معرفی و دانلود کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1

عکس جلد کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1
قیمت:
۷۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1

رمانی پر از رنگ، زندگی و مرگ! کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 یکی از برترین فانتزی‌های نوجوان دنیاست. ندی اوکورافور ماجرای دختری را روایت می‌کند که به دلیل بیماری آلبینیسم نمی‌تواند مقابل نور خورشید قرار بگیرد و تقریباً منزوی است، تا اینکه به قدرت جادویی خود پی می‌برد. این کتاب در سال 2011 نامزد جایزه‌ی Andre Norton Nebula شد.

درباره‌ی کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1

سفر به مکانی جادویی که در آن هیچ‌چیز آن‌گونه که به نظر می‌رسد نیست! کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 (Akata Witch) انعکاس هویت منحصربه‌فرد نویسنده‌، یعنی ندی اوکورافور (Nnedi Okorafor) است: میراثی از آفریقا در دستان دختری آمریکایی. وقایع رمان در کشور نیجریه اتفاق می‌افتند، جایی که دختری به نام «سانی» مشکلات متعددی را به دلیل بیماری‌اش تجربه می‌کند. سانی یک سیاه‌پوست مبتلا به آلبینیسم (زالی) است و نباید مدتی طولانی زیر نور خورشید بایستد. اما وقتی ساکن آفتابی‌ترین و گرم‌ترین قاره‌ی دنیا هستید، چطور می‌توان از خورشید پرهیز کرد؟ جواب واضح است: گذراندن زمان در فضایی بسته!

همیشه محصور ماندن بین دیوارها، شرایط سختی را برای این دختر دوازده‌ساله رقم زده. او می‌خواهد مثل بقیه‌ی همکلاسی‌هایش در حیاط بدود و فوتبال بازی کند؛ کاری که ممکن است به قیمت سلامتی‌اش تمام شود. از طرف دیگر، رنگ پوست و ظاهر خاص سانی او را هدف آزار و اذیت قلدرهای مدرسه قرار داده. سانی شدیداً احساس طردشدگی دارد. گاهی به‌ نظر می‌رسد او برای همیشه محکوم به تنهایی است تا اینکه دوستی با اورلو و چیچی مثل معجزه‌ای الهی از راه می‌رسد.

راوی کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 سرانجام متوجه می‌شود آنچه بدترین نقص خودش می‌دانسته در واقع بزرگترین دارایی اوست؛ زیرا توانایی‌های خاص سانی او را به «مأمور آزاد» در جامعه‌ی جادویی «مردم پلنگ» تبدیل می‌کند. سانی حالا عضوی از این گروه مخفی است که رسوم و قوانین بسیار متفاوتی برای زندگی دارند. معلم‌ها به او راه شناخت جوامع جادویی را آموزش می‌دهند و کمک می‌کنند تا به ارزش واقعی‌اش پی ببرد. آن‌ها به زندگی خسته‌کننده‌ی دختر هدفی می‌بخشند و او را در مأموریت دستگیری اوتوکوتوی ‌سیاه‌کلاه، قاتلی زنجیره‌ای، سهیم می‌کنند. آیا سانی راه استفاده از نیروهایش را می‌آموزد؟ باید دید!

ندی اوکورافور در این رمان دلگرم‌کننده نشان می‌دهد چگونه آدم‌های متفاوت بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند نجات دنیا هستند. قهرمانان فریبنده‌ی او ما را به جهانی عجیب اما زیبا می‌برند. مکانی که بر پایه‌ی باورهای عامیانه‌ی مردم نیجریه بنا شده و مملو از شگفتی است. نویسنده با تکیه بر مفاهیمی از فرهنگ، سیاست، کیهان‌شناسی و فولکلور، یکی از متفاوت‌ترین رمان‌های تخیلی را به تألیف درآورده که نتیجه‌ی آن حقیقتاً ستودنی است. برخی منتقدان کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 را داستانی اسرارآمیز و متقاعدکننده‌ توصیف کرده‌اند که ادبیات فانتزی را به سمت‌و‌سویی جدید می‌برد. در پایان باید گفت رمان پیش‌رو توسط امیراحمد کامیار به فارسی ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1

  • بهترین کتاب سال 2012 آمازون
  • بهترین کتاب نوجوان ALA سال 2012
  • یکی از هفت رمان بزرگ فانتزی برای نوجوانان به انتخاب نیویورک‌تایمز
  • یکی از صد کتاب برتر فانتزی تاریخ به انتخاب مجله‌ی تایم
  • نامزد بخش نوجوان جایزه‌ی Andre Norton Nebula سال 2011
  • نامزد بخش نوجوان جایزه‌ی Locus سال 2012
  • نامزد جایزه‌ی James Tiptree Jr. Award سال 2011
  • حضور در لیست Amelia Bloomer Book List سال 2012

نکوداشت‌های کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1

  • خیره‌کننده است. (بررسی کتاب نیویورک‌تایمز)
  • کتابی با چرخش‌های داستانی منحصربه‌فرد. (مجله‌ی تایم)
  • هدیه‌ای شگفت‌انگیز از دنیای اساطیر. (ریک ریوردان، نویسنده‌ی مجموعه‌های پرسی‌جکسون و مگنس چیس)
  • ما به نویسندگان بیشتری مانند ندی اوکورافور نیاز داریم. (پاتریک روثفوس، نویسنده‌ی مجموعه‌ی نام باد)
  • تخیلی‌ترین، جذاب‌ترین و دلرباترین رمان فانتزی که تا‌به‌حال خوانده‌ام! (لوری هالس اندرسون، فینالیست جایزه‌ی ملی کتاب)
  • تخیل جاری در این رمان به‌تنهایی با همه‌ی فانتزی‌های حماسی برابری می‌کند. (اورسولا کی. لو گین، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه)

کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این داستان خیال‌انگیز را به نوجوانان دوستدار ادبیات فانتزی پیشنهاد می‌کنیم.

