معرفی و دانلود کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه

عکس جلد کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه
قیمت:
27600 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه

بینتی سرانجام به خانه برمی‌گردد! ندی اوکورافور در کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه، ماجراهای مهیج این دختر شجاع را روایت می‌کند که بعد از یک سال تلاش برای برقراری صلح میان سیارات، تصمیم گرفته تا سری به خانه و سرزمین خود بزند. او که یک سال پیش از این، خانواده‌اش را برای ورود به دانشگاه اومزا ترک کرده، حالا آماده است تا مجدداً آن‌ها را ملاقات کند. خواندن این رمان نامزد جایزه‌ی لوکس و گودریدز را به علاقه‌مندان ادبیات نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه

در مجلد نخست سری کتاب‌های بینتی، دانستیم بینتی، دختری اهل هیمباست که برای راهیابی به دانشگاهی معتبر در سیاره‌ی اومزا، خانه و خانواده‌اش را رها کرده. سفر بینتی به سیاره‌ی جدید او را درگیر جنگ با مدیوس‌ها می‌کند. بینتی نخستین فرد هیمبا به شمار می‌رود که در برترین مؤسسه‌ی آموزش عالی در کهکشان پذیرفته شده. او برای اثبات شایستگی خود نه‌تنها دوری از خانواده که جنگ‌های مرگبار و زندگی در میان غریبه‌ها را هم حاضر است تاب بیاورد. بینتی که برای آداب‌و‌رسوم مردمش ارزش زیادی قائل بود، حالا در سرزمینی با باورهای کاملاً متفاوت زندگی می‌کند که مردمش سنت‌های بینتی و اجدادش را چندان ارزشمند نمی‌دانند. با پشت‌سرگذاشتن همه‌ی این سختی‌ها، این دختر باشهامت، در کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه (Binti: Home) قصد دارد به سراغ خانه و خانواده‌اش برود. اما آیا همان‌قدر که او مشتاق دیدار با مردم و سرزمینش است، آن‌ها هم به ملاقات با او تمایل دارند؟ آیا سیاره‌اش برای ورود او آماده است؟ چه بهتر که پاسخ این پرسش‌ها را از زبان ندی اوکورافور (Nnedi Okorafor) بشنویم.

همه چیز از کلاس ریاضی شروع شد. درست سر کلاس اوکپالا بود که صداهای آشنا و تصویری از یک زدوخورد در ذهن بینتی جان گرفت. مدتی زیادی لازم نبود تا او متوجه شود که وقت بازگشت به خانه فرارسیده و هر چه زودتر باید سوار بر شاتل خود عازم سرزمین مادری شود. البته این سفر برای او چندان هم راحت نیست. اختلالات اضطرابی که به خاطر اتفاقات یک سال پیش در سفینه گریبان او را گرفته بودند، بازهم به سراغش می‌آیند، اما بینتی قوی‌تر از این حرف‌هاست. او می‌داند که سرنوشتش با «تغییر» گره خورده و حالا که زمان بازگشت به هیمبا فرارسیده، هیچ‌چیز او را متوقف نخواهد کرد.

مخاطبان نوجوان با مطالعه‌ی رمان حاضر، ده‌ها پدیده‌ی جدید را می‌شناسند که برخی از آن‌ها حاصل مطالعات کیهان‌شناختی و برخی نیز نتیجه‌ی تخیلات نیرومند نویسنده هستند. اتفاقات به‌سرعت و در قالب جملات کوتاه بیان می‌شوند و به این سبب، ضرباهنگ تند رخدادها بر هیجان خواننده برای ادامه‌ی داستان خواهد افزود. مشتاقان ژانر تخیلی و فانتزی، از مطالعه‌ی این رمان پرماجرا نهایت لذت را خواهند برد.

کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه، به قلم ندی اوکورافور و برگردان امیراحمد کامیار به چاپ رسیده. این اثر خواندنی به کوشش نشر پرتقال روانه‌ی بازار کتاب شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های بینتی

بینتی (Binti) یک سه‌گانه‌ی مهیج برای نوجوانان است. این مجموعه کتاب، زندگی یک دختر آفریقایی سرسخت را در فضا روایت می‌کند. در این کتاب‌ها، بینتی وارد ماجراهای شگفت‌انگیزی می‌شود.

