معرفی و دانلود کتاب بی‌حد و مرز

عکس جلد کتاب بی‌حد و مرز
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌حد و مرز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌حد و مرز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌حد و مرز

چگونه قوه‌ی خلاقیت ذهن خود را تمام و کمال شکوفا کنیم؟ جیم کوییک در کتاب بی‌حد و مرز می‌کوشد پاسخ مفصلی برای این پرسش ارائه دهد. این کتاب پرطرفدار تحت عناوین مختلفی به زبان فارسی ترجمه شده است و در شمار پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال قرار دارد.

درباره‌ی کتاب بی‌حد و مرز

ذهن انسان از قدرتی نامتناهی برخوردار است. ظرفیت ذهن و پیچیدگی‌های مغز بشر هیچ مانعی را بر سر مسیر پیش‌ روی خود نمی‌شناسند و یکه‌تاز و بی‌باکانه تمام محدودیت‌ها را بی‌معنا می‌کنند. دانشمندان سراسر جهان از دیرباز تاکنون مجذوب و متحیر عملکرد ذهن انسان شده‌اند و در تلاش‌اند تا از رمز و راز این قوه‌ی نامتناهی سردرآورند. دستیابی به بیشترین بهره از چنین توانمندی بی‌پایانی منوط به رشد کامل ذهن است. می‌توان گفت وقتی شما قفل ذهن خود را باز می‌کنید، در حقیقت قفل دروازه‌ای به سوی یک زندگی با امکانات بی‌پایان را باز می‌کنید. اما کلید این قفل نزد کیست و چگونه می‌توان به آن دست یافت؟ جیم کوییک (Jim Kwik) در کتاب بی‌حد و مرز (Limitless) به این پرسش پاسخ می‌دهد.

تعداد کمی از افراد از افکاری که در ذهنشان می‌گذرد آگاه هستند. این بدین معناست که بیشتر تفکرات در سازوکار ذهن به‌صورت خودکار انجام می‌شوند و فرد به چگونگی شکل‌گیری و پردازش آن‌ها التفات ندارد. یک ذهن تربیت‌نشده مانند کودک خردسالی است که هرچه را می‌بیند یا می‌شنود، بدون قضاوت و بدون در نظر گرفتن عواقب آن می‌پذیرد و بدیهی می‌انگارد. اگر به ذهن خود اجازه دهید این‌گونه رفتار کند و به آن آزادی کامل بدهید تا دم‌به‌دم از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر بپرد، امکان شکوفایی تمام و کمال ذهنی را از دست می‌دهید. تناقض ظریفی در این میان شکل می‌گیرد که جیم کوییک در کتاب بی‌حد و مرز به‌شکلی غیرمستقیم و ضمنی به حل‌وفصل آن می‌پردازد.

این تناقض درست در این نقطه است: اگر شما آزادی کامل را در اختیار ذهن خود قرار دهید، درحقیقت، در حال محدود کردن شکوفایی ذهنتان هستید. به این معنا که اگر چارچوبی فکرشده برای شکوفایی قوه‌ی ذهنی خود در نظر نگیرید، دچار هرج‌ومرج فکری شده و نمی‌توانید عملکرد ذهن و حافظه‌ی خود را در بهترین حالت ممکن متبلور کنید. در اینجا لازم است به تعادلی میان آزادی و چارچوب‌مندی ذهن خود دست پیدا کنید. با خواندن کتاب پرفروش بی‌حد و مرز خواهید آموخت که چگونه می‌توانیم پرنده‌‌ی تیزپر ذهن را به آسمانی نامتناهی بسپاریم و در عین حال از گم شدن آن بیمناک نباشیم.

کتاب بی‌حد و مرز تحت عناوین دیگری نیز به زبان فارسی ترجمه شده است که از این میان می‌توان به «نامتناهی» و «نامحدود» اشاره کرد. انتشارات امتیاز ترجمه‌ی علی کردی را از این اثر خواندنی و الهام‌بخش تهیه نموده و کتابراه آن را در قالب کتاب الکترونیکی در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است.

جوایز و افتخارات کتاب بی‌حد و مرز

  • جزء فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز؛
  • از پرفروش‌ترین‌های وال استریت ژورنال.

نکوداشت‌های کتاب بی‌حد و مرز

  • یک مکاشفه در فراگیریِ نحوه‌ی یادگیری. (دکتر رودی تانزی، محقق بیماری آلزایمر، استاد نورولوژی دانشگاه هاروارد و نویسنده‌ی پرفروش)

  • به‌عنوان کسی که در سراسر زندگی خود به دنبال دانش بوده است، من به‌صورت تمام و کمال هرآنچه را که جیم کوییک آموزش می‌دهد می‌پذیرم. وقتی یاد بگیرید که چگونه یاد بگیرید، دیگر هر چیزی ممکن خواهد بود و جیم بهترین کسی است که می‌تواند این روند را به شما نشان دهد. (کوئینسی جونز، تهیه‌کننده‌ی موسیقی، دریافت‌کننده‌ی جایزه‌ی گرمی)

  • به‌عنوان بنیان‌گذار جنبش آلزایمر زنان، من به‌خوبی از اهمیت تازه نگه داشتن ذهن و حافظه آگاه هستم. ابزارها و تکنیک‌های جیم کوییک در کتاب بی‌حد و مرز بهترین راهکارها را در اختیار مغز شما می‌گذارد. (ماریا شرایور، روزنامه‌نگار برنده‌ی جایزه‌ی امی، بنیان‌گذار جنبش آلزایمر زنان، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • به هیچ‌کسی نمی‌توانم به‌اندازه‌ی جیم کوییک و برنامه‌هایش برای بهینه‌سازی عملکرد مغز اعتماد کنم. (دکتر دانیل آمن، پزشک برجسته‌ی مغز، عصب‌شناس بالینی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب بی‌حد و مرز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راهی آزموده و امن برای شکوفایی قدرت بی‌کران ذهن خود هستید، خواندن کتاب بی‌حد و مرز را به هیچ وجه از دست ندهید.

با جیم کوییک بیشتر آشنا شویم

این متخصص نامدار در حوزه‌ی یادگیری سریع، بهبود حافظه و بهینه‌سازی مغز در سال 1973 در آمریکا چشم به جهان گشود. جیم کوییک در طول دو دهه‌ی اخیر تمام زندگی حرفه‌ای خود را صرف آموزش مفاهیمی در زمینه‌ی مدیریت و رهبری، هوش و حافظه و بهبود عملکرد مغز نموده است. او شرکت «یادگیری کوییک» را بنیان‌گذاری نمود و علاوه بر آن با سازمان‌های جهانی نامداری از جمله Google، Virgin، Nike، Zappos، GE، Harvard NYU و… همکاری کرده است. نکته‌ی جالب‌توجه در زندگی جیم کوییک این است که در کودکی مغز او دچار آسیبی جدی شد و همین مسئله سبب شد تا او بعدها در زندگی خود مسیر متفاوتی را پیش بگیرد. مسیری که به نگارش کتاب بی‌حد و مرز منتهی شد.

در بخشی از کتاب بی‌حد و مرز می‌خوانیم

بی‌حدومرز کردنِ تمرکز نیازمند چیزی بیش از انجام وظایفی است که به عهده دارید. همان‌طور که گفتیم، تمرکز نیازمند تواناییِ کنار گذاشتن حواس‌پرتی‌هاست و این‌که تمام توجه خود را معطوف به کاری کنید که انجام می‌دهید. اما آیا این کار امکان‌پذیر است؟ اکثر ما همزمان با دستگاه‌های مختلف کار می‌کنیم و معمولاً برنامه‌هایی مختلف روی هر یک از آن دستگاه‌ها اجرا می‌شود. باید در جلسات شرکت کنیم، ایمیل‌ها و پیام‌های خود را پاسخ دهیم، وضعیتِ خود را در رسانه‌های اجتماعی به‌روز کنیم و پروژه‌هایی مختلف برای انجام دادن داریم. با این حال، دقیقاً به‌همین‌خاطر بیش از هر زمان یافتن راه‌هایی برای آرامشِ خاطر ضرورت دارد.

ممکن است خودتان متوجه نباشید، اما تمام ورودی‌هایی که هر روز دریافت می‌کنید اضطراب زیادی به شما تحمیل می‌کند. اگر شما هم مثل دیگران باشید، شاید این مسئله را مثبت بدانید، چون نشان می‌دهد با این مشغولیت‌ها دارید به جهانِ اطراف‌ خود کمک می‌کنید. مِلانی گرینبرگ، روان‌شناس و نویسنده‌ی کتاب مغزِ مقاوم در برابر اضطراب، می‌گوید: «افکار اضطراب‌آور ممکنه روی شما تأثیر بذارن و تصمیم‌گیری، عمل کردن و کلنجار رفتن با مشکلات رو براتون مشکل کنن.

همچنین ممکنه اضطراب به فکر کردن بیش از حد منجر بشه که باعث می‌شه مضطرب‌تر بشین و در نهایت به فکر کردن بیشتری منجر می‌شه و این دور ادامه پیدا می‌کنه. چطور می‌شه از این دور باطل خارج شد؟ سرکوب افکار اضطراب‌آور فایده‌ای نداره و این افکار دوباره وارد ذهن شما می‌شن. » ژولیت فان مدیرعاملِ شرکت مشاوره‌ی وایت اِسپِیس است. وی فضای سفید را «زمانی برای فکر کردن، توقفی راهبردی بین دل‌مشغولی‌ها» تعریف می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
بخش اول: ذهن‌ خود را خالی کنید
1: بی‌حدومرزی
2: چرا این مسئله اهمیت دارد
3: مغزِ بی‌حدومرز ما
4: چطور هر کتابی را بخوانیم و به‌خاطر بسپاریم
بخش دوم: ذهنیتِ بی‌حدومرز
5: جادوی باور
6: هفت دروغِ مربوط به یادگیری
بخش سوم: انگیزه‌ی بی‌حدومرز
7: هدف
8: انرژی
9: قدم‌های ساده و کوچک
10: جریان یا عدم‌جریان
بخش چهارم: روش‌های بی‌حدومرز
11: تمرکز
12: مطالعه
13: حافظه
14: تندخوانی
15: تفکر
خاتمه: بازگشتِ ممکن‌ها
برنامه‌ی ده روزه‌ی شروع کوییک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌حد و مرز
نویسنده
مترجمعلی کردی
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات314
زبانفارسی
شابک978-622-5670-69-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌حد و مرز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بی‌حد و مرز

برای دریافت کتاب بی‌حد و مرز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.