معرفی و دانلود کتاب بینتی 1: فرزند نامیب

عکس جلد کتاب بینتی 1: فرزند نامیب
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بینتی 1: فرزند نامیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بینتی 1: فرزند نامیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بینتی 1: فرزند نامیب

یک داستان مهیج علمی - تخیلی با قهرمانی که برای به دست آوردن دانش، سفری در کهکشان را آغاز می‌کند. کتاب بینتی 1: فرزند نامیب نوشته‌ی ندی اوکورافور که جوایزی همچون جایزه‌ی هوگو و جایزه‌ی لوکس را هم از آن خود کرده، روایت رویدادها در جهانی است که هنوز فرا نرسیده، اما کسی چه می‌داند، ممکن است روزی یکی از فرزندان زمین آن را برای اولین بار تجربه کند.

درباره‌ی کتاب بینتی 1: فرزند نامیب

داستان‌های علمی - تخیلی همواره از جهانی صحبت می‌کنند که ممکن است برای انسان‌های معاصر عجیب‌وغریب به نظر برسد، زمانی ژول ورن از بیست هزار فرسنگ زیر دریا و دور دنیا در هشتاد روز حرف می‌زد که سفر با هواپیما و جست‌وجوهای اکتشافاتی زیردریایی‌ها هنوز اتفاق نیفتاده بود، اما دیری نگذشت که آن قصه‌ها رنگ واقعیت به خود گرفتند؛ اتفاقی که ممکن است برای داستان‌های علمی - تخیلی امروز هم در آینده‌ای نه چندان دور رخ دهد.

کتاب بینتی 1: فرزند نامیب (Binti (Binti, 1)) نوشته‌ی ندی اوکورافور (Nnedi Okorafor) از سری کتاب‌های سه‌گانه‌ی بینتی، روایت دختری به نام بینتی است که به‌عنوان اولین نفر از مردم منطقه‌ای به نام «هیمبا» پیشنهاد تحصیل در بهترین دانشگاه کهکشان با نام «اوزما» را دریافت می‌کند. سفر او به اوزما آسان نیست و در درجه‌ی اول به معنای بریدن از خانواده‌ی پر جمعیتش یعنی پدر و مادر و نُه برادر و خواهرش است.

اما این همه‌ی ماجرا نیست و تازه آغاز یک سفر پر دردسر و طولانی است. بینتی باید برای به دست آوردن دانش با سختی‌های بیشتری دست‌وپنجه نرم کند که اولین آن‌ها زندگی در میان افرادی است که به هیچ عنوان شباهتی به او ندارند، مثل او بزرگ نشده‌اند و برای آداب و رسومی که بینتی با آنها بزرگ شده احترامی قائل نیستند. در جهان جدید او باید همه چیز را از ابتدا بسازد و به شرایط جدید عادت کند.

در کتاب بینتی 1: فرزند نامیب نوشته‌ی ندی اوکورافور و ترجمه‌ی امیر احمد کامیار تازه این شروع ماجراهای شگفت‌انگیز است. در جهان جدیدی که بینتی به آن وارد شده، جنگی در حال انجام است؛ جنگ با موجودات و نژادی بیگانه به نام «مدوس» که به هیچ عنوان از دانشگاه اوزما و شاگردانش خوششان نمی‌آید. حالا بینتی در سفر کهکشانی خود وارد ماجراهای تازه‌ای می‌شود که ناخواسته او را هم درگیر می‌کند.

گفتنی است انتشارات پرتقال این اثر را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های بینتی

بینتی یک سه‌گانه‌ی مهیج برای نوجوانان است. این مجموعه کتاب درباره‌ی یک دختر آفریقایی سرسخت در فضا است. در این کتاب‌ها بینتی وارد ماجراهایی عجیب‌وغریب در فضا می‌شود. جلد دوم این مجموعه کتاب‌ها با نام کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه و جلد سوم با عنوان کتاب بینی 3: نقابدار شب به فارسی نیز ترجمه شده است.

اقتباس تلویزیونی از کتاب بینتی 1: فرزند نامیب

سریالی تلویزیونی با اقتباس از کتاب حاضر در بستر Hulu در حال ساخت است.

جوایز و افتخارات کتاب بینتی 1: فرزند نامیب

  • برنده‌ی جایزه‌ی نبیولا در سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی هوگو در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه‌ی لوکس در سال 2016
  • فینالیست جایزه‌ی BSFA برای بهترین نُولّا
  • برنده‌ی جایزه‌ی BookTube در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه‌ی Nommo برای بهترین رمان در سال 2017
  • فینالیست جایزه‌ی کتاب فانتزی بریتانیا برای بهترین رمان در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب بینتی 1: فرزند نامیب

  • فوق‌العاده جذاب است. (بوک توپیا)
  • اثری فراموش‌نشدنی... (وبسایت آمازون)
  • ندی اوکورافور از آینده‌ای باشکوه و فانتزی‌های افسانه‌ای می‌نویسد. جهان‌های او ذهن شما را به روی چیزهای جدیدی باز می‌کند که همیشه ریشه در واقعیت دارند. برای عاشق شدن با بینتی آماده شوید. (نیل گیمن، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب بینتی 1: فرزند نامیب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب که مناسب رده‌ی سنی نوجوانان (بالای 16 سال) است، برای علاقه‌مندان به داستان‌های علمی - تخیلی مناسب بوده و توصیه می‌شود.

