معرفی و دانلود کتاب بینتی 3: نقابدار شب

عکس جلد کتاب بینتی 3: نقابدار شب
قیمت:
۳۱,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بینتی 3: نقابدار شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بینتی 3: نقابدار شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بینتی 3: نقابدار شب

در انتظار صلحی پایدار! ندی اوکورافور در کتاب بینتی 3: نقابدار شب بازهم از ماجراجویی‌های این دختر شجاع برایمان می‌گوید. در این قسمت از سری کتاب‌های بینتی، اهالی هیمبا در آستانه‌ی جنگی بزرگ با مدوزها هستند و بهتر است پیش از آغاز این نبرد خونین، بینتی و دوستش به فکر راهی برای سازش و صلح باشند. نامزدی جایزه‌ی هوگو به‌عنوان بهترین رمان، در سال 2019 از افتخارات این داستان فانتزی و تخیلی است که خواندن آن را به مشتاقان ادبیات نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی کتاب بینتی 3: نقابدار شب

در مجلد اول مجموعه کتاب‌های بینتی با این دختر جسور و تلاش‌هایش برای ورود به دانشگاه کهکشان، همچنین درگیری‌هایی که با مدوزها داشت آشنا شدیم. همچنین در جلد دوم این مجموعه شاهد بازگشت او به سرزمینش بودیم. اکنون در کتاب بینتی 3: نقابدار شب (night masquerade)، کوشش‌های او را برای جلوگیری از یک جنگ خونبار می‌خوانیم. بینتی که به اشتباه تصور می‌کند جنگ با مدوزها به پایان رسیده، وقتی متوجه می‌شود این بیگانه‌ها قرار است به مبارزه با مردم صلح‌طلب هیمبا برخیزند شگفت‌زده می‌شود. او سعی دارد هر طور که شده، خانواده و مردم سرزمینش را از این خطر هولناک نجات دهد. ندی اوکورافور (Nnedi Okorafor) با تخیل شگفت‌انگیز خود، این داستان هیجان‌انگیز را روایت می‌کند.

تکنولوژی‌های جدیدی در بدن بینتی بیدار شده‌اند. او می‌کوشد تا با کنترل آن‌ها، ادراک‌های تازه‌ای را فعال کرده و آن‌ها را به کار ببندد. این امکانات به او قدرتی می‌دهند تا با افرادی ارتباط برقرار کند که فاصله‌ی مکانی بسیاری با او دارند. همچنین می‌تواند وقایع تاریخی را در محلی که به وقوع پیوسته‌اند، تماشا کند و نیروهای خارق‌العاده‌ی دیگری از این دست ناگهان در جسم او پدیدار شده‌اند. هرچند او از نژادی که پدرش به آن‌ها تعلق دارد، چندان دل خوشی نداشته و آن‌ها را قبیله‌ای وحشی می‌داند اما ادراک‌ها و قدرت‌های تازه‌اش در حقیقت میراثی هستند که از سوی اقوام پدری به بینتی منتقل شده‌اند و او می‌خواهد آن‌ها را در جهت صلح جهانی به کار بگیرد. حالا که خطر نابودی مردم هیمبا را تهدید می‌کند، بینتی و دوست مرموزش، «مویینی» با مشارکت هم تلاش می‌کنند آتش جنگ را پیش از شروع آن خاموش کنند. آیا بینتی در این مرحله از زندگی هم سربلند بیرون می‌آید یا باید شکست او و نابودی نژادی از انسان‌ها را به نظاره بنشینیم؟

اثر حاضر مجلد پایانی مجموعه کتاب‌های بینتی به شمار می‌آید که می‌توان آن را اختتامیه‌ای برای این رمان مهیچ دانست.

ندی اوکورافور در کتاب بینتی 3: نقابدار شب، سنت‌ها و رفتارهای اجتماعی مردم خیالی هیمبا را به خوبی برای مخاطبانش توصیف می‌کند؛ دنیایی که با وجود پیشرفت فناوری‌های نوین، همچنان به باورهای دیرینه‌ی خود پایبند است. آن‌ها به طور منظم در بازارهای هفتگی خود حضور دارند و به جای ارسال عکس‌ها و پیام‌ها در فضای مجازی، از نوعی ارتباط درونی قوی برخوردار هستند. این مردم ساده‌دل هرگز معنای حمله‌ی دوستانه از طرف بیگانگان را درک نمی‌کنند، بنابراین، هجوم مدوزها برایشان غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود!

