معرفی و دانلود کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار

عکس جلد کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار
قیمت:
۵۳,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار

کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار نوشته‌ی فاطمه هودرشا، با ارائه‌ی نکات کاربردی مبتنی بر شناخت ذهن‌آگاهی به زنان باردار کمک می‌کند تا در این دوران بحرانی سلامت جسمانی و روان‌شناختی خود را حفظ نمایند و فرزندی سالم به دنیا آورند.

درباره‌ی کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار:

بارداری دوره‌ای خاص و تجربه‌ای خوشایند و لذت‌بخش در زندگی هر زن است؛ ولی در عین‌حال جزو تجاربی پراسترس محسوب می‌شود که باعث تغییرات عمدۀ جسمی و روان‌شناختی در زنان خواهد شد. این تغییرات منجر می‌شود زنان باردار مسائل متعدد خاص مانند مشکلات مالی، اضطراب‌های پزشکی، تغییرهای اجتماعی و عاطفی، اضطراب درباره‌ی زایمان، نگرانی‌های والدی و ... را تجربه نمایند.

شواهد و تحقیقات امروزی نشان می‌دهند که استرس نه تنها بر روی سلامت مادر بلکه بر جنین هم اثر می‌گذارد و امکان دارد منجر به ناهنجاری‌های ساختاری شود. کاهش وزن، زایمان زودرس، افزایش واکنش‌های هیجانی، بدخلقی، مشکلات عاطفی و رفتاری، افزایش مزمن فشارخون، اختلالات خواب و هیجان‌پذیری و مسائل عدیدۀ دیگری نیز وجود دارد. باید گفت بارداری یک دورۀ بحرانی برای زنان است و در این دوران مشکلات مرتبط با سلامت جسمانی و روان‌شناختی می‌تواند نمود پیدا کند.

زنان باردار مستعد آسیب‌پذیری از انواع تنش‌ها هستند، به ‌طوری‌که این گروه در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض مشکلات روان‌شناختی و همچنین جسمانی قرار دارند و این مسأله، آموزش و مداخله‌های روان‌شناختی را در این دوران برای این گروه از افراد جامعه مطرح می‌سازد. در صورتی‌که زنان باردار از آموزش و مداخله‌های روان‌شناختی بی‌بهره باشند، ممکن است نتوانند در موقعیت‌های تنش‌زا کنترل وضعیت جسمانی و روانی خود را به ‌دست بگیرند و در نتیجه رضایت کمتری از دوران بارداری خویش خواهند داشت.

در این دوران یکی از مداخله‌های روان‌شناختی که می‌تواند کاربرد داشته باشد، آموزش ذهن‌آگاهی است. این روش منجر می‌شود که توانایی افراد را برای کاهش تنش و افزایش سازگاری مناسب با موقعیت‌های ناگوار زندگی افزایش ‌دهد. درمان مبتنی بر ذهن‌آگاهی به مراجعان کمک می‌کند که به افکار و احساساتشان کمتر معنی واقعی دهند و مشاهدۀ واکنش‌های شخصی در پریشانی روانی و پیشرفت به سمت ارزش‌های زندگی را یاد بگیرند.

در حقیقت با آموزش شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی، افراد یاد می‌گیرند که چطور با افکار و احساس‌های غیرمنطقی خود رابطه برقرار کنند و روی آن‌ها متمرکز شوند. این کتاب اهمیت شناخت ذهن‌آگاهی را بر سبک زندگی زنان باردار نشان می‌دهد که منجر به ارتقای سلامتی آنان خواهد شد.

کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای زنان بارداری که می‌خواهند این دوران خاص خود را به سلامت بگذرانند، مناسب است.

در بخشی از کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار می‌خوانیم:

ذهن‌آگاهی به زبان ساده به معنای آگاه بودن از افکار و رفتار و هیجانات و احساسات است و شکل خاصی از توجه محسوب می‌شود که در آن دو عنصر اساسی حضور در زمان حال و قضاوت ‌نکردن دربارۀ رخدادها و کنش‌ها و واکنش‌ها نقش اصلی را به عهده دارند. ذهن‌آگاهی به زبان ساده یعنی حواس‌جمع ‌بودن و بیداری صددرصد و آگاه ‌بودن از همۀ رخ‌دادهایی که همین الان در اطراف ما و همین‌طور درون بدن ما در حال اتفاق‌افتادن است؛ به این شکل که هیچ‌گونه قضاوت و پیش ‌داوری از درست و نادرست ‌بودن اتفاقات، این بیداری و حواس‌جمعی و آگاهی ما را تحت تاثیر قرار ندهد. ذهن‌آگاهی کیفیتی از بیداری است که در آن ما از آگاه‌بودن خود آگاه می‌شویم. یعنی می‌فهمیم که داریم می‌فهمیم.

