معرفی و دانلود کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی

عکس جلد کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی
قیمت:
۶۸۰۰۰ 34000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی

جیم کوییک در کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی که از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال به شمار می‌آید، به شما این قدرت را می‌بخشد تا با تغییر دادن ذهنیت و عقاید اشتباه خود، در زندگی شخصی و کاریتان به کامیابی بیشتری برسید.

درباره‌ی کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی:

همه‌ی ما می‌خواهیم که به اهداف و رویاهایمان دست پیدا کنیم. اما اغلب اوقات موانع و محدودیت‌هایی بر سر راه دستیابی به این رویاها وجود دارد؛ محدودیت‌هایی که ریشه در افکار و ذهن ما دارند. جیم کوییک در کتاب بی‌حد و مرز (Limitless) به شما نشان می‌دهد که چگونه اغلب ما در اسارت این اندیشه‌های غلط درآمده‌ایم و چطور می‌توانیم خود را از بند این محدودیت‌ها نجات دهیم.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا بدانید چطور تمرکز کنید، ذهن خود را از اندیشه‌ها و عوامل مزاحم دور نمایید و روی کاری که تمایل دارید انجام دهید تمرکز کنید تا به موفقیت برسید. همچنین جیم کوییک با ارائه‌ی نکاتی آموزنده کمک می‌کند تا حافظه‌ی قوی‌تر و بهتری داشته باشید و به این جمله‌ی طلایی برسید که ما حافظه‌ی بد یا خوب نداریم بلکه حافظه‌ی پرورش یافته یا تربیت نشده داریم. در این شرایط می‌توانید نداهای درونی محدودکننده خود را خاموش کنید و برای یادگیری هرچیزی که علاقه دارید آماده شوید و ذهنیتی رو به رشد را تجربه نمایید.

با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که همه‌ی ما قادر هستیم به رویاها و اهدافمان برسیم، به شرطی که خودمان را باور داشته باشیم و مسیر درستی برای دستیابی به اهدافمان انتخاب کنیم. جیم کوئیک در این کتاب تجربیات خود را به عنوان یک فرد آسیب دیده به تصویر می‌کشد.

این مربی مجرب اکنون تجربیات خود را در کتاب بی‌حد و مرز در اختیار تمام مردم دنیا قرار می‌دهد و به دیگران یاری می‌رساند تا در مسیر درست قدم بردارند. قبل از هر چیزی باید به این حقیقت برسید که باور به محدود بودن، شما را از بزرگترین آرزوهایتان بازمی‌دارد و کتاب بی‌حد و مرز نیز بر همین موضوع تمرکز دارد. کتاب حاضر، راهنمایی‌تان می‌کند تا محدودیت‌های ذهنی خود را کنار بگذارید و می‌آموزید که چگونه مغز و حافظه خود را ارتقا دهید و با ایجاد عادت‌های سالم و استفاده‌ی بهینه از زمان پیشرفت نمایید.

البته جیم پیش از آن که آموزش‌های خود را شروع کنید در توضیحی مفصل، شما را با چهار خائن اصلی زندگی‌تان آشنا می‌‌کند و متوجه می‌شوید که به احتمال زیاد این چهار عامل هستند که سد راه پیشرفت‌تان بوده‌اند: اطلاعات زیاد دیجیتالی، گیجی دیجیتالی، نسیان دیجیتالی و برداشت و نتیجه‌گیری دیجیتالی!

در مجموع، در کتاب بی‌حد و مرز می‌آموزید تا بر تبعات منفی دنیای دیجیتال غلبه کنید و عوامل آسیب‌زا را از خود دور سازید و با پشتکار در مسیر آرزوهای‌تان قدم بردارید.

کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به افرادی که می‌خواهند بدانند چطور می‌توان محدودیت‌های ذهنی را کنار بگذارند تا به اهداف و رویاهایشان دست یابند، توصیه می‌شود. اگر تمایل دارید عملکرد ذهن خود را در دنیای دیجیتالی ارتقا دهید و بهره‌وری خود از مغزتان را افزایش دهید، کتاب حاضر بهترین گزینه است.