بینتی با عنوان کامل «بینتی اکه‌اوپارا زوزو دامبو کایپکا» که با شجاعت بی‌مانند خود به دل ناشناخته‌ها و تجربیات تازه می‌رود، قهرمان اصلی این سری داستان‌ها به شمار می‌آید. مخاطب نوجوان این مجموعه کتاب‌ها، علاوه‌بر اینکه از تخیلات ناب و فانتزی‌های بی‌نظیر نویسنده غافلگیر خواهد شد، سری هم به دنیای نجوم و ستاره‌شناسی خواهد زد. اگرچه این سه‌گانه را نمی‌توان کتاب‌هایی علمی دانست اما خواندن آن‌ها برای مشتاقان کیهان‌شناسی بسیار جذاب خواهد بود. سفینه‌پیمایی، مسافرت با شاتل و غوطه‌خوردن در فضای بی‌کرانه‌ی کهکشان گوشه‌ای از ماجراهای مهیج این رمان‌های خیالی را می‌سازند.

توجه به نژاد آفریقایی در مجموعه کتاب‌های بینتی نیز درخور توجه است. قهرمان این داستان‌ها از تبار مردم بومی آفریقاست و به همان سنت‌هایی باور دارد که مردم این قاره بدان‌ها پایبند هستند. این دختر پرشور به قومی تعلق دارد که برای مدتی طولانی وحشیانه‌ترین ستم‌ها را از سوی دیگر نژادها متحمل شدند. با وجود این گذشته‌ی تلخ و تاریخ سیاه، در آثار این مجموعه شاهد آن هستیم که دختری از همین نژاد، ناجی دنیا و انسان‌های دیگر خواهد بود.

ندی اوکورافور نگارنده‌ی این داستان‌های هیجان‌انگیز است که با قلم شیوای امیراحمد کامیار به فارسی برگردانده شده‌اند. نشر پرتقال این مجموعه کتاب‌های سرگرم‌کننده را به نوجوانان فارسی‌زبان در سرتاسر جهان عرضه کرده است.

سه‌گانه‌ی مجموعه کتاب‌های بینتی با عناوین «بینتی 1: فرزند نامیب»، «بینتی 2: بازگشت به خانه» و «بینتی 3: نقابدار شب» به چاپ رسیده و منتشر شده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه

  • نامزدی جایزه‌ی بهترین کتاب علمی و تخیلی از سوی گودریدز در سال 2017
  • نامزدی جایزه‌ی Locus به‌عنوان بهترین رمان در سال 2018
  • نامزد جایزه Nommo برای بهترین رمان در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه

  • رمانی شگفت‌انگیز و خیره‌کننده! (شیکاگو تریبون)

  • کتابی پرمایه همراه با داستانی پیچیده درمورد مفاهیمی چون دوستی، روابط خانوادگی و هویت انسانی. (ورونیکا روث، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • داستانی که احساسات شما را درگیر خود کرده و همچنین اثری بسیار زیبا. (ان. پی. آر.)

  • سبک نگارش ندی اوکورافور فوق‌العاده است... همین‌طور دقتی که در بیان جزئیات ساختار جهان خیالی‌اش دارد... کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه اطلاعاتی غنی از فرهنگ بومی و زندگی فضایی را دربرمی‌گیرد. (ورونیکا روث)

  • دنیای تخیلی ندی اوکورافور ذهن شما را در برابر پدیده‌های تازه باز می‌کند. خود را برای اینکه عاشق بینتی شوید، آماده کنید. (نیل گیمن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان رده‌ی سنی شانزده‌سال به بالا، چنانچه به داستان‌های علمی و تخیلی و رمان‌های فانتزی علاقه‌مند باشند، حتماً از خواندن کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه بسیار لذت خواهند برد. داستانی که برای مخاطبان طرفدار دنیای نجوم و کیهان نیز سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است.

