معرفی و دانلود کتاب صوتی تابستان قوها

عکس جلد کتاب صوتی تابستان قوها
قیمت:
42000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تابستان قوها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تابستان قوها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تابستان قوها

بتسی بایارس در کتاب صوتی تابستان قوها از ماجراجویی‌های «سارا» برایتان می‌گوید؛ دختر نوجوانی که در یک روز تابستانی، هنگام تماشای قوها، برادر ده‌ساله‌ی خود را در جنگل گم می‌کند و برای پیدا کردن او باید با خطرات بسیاری روبه‌رو شود؛ اما آیا سرانجام «چارلی» به آغوش خواهرش برمی‌گردد؟ کتاب حاضر برنده‌ی جایزه‌ی ملی سال 1981 بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تابستان قوها

سارا، نوجوان چهارده‌ساله‌ای است که مانند بسیاری از هم‌سالان خود درگیر تغییرات بلوغ شده. احساسات متناقضی که تجربه می‌کند، از او یک دختر غرغرو و منفی‌باف ساخته که هیچ‌چیزی او را راضی نمی‌کند. همیشه در حال ایراد گرفتن است و به جای وقت گذراندن با دوستانش ترجیح می‌دهد روزهایش را در تنهایی بگذراند. روزهای گرم تابستان هم بر ناراحتی و افسردگی او دامن می‌زنند و سارا دوست دارد هرچه زودتر این تابستان کسل‌کننده به پایان برسد. بتسی بایارس (Betsy Cromer Byars) در ترسیم روحیات و حال‌‌وهوای یک دختر نوجوان بسیار دقیق بوده و تصویری که از دوران بلوغ در کتاب صوتی تابستان قوها (Summer of the Swans) نشان می‌دهد کاملاً قابل‌درک و ملموس است.

سارا به همراه برادرش «چارلی» و همچنین خواهر و عمه‌اش در کنار یک دریاچه زندگی می‌کند. چارلی که دارای مشکلات ذهنی است، در حال حاضر تنها دوست سارا به حساب می‌آید. سارا که این روزها زودرنج شده و حوصله‌ی رفت‌و‌آمد با بقیه را ندارد، وقتش را تنها با برادر کوچکترش می‌گذراند. یک روز که سارا طبق معمول ناراحت است و راهی برای سرگرم کردن خودش ندارد، تصمیم می‌گیرد با چارلی سری به دریاچه و قوهای زیبایش بزند. البته چارلی بیشتر از سارا از این منظره لذت می‌برد؛ تا جایی که همان شب بدون اینکه به خواهرش خبری بدهد، تنهایی به سوی دریاچه حرکت می‌کند.

وقتی که سارا از غیبت چارلی باخبر می‌شود، دیگر دیر شده و چارلی در جنگل گم شده است. اینجاست که سارا می‌بیند باید با کنار گذاشتن غرغرهای همیشگی‌، با تمام توان به دنبال برادرش بگردد. او در این راه باید از کسانی کمک بگیرد که از آن‌ها متنفر بوده؛ اما به‌خاطر نجات برادرش باید کدورت‌ها را کنار بگذارد. «جو ملبی» اولین کسی است که سارا برای پیدا کردن چارلی از او کمک می‌خواهد. این دو دوست با هم راهی جنگل‌های تاریک می‌شوند تا چارلی را به خانه برگردانند.

سارا که مدام از اطرافیانش گلایه می‌کرد و دیگران را مقصر تمام مشکلاتش می‌دانست، اکنون وارد مرحله‌ی جدیدی از زندگی شده است. شنیدن این داستان به همه‌ی دخترانی که شرایط مشابه سارا را تجربه می‌کنند، نشان می‌دهد که تغییرات جسمانی و روحی سال‌های بلوغ چندان پایدار نیست. با گذر از این مرحله و وارد شدن به دنیای بزرگترها، زندگی رنگ دیگری به خود می‌گیرد.

صحنه‌های بتسی بایارس در کتاب صوتی تابستان قوها آن‌چنان باورپذیر و قابل‌درک است که شنونده‌ی داستان را مجذوب خود می‌کند. اضطرابی که دختران در سال‌های بلوغ درمورد ظاهر یا روحیات خود دارد و کودکانی که با مشکلات ذهنی دست‌و‌پنجه نرم‌می‌کنند، درون‌مایه‌ی اصلی این رمان هیجان‌انگیز را می‌سازند.

نشر افق این داستان را با ترجمه‌ی پروین علی‌پور به چاپ رسانده. کتاب صوتی تابستان قوها را با صدای شهرزاد کمال‌زاده از سوی گروه فرهنگی سماوا می‌شنوید.