امیراحمد کامیار با قلم روان و نثر ساده‌ی خود کتاب حاضر را به فارسی برگردانده و نشر پرتقال نیز آن را به دنیای جذاب ادبیات نوجوان وارد نموده.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های بینتی

بینتی (Binti) یک سه‌گانه‌ی مهیج برای نوجوانان است. این مجموعه کتاب، زندگی یک دختر آفریقایی سرسخت را در فضا روایت می‌کند. در این کتاب‌ها، بینتی وارد ماجراهای شگفت‌انگیزی می‌شود.

بینتی با عنوان کامل «بینتی اکه‌اوپارا زوزو دامبو کایپکا» که با شجاعت بی‌مانند خود به دل ناشناخته‌ها و تجربیات تازه می‌رود، قهرمان اصلی این سری داستان‌ها به شمار می‌آید. مخاطب نوجوان این مجموعه کتاب‌ها، علاوه‌بر اینکه از تخیلات ناب و فانتزی‌های بی‌نظیر نویسنده غافلگیر خواهد شد، سری هم به دنیای نجوم و ستاره‌شناسی خواهد زد. اگرچه این سه‌گانه را نمی‌توان کتاب‌هایی علمی دانست اما خواندن آن‌ها برای مشتاقان کیهان‌شناسی بسیار جذاب خواهد بود. سفینه‌پیمایی، مسافرت با شاتل و غوطه‌خوردن در فضای بی‌کرانه‌ی کهکشان گوشه‌ای از ماجراهای مهیج این رمان‌های خیالی را می‌سازند.

توجه به نژاد آفریقایی در مجموعه کتاب‌های بینتی نیز درخور توجه است. قهرمان این داستان‌ها از تبار مردم بومی آفریقاست و به همان سنت‌هایی باور دارد که مردم این قاره بدان‌ها پایبند هستند. این دختر پرشور به قومی تعلق دارد که برای مدتی طولانی وحشیانه‌ترین ستم‌ها را از سوی دیگر نژادها متحمل شدند. با وجود این گذشته‌ی تلخ و تاریخ سیاه، در آثار این مجموعه شاهد آن هستیم که دختری از همین نژاد، ناجی دنیا و انسان‌های دیگر خواهد بود.

ندی اوکورافور نگارنده‌ی این مجموعه داستان هیجان‌انگیز است که با قلم شیوای امیراحمد کامیار به فارسی برگردانده شده‌. نشر پرتقال این مجموعه کتاب‌های سرگرم‌کننده را به نوجوانان فارسی‌زبان در سرتاسر جهان عرضه کرده است.

سه‌گانه‌ی مجموعه کتاب‌های بینتی با عناوین «بینتی 1: فرزند نامیب»، «بینتی 2: بازگشت به خانه» و «بینتی 3: نقابدار شب» به چاپ رسیده و منتشر شده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب بینتی 3: نقابدار شب

  • نامزدی جایزه‌ی نومو (Nommo) در بخش بهترین رمان در سال 2019
  • نامزد جایزه‌ی هوگو در بخش بهترین رمان در سال 2019
  • نامزدی جایزه‌ی بهترین داستان علمی و تخیلی از سوی گودریدز در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب بینتی 3: نقابدار شب

  • بسیار مهیج! (Locus)
  • قابل‌درک و زنده، مفرح و ماندگار! (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • قلم ندی اوکورافور، بار دیگر خوانندگانش را به جایی دوردست در لابه‌لای ستارگان می‌برد. (لایبرری ژورنال)

کتاب بینتی 3: نقابدار شب برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان شانزده‌سال به بالا که طرفدار رمان‌های تخیلی، داستان‌های فانتزی و نجوم هستند، مطالعه‌ی کتاب بینتی 3: نقابدار شب را از دست ندهند.

