معرفی و دانلود کتاب تاریخ راک اند رول

عکس جلد کتاب تاریخ راک اند رول
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ راک اند رول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ راک اند رول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ راک اند رول

کتاب تاریخ راک اند رول، ترکیبی شگفت‌انگیز از تاریخ موسیقی و تاریخ فرهنگ است. آدام ووگ در این کتاب خاستگاه سبک راک اند رول، مهم‌ترین شخصیت‌های موسیقی راک و تکامل این ژانر را در طی دهه‌ها بررسی می‌کند. احتمالاً در هنگام خواندن این کتاب، باید دائم در اینترنت نام خواننده‌ها و آهنگ‌ها را جست‌وجو کنید و به نوای این سبک موسیقی عصیان‌گر گوش بسپارید.

درباره‌ی کتاب تاریخ راک اند رول

تاریخچه‌ی موسیقی راک از همان ابتدا غیرقابل‌پیش‌بینی بوده؛ زیرا این ژانر از زمان ایجادش در اواخر دهه‌ی 1940 میلادی به‌طور مداوم بازتعریف شده است. شاید بتوان به‌سادگی گفت که موسیقی راک اند رول همیشه با گیتار الکتریک و بیس و همچنین درامز همراه است؛ اما اگر در کتاب تاریخ تاریخ راک اند رول (The History of Rock and Roll) به سیر تکامل موسیقی راک نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که چگونه سبک‌ها و شخصیت‌های مختلف در طول سال‌های متمادی تاریخ آن را شکل‌ داده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ راک اند رول

خاستگاه موسیقی راک را می‌توان در اواخر دهه‌ی 1940 جست؛ زمانی که سبک‌های محبوبی چون کانتری و بلوز،‌ شکوفا شده بودند و نوای گیتار الکتریک و درامز از همه جا شنیده می‌شد. هنرمندان پیشگامی چون چاک بری در دهه‌ی 50 میلادی ساختارهای کلاسیک سبک بلوز را بر هم زدند و موسیقی تهاجمی راک را به وجود آوردند. جوانان پس از جنگ جهانی دوم، از سبک‌های بی‌روح موسیقی خسته شده بودند و به‌دنبال نوعی موسیقی هیجان‌انگیز می‌گشتند. راک اند رول همان چیزی بود که آن‌ها می‌خواستند. آدام ووگ (Adam Woog) در همان فصل اول بیان می‌کند که در قرن نوزدهم، طبقات بالادست و سفیدپوستان جامعه به موسیقی کلاسیک علاقه نشان می‌دادند و موسیقی نوازندگان سیاه بیشتر «عامه‌پسند» تلقی می‌شد. اندک‌اندک با ظهور دستگاه ضبط صدا،‌ گرامافون و رادیو، این مرزها فروریختند و همگان به هر نوع موسیقی‌ای که دلشان می‌خواست، گوش سپردند.

فصل دوم کتاب تاریخ راک اند رول به پیشگامان این سبک موسیقی اختصاص دارد. کارشناسان به ترانه‌های بسیاری لقب اولین ترانه‌ی راک اند رول را داده‌اند: «راکت 88»، «تمام شب، راک»، «کمی راک» و... . آدام ووگ در این فصل هنرمندانی چون آیک ترنر، بیل هیلی، چاک بری، فتس دومینو، لیتل ریچارد، جری لی لوئیس و الویس پریسلی را معرفی می‌کند. با وجود فعالیت چنین هنرمندانی، هنوز صنعت موسیقی به این سبک جدید توجهی نمی‌کرد. اما بین سال‌های 1958 تا 1963، شرکت‌های موسیقی متقاعد شدند که می‌توانند از طریق موسیقی راک اند رول میلیاردها دلار پول به جیب بزنند. در این فصل از کتاب، مهم‌ترین ترانه‌سراهای این سبک معرفی شده‌اند.

