانجام، به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های قرن تبدیل گشت.

پس از این، وین دایر از تدریس و درمان خصوصی دست کشید و به برگزاری سمینارهای بزرگ و سخنرانی در تلویزیون ملی روی آورد. او همچنین حدود ده اثر پرفروش دیگر به رشته‌ی تحریر درآورد و نام خود را به عنوان یکی از مطرح‌ترین نویسندگان انگیزشی جهان به ثبت رسانید. سرانجام وین دایر در سال 2015، در سن هفتاد و پنج سالگی از دنیا رفت.

جملات برگزیده‌ی کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید:

- بهانه‌ آوردن عملی بد و وحشتناک است. (الکساندر پوپ)

- وقتی شخصیتمان را به‌شیوه‌ای اشتباه و بر مبنای عادت‌هایی زیان‌بار می‌سازیم؛ جهنمی را در این دنیا برای خودمان بنا می‌کنیم که از جهنم واقعی در جهان آخرت نیز چندان بهتر نخواهد بود..... ما، خودمان، سرنوشتمان را به‌صورت خوب یا بد می‌سازیم. (برگزیده از کتاب مبانی روان‌شناسی نوشته‌ی ویلیام جیمز)

- هیچ حقیقتی را دلگرم‌کننده‌تر از این حقیقت نیافتم که بشر توانایی انکارناپذیری دارد و می‌تواند زندگی‌اش را با تلاشی آگاهانه به سطحی عالی برساند. (برگزیده از کتاب والدن نوشته‌ی هنری دیوید ثورو)

- آگاهی‌ یافتن، از این‌که چگونه درگیر هستید، سبب می‌شود وضعیتتان را بهبود ببخشید. (فریتس پرلز)

در بخشی از کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید می‌خوانیم:

اندیشه‌های بلندمدت، ریشه‌دار و زیان‌بار به‌راستی شما را درگیر نگه می‌دارند..... اغلب حتی در این‌گونه موقعیت‌ها تشخیص نمی‌دهید که درگیر هستید. به این دلیل که این نوع فعالیت‌های ذهنی به‌راستی شما را به مسیری جدید رهنمون نمی‌شوند؛ پس آگاهی‌یافتن، در حقیقت، نخستین گام برای رهاشدن از بهانه‌ها خواهد بود.

گسترش‌دادن آگاهی، در حقیقت، فعالیت مقدماتی در زمینه‌ی پذیرش‌داشتن برای دیدارکردن با خود واقعی‌تان است. زندگی‌کردن بی‌توجه به ساختار اندیشه‌ها و باورها، در طی روزها و سال‌های متمادی، عادتی است که ماهیت اشتباه و من‌محورتان را تشویق می‌کند و آن را پرورش می‌دهد. اکهارت تول می‌گوید که آگاهی و ماهیت من‌محور شما نمی‌توانند با هم در یک جا وجود داشته باشند زیرا آگاهی در حقیقت ماهیت واقعی و راستین شما را پرورش می‌دهد و آن را در کانون تجربه‌های زندگی‌تان استوار می‌کند. از آن‌جا که ماهیت اشتباه و راستینتان به‌طور متقابل دو ماهیت جداگانه و منحصربه‌فرد محسوب می‌شوند؛ من باور دارم شناختن هر دوی آن‌ها ارزشمند است. نگرش من دراین‌باره چنین است: اگر قصد دارید زندگی عاری از بهانه‌ها را تمرین کنید؛ باید با ماهیت راستینتان رابطه‌ای کامل داشته باشید.

شما در حیطه‌ی بی‌شکل و نامرئی از چه نیرویی سرچشمه گرفته‌اید؟ دانشمندان اعتراف می‌کنند همه‌ی ذره‌ها، به‌انضمام شما، از میدان انرژی بی‌شکلی سرچشمه می‌گیرند که ماهیتی مادی ندارد. فقط خداوند است که زندگی می‌بخشد و همه‌ی آفریده‌ها دوباره به‌سوی خداوند بازمی‌گردند. در این دنیا جایی برای ماهیت من‌محور شما وجود ندارد زیرا چنین ماهیتی بر این باور اشتباه تأکید دارد که شما با دارایی‌ها و دستاوردهای خودتان در زندگی شناخته می‌شوید. اندیشیدن به ماهیت راستینتان سبب می‌شود دراین‌باره آگاهی یابید که آفریده‌ای باشکوه و خداجو هستید و توانایی بی‌نظیری دارید تا هر آنچه را احساس می‌کنید بخشی از سرنوشتتان محسوب می‌شود، فراتر از هرگونه بهانه‌ای، در این‌جا و روی این کره‌ی خاکی، برای خودتان بیافرینید.

وقتی آگاهی‌داشتن به بخشی از واقعیت وجودی شما تبدیل می‌شود؛ دیگر نیازی نیست تا کمبودها و فرصت‌های ازدست‌رفته‌ی خودتان را توجیه کنید. در عوض، از حیطه‌ی ماهیت من‌محورتان فراتر می‌روید و به‌سوی مقصدی جدید از آگاهی برتر رهسپار می‌شوید. به بیان ساده‌تر می‌توان چنین گفت: اگر تشخیص ندهید که دیگر مجبور نیستید به عادت‌های قدیمی و زیان‌بارتان وابسته باشید؛ پس آن عادت‌ها بر شما مسلط خواهند شد و همواره ادامه خواهند یافت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول
فصل اول: بله، شما می‌توانید عادت‌های دیرینه و زیان‌بارتان را تغییر دهید
سخنی جدید درباره‌ی باورها
تأثیر دارونماها
برنامه‌ریزی ماندگار و ریشه‌دار شما
با بهانه‌های بزرگتان خداحافظی کنید
فصل دوم: دو بخش ذهن شما
آگاهی خلاق
ضمیر نیمه‌ خودآگاه
خودتان را با نگرشی جدید بنگرید
نگرش جدیدتان را برای فهرست بهانه‌های رایجتان به‌ کار ببرید
نگرش جدیدتان درباره‌ی ساختار ژنتیکی
نگرش جدیدتان درباره‌ی برنامه‌نویسی ممتیکی
نگرش جدیدتان درباره‌ی آگاهی خلاق
نگرش جدیدتان درباره‌ی آگاهی عادت‌گونه
فصل سوم: فهرست بهانه‌های شما
فهرستی از بعضی بهانه‌های رایج در میان انسان‌ها
1. این‌کار دشوار خواهد بود
2. این‌کار پرمخاطره خواهد بود
3. این‌کار فقط در بلند مدت به‌ ثمر خواهد رسید
4. این‌کار سبب می‌شود خانواده‌ام از من برنجند
5. من شایستگی ندارم
6. سرشت من این‌گونه نیست
7. من، برای انجام‌ دادن این‌کار، توانایی مالی ندارم
8. هیچ‌کس به من کمک نخواهد کرد
9. این رویداد هرگز در گذشته اتفاق نیفتاده است
10. من نیرومند نیستم
11. من از هوش کافی برخوردار نیستم
12. من بسیار پیر یا بسیار جوان هستم
13. محدودیت‌ها مانع خواهند شد
14. این هدف بسیار بزرگ است
15. من از انرژی و نشاط کافی برخوردار نیستم
16. پیشینه‌ی شخصی من در خانواده چنین است
17. من بسیار پرمشغله هستم
18. من بسیار وحشت‌زده هستم
بخش دوم
فصل چهارم: راهکار نخست: آگاهی
از بهانه‌آوردن تا آگاهی‌ یافتن
مسیرهای بسیار آگاهی
چند پیشنهاد برای به‌ کارگیری آگاهی
فصل پنجم: راهکار دوم: هماهنگی
بهانه‌ها همگی نشان‌دهنده‌ی ناهماهنگی هستند
هماهنگی در حقیقت آگاهی در عمل است
همیشه به‌ شیوه‌ای هماهنگ با سرچشمه‌ی وجودتان بیندیشید
چند پیشنهاد برای به‌ کارگیری شیوه‌ی هماهنگی
فصل ششم: راهکار سوم: زیستن در زمان حال
ماهیت من‌ محور، بهانه‌جویی و لحظه‌ی گیج‌کننده‌ی اکنون
زمان حال را قدر بدانید
داوری‌ کردن را کنار بگذارید
چند پیشنهاد برای به‌ کارگیری آگاهی زیستن در زمان حال
فصل هفتم: راهکار چهارم: ژرف‌اندیشی
ژرف‌اندیشی و جذب
شیوه‌ی عملکرد ژرف‌اندیشی
چند پیشنهاد برای به‌ کارگیری شیوه‌ی جدید ژرف‌اندیشی
فصل هشتم: راهکار پنجم: خواست واقعی
چهار سؤال مهم درباره‌ی خواست
1. آیا من می‌خواهم مسؤولیت کامل را درباره‌ی همه‌ی موقعیت‌های زندگی‌ام بپذیرم؟
2. آیا می‌خواهم ماهیت من‌ محورم را به معنای واقعی کنار بگذارم؟
3. آیا می‌خواهم پنداره‌هایی سازنده را روی صفحه‌ی ذهنم پرورش دهم؟
4. آیا در مسیر دستیابی به اهداف ارزشمندم می‌خواهم گرایش‌ نداشتنم را از بین ببرم؟
چند پیشنهاد برای به‌ کارگیری نگرش خواستن واقعی در زندگی
فصل نهم: راهکار ششم: شور و شوق
اشتیاق بر بهانه‌ها غلبه می‌کند
شور و شوقتان را در زندگی برانگیزید
شور و شوقتان را تقویت کنید
چند پیشنهاد برای زندگی‌کردن با شور و شوق بسیار
فصل دهم: راهکار هفتم: مهربانی
رابطه‌ی مهربانی و بهانه‌جویی
سه سؤال
1. بهترین زمان برای انجام‌ دادن هرگونه کار سازنده چه زمانی است؟
2. مهم‌ترین انسان‌هایی که باید به آن‌ها خدمت کنیم؛ چه افرادی هستند؟
3. چه کاری همیشه مهم‌ترین کار برای انجام‌ دادن محسوب می‌شود؟
چند پیشنهاد برای زندگی‌ کردن با توجه به نگرش مهربانی
بخش سوم
فصل یازدهم: نگرشی جدید درباره‌ی تغییردادن اندیشه‌های دیرینه و عادت‌گونه
بله، شما می‌توانید ذهنتان را بازسازی کنید
هفت اندیشه‌ی بنیادین برای بی‌خانمان‌ کردن بهانه‌ها
1. همه‌ی لقب‌ها را از ذهنتان پاک کنید
2. با ضمیر نیمه‌خودآگاه‌تان گفت‌وگو کنید
3. تمرین هوشیار بودن را شروع کنید
4. متعهد شوید که بر سستی خودتان غلبه کنید
5. از تأثیرگذاری جمله‌های تأکیدی استفاده کنید
6. در دنیایی سرشار از یاری و کمک زندگی کنید
7. شکایت نکنید! توجیه نکنید!
چگونه ساختار بی‌خانمان‌ کردن بهانه‌ها را به‌ کار ببریم
فصل دوازدهم: سؤال نخست: آیا این موضوع حقیقت دارد؟
یافتن حقیقت در چهار بهانه‌ی رایج
1. این‌کار دشوار خواهد بود
2. این‌کار سبب می‌شود خانواده‌ام از من برنجند
3. من، برای انجام‌دادن این‌کار، توانایی مالی ندارم
4. هیچ‌کس به من کمک نخواهد کرد
چند پیشنهاد برای به‌کارگیری سؤال نخست
فصل سیزدهم: سؤال دوم: بهانه‌ها چگونه به‌ وجود می‌آیند؟
منشأ بهانه‌های خودتان را تشخیص دهید
1. نشانه‌های بیماری بهانه‌جویی شما کدام نشانه‌ها هستند؟
2. نشانه‌های بهانه‌جویی شما در ابتدا چه زمانی پدیدار شدند؟
3. شما با کدام فرد یا افرادی همراه بودید؟
4. آیا انسان‌های پیرامونتان نیز نشانه‌هایی مشابه را بروز می‌دادند؟ آیا این نشانه‌ها واگیردار بودند؟
5. آیا شما در معرض بهانه‌ها قرار داشتید؟
مسؤولیت کامل را بپذیرید
1. من شایستگی ندارم
2. سرشت من این‌گونه نیست
3. من از هوش کافی برخوردار نیستم
4. محدودیت‌ها مانع خواهند شد
چند پیشنهاد برای به‌ کارگیری سؤال دوم
فصل چهاردهم: سؤال سوم: چه پیامدی دارد؟
پیامدهای رایج و البته ناپیدا در زمینه‌ی بهانه‌جویی
1. طفره‌ رفتن
2. احساس امنیت
3. فرار آسان از مسؤولیت‌پذیری
4. به‌ کارگرفتن دیگران
5. حق‌به‌جانب‌بودن
6. سرزنش‌کردن
7. بهره‌مندشدن از حمایت دیگران
8. گریز از زمان حال
چند پیشنهاد برای تغییردادن این پیامدها
1. طفره‌ رفتن
2. احساس امنیت