با ندی اوکورافور بیشتر آشنا شویم

ندی اوکورافور نویسنده‌ی نیجریه‌ای-آمریکایی است که به تألیف داستان‌های فانتزی و علمی-تخیلی شهرت دارد. آثار او گروه‌های سنی مختلف را دربرمی‌گیرند. اوکورافور یکی از نویسندگان نسل سوم نیجریه محسوب می‌گردد و به دلیل ملیت دوگانه‌ی خویش در فرهنگی چند ملیتی بالیده که ثمره‌ی آن را می‌توان در رمان‌هایش نیز دید.

آثار او جوایز معتبری از جمله جایزه‌ی هوگو، جایزه‌ی Nebula، جایزه‌ی Eisner و جایزه‌‌ی جهانی فانتزی را کسب کرده‌اند. جالب است بدانید ندی اوکورافور فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات در مقطع دکتری بوده و کمیک‌های BLACK PANTHER: Long Live THE KING و WAKANDA FOREVER را برای مارول تألیف کرده. مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی «بینتی» از دیگر آثار ندی اوکورافور به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 می‌خوانیم

پس اینجا قدمگاه ‌پلنگ بود. در دو طرف ورودی، دو درخت ایروکوی بلند بود. با آنکه درختان سلامت و پر‌پشت بودند، به‌آهستگی و بی‌وقفه از آن‌ها بارانی از برگ می‌بارید. پای هر درخت، کپه‌های کوچکی از برگ قرار داشت. از هرجایی که سانی تا آن روز دیده بود عجیب‌تر به نظر می‌رسید. او به شهر جوس در شمال نیجریه سفر کرده بود تا اقوامش را ببیند. به ابوجا پایتخت نیجریه هم رفته بود. به آمستردام، رم، برازاویل و دوبی هم. او با پدر و مادر و برادرانش زیاد به مسافرت می‌رفت. اما اینجا خیلی فرق می‌کرد.

ساختمان‌ها از رس خاکستری و گل قرمز ساخته شده بودند و سقف‌های کاهگلی داشتند. او را یاد خانه‌ی چیچی می‌انداختند اما پیچیده‌تر بودند. تقریباً همه‌شان کم‌وبیش بزرگ بودند. بسیاری‌ از ساختمان‌ها بیشتر از یک طبقه داشتند و چند‌تایی سه یا چهارطبقه بودند. چطور ممکن بود رس و گل بتوانند چنین بنا‌های بلندی را سر‌پا نگه دارند. هر ساختمان پر از پنجره‌هایی در اندازه‌ها و شکل‌های متفاوت بود. چهار‌گوش، دایره‌ای، مثلثی‌، حتی یکی از ساختمان‌ها پنجره‌ای به شکل یک قلب بسیار بزرگ داشت. همه‌ی آن‌ها با نقاشی‌های سفید درهم‌وبرهمی مزین بودند‌، مار‌ها، خط‌هایی شبیه به موج، گاو‌ها، ستارگان، دایره‌ها، آدم‌ها، چهره‌ها و ماهی‌ها. فهرست بی‌پایانی از چیز‌ها. دودی صورتی از وسط کلبه‌ی یک‌طبقه‌ای به هوا بلند بود. ساختمان‌ها را تنگ هم ساخته بودند. بااین‌حال، نخل‌های بلند و بوته‌ها بین ساختمان‌ها روییده بودند و جاده‌ی خاکی مملو از مردمی بود که در مسیر باریک بین ساختمان‌ها می‌پیچیدند. از جایی در نزدیکی‌شان، موسیقی های‌لایف پر‌ضربی به گوش می‌رسید. سانی سرش را به اطراف چرخاند و دید مردم بیشتری از میان مه می‌رسند. به چیچی نزدیک‌تر شد، حسش شبیه کسی بود که سر‌زده وارد جایی می‌شود. زیر لب گفت: «شاید بهتر باشه برم خونه.» دوباره فکرش پیش هیولا رفت و زیر لب دشنامی داد.

فهرست مطالب کتاب

آزمون
پیش‌درآمد: شمع
آدم‌پلنگ چیست؟
۱: اورلو
خانه
2: چیچی
چیتیم چیست؟
3: نخستین قدم
پایکوبی اشباح نقاب‌دار
4: پلنگ پنجه می‌کوبد
این چیست؟
5: روزِ سانی
آزادگان
۶: جمجمه
کلاه‌برداری ۴۱۹ و آدم‌پلنگ
7: جنگل شب‌رو
آشپزی و دستور غذا
سوپ فلفل‌قرمز
8: تاس‌کباب قرمز و برنج
آدم‌پلنگ غیر‌انسان مهمی
که باید بشناسید
9: نوک درخت
نتیجه‌گیری
10: رو در رو با واقعیت
11: درس‌ها
12: آبوجا
13: صخره‌ی زوما
14: جام فوتبال
15: نفست را حبس کن
16: دردسر در خانه
17: جوجو‌ی اصلی
18: هفت روز بارانی
19: مرد زیر کلاه
20: به امید دیدار
21: زمان‌بندی
22: مرد بی‌سر و سرخط خبرها
سخن آخر
سپاسگزاری‌

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آکاتا، جادوگر سفید 1
نویسنده
مترجمامیراحمد کامیار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات326
زبانفارسی
شابک978-600-462-693-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1

برای دریافت کتاب آکاتا، جادوگر سفید 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.