با ندی اوکورافور بیشتر آشنا شویم

ندی اوکورافور، زاده‌ی 1974، داستان‌نویسی نیجریه‌ای-آمریکایی است که با داستان‌های علمی‌-تخیلی خود در میان اهالی کتاب شناخته می‌شود. والدین این نویسنده اهل نیجریه بودند اما خودش در سینسیاتی آمریکا به دنیا آمده است. موفقیت‌های ندی اورکورافور تنها به دنیای داستان محدود نمی‌شوند. او در سال‌های دوران دبیرستان توانسته بود در رشته‌های دو و میدانی، همچنین تنیس، به یک ستاره‌ی ورزشی بدل شود.

این رمان‌نویس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری از دانشگاه ایالتی میشیگان اخذ کرده و دکترای خود را نیز در رشته‌ی زبان انگلیسی، در دانشگاه ایلینوی به پایان رسانده است.

نخستین جرقه‌های نویسندگی ندی اوکورافور به دوران مدرسه‌اش برمی‌گردد. یعنی زمانی که در حاشیه‌های کتاب‌های علمی و تخیلی، داستان‌های کوتاه خود را می‌نوشت. او در آثار خود همواره به فرهنگ بومی آفریقا و مردمان این سرزمین توجه دارد.

در بخشی از کتاب بینتی ۲: بازگشت به خانه می‌خوانیم

دو هفته‌ بعد، ترانسپورتری را روشن کردم و زیر‌لب دعا خواندم. هفت‌آسمان در خاک سرزمینم جاری بود و من چندین سیاره از خانه دور بودم. یعنی صدایم به گوش آن‌ها می‌رسید؟ ایمان داشتم که می‌شنوند، هفت‌آسمان می‌توانستند در آن واحد، جا‌های بسیاری باشند و بر همه مسلط باشند. همین‌طور می‌توانستند از من حمایت کنند، زیرا من هیمبایی بودم که داشت به خانه باز‌می‌گشت.

هنوز ترانسپورترم راه نیفتاده بود. خیره به سنگ صاف که اندازه‌ی یک سکه بود، مضطرب ایستاده بودم. پاد سفت‌و‌سختم را غلتانده بودم تا آسانسور و بعد در طول سالن خوابگاه، تا برسم به در ورودی. جان کندم تا برسم و خسته و خیس عرق بودم. تازه این اولش بود. تا برسم به شاتل باید نزدیک به یک کیلومتر راه ناهموار و سنگلاخ را می‌رفتم. می‌خواستم قبل از اینکه سوار سفینه بشوم و روزهایم را آنجا بگذارنم، تا می‌شود هوای تازه نفس بکشم. اما امکان نداشت این پیاده‌روی خوشایند باشد، چرا که باید پاد مسافرتی سنگینم را در مسیر هل می‌دادم. زانو زدم و ترانسپورتر را دوباره دست‌کاری کردم. خبری نشد.

با اینکه می‌دانستم نتیجه‌ی بهتری عایدم نمی‌شود، اما محکم فشارش دادم. راه به‌کار‌افتادنش، متصل شدن با اثر انگشت اشاره‌ام بود، نه فشار دست. باز هم هیچ. صورتم گُر گرفت و با عصبانیت غرولند کردم. پایم را عقب بردم و با تمام توانم به ترانسپورتر لگد زدم. پرتاب شد وسط بوته‌ها. با دهان باز سر جایم خشکم زد، از کار‌هایی که از من سر می‌زد متعجب بودم، از احساس رضایت عمیقی که از این کارها داشتم.

فهرست مطالب کتاب

انسان‌ها. همیشه در حال نمایش
پرواز
در خانه
ریشه
شبح نقاب‌دار شب
خون
سرزمینِ دور‌دست
سرنوشت پایکوبی زیبایی است
دروغ‌ها
مردمان زر
آریا
تشرف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بینتی 2: بازگشت به خانه
نویسنده
مترجمامیراحمد کامیار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-462859-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
27600 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه

برای دریافت کتاب بینتی 2: بازگشت به خانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.