نکوداشت‌های کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی:

- در حالی که بسیاری از کتاب‌نویسان ادعا می‌کنند مهارت‌های شگفت‌انگیزی را آموزش می‌دهند، هیچ آموزشی به اندازۀ یادگیریِ نحوۀ یادگیری مؤثر نیست. این آموزش، همان ابرقدرتی است که همگان را رشد می‌دهد... من با چشمان خود شاهد این بوده‌ام که با این آموزش چه‌ها که نمی‌توان انجام داد، با این سه‌گانۀ انگیزه، ذهنیت و روش. آن را بخوانید، و آنچه را آموخته‌اید به کار گیرید. از خویشتن شگفت ‌زده خواهید شد! (اریک چورنبرگ)

- جیم کوئیک می‌داند چطور عملکرد مرا در قامت یک انسان به حداکثر ممکن برساند. (ویل اسمیت)

- پژوهش من در حوزۀ آلزایمر نه تنها بر اهمیت محافظت از مغز در برابر آسیب‌ها تأکید می‌کند، بلکه از طریق یادگیری مداوم، می‌توانید خود را به چالش بکشید. جیم کوئیک، با بازخوردی عالی در کلینیک کلولند در مرکز لو رووو، در بخش سلامت مغز برای کارکنان، مراقبان، و بیماران ما سخنرانی کرد. او متخصص تناسب مغز و یادگیری سریع است. (دکتر جفری کومینگز)

- مبارزان همواره آماده و متمرکزند. آن‌ها سخت‌کوش‌اند. جیم کوئیک به شما کمک می‌کند تا مغز را به تسلط خود درآورده و در برابر نیروهای حواس ‌پرتی و اندیشه‌های منفی بایستید. کتاب بی‌حدومرز، از آن دسته‌ کتاب‌هایی است که برای داشتن ذهنی شکست‌ناپذیر باید خوانده شود. (جرارد باتلر)

جیم کوییک را بیشتر بشناسیم:

جیم کوییک یک متخصص مشهور در زمینه‌ی بهبود حافظه، بهینه‌سازی مغز و یادگیری سریع است. کوئیک پس از آسیب مغزی‌ای که در دوران کودکی داشت، دچار مشکلات بسیاری در زمینه‌ی یادگیری شد و راهکارهایی را برای بهبود چشمگیر عملکرد ذهنی خود ایجاد کرد. او از آن زمان زندگی خود را وقف کمک به دیگران کرده و به عنوان مربی مغز دانش‌آموزان، سالمندان، کارآفرینان و مربیان فعالیت داشته است.

کوئیک، مدافع سلامت مغز و آموزش جهانی است و به عنوان یک انسان خیرخواه در پروژه‌هایی بسیاری از جمله ایجاد مدارس از گواتمالا تا کنیا، ارائه‌ی خدمات بهداشتی، آب تمیز و یادگیری برای کودکان نیازمند فعالیت دارد. مأموریت جیم این است: هیچ مغزی نباید پشت سر گذاشته شود!

جملات برگزیده کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی:

- ما برای تحول دنیای خویش، نیازی به جادو نداریم. ما همه قدرت مورد نیاز را در درون خویش داریم. (جی. کی. رولینگ)

- ما اکنون این حقیقت را پذیرفته‌ایم که یادگیری، فرایند مادام‌العمر ما برای حفظ همسویی با تغییرات است. مهم‌ترین وظیفۀ ما آن است که به افراد بیاموزیم چگونه بیاموزند. (پیتر دراکر)

- مغز بشر 100 میلیارد عصب دارد. هر عصب به 10 هزار عصب دیگر متصل است. نشستن بر روی شانه‌های شما پیچیده‌ترین چیز در جهان شناخته ‌شده است. (میچیو کاکو)

- من نه تنها از همه مغزهایی که در اختیار دارم استفاده می‌کنم، بلکه از همۀ آنهایی هم که می‌توانم قرض می‌گیرم. (وودرو ویلسون)

در بخشی از کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی می‌خوانیم:

باورهای عمیق، نگرش‌ها، پیش‌فرض‌هایی است که دربارۀ کسی که هستیم، نحوۀ کار جهان، و توانایی‌ها و استحقاق‌های خود و نیز آنچه امکان‌پذیر است می‌سازیم.

