معرفی و دانلود کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی

عکس جلد کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی

اگر می‌خواهید به‌اتفاق برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیک، به قصد کاوش در تاریخ علم سفری در زمان داشته باشید، کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی نوشته‌ی استیون واینبرگ اکنون پیش روی شماست. این کتاب در سال 2016 نامزد مدال اندرو کارنگی شد.

درباره‌ی کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی

سفری پرماجرا و هیجان‌انگیز در تاریخ اکتشافات علمی، از یونان باستان تا امروز. تاریخ علم: تبیین جهان هستی (To Explain the World: The Discovery of Modern Science) نوشته‌ی استیون واینبرگ، گزارشی تاریخی از پیشرفت علم مدرن است که نویسنده در آن نظریه‌ها و باورهای مختلف دانشمندان بزرگ را، ازجمله آثار چهره‌های شاخصی همچون گالیله، نیوتن و انیشتین، بررسی می‌کند. باورهایی تاریخ‌ساز که درک ما را از جهان پیرامونمان شکل داده‌اند. استیون واینبرگ همچنین به بررسی نقش دین و فلسفه در شکل‌گیری اندیشه‌ی علمی و همچنین پیوند شعر، هنر و موسیقی با علم می‌پردازد.

از یونان باستان تا عراق قرون وسطی، از آکادمی افلاطون تا مدرسه‌ی انجمن سلطنتی لندن؛ علم امروزی مسیر پرپیچ‌وخمی را طی کرده است تا به این نقطه رسیده است. استیون واینبرگ در سراسر کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی با رویکردی انتقادی نشان می‌دهد که دانشمندان دوران باستان و قرون وسطی نه‌تنها آنچه را که ما اکنون از جهان می‌فهمیم، نمی‌دانستند، بلکه اساساً نمی‌دانستند چه چیزی برای درک وجود دارد، یا چگونه باید آن را درک کرد. با این حال، از خلال قرن‌ها مبارزه و کوشش بی‌وقفه برای حل معماهایی مانند حرکت سیارات و پدیده‌ی جزر و مد، مدرن علم سرانجام ظهور کرد.

کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی را به جرأت می‌توان کاوشی روشنگر در مورد نحوه‌ی چگونگی تجزیه و تحلیل جهان پیرامون و همچنین گزارشی جامع و منسجم از دشواری کشف روش‌های علم مدرن در نظر گرفت. واینبرگ از خلال فصل‌های گوناگون کتاب تأثیر این کشفهای علمی بر زندگی بشر را بررسی می‌کند.

کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی برای هر کسی که علاقه‌مند به جست‌وجو و کنکاش تاریخ علم و مسیرهای طی‌شده‌ی توسعه‌ی دانش بشری است، خواندنیِ جذاب و جالب توجهی به شمار می‌آید.

نکوداشت‌های کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی

  • کتابی سرگرم‌کننده. واینبرگ درست می‌فهمد. (فوربز)

  • یک یادآوری قانع‌کننده از این که علم چگونه کار می‌کند و چرا اهمیت دارد. واینبرگ بینش‌های دقیقی را در کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی ارائه می‌دهد. (بوکلیست)

  • این کتاب را می‌توان کمکی باشکوه به تاریخ و فلسفه‌ی علم در نظر گرفت. واینبرگ در آن داستان هیجان‌انگیزی را روایت می کند و با صراحت و وضوح می‌نویسد. (مکمل ادبی تایمز)

  • یک اجرای شجاعانه. واینبرگ تاریخ علم: تبیین جهان هستی را با ظرافت و تدبیر نوشته است و تفاوت های مفهومی پیچیده را با وضوح و شفافیتی قابل‌تحسین توضیح می‌دهد. (فیزیک امروز)

  • واینبرگ با تدبیر معمول علمی خود، خوانندگان را در سفری به تاریخ نظریه‌های علمی اولیه، از یونان باستان تا انقلاب علمی قرن هفدهم هدایت می‌کند. کتاب واینبرگ بینش جدیدی را در مورد آنچه که برای خوانندگان علم آشنا به نظر می‌رسد، ارائه می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

با استیون واینبرگ بیشتر آشنا شویم

استیون واینبرگ (Steven Weinberg)، فیزیکدان نظری و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیک، مدال ملی علم، جایزه‌ی لوئیس توماس، و افتخارات متعدد و جوایز بسیار دیگر، در سال 1933 در آمریکا به دنیا آمد. او عضو آکادمی ملی علوم، انجمن سلطنتی لندن، انجمن فلسفی آمریکا و… است. واینبرگ یکی از همکاران قدیمی مجله‌ی بررسی کتاب نیویورک است و نگارش آثاری همچون «سه دقیقه‌ی اول»، «رویای نظریه‌ی نهایی»، «رو به بالا»، «نماهای دریاچه»، و نیز رساله‌های برجسته‌ی بسیاری را در زمینه‌ی فیزیک نظری در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد.

در بخشی از کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی می‌خوانیم

پس از افلاطون، خیال‌پردازی‌های یونانیان درباره‌ی طبیعت سبک دیگری اختیار کرد که بیشتر استدلالی بود تا شاعرانه. این تغییر بیش از همه در کار ارسطو مشهود است. ارسطو که نه آتنی بود و نه ایونی در سال 384 قبل از میلاد در شهر استاگیرا در مقدونیّه به دنیا آمد. وی در سال 367 قبل از میلاد به آتن رفت تا در مدرسه‌ای که افلاطون بنا کرده بود (آکادمی افلاطون) تحصیل کند.

پس از در گذشت افلاطون در سال 347 قبل از میلاد، ارسطو آتن را ترک گفت و برای مدّتی در جزیره‌ی اژه‌ای لسبوس در شهر ساحلی آسