معرفی و دانلود کتاب بهداشت و استرس شغلی

عکس جلد کتاب بهداشت و استرس شغلی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت و استرس شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت و استرس شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهداشت و استرس شغلی

امروزه به دلیل افزایش فشار کاری در سازمان‌ها استرس کاری به عنوان یک بیماری نامرئی در میان افراد مختلف جامعه دیده می‌شود. در کتاب بهداشت و استرس شغلی، نوشته‌ی زهرا بهنودی، ضمن آشنایی با اثرات فرسودگی شغلی و تأثیر آن بر سلامتی افراد، در جریان نقش تعیین‌کننده‌ی مدیریت سازمانی در کاهش این‌گونه پیامدها قرار می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب بهداشت و استرس شغلی

استرس یک بیماری همه‌گیر است که از آن تحت عنوان بیماری فشار قرن یاد می‌شود و متأسفانه با پیشرفت روزافزون فناوری، در میان کارکنان سازمان‌های کوچک و بزرگ شاهد افزایش پیامدهای ناشی از آن هستیم. مطالعه‌ی دقیق رفتار سازمانی که امروزه دانشی مهم در زمینه‌ی بهداشت شغلی محسوب می‌شود، می‌تواند به کاهش این استرس و بهبود عملکرد اعضای یک سازمان کمک کند. به همین منظور، زهرا بهنودی در کتاب بهداشت و استرس شغلی سعی دارد ضمن تعریف علمی استرس و برشمردن عوامل ایجادکننده‌ی آن در محیط‌های کاری مخاطبان را با مفهوم فرسودگی شغلی آشنا کند.

امروزه انسان‌ها حدود یک‌سوم ساعات بیداری‌شان را در محیط کار می‌گذرانند؛ در نتیجه بیش از گذشته شاهد تأثیرات مختلف محیط کاری بر سلامتی افراد هستیم. از جمله عوامل موثری که می‌تواند در ایجاد استرس شغلی کارکنان تأثیرگذار باشد داشتن مسئولیت بیش از حد، وجود انتظارات غیر واقع‌بینانه، آموزش ناکافی، نبود استقلال و خلاقیت، وجود تبعیض‌های جنسیتی، خشونت در محل کار و... است که در کوتاه‌مدت و بلندمدت موجب خستگی مفرط، فشار عصبی و در نتیجه کاهش بهره‌وری افراد در محیط کار می‌شود.

در حقیقت از جمله وظایف یک مدیر سازمانی موفق این است که با تواناسازی کارکنان، قدرشناسی و توجه به منزلت افراد اشتیاق آن‌ها را نسبت به انجام وظایف شغلی‌شان به طرز چشمگیری افزایش دهد. معمولاً افراد سالم در محیط‌های سالم کار می‌کنند و توجه به سلامتی اعضای یک سازمان مساوی با سلامت آن سازمان و کارآیی و موفقیت بیشتر آن است.

در این کتاب با انواع استرس و نشانه‌های ذهنی، جسمانی و رفتاری آن آشنا می‌شویم و درباره‌ی انواع محرک‌های استرس‌زا و اثرات مثبت و منفی استرس اطلاعات جامعی دریافت می‌کنیم. کتاب بهداشت و استرس شغلی را انتشارات بشری منتشر کرده است.

کتاب بهداشت و استرس شغلی مناسب چه کسانی است؟

افراد فعال در حوزه‌ی سلامت و بهداشت از جمله پزشکان، روان‌شناسان، مربیان سازمانی و دانش‌آموختگان رشته‌ی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار از جمله مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب بهداشت و استرس شغلی می‌خوانیم

امروزه آموزش بهداشت در کشور در راستای اهداف بهداشت برای همه و اصول مراقبت‌های بهداشتی اولیه، اصلاحات و ارتقاء و توسعه سلامت را مدنظر دارد و از مهم‌ترین اصل یعنی مشارکت جامعه تأکید استفاده می‌نماید. آموزش بهداشت به عنوان یکی از اصول مراقبت‌های بهداشتی اولیه در نظام شبکه به شکل افقی ادغام شده است و از طرفی به عنوان یکی از اجزای کلیدی در ادغام کلیه خدمات و اصول مراقبت‌های بهداشتی اولیه جایگاه خود را پیدا کرده است؛ به نحوی که اولین وظیفه کلیه کارکنان ارائه خدمات آموزشی است و در واقع مجموعه نظام ارائه خدمات در سطوح اولیه و ثانویه و همه کارکنان نظام ارائه خدمات جهت آموزش بهداشت به مردم مسئولیت بزرگی بر عهده دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه و پیش‌گفتار
فصل اول: استرس
فصل دوم: الگوها و نظریه‌های استرس شغلی
فصل سوم: مدیران و مراکز بهداشتی درمانی
فصل چهارم: شخصیت
فصل پنجم: تحقیقات استرس شغلی
فصل ششم: راهبردهای مداخله‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهداشت و استرس شغلی
نویسنده
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک964-399-024-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهداشت و استرس شغلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بهداشت و استرس شغلی

برای دریافت کتاب بهداشت و استرس شغلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.