اولین عنصر از مدل سه ‌بخشی بی‌حدومرز، ذهنیت است، که گرایش یا نگرش ذهنی است که واکنش‌های فرد و تفسیر از موقعیت‌ها را از پیش تعیین می‌کند. ذهنیت تشکیل‌شده از باورها، پیش‌انگاره‌ها، و نگرش‌هایی است که ما دربارۀ خویشتن و جهان پیرامون‌مان داریم. همۀ رفتارها برگرفته از باور است، بنابراین پیش از آنکه به این مسأله بپردازیم که چگونه یاد بگیریم، باید ابتدا به باورهای اصلی خود پیرامون آنچه امکان‌پذیر است رسیدگی کنیم.

ما با ذهنیت‌های از پیش ساخته‌ شده درباره آنچه قادر هستیم بدان دست یابیم زاده نشده‌ایم، بلکه این روش‌های محدود و ثابت‌شده را از افراد حاضر در زندگی و فرهنگی که در آن رشد یافته‌ایم می‌آموزیم. به یک فیل جوان که به تنه‌ای چوبی بسته شده بیاندیشید. هنگامی که او بچه فیلی بیش نبوده، آن قدر قدرت نداشته تا خود را از تنه جدا کند، بنابراین به مرور دست از تلاش برمی‌دارد زیرا یاد می‌گیرد تلاش، بی‌فایده است. همان‌طور که فیل بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و رشد می‌کند، قدرت کافی به دست می‌آورد آن‌قدر که بتواند خود را از آن بند برهاند، اما همچنان بسته باقی می‌ماند، آن هم به وسیلۀ ابزاری سست و بی‌اهمیتی چون طناب و قطعه‌ای فلز نازک؛ به دلیل چیزی که در کودکی آموخته است. در روانشناسی، به این مسأله «درماندگی آموخته ‌شده» می‌گویند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
بخش اول: ذهن خویش را آزاد کنید
1. بی‌حد و مرز‌ شدن
پسری با مغز آسیب‌دیده
شما از آنچه فکر می‌کنید نزدیک‌ترید
پرسیدن سؤال درست
یادگیریِ شیوۀ یادگیری
یافتن مدرسه پروفسور ایکس
بی‌حدومرز با هم
مدل بی‌حدومرز
2. چرا این موضوع اهمیت دارد
طغیان دیجیتالی
حواس‌پرتی دیجیتالی
زوال‌ عقل دیجیتالی
استنباط دیجیتالی
متوقف ساختن اشرار
3. مغز بی‌حدومرز
درک انعطاف‌پذیری عصبی
مغز دوم
تلاش گروهی
آشکارِ گریزپا
برق را روشن کنید
4. چگونه هر نوع کتابی را بخوانیم و به یاد بسپاریم
از روش‌های سریع‌تر استفاده کنید
خردمندانه انتخاب کنید
پرسش‌ها همان پاسخ‌ها هستند
پرسش غالب
آماده‌سازی ذهن
بخش دوم: ذهنیت بی‌حدومرز
چه چیزی
5. افسون یا جادوی نظام‌های باور
یافتن راجر بانی‌استر
باورهای محدودکننده با ما چه می‌کنند
اگر به شما بگویم که نابغه‌اید چه می‌شود؟
فقط در سر شما نیست
شکل‌دهی مجدد به باورهای محدودکننده
امکانات بی‌حدومرز می‌شوند
قبل از حرکت
6. هفت دروغ یادگیری
دروغ شماره یک: هوش ثابت است
دروغ شماره دو: ما فقط از 10 درصد از مغزمان استفاده می‌کنیم
دروغ شمارۀ سه: خطاها، فقط خطا هستند
دروغ شمارۀ چهار: دانش، قدرت است
دروغ شمارۀ پنج: یادگیری چیزهای جدید بسیار سخت و دشوار است
