معرفی و دانلود کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله

عکس جلد کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله

کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله نوشته‌ی سارا برتون، گزارش دانش‌آموزی است که با زبانی طنز و کودکانه رویدادهای تاریخی از زمان‌های قدیم تا آغاز قرن بیست‌و‌یکم را به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله:

تا به حال در مورد تاریخ کتب زیادی نوشته شده است و چیزهای زیادی گفته‌اند. به قول آمبروز بیرس آمریکایی «تاریخ گزارشی معمولاً دروغ از رویدادهای بی‌اهمیت است که به دست حاکمان فرومایه و احمق ساخته شده. یا برای مثال جُرج برناردشاو انگلیسی می‌گوید: حق با هگل بود که می‌گفت ما از تاریخ آموخته‌ایم که انسان‌ها هیچگاه از تاریخ چیزی نیاموخته‌اند.

این نقل قول‌های کنایه‌دار شاید در مورد تاریخ‌هایی صحت داشته باشد که به دست تاریخ‌گزاران ریش و سیبیل‌دار به نگارش درآمده‌اند. اما وقتی تاریخ به دست پسر بچه‌ایی نه ساله و بلند پرواز به نام سمیوئل استیوارت نوشته شود، حکایت دیگری است، حتی اگر این دانش‌آموز از معلم خود هم کمک گرفته باشد.

سارا برتون (Sarah Burton) گزارش‌های طنز و کودکانه سمیوئل استیوارت را در کتاب تاریخ تمام و کمال جهان (The Complete and Utter History of the World) نوشته است. سمیوئل استیوارت ابتدا دوره‌های تاریخی یونان باستان، روم، مصر و انگلستان را مورد بررسی قرار می‌‌دهد و سپس به جنگ جهانی اول و دوم می‌پردازد، در نهایت دنیا را به صورت ده سال، ده سال تا سال‌های آغازین قرن بیست و یکم تحلیل می‌کند.

سمیوئل در این کتاب به صورت طنز، طوری غارتگران و حاکمان تاریخی را مورد انتقاد قرار می‌دهد که تا به حال فردی این کار را نکرده است؛ همان افرادی که در طول تاریخ عناوین دهان پرکنی مانند کبیر و جهانگشا را جعل کرده‌اند. مترجم این کتاب تمام سعی خود را کرده تا حرف‌های این پسر بچه نه ساله را با دقت به فارسی برگرداند، حتی به غلط املایی‌های او دست نزده و برخی از آن‌ها را به صورت صحیح داخل پرانتز آورده است. نویسنده با زیرکی شما را به دنبال خود می‌کشاند و صدای خنده‌های شما را تا آسمان‌ها بالا می‌برد.

کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ جهان علاقه دارید و می‌خواهید با رویدادهای گذشته به صورت طنز آشنا شوید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید. خواندن این اثر هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان و نوجوانان مناسب است.

در بخشی از کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله می‌خوانیم:

یونانی‌های باستان هم خیلی قدیمی بودند و در یونان زندگی می‌کردند. آن‌ها خط درست‌ و حسابی را اختراع کردند که خیلی‌خیلی فوری‌وفوتی بود چون خودشان در همان زمان سرگرم اختراع شعر بودند. شعرهایی که بسیاری از آن‌ها فقط اسم‌شان یاد مردم مانده است.

متأسفانه کسی به فکر خواندن نیفتاد به همین علت مردم مدت‌ها این‌جوری به خط‌های مرموز و کج‌وکوله زُل می‌زدند و حکیمانه سر تکان می‌دادند تا آخرسر خواندن کشف شد. خواندن که در انگلیسی به آن Reading می‌گویند به‌قدری مهم است که در انگلستان اسم آن را روی یک شهر گذاشته‌اند. (این وسط، تاریخ‌دانان مرتب تو سروکله‌ی هم می‌زنند که اول خواندن کشف شده یا نوشتن. بعد هم که خسته می‌شوند می‌گویند این همان حکایت مرغ‌ و تخم‌مرغ است. این‌طوری است دیگر. وقتی از چیزی سر درنمی‌آورند یاد این حکایت می‌افتند.)

از قرار معلوم، یونانی‌های باستان کلی وقت آزاد روی دست‌شان مانده بود و به همین دلیل آمدند فلسفه را اختراع کردند. فلسفه وقت زیادی می‌برد یعنی باید می‌نشستی مدت‌ها زور می‌زدی تا چیز زیادی به ذهنت برسد. بعضی از یونانی‌ها می‌رفتند توی خُم فکر می‌کردند و بعضی‌ها هم توی حمام.
وقتی فکر بکری به ذهن‌شان می‌رسید یکهو از جا می‌پریدند و به یونانی فریاد می‌زدند «Urethra» یعنی یافتم. این را می‌گفتند تا همه بدانند که آن‌ها توی حمام سرگرم کارند نه که مشغول حمام کردن و کِیف کردن.

یونانی‌ها چیزهای به‌دردبخور دیگری هم کشف کردند مثل پیچ ارشمیدس6 که می‌توانست آب را بالا بکشد و این حقیقتاً مدرن‌تر از کارْ کشیدن از برده‌ها بود. تمام این دستگاه‌های کاراندوز وقت آزاد بیشتری در اختیار یونانی‌ها می‌گذاشت تا بنشینند و برای خود فلسفه‌بافی کنند. همین‌طور بود که حموس و تاراماسالاتا و نان پیتا را کشف کردند. بنابراین آن‌ها می‌توانستند ضمن آب‌تنی به کار مهمِ فکر کردنْ بپردازند که همیشه فایده‌ای دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجم
مقدمه
مصری‌های باستان
یونان باستان
روم باستان
بریتانیای باستان
کنگره‌ی نورمن
قرون وسطا
تیودُرها
استوارت‌ها
جیمزهای اول تا پنجم
ویلیام و مری
ملکه آن
جُرجی‌ها
انقلاب صنعتی
ویکتوریایی‌ها
زنان انگشت‌نمای دوره‌ی ویکتوریا
چند نکته‌ی جالب درباره‌ی تاریخ
ادواردی‌ها
گروه زنانِ مدافعِ حق رأی برای زنان
جنگ جهانی اول
جُرج پنجم
ادوارد هشتم
جُرج ششم
جنگ جهانی دوم
سال‌های دهه‌ی 1950
دهه‌ی 1960
دهه‌ی 1970
دهه‌ی 1980
دهه‌ی 1990
قرن بیست و یکم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله
نویسنده
مترجمرضی هیرمندی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-600-229-662-7
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله

برای دریافت کتاب تاریخ تمام و کمال جهان نوشته‌ی سمیوئل استیوارت نه ساله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.