معرفی و دانلود کتاب موبی دیک

عکس جلد کتاب موبی دیک
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موبی دیک

کتاب موبی دیک نوشته‌ی هرمان ملویل شاهکاری به یادماندنی از ادبیات آمریکا محسوب می‌شود که به داستان ماجراجویانه‌ی ملوانی به نام اسماعیل می‌پردازد. در این کتاب، نهنگی بزرگ باعث شده تا یکی از پاهای اسماعیل از بین برود و این ملوان به دنبال انتقام پای از دست رفته‌ی خود است.

خلاصه‌ای از رمان موبی دیک:

موبی دیک (Moby Dick) معروف‌ترین رمان هرمان ملویل (Herman Melville) محسوب می‌شود که در سال 1851 منتشر شد. راوی این شاهکار ادبی فردی به نام اسماعیل است که در طی یک سفر دریایی، پای خود را از دست می‌دهد و او نهنگی بزرگ را عامل این اتفاق می‌داند. پس از این فاجعه تنها چیزی که اسماعیل به آن فکر می‌کند انتقام است. او تصمیم می‌گیرد تا در عوض پای از دست رفته‌ی خود، این نهنگ را شکار کند و این‌گونه است که سفر ماجراجویانه و پرمخاطره‌ی خود را آغاز می‌کند.

درباره‌ی رمان موبی دیک:

انتشار موبی دیک در سال 1851 چندان موفقیت‌آمیز نبود اما پس از مرگ هرمان ملویل مورد توجه قرار گرفت و منتقدان بسیاری آن را شاهکاری بی‌مانند دانستند و اکنون به عنوان یکی از بهترین رمان‌های ادبیات آمریکا شناخته می‌شود.

رمان موبی دیک در گروه صد کتاب برتر روزنامه‌ی گاردین قرار دارد و چهره‌های ادبی برجسته‌ای همچون فاکنر و دی‌اچ لارنس لب به تحسین آن گشوده‌اند.

اقتباس‌های سینمایی از رمان موبی دیک:

این اثر نیز مانند تمامی کتاب‌های محبوب دیگر راه خود را به سینما باز کرده است و بارها مورد اقتباس قرار گرفته است. در میان همه‌ی اقتباس‌های صورت گرفته، معروف‌ترین و محبوب‌ترین اقتباس به سال 1956 بازمی‌گردد. جان هیوستون که در آن سال‌ها در زمره‌ی بهترین کارگردان‌های سینمای ماجراجویانه قرار داشت توانست با تبحر خود اثری به یادماندنی خلق کند. این فیلمِ دیدنی برای ایرانیان نیز آشنا است چون بارها از رسانه‌ی ملی پخش شده است.

آشنایی با هرمان ملویل:

هرمان ملویل رمان‌نویس، شاعر و نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است که در سال 1819 در نیویورک متولد شد. هرمان در خانواده‌ای نسبتاً ثروتمند به دنیا آمده بود اما در 11 سالگی به دلیل ورشکسته شدن پدر خود مجبور شد در مزرعه کارگری کند. وی در هجده سالگی به عنوان ملوان مشغول به کار شد. اولین تجربه‌ی دریایی او چندان خوشایند نبود و او پس از اتمام اولین سفر خود، این شغل را رها کرد اما دوباره به ملوانی روی آورد و در صید نهنگ شرکت کرد. باز هم نتوانست فضای کشتی را تحمل کند و تصمیم به فرار گرفت. فرار موفقیت‌آمیز بود اما هرمان شوربخت بعد از فرار خود مجبور شد یک ماه در جزیره‌ی تپیس با آدم‌خوارها زندگی کند. ملویل این تحربه‌ی شگفت‌انگیز را در نخستین کتاب خود با عنوان تای پی نوشته است.

هرمان ملویل سرانجام پس از 72 سال زندگی پرماجرا در گذشت و آخرین رمان او بیلی باد ناتمام ماند.

نکوداشت‌های رمان موبی دیک:

- شاهکاری در داستان سرایی و رئالیسم نمادین. (Barnes & Noble)
- این داستان جذاب ملویل، با شور و احساس، روح آدمی را کاوش می کند. (American Literature)
-
آکنده از حقایق، افسانه ها و جزئیاتی که ملویل از طریق تجربه ی شخصی به دست آورده است. (Amazon)

در بخشی از رمان موبی دیک می‌خوانیم:

هنگام شب کویی کوئگ درباره‌ی جزیره‌ای که از آن آمده بود، برایم تعریف کرد و من با اشتیاق به حرف‌هایش گوش دادم. او هم از حرف زدن برای من خوشحال بود؛ فکر می‌کنم به این دلیل که اغلب کسی را پیدا نمی‌کرد تا علاقه‌ای به شنیدن حرف‌هایش داشته باشد.

