معرفی و دانلود کتاب صوتی جنگ کریمه

عکس جلد کتاب صوتی جنگ کریمه
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ کریمه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جنگ کریمه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جنگ کریمه

کتاب صوتی جنگ کریمه اثر دبورا بکراش، از مجموعه‌‌ی تاریخ جهان به نقد و بررسی یکی از بزرگ‌ترین و خون‌بارترین جنگ‌های تاریخ می‌پردازد.

در اوایل دهه 50 نبرد خونینی میان امپراتوری روسیه تزاری از یک سو و امپراتوری دوم فرانسه، امپراتوری بریتانیا، پادشاهی ساردنی و امپراتوری عثمانی از سوی دیگر در شبه جزیزه کریمه برپا شد. نبردی که بعد از اتمام، خسارت‌های مالی و جانی جبران ناپذیری را برای مردمان این سرزمین‌ها به یادگار گذاشت و غیر نظامیان بی‌شماری را به کام مرگ فرستاد. کتاب جنگ کریمه (Crimean War) به بیان ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این جنگ و دلایل اهمیت این جنگ در قرن نوزدهم می‌پردازد.

در جنگ کریمه کشورهای انگلستان، فرانسه، روسیه و عثمانی همگی چه از لحاظ نیروی انسانی و چه از نظر مالی، دستخوش خسارت‌های فاحشی شدند. اما این جنگ به علت دیگری مصیبت‌بار بود: این کشت و کشتار هیچ حاصلی نداشت. جنگ نتوانست مسائلی را که به آغاز آن انجامیده بود حل و فصل کند. دوباره بعد از مدتی، طرف‌های درگیر در نبرد، به جنگ با یکدیگر پرداختند و سربازان بیش‌تری کشته شدند. از جمعیت غیر نظامی این کشورها تعداد بیش‌تری کشته شدند و سرزمین‌های آن‌ها هرچه بیش‌تر به کام ویرانی و انهدام کشیده شد. گرچه دلایل جنگ مبهم و توضیح آن‌ها دشوار است اما تعارض اساسی و واقعی که منجر به جنگ شد به نحو تکان دهنده‌ای روشن است. یک‌بار دیگر قدرتی اروپایی تلاش می‌کرد سلطه خود را بر این قاره تثبیت کند.

در اواسط قرن نوزدهم، نیکولای اول، تزار روسیه، تلاش کرد مهار دهانه رودخانه دانوب و دریای سیاه را از چنگ عثمانی درآورد و خود آن را به دست گیرد و به این وسیله توازن قوا در اروپا را بر هم زند. قدرت‌های اصلی اروپا حمله نیکولای به ترکیه را گام نخست در تلاش برای تسلط بر سراسر قاره می‌دانستند و برای مقابله با او متحد شدند.

کتاب صوتی جنگ کریمه با صدای دل‌نشین فرناز مرکباتی تولید و منتشر شده است تا دوستداران و علاقمندان به تاریخ و جنگ‌های آن، با اولین جنگی که سلاح‌های جدید در آن مورد استفاده قرار گرفت بیشتر آشنا شوند.

در قسمتی از کتاب صوتی جنگ کریمه می‌شنویم:

«حتی وقتی پرستاران برای سربازان بیمار غذای نرمی می‌پختند تا جایگزین بیسکویت‌های سفت غیر قابل هضم و گوشت نمک سود خشکی شود که اجزای اصلی غذای سربازان بریتانیا به شمار می‌آمد، اعتراض پزشکان بلند شد. پرستاران باید پزشکان را متقاعد می‌کردند که اسکوربوت، که تا پایان سال 1854 در ارتش شیوع یافته بود، دندان سربازان را شل و لثه‌هایشان را نرم و اسفنجی کرده است.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
7 دقیقه
پیشگفتار: صحنه‌ی نبرد
20 دقیقه
فصل اول: خاستگاه‌های جنگ کریمه
5 دقیقه
ضمائم فصل اول
35 دقیقه
فصل دوم: ارتش‌ها و تدارکات برای جنگ
5 دقیقه
ضمائم فصل دوم
29 دقیقه
فصل سوم: به سوی آلما و آن سوتر
5 دقیقه
ضمائم فصل سوم
34 دقیقه
فصل چهارم: نبرد بالاکلاوا
5 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
28 دقیقه
فصل پنجم: نبرد اینکرمان
2 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
37 دقیقه
فصل ششم: زندگی در منطقه جنگی
4 دقیقه
ضمائم فصل ششم
32 دقیقه
فصل هفتم: محاصره سواستوپول
5 دقیقه
ضمائم فصل هفتم
17 دقیقه
فصل هشتم: توافق بر سر صلح - سودها و زیان‌ها
2 دقیقه
ضمائم فصل هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جنگ کریمه
نویسنده
مترجمآرش عزیزی
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جنگ کریمه

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۶/۹
کتاب شرح تقریبا کاملی ست از قدم به قدم جنگ بیهوده و بگفته‌ی بسیاری متخصص‌ها، «مسخره»‌ی کریمه، که از جرقه‌ی اول که روسیه، به بهانه اختلافی مذهبی با امپراطوری عثمانی و سپس زیاده خواهی و تعدی روسیه شکل گرفت-تا جدی نگرفتن جنگ، بی کفایتی‌ها و سهل انگاری‌های آشکار فرمانده‌های حکومت بریتانیا و فرانسه که و مدافعان عثمانی در مقابل روس‌ها بودند. بریتانیا با غروری بی جا، خود را بالاتر از بقیه میدانست (همینطور که اکنون هم بر همین موضع است) که همین باعث میدان داری روس‌ها کشته شدن سربازان زیادی شد. کتاب شامل شرح و بسط نقش بریتانیا و البته اشاراتی مختصر از عثمانی، ساردنی، فرانسه و روسیه است؛ متاسفانه آمار موجود در کتاب با واقعیت موجود تفاوت فاحش دارد و واضحا با جهت گیری و نه بی طرفی نوشته شده که با توجه به این سمت و سوء گیری‌ها، بنظرم بهتر بود عنوان کتاب از جنگ کریمه، به «نقش بریتانیا و ۲۸ ماه حماقت ش» تغییر پیدا میکرد!
سلمان بهمن دار
۱۴۰۱/۵/۴
در کل بد نبود ولی در مقایسه با کتابهایی که قبلا در باب تاریخ گوش کردم خیلی چنگی به دل نمیزد...
سعید زمردیان
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
راوی کتاب خوب بود، داستان جنگ رو هم خیلی خوب بیان کرده بود
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۵/۱۰
موجز، تقریبا کامل و گویا.
Viking R
۱۴۰۰/۹/۱۵
کتابی خود در زمینه تاریخ جنگهای قرن۱۹
ارسلان جاویدان
۱۳۹۹/۴/۷
عالی بود خیلی خوب متوجه شدم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جنگ کریمه

برای دریافت کتاب صوتی جنگ کریمه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.