یعنی وقتی داریم فکر می‌کنیم متوجه می‌شویم که در حال فکر کردنیم. به زبان ساده هم موضوعی که راجع به آن فکر می‌کنیم را می‌بینیم، هم متوجه پدیدۀ تفکریم و هم متوجۀ فکرکننده‌ایم. شایداین کیفیت بیداری را آدم‌های معمولی به ‌راحتی درک نکنند؛ اما وقتی آن را بیشتر توضیح دهیم همه متوجه خواهیم شد که مفهومی‌ بسیار ساده و فهمیدنی است؛ هرچند وقتی لازم است که عمل کنیم، خواهیم دید رسیدن به حالت ذهن‌آگاهی آن‌قدرها هم راحت نیست و در واقع ذهن‌آگاهی پیچیده‌ترین مسألۀ سادۀ عالم است. قبل از اینکه ذهن‌آگاهی اتفاق بیفتد، بیداری و هشیاری ما دست‌کاری شده و نیمه ‌خواب است. واکنش‌های ما از قبل شرطی و برنامه‌ریزی شده است و ما به قول اینترنتی‌ها به ‌جای اینکه آنلاین باشیم شاهد برنامه‌های زندۀ تلویزیون زندگی باشیم، آفلاین هستیم و برنامه‌های آرشیوی و قدیمی‌ مربوط به گذشته را نظاره می‌کنیم.

وقتی سؤال می‌شود ذهن‌آگاهی به چه دردی می‌خورد دقیقاً مثل این است که سؤال شود دیدن برنامه‌های زنده خوب است یا از قبل آماده شده و آرشیوی؟ البته این قیاس چندان هم کامل نیست؛ چون در حالت واقعی دنیای اطراف ما بی‌اعتنا به شکل آگاهی ما، در حال پخش دائم صحنه‌های جدید و تازه است و ما برای زنده‌ماندن در این هستی، بسیاری مواقع مجبوریم به صحنه‌های تازه و به‌روز واکنش درست نشان دهیم (کابرا 41، 2008؛ نقل از هرمزی، 1397).

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
چند اصطلاح مهم برای مطالعۀ کتاب حاضر
تعاریف مفهومی
ذهن‌آگاهی: مبانی و مفاهیم
تعاریف ذهن‌آگاهی
تاریخچۀ مفهوم ذهن‌آگاهی
گستره‌ای بر ذهن‌آگاهی
مهارت اصلی در ذهن‌آگاهی
مدل روانی آموزش ذهن‌آگاهی
پیام اصلی ذهن‌آگاهی به بیماران
تکنیک‌های ذهن‌آگاهی
سبک زندگی ارتقا دهندۀ سلامت
مفهوم سبک زندگی
تاریخچۀ سبک زندگی
ضرورت پرداختن به سبک زندگی
مؤلفه‌های سبک زندگی
نظریه‌های سبک زندگی
سبک زندگی از منظر جامعه‌شناسی
نظریۀ جامعه‌شناختی گیدنز (نظریۀ ساخت‌یابی) دربارۀ سبک زندگی
سبک زندگی ارتقادهندۀ سلامت
قدرت ایگو
مفهوم ایگو
نظریه‌های ایگو
تفاوت ایگو (من) و خود
قدرت ایگو
سخن پایانی
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-7527-99-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار

سارا حسینی
۱۴۰۲/۷/۴
با احترام باید عرض کنم کتابی نبود که بخواد مخاطب رو جذب کنه برای ادامه دادن. فقط چند تا اصطلاح رو تعریف کرده بود اون هم خیلی شلوغ و سردرگم به نظر من کتاب مفید و جذابی نبود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار

برای دریافت کتاب تاثیر خودآگاهی بر سلامت زنان باردار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.