او از «کوکوووکو» می‌آمد؛ جزیره‌ای در جنوب اقیانوس آرام که نام آن روی هیچ نقشه‌ای نبود. کویی کوئگ فرزند رئیس قبیله بود که قرار بود روزی جانشین پدرش بشود؛ اما خودش می‌خواست دور دنیا بگردد و همه‌جا را خوب ببیند.

او گفت که صیادان نهنگ نیز به جزیره‌ی آن‌ها رفت‌وآمد می‌کردند و از آن جا غذا، وسایل موردنیاز و ابزار کار خود را فراهم می‌نمودند. کویی کوئگ هم دوست داشته همراه آن‌ها سفر کند؛ برای اینکه چیزهای تازه یاد بگیرد و به مردم جزیره‌اش کمک کند.
روزی کویی کوئگ نزد ناخدای یک کشتی صید نهنگ می‌رود و از او می‌خواهد تا به‌عنوان یکی از خدمه‌های کشتی مشغول کار شود؛ اما ناخدا می‌گوید تمام افراد موردنیازش را استخدام کرده و دیگر کسی را لازم ندارد؛ اما کویی کوئگ کسی نبوده که زود تسلیم بشود. ناخدا از او می‌خواهد که از آن جا برود؛ اما کویی کوئگ قوی و سرکش، موفق می‌شود؛ بالاخره پسر رئیس قبیله به استخدام یک کشتی صید نهنگ درمی‌آید.

در طی سال‌هایی که با مردم مختلف معاشرت می‌کند، یاد می‌گیرد که لباس‌های آن‌ها را بپوشد، به زبان آن‌ها صحبت کند و به‌عنوان «نیزه‌دار» کشتی مهارت پیدا نماید. تنها ترسش این بود که با این تغییراتش دیگر نتواند رئیس خوبی برای هدایت قبیله‌اش باشد. او به من گفت که دنبال کشتی‌ای می‌گردد که به نیزه‌دار نیاز داشته باشد. من هم از علاقه‌ام به دریا و قصد سفرم برای او گفتم و اینکه با یک کشتی از نانتوتک آمده‌ام و دوست دارم تا با صیادان نهنگ کار کنم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مهمان‌خانه‌ی فوِّاره
فصل دوم: صبحانه
فصل سوم: سرگذشت کویی کوئِگ
فصل چهارم: بندر نانتوتِک
فصل پنجم: کشتی
فصل ششم: ناخدا آهِب
فصل هفتم: یک راز
فصل هشتم: اولین پایین رفتن قایق‌ها
فصل نهم: شبح فواره
فصل دهم: هشت‌پا
فصل یازدهم: شام مخصوص «استوب»!
فصل دوازدهم: سرگذشت «ِژرو بوم»
فصل سیزدهم: روغن‌گیری
فصل چهاردهم: ژانگ فرو
فصل پانزدهم: کیسه‌ی عَنبَر
فصل شانزدهم: دست‌ و پا
فصل هفدهم: رؤیت نهنگ
فصل هجدهم: سکه، پاداش
فصل نوزدهم: کشتی «راشل»
فصل بیستم: تعقیب
فصل بیست و یکم: روز سوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موبی دیک
نویسنده
مترجممتین پدرامی
ناشر چاپیانتشارات دادجو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-6210-90-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موبی دیک

طهورا نظری
۱۴۰۲/۱/۳
خوب بود. این کتاب نکته‌های ظریفی داره. در واقع، کسی که باید به اون توجه بشه کپیتانه. ممنون از نویسنده. این کتاب بهمون یاد میده چطور گول آدمهای دیوان و بدجنس رو نخوریم.
همایون ساجدی
۱۳۹۹/۱/۲۳
من فیلمشو دیدم عالی بوده ولی قیمت کتاب بالاست
Milad Talavari
۱۴۰۰/۴/۹
خیلی عالی بود واقعاً حرف نداشت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب موبی دیک

برای دریافت کتاب موبی دیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.