با ندی اوکورافور بیشتر آشنا شویم

ندی اوکورافور، زاده‌ی 1974، داستان‌نویسی نیجریه‌ای-آمریکایی است که با داستان‌های علمی‌-تخیلی خود در میان اهالی کتاب شناخته می‌شود. والدین این نویسنده اهل نیجریه بودند اما خود در سینسیاتی آمریکا به دنیا آمده است. موفقیت‌های ندی اوکورافور تنها به دنیای داستان محدود نمی‌شود. او در سال‌های دوران دبیرستان توانسته بود در رشته‌های دو و میدانی، همچنین تنیس، به یک ستاره‌ی ورزشی بدل شود.

این رمان‌نویس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری از دانشگاه ایالتی میشیگان اخذ کرده و دکترای خود را نیز در رشته‌ی زبان انگلیسی، در دانشگاه ایلینوی به پایان رسانده است.

نخستین جرقه‌های نویسندگی ندی اوکورافور به دوران مدرسه‌اش برمی‌گردد. یعنی زمانی که در حاشیه‌های کتاب‌های علمی و تخیلی، داستان‌های کوتاه خود را می‌نوشت. او در آثار خود همواره به فرهنگ بومی آفریقا و مردمان این سرزمین توجه دارد.

در بخشی از کتاب بینتی 3: نقابدار شب می‌خوانیم

دله تمام قوانین را نادیده گرفته بود. یک سال پیش عضو انجمنی مخفی شده بود که شبح نقاب‌دار شب از طریق آن‌ها با مردم حرف می‌زد. درست بعد از رفتن بینتی به آن‌ها پیوسته بود. یاد‌گیری دعاها از ریش‌سفیدان، دود کردن شاخه‌های سوخته‌ی درخت نامیرا و دیدار با پیروان هفت‌آسمان، همه به او کمک می‌کرد بینتی را فراموش کند. سپس او را انتخاب کردند تا آماده شود و رئیس بعدی قبیله‌ی همیبا باشد. از این بابت بسیار احساس غرور و قدرت می‌کرد، اگرچه متنفر بود از ریش زمختی که مجبور بود آن را بلند کند. هیچ اهمیتی نداشت که چقدر سخت تلاش کند تا بینتی را فراموش کند، دلش به‌شدت برای او تنگ شده بود.

چند روز پیش، در جریان مراقبه‌ی ریش‌سفید‌ها، همه به توافق رسیده بودند که بینتی باید شبح نقاب‌دار شب را ببیند. کسی که لباس شبح را پوشید و بیرون پنجره‌ی بینتی ایستاد، رئیس کایپکا بود. دله از این کار خوشش نمی‌آمد. بینتی یک دختر بود، گذشته از این، سرنوشت خودش را هم نادیده گرفته بود. ریش‌سفید‌ها حتی به خودشان زحمت نداده بودند تا به او بگویند رئیس کایپکا دیروز دوباره تصمیم گرفته است شبح نقاب‌دار شب را به بینتی نشان بدهد.

با این حال شب گذشته و در جریان اوکوروئو، احساس دله نسبت به بینتی عوض شده بود. وقتی به حرف‌هایش گوش داد و او را از نزدیک دید، فهمید او همان بینتی است که تمام عمرش می‌شناخته؛ بینتی حیرت‌انگیز. ریش‌سفیدان بی‌دلیل ریش‌سفید نشده بودند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بیگانگان
فصل 2: پرتقال
فصل 3: به وقت جنگ فیل‌ها
فصل 4: آمدن به خانه
فصل 5: رفتن به خانه
فصل 6: دختر
فصل 7: ریشه
فصل 8: میعاد در فضا
فصل 9: بیداری
فصل 10: سنگ‌های زحل
فصل 11: انتو‌انتو‌ها و آفتاب
فصل 12: رئیس هاراس
فصل 13: آزمایش‌های پزشکی
فصل 14: دگرپیکر
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بینتی 3: نقابدار شب
نویسنده
مترجمامیراحمد کامیار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات181
زبانفارسی
شابک978-600-462-905-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بینتی 3: نقابدار شب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بینتی 3: نقابدار شب

برای دریافت کتاب بینتی 3: نقابدار شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.