اقتباس‌ سینمایی از کتاب صوتی تابستان قوها

فیلم تابستان قوهای سارا (Sara's Summer of the Swans) در سال 1974 با اقتباس از این کتاب ساخته شده. کارگردان این مجموعه جیمز بی. کلارک و نویسنده‌ی آن باب راجرز است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی تابستان قوها

  • جایزه‌ی کتاب ملی سال 1981
  • نشان طلای نیوبری در سال 1971

نکوداشت‌های کتاب صوتی تابستان قوها

  • بسیار تأثیرگذار و عمیق. (All readers)
  • یک داستان جذاب. (publisher weekly)
  • یک داستان درخشان و تکان‌دهنده‌ی خانوادگی. (AIA)

کتاب تابستان قوها مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که طرفداران رمان‌های هیجان‌انگیز و پرماجرا هستند از شنیدن کتاب صوتی تابستان قوها بسیار لذت خواهند برد. همچنین، اگر به داستان‌های عاشقانه علاقمند هستید، مجذوب این کتاب خواهید شد.

با بتسی بایارس بیشتر آشنا شویم

بتسی بایارس متولد آگوست سال 1928 در آمریکا است. او دوران کودکی خود را در رکود اقتصادی آمریکا گذراند. بتسی بایارس تحصیلاتش را در دانشگاه فرمن شروع کرد اما مدتی بعد با علاقه‌ای که به ادبیات پیدا کرد، رشته‌ی زبان انگلیسی را در کالج کویینز پی گرفت. او در سال 1950 با یک مهندس ازدواج کرد و هم‌زمان با پژوهش‌های همسرش، نوشتن در مجلات را آغاز نمود.

بتسی اولین رمان خود یعنی «Clementine» را در سال 1962 چاپ کرد. این رمان مورد اقبال خوانندگان و منتقدان قرار گرفت. او دارای سه دختر و یک پسر است و وجود این حس مادرانه در آثار او ملموس است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «شیفته‌ی تلوزیون»، «روباه نیمه‌شب»، «کار تو نیست»، «اردوی تابستانی» و «هیولا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی تابستان قوها می‌شنوید

چارلى در سکوتى ناگهانى، روى آخرین پله نشست و به جلو خم شد. پس از آنکه خواهرش به خانه‌ى مِرى رفت، و خودش نیز مدت زیادى بى‌حرکت نشست، به نظرش رسید که سراسر دنیا در سکوت و خاموشى فرورفته است. تنها صدایى که به گوشش مى‌رسید، صداى تیک‌تاک ساعت مچی‌اش بود.

ساعت مایه‌ى دلخوشى‌اش بود. بلد نبود آن را بخواند، اما دوست داشت صدایش را بشنود و عقربه‌ى کوچک و قرمزِ ثانیه‌شمارش را که دور صفحه‌اش مى‌چرخید، تماشا کند. تا جایى که به یاد مى‌آورد، عمه‌ویلى هر روز صبح، پس از صبحانه، آن را برایش کوک مى‌کرد. آن لحظه سرش را روى بازویش گذاشته و به ساعت خیره شده بود.

احساسِ غریبى و تنهایى مى‌کرد. هر زمان که در جایى ناآشنا تنها مى‌ماند، چنین احساسى به او دست مى‌داد. به خاطر همین، به محض آنکه صداى باز شدن درِ تورى را شنید، به هواى دیدن سارا، فوراً به آن سو نگاه کرد. با دیدن خانم ویک و خانم همراهش، سرش را برگرداند و بار دیگر به ساعتش چشم دوخت. هنگامى که خم شد، نیم‌دایره‌ى کمرنگى از پوست تنش بین پشت بلوز و کمرِ شلوارش نمایان شد.

_ آلى، این پسر کوچولو کیه؟

خانم ویک گفت: «چارلیه، برادر سارا. داستانش را برایت تعریف کرده‌ام. همانى است که نمى‌تواند حرف بزند. از سه‌سالگى تا حالا یک کلمه حرف نزده است.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
فصل اول
5 دقیقه
فصل دوم
6 دقیقه
فصل سوم
11 دقیقه
فصل چهارم
7 دقیقه
فصل پنجم
5 دقیقه
فصل ششم
8 دقیقه
فصل هفتم
10 دقیقه
فصل هشتم
9 دقیقه
فصل نهم
6 دقیقه
فصل دهم
13 دقیقه
فصل یازدهم
12 دقیقه
فصل دوازدهم
11 دقیقه
فصل سیزدهم
7 دقیقه
فصل چهاردهم
8 دقیقه
فصل پانزدهم
14 دقیقه
فصل شانزدهم
6 دقیقه
فصل هفدهم
8 دقیقه
فصل هجدهم
7 دقیقه
فصل نوزدهم
4 دقیقه
فصل بیستم
9 دقیقه
فصل بیست و یکم
8 دقیقه
فصل بیست و دوم
6 دقیقه
فصل بیست و سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تابستان قوها
نویسنده
مترجمپروین علی پور
راویشهرزاد کمال زاده
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
42000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تابستان قوها

behrooz afrooz
۱۴۰۲/۵/۲۳
راستش به حدی حوصلمو سر برد که نتونستم تا آخراش گوش کنم.. اگه می‌شد بدون ستاره دادن این نظرو می‌نوشتم.
شیما مسجدی
۱۴۰۲/۱/۲
صدا و خوانش خوب بود ولی متن و کتاب و اصلا دوست نداشتم خیلی خیلی معمولی و متوسط بود جذاب نبود و کسل کننده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تابستان قوها

برای دریافت کتاب صوتی تابستان قوها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.