دروغ شمارۀ شش: نظرات دیگران مهم است
دروغ شمارۀ هفت: با نبوغ زاده شده‌اید
قبل از آنکه به سراغ موضوع بعدی برویم
بخش سوم: انگیزۀ بی‌حدومرز
چرا
7. هدف
با چرا شروع کنید
سلسله ‌مراتب ارزش‌ها
یافتن دلیل
چه باید از دست بدهی؟
همه آن‌ها را به هم پیوند بزن
قبل از رفتن به بخش بعدی
8. انرژی
1. رژیم غذایی خوب برای مغز
2. مواد مغذی مغز
3. ورزش
4. کشتن مورچه‌ها
5. محیط زیست پاک
6. یک گروه همتای مثبت
7. محافظت از مغز
8. یادگیری جدید
9. مدیریت استرس
10. خواب
خواب اختیاری نیست
گذراندن شب
به ذهن خود استراحت دهید
قبل از رفتن به سراغ مطلب بعدی
9. گام‌های سادۀ کوچک
با خودت مهربان باش
چون کودک گام بردارید
در حالت خودکار
عادت کردن
انگیزه
ایجاد عادت جدید
تقویت و رشد زندگی با یک عادت در یک زمان
ایجاد روال صبحگاهی
قبل از رفتن به سراغ مرحلۀ بعدی
10. جریان
موفقیت با جریان
چهار مرحله جریان
یافتن جریان
غلبه بر دشمنان جریان
قبل از رفتن به سراغ مرحله بعدی
بخش چهارم: روش‌های بی‌حدومرز
چگونه
11. تمرکز
تمرین تمرکز
آرام کردن ذهن شلوغ
قبل از رفتن به مرحلۀ بعدی
12. مطالعه
چهار سطح صلاحیت یا کارآیی
چگونه بهتر مطالعه کنید
اما شبِ امتحانی خواندن چیست؟
نکته‌ای برای تقویت یادداشت‌برداری
قبل از رفتن به مرحلۀ بعدی
13. حافظه
همواره می‌توانید به مادر اعتماد کنید
نانوای به یادماندنی‌تر
یادآوری میزان بسیاری اطلاعات
یادگیری ابتدایی
تمرکز فعال در حافظه
تمرین حافظۀ کوئیک
ارائۀ حجم عظیمی از اطلاعات بدون نیاز به یادداشت
ابزار پاداش شمارۀ یک: روشی سریع برای به‌خاطرسپاری اسامی افراد
ابزار کمکی دوم: روشی سریع برای به‌خاطرسپاری واژه‌ها و زبان‌ها
ترکیب
قبل از رفتن به بخش بعدی
14. تندخوانی
خواندن چگونه مغز را بی‌حدومرز می‌سازد
خودارزیابی خواندن
چالش‌های خواندن
باورهای نادرست دربارۀ خواندن
نشانک یا پیکان دیداری: با انگشت بردن زیر کلمه‌ها بخوانید
چگونه سریع‌تر بخوانید
داستان‌های موفقیت
قبل از رفتن به مرحلۀ بعدی
15. اندیشیدن
چقدر باهوشید؟
سبک یادگیری‌تان چیست؟
مدل‌های ذهنی
تصمیم‌گیری: قانون 40/70
بهره‌وری: فهرستی تهیه کنید از کارهایی که نباید انجام دهید
حل مسأله: بررسی خطاها
راهبرد: تفکر مرتبه دوم
پیشرفت‌های عظیم
نمایی اندیشیدن
قبل از رفتن به مرحلۀ بعدی
گفتار پایانی
بازگشت احتمالی
طرح ده‌ روزۀ شروع کوئیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی
نویسنده
مترجمفاطمه تقی پناهی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-622-745827-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
۶۸۰۰۰ 34000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی

Saman Barzegari
۱۴۰۰/۶/۲۳
کتابی بدرد بخوری هس ولی کاش تو بعضی عبارت‌های ترجمه شده اصلش هم نوشته میشد و در قسمت تمرکز توضیحات و تمرینات کتاب به نظرم کافی نبود ولی بقیه بخش واقعا عالی و کاربردی بود برای من
سمیه تاجیک
۱۴۰۱/۳/۱۹
مطالبش در زمینه حافظه و یادگیری بهتر و سریعتر است، البته فصل‌های اولش خیلی حوصله سر بره ولی نیمه دوم کتاب مطالب خوبی داره حتما فصل ۸ به بعد رو با دقت بخوانید که خیلی مفیده
حدیث قربانی
۱۴۰۲/۱/۲۱
کتاب عالیه پیشنهاد میکنم دانش آموزان و دانشجویان یا کسانیکه به تمرکز بیشتری در محیط آموزشی یا کار نیاز دارن حتما بخونن، بسیار آموزنده کاربردی ست.
فرزانه ن
۱۴۰۱/۷/۲۷
کتاب بسیار مفیدی‌ بود. البته به قول جیم کوییک دانش قدرت نیست به کاربستن آن دانش قدرت است. حتما سعی میکنم از نکاتی که گفته کمک بگیرم و اجرا کنم‌.
مهناز درویشی
۱۴۰۰/۵/۱۳
واقعا کتاب کاربردی و عالی چقدر خوبه در سن ۱۵ سالگی مطالعه بشه خیلی به درد این سن میخوره و براشون جذابه و مورد استفاده
حسین سلیمانی
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
در کل کتاب خوبی هست و این که فرد به راحتی میتونه باهاش ارتباط بگیره و تا تونسته به وضوح منظورش رو به خواننده القاء می‌کنه.
فاطمه زارعان
۱۴۰۲/۵/۱۵
چون تجربه واقعی نویسنده است و مهارت‌های کاربردی آموزش میده خیلی ارزشمنده و مثل کتابهای زرد بازار نیست که فقط یه سری شعار باشه
سهیل سرائی
۱۳۹۹/۱۲/۱۴
واقعن حیفه ک خیلیا نخوندنش عالیه این کتاب😍🖒👏
امیرحسین احسانی فر
۱۴۰۳/۱/۴
میتونم بگم مطالبش مفید و کاربردیه فقط اون‌ی ستاره که ندادم سر مقایسه بر دیگر کتابایی بود که خونده بودم. همبن
سید جعفر موسوی
۱۴۰۲/۴/۳۱
خوب بود اما بینش غرب با شرق متفاوت است و کمابیش دیدها فرق دارد اما روی بعضی از موضوعات خوب پیاده شده بود
Shayan
۱۴۰۲/۱/۱۶
خیلی بصورت کلی بیان میکنه ولی درکل به اکثر موضوعات اشاره کرده و ارزش خوندن داره ویل اسمیتم خیلی ازش تعریف میکنه😅
زهرا
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
عالیییییی
حال کردم و از اینکه فهمیدم چه قدرت‌هایی دارم بیشترم دارم حال میکنم😁
ابراهیم سیدزاده
۱۴۰۱/۵/۲۶
بسیار عالی هست این کتاب میکرو کتاب صوتیش گوش دادم و این کتاب خوندم واقعا بیدارت میکنه راه رسم زندگی یاد میده
ر.علی زارع
۱۴۰۰/۱۱/۳
بنظرم این کتاب باید در دانشگاهها تدریس بشه
کتابی عالی و کاربردی ست توصیه میکنم حتما این کتاب رو بخونید
عرفان عامریان
۱۴۰۰/۹/۹
خوبه دقیقا مشکلاتی از مارو حل میکنه که واقعا لازمه و به اصطلاح مارو بی حدومرز میکنه
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی

برای دریافت کتاب بی‌حد و مرز: پرورش مغز، یادگیری سریع‌تر و کشف زندگی استثنایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.