3. فرار آسان از مسؤولیت‌پذیری
4. به‌ کارگرفتن دیگران
5. حق‌ به‌ جانب‌ بودن
6. سرزنش‌ کردن
7. بهره‌مندشدن از حمایت دیگران
8. گریز از زمان حال
فصل پانزدهم: سؤال چهارم: اگر نمی‌توانستم این بهانه‌ها را به‌کار ببرم؛ زندگی‌ام چگونه بود؟
تصور کنید از قبل همان‌گونه هستید که می‌خواهید باشید
مسیرتان را به‌ سوی زندگی عاری از بهانه تصور کنید
1. این‌کار دشوار خواهد بود / این‌کار فقط در بلندمدت به‌ثمر خواهد رسید
2. این‌کار سبب می‌شود خانواده‌ام از من برنجند
3. من نیرومند نیستم / من از هوش کافی برخوردار نیستم
4. من از انرژی و نشاط کافی برخوردار نیستم / من بسیار پرمشغله هستم
فصل شانزدهم: سؤال پنجم: آیا می‌توانم دلیلی منطقی را برای تغییرکردن بیابم؟
چهار معیار برای ساختن دلیلی منطقی جهت تغییرکردن
معیار شماره‌ی 1: این دلیل منطقی باید اهمیت داشته باشد
معیار شماره‌ی 2: انجام‌ دادن این‌کار باید امکان‌پذیر باشد
معیار شماره‌ی 3: این‌کار باید به معنای واقعی آسودگی خاطر و احساسی خوشایند را به شما ببخشد
معیار شماره‌ی 4: این‌کار باید با فراخوان روحتان
هماهنگ باشد
چند پیشنهاد برای به‌ کارگیری سؤال پنجم
فصل هفدهم: سؤال ششم: آیا برای ازبین‌بردن عادت‌های دیرینه و زیان‌بارم می‌توانم از همکاری کائنات بهره‌مند شوم؟
بهره‌مندشدن از همکاری کائنات
در اندیشه‌ها و رفتارتان هرچه بیشتر با خواست خداوند هماهنگ شوید
زندگی‌کردن بر مبنای فضیلت‌ها
نخستین فضیلت بنیادین: احترام‌گذاشتن به همه‌ی هستی
دومین فضیلت بنیادین: صداقت فطری
سومین فضیلت بنیادین: مهربانی
چهارمین فضیلت بنیادین: خدمت‌کردن
چند پیشنهاد برای به‌کارگیری سؤال ششم
فصل هجدهم: سؤال هفتم: چگونه این روش زندگی‌ام را همواره تقویت کنم؟
نُه شیوه برای تقویت‌کردن روش جدید زندگی‌تان
1. آگاهی‌تان را تقویت کنید
2. در هر لحظه هماهنگ با خواست خداوند عمل کنید
3. گفت‌وگویی را با ضمیر عادت‌گونه‌ی خودتان شروع کنید
4. سکوت را برگزینید
5. به محیط پیرامونتان انرژی ببخشید
6. به طبیعت بازگردید
7. ورزش یوگا را تمرین کنید
8. همیشه رابطه‌ی خودتان را با سرچشمه‌ی وجودتان در مقایسه با روابط دیگر در اولویت قرار دهید
9. ساختار بی‌خانمان‌کردن بهانه‌ها را به‌ کار ببرید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید
نویسنده
مترجمسیما فرجی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات488
زبانفارسی
شابک978-964-236-751-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
79900 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید

Soheil Azarian Azarian
۱۴۰۲/۹/۱۰
نوشته‌های وین دایر رو باید بارها خوند عالی ومثبت و تاثیرگذار
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید

برای دریافت کتاب بهانه‌ها را بی‌خانمان کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.