فصل چهارم کتاب تاریخ راک اند رول، به‌طورکامل به گروه بیتلز اختصاص دارد. گروهی بریتانیایی که ناگهان همه‌ی مردم دنیا به آن علاقه‌مند شدند. آدام ووگ در این فصل گروهی دیگر را نیز معرفی می‌کند؛ گروه رولینگ استونز. فصل پنجم راجع به یکی دیگر از سبک‌های محبوب موسیقی به نام «سول» است. ری چارلز، سام کوک، جیمز براون، آرتا فرانکلین و... از جمله افرادی هستند که در این فصل معرفی می‌شوند. دهه‌ی شصت میلادی زمانی بود که موسیقی «راک اند رول» به «راک» بدل شد. در این دهه سبک راک شکل دیگری به خودش گرفت و ساب‌‌ژانرهای متعددی از آن منشعب شدند. در فصل ششم کتاب تاریخ راک اند رول، بیشتر درباره‌ی این دوران بخوانید.

پس از فروپاشی گروه بیتلز، بسیاری از استودیوهای موسیقی به‌دنبال گروهی جایگزین بوند؛ اما هیچ هنرمند یا گروهی موفق نشد به‌اندازه‌ی بیتلز دل مردم را به دست آورد. فصل‌های هفتم و هشتم کتاب تاریخ راک اند رول پر است از حقایق سیاسی و اجتماعی مرتبط با گروه‌های موسیقی جدید. در دهه‌ی هشتاد و نود میلادی، صنعت موسیقی راک جانی دیگر گرفت. ام‌تی‌وی و ویدیو کلیپ‌ها در شکل‌گیری این رویکرد جدید به سبک راک اند رول، تأثیری چشمگیر داشتند. مایکل جکسون، مدونا، بروس اسپرینگزتین و چند هنرمند دیگر از شخصیت‌های معرفی‌شده در فصل نهم کتاب هستند. آدام ووگ در آخرین فصل کتاب، می‌کوشد که آینده‌ی راک را پیش‌بینی کند؛ تلاشی که به‌زعم خودش بیهوده است؛ زیرا عدم قطعیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک راک اند رول است.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ راک اند رول

انتشارات ققنوس کتاب تاریخ راک اند رول را با ترجمه‌ی آرش عزیزی و در مجموعه‌ی تاریخ جهان به انتشار درآورده است.

(حجم این کتاب بیش از 20 مگابایت است. لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب تاریخ راک اند رول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید راجع به ژانرهای موسیقی دهه‌ی بیستم میلادی اطلاعات بیشتری به دست آورید، کتاب تاریخ راک اند رول را بخوانید.

در بخشی از کتاب تاریخ راک اند رول می‌خوانیم

به‌رغم این تجدید حیات مداوم، تمام موسیقی‌های محبوب، از جمله راک، هر چند وقت یک بار دچار رکود می‌شوند. رکود تا حدود زیادی به این علت اتفاق می‌افتد که صنعت موسیقی تلاش می‌کند خود را برای مخاطبان بیش‌تری دلپذیر سازد و ترانه‌ها را رقیق می‌سازد تا از نظر تجاری موفق شوند. اما اگر موسیقی چنان بی‌روح و تجاری شود که طعم خود را از دست دهد، هواداران از آن روی برمی‌گردانند. این اتفاق چند بار برای راک افتاده است و هر بار باعث شده عده‌ای به این نتیجه برسند که این موسیقی مرده و عمر خود را کرده است. اما راک همیشه لرزشی، نوعی زمین‌لرزه تجربه کرده است که به آن حیات دوباره بخشیده.

فهرست مطالب کتاب

وقایع مهم در تاریخ راک اند رول
پیشگفتار: رودخانه‌ی راک
1. رویش از ریشه
2. اولین انفجار راک
3. پاپ وارد می‌شود: صنعت موسیقى، راک اند رول را کشف می‌کند
4. هجوم بریتانیا
5. آن موسیقى شیرینِ روح (سول)
6. دهه‌ی شصت: انفجار راک
7. اوایل دهه‌ی هفتاد
8. انرژى جدیدى از زیرزمین
9. دهه‏‌هاى هشتاد و نود
مؤخره: موسیقى ادامه دارد
یادداشت‌‏ها
براى مطالعه‌ی بیش‏تر
منابع مورداستفاده
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ راک اند رول
نویسنده
مترجمآرش عزیزی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-964-311-809-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ راک اند رول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ راک اند رول

برای دریافت کتاب تاریخ راک اند رول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.