معرفی و دانلود کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس: متن کوتاه شده
قیمت:
۹۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس: متن کوتاه شده

کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس، رمان مشهور ویکتور هوگو، ادامه‌ی ماجرای ژان والژان و زندگی پرتلاطم او را روایت می‌کند. داستان به هشت سال بعد از فرار والژان و کوزت از دست ژاور و زندگی مخفیانه‌ی آن‌ها می‌پردازد. این اثر، که به رمان قرن مشهور شده، دیدگاه‌های سیاسی، مذهبی، انقلابی و رمانتیک نگارنده‌اش را نشان می‌دهد. کتاب به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و بارها مورد اقتباس قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس

ژان والژان به‌خاطر قولی که به فانتین داده بود، دخترش کوزت را از دست خانواده‌ی تناردیه نجات می‌دهد و با هم به پاریس فرار می‌کنند. بازرس ژاور که از گذشته‌ی ژان والژان اطلاع دارد، به دنبال اوست و او را در پاریس می‌یابد. ژان و کوزت مجبور می‌شوند بار دیگر خود را پنهان سازند. این بار در صومعه‌ی پتی پیکوس می‌روند. جایی که کوزت مشغول به تحصیل می‌شود و والژان به‌عنوان باغبان برای صومعه کار می‌کند.

سال‌ها بعد، ماریوس، جوانی از خانواده‌ی بورژوا است که عقاید دموکراتش با پدربزرگش متفاوت است. این اختلاف باعث می‌شود خانه را ترک کند و به‌عنوان دانشجویی فقیر زندگی‌اش را ادامه دهد. روزی در پارک کوزت زیبا را می‌بیند و شیفته‌ی او می‌شود، اما ژان دوست ندارد این دو به هم نزدیک شوند...

آنچه مطالعه کردید، خلاصه‌ای بود از بخش دوم رمان بینوایان (ماریوس) که انتشارات افق متن خلاصه‌شده‌ی آن را در یک مجموعه‌ی دوجلدی منتشر کرده است.

کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس (Les Miserables Volume Two: Marius) نمونه‌ای از سبک خاص ویکتور هوگو (Victor Hugo) در نگارش داستان بود. رئالیسم تخیلی که در واقع ترکیبی از عناصر رئالیسم و سمبولیسم اغراق شده است. در این شیوه هر کاراکتر نماینده‌ی یکی از تیپ‌های اجتماعی است و مشکلات و ویژگی‌های او را بروز می‌دهد. هوگو عقبه‌ی سیاسی و اجتماعی طولانی‌ای داشت و حتی به خاطر درگیری با ناپلئون از کشور گریخته بود. او مخالف سرسخت اعدام، طرفدار فقرزدایی، لغو بردگی و حق تحصیل رایگان برای همه مردم بود. در بینوایان هم بارها به این موضوعات ارجاع داده و خشم و نفرتش را بی‌عدالتی و فقر نشان می‌دهد. بخش از استقبال از این داستان و تازگی آن، به‌خاطر همین محتوای انسانی، واقع‌گرایانه و ظلم‌ستیزانه آن است.

کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس متن کوتاه شده‌ی داستان اصلی ویکتور هوگو است. مترجم این کتاب محسن سلیمانی است و سعی کرده در عین حال که داستان را خلاصه، روان و ساده روایت می‌کند، لطمه‌ای به اصل داستان وارد نشود.

درباره‌ی مجموعه کلکسیون کلاسیک

مجموعه‌ی کلکسیون کلاسیک نشر افق متشکل از کتاب‌های کلاسیک، مهم و سرشناس تاریخ ادبیات است که به شکل فنی و بدون اینکه خدشه‌ای به داستان وارد شود، خلاصه شده‌اند. در این مجموعه آثاری از ویکتور هوگو، چارلز دیکنز، ژول ورن، مارک توین، الکساندر دوما و ... گردآوری شده. مخاطب این مجموعه گروه سنی نوجوان است.

جوایز و افتخارات کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس

  • از برترین رمان‌های قرن نوزدهم
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های کلاسیک تاریخ ادبیات
  • در فهرست «1001 رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید»
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس

  • نبوغ هوگو خلق اسطوره‌هایی ساده و ملموس بود. موفقیت بزرگ بینوایان به خاطر نگاه شاعرانه و افسانه‌ای او به انسان است. (وی. اس. پریتچت، منتقد بریتانیایی)
  • این تولستوی بود که با دفاع از بینوایان به‌عنوان یکی از رمان‌های بزرگ تاریخ، اگر بزرگترین نباشد، از آرمان هوگو دفاع کرد. (پیتر واشنگتن، مترجم)

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس

این کتاب منبع اقتباس‌های ادبی و هنری فراوانی بوده. بیشتر این اقتباس‌ها در قرن بیستم و پس از آمدن سینما و تلویزیون اتفاق افتاده. یکی از اولین موارد فیلم ریچار بولِسلاوسکی با بازی فردریک مارچ و چارلز لاتن بود که نامزد سه جایزه‌ی اسکار شد. اجرای رادیویی ارسون ولز در سال 1937 هم از اقتباس‌های معروف از این رمان است. سال 1958 فیلمی به کارگردانی ژان-پل لو شانوا و بازی ژان گابن ساخته شد که در زمان خود خیلی معروف بود. کلود للوش سال 1995 فیملی با بازی ژان پل بلموندو از روی این داستان ساخت که جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال را برد. سال 1998 هم فیلمی سینمایی با بازی جفری راش و لیام نیسون اکران شد. آخرین اقتباس مهم از این رمان، فیلم سینمایی موزیکالی با بازی هیو جکمن، آن هاثاوی و راسل کرو است که نامزد هشت جایزه‌ی اسکار شد و سه جایزه هم برد.

کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به رمان‌های کلاسیک و بزرگ تاریخ علاقه دارند، می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

با ویکتور هوگو بیشتر آشنا شویم

ویکتور ماری هوگو (1802-1885) شاعر، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، چهره‌ی سیاسی و اجتماعی فرانسه و از بزرگترین ادبای قرن نوزدهم دنیا بود. هوگو در فرهنگستان فرانسه عضویت داشت و از مهم‌ترین اعضای جنبش رمانتیک به شمار می‌رود. او چند سالی نماینده‌ی مجلس بود و بارها عقاید لیبرال و جمهوری‌خواهانه‌اش را نمایش داد. هوگو پس از به قدرت رسیدن لوئی با او دچار اختلاف شد و مجبور شد تن به تبعید خودخواسته بدهد. هجدهسال را دور از کشور سپری کرد و در این مدت چند مورد از مهم‌ترین رمان‌هایش را نوشت. او در اوج محبوبیت به فرانسه بازگشت و در پاریس درگذشت. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به کتاب‌های «گوژپشت نوتردام»، «کارگران دریا» و نمایشنامه‌ی «ارنانی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس می‌خوانیم

شورش از چه تشکیل شده است؟ از هیچ چیز و از همه چیز. کسانى که در خارج از تمام محدوده‌ها پرسه مى‌زنند، فرصت‌طلبان، آسمان‌جُل‌ها، گدایان، ولگردهاى سر چهارراه‌ها، آن‌هایى که شب در خانه خرابه‌هایى مى‌خوابند که سقفى جز ابرهاى سرد آسمان ندارد و آن‌هایى که هر روز نان خود را از تصادف روزگار مى‌خواهند تا از زحمت‌شان، فقراى تهیدست و ناشناس، دستان عریان و پاهاى برهنه، همه به شورش تعلق دارند.

شورش به هر نوآمده‌اى قدرتى خارق‌العاده مى‌دهد، هر چیزى را بدل به گلوله، هر سنگ سختى را تبدیل به توپ و هر باربرى را بدل به ژنرال مى‌کند.

در بهار 1832 مدت‌ها بود که پاریس براى یک شورش آماده شده بود. شهرهاى بزرگ هم‌چون توپخانه‌هاى آماده‌ى شلیک هستند و یک جرقه براى شلیک آن‌ها کافى است. در ژوئن 1832 این جرقه، مرگ ژنرال لامارک بود.

لامارک شخصیتى مشهور و مرد عمل بود. او در زمان امپراتور ناپلئون و زمان بازگشت سلطنت، هم شجاعت در میدان نبرد را داشت و هم جرئت و سخنورى پشت تریبون سخنرانى مجلس را. او محبوب همه بود. هفده سال بود که بى‌توجه به حوادث این سال‌ها، با شکوه تمام غم شکست در جنگ واترلو را حفظ کرده بود. به علاوه در آخرین ساعت مرگش شمشیرى را که افسران حکومت صد روزه به او اهدا کرده بودند بر سینه فشرده بود. ناپلئون هنگام مرگ کلمه‌ى ارتش را گفته بود و لامارک هنگام مرگ کلمه‌ى وطن را. مرگ او همان‌طور که انتظار مى‌رفت براى ملت یک ضایعه و براى دولت یک فرصت بود. مرگ او عزاى عمومى شد و عزا مثل هر چیز دیگرى مى‌تواند به شورش تبدیل شود.

فهرست مطالب کتاب

ماریوس
1: پاریس
2: بورژواى بزرگ
3: پدربزرگ و نوه‌اش
4: دوستان آ.ب.س.
5: ماریوس بینوا
6: دیدار دو ستاره
7: فقیر پلید
آواز خیابان پلومه
1: اپونین
2: خانه‌ى خیابان پلومه
3: کمک زمینى شاید آسمانى باشد
4: پایانى بى‌شباهت به آغاز
5: گاوروش
6: شادى‌ها و غصه‌ها
7: کجا مى‌روند؟
8: پنجم ژوئن 1832
9: دوستى ذره با توفان
10: تاریخچه کورنت
11: ماریوس وارد تاریکى مى‌شود
12: شکوه ناامیدى
13: خیابان لوم‌آرمه
ژان‌والژان
1: جنگ بین چهار دیوار
2: لجن و لى‌جان
3: خروج ژاور
4: نوه و پدربزرگ
5: شب ازدواج
6: محو غروب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-964-369-535-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس

برای دریافت کتاب بینوایان - جلد دوم: ماریوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.