با ندی اوکورافور بیشتر آشنا شویم

ندی اوکورافور متولد 1974 نویسنده‌ی نیجریه‌ای -آمریکایی است که به دلیل نوشتن داستان‌های فانتزی و علمی - تخیلی مشهور شده. او در سینسیناتی آمریکا از والدینی نیجریه‌ای متولد شد و در دوران تحصیل در دبیرستان به‌عنوان یک ستاره در رشته‌های ورزشی تنیس و دو و میدانی شناخته شد. اوکورافور مدرک کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری از دانشگاه ایالتی میشیگان و دکترای زبان انگلیسی از دانشگاه ایلینوی دارد.

علاقه‌ی او به داستان‌نویسی از دوران مدرسه آغاز شد و ابتدا در حاشیه‌ی کتاب‌های علمی - تخیلی داستان‌های کوچکی می‌نوشت. داستان‌های او همواره رنگ و بویی از آفریقا دارد و منتقدان از او به‌عنوان نویسنده‌ای که فرهنگ آمریکا و آفریقا را به هم پیوند داده نام می‌برند. از این نویسنده تاکنون کتاب‌های متعددی چاپ شده که از آن جمله می‌توان به کتاب «لاگون»، «زهرا؛ جست‌وجوگر باد» و کتاب «سخنران سایه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بینتی 1: فرزند نامیب می‌خوانیم

می‌توانستم صدای بقیه را بشنوم. آنچه به بدن فیزیکی‌شان شبیه بود به‌آرامی خش‌خش می‌کرد و کلاهک‌های شفافشان از گازی که تنفس می‌کردند پر‌ و‌ خالی می‌شد. به قد مردان بالغ بودند. گوشت کلاهکشان به نازکی ابریشم مرغوب بود، شاخک‌های درازشان، مثل خوشه‌ای از رشته‌ها‌ی بسیار بزرگ و شبح‌وار، روی زمین کشیده می‌شد. ادان را در دستم سفت‌تر گرفتم و به خودم چسباندم. من در حمایت تو هستم. خواهش می‌کنم محافظم باش!

در تالار صرف شام همه مرده بودند؛ دست‌کم صد نفر. حدس می‌زدم تمام سرنشینان سفینه مرده باشند. مدوز‌ها خودشان را انفجاری به تالار رسانده بودند و پیش از آنکه کسی بفهمد چه خبر است، همه را با موج‌ها کبیرا قتل‌عام کرده بودند. این نامی بود که خووش‌ها روی حمله‌ی مدوز‌ها گذاشته بودند. همگی در کلاس تاریخ، درباره‌ی این شیوه‌ی جنگی خوانده بودیم. در چندین منطقه، خووش‌ها چند جلسه از کلاس‌های تاریخ، ادبیات و فرهنگ را به خودشان اختصاص داده بودند. حتی مردم من هم ناچار بودند این درس‌ها را فرا بگیرند، هرچند این جنگ، جنگ آنان نبود. خووش‌ها انتظار داشتند همه بزرگ‌ترین دشمن‌ آن‌ها و ظلمش را به یاد داشته باشند. آن‌ها حتی آناتومی و فناوری مقدماتی قوم مدوز‌ را در کلاس‌های علوم و ریاضی تدریس می‌کردند.

موج‌ها کبیرا یعنی بزرگ‌ترین موج. مدوز‌ها در جنگ مثل آب حرکت می‌کنند. در سیاره‌ی آن‌ها آب وجود ندارد، اما آن‌ها آب را مثل ایزدی می‌پرستند. در زمان‌های بسیار دور، اجدادشان از آب بر‌آمده‌ بودند. خووش‌ها در نواحی بسیار پر‌آب زمین زندگی می‌کنند؛ سیاره‌ای که ‌بخش زیادی از آن از آب ساخته شده است. آن‌ها مدوز‌ها را نژادی پست می‌دانستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بینتی 1: فرزند نامیب
نویسنده
مترجمامیراحمد کامیار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-600-462-800-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بینتی 1: فرزند نامیب

S
۱۴۰۲/۶/۲۰
کتاب خوبی هست و خوبی دیگه‌اش کوتاه و سرگرم کننده‌ای بودنش هست و روند خوبی هم داره به خوبی توضیح داده شده است و قابل فهم و درک است کتاب درباره دختری هست که خودش و خانواده‌اش و قبیله‌اش آدم‌های خیلی باهوشی هستند که اسطرلاب می‌سازند و از شهر یا کشور خود بیرون نمی‌روند اما برای این دختر از بهترین راه دانشگاه کهکشان شیری بورسیه آمده است او خیلی دوست دارد به آن دانشگاه برود ولی خانواده‌اش دوست ندارند او به این دانشگاه برود برای همین او شب بدون اینکه کسی بداند از سیاره زمین خارج می‌شود
امیر شفیعی
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب کوتاه جذاب و دوست داشتنی خیلی قوی نیست اما برای پر کردن وقت فراغت خوبه ممنون از عوامل کتابراه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بینتی 1: فرزند نامیب

برای دریافت کتاب بینتی 1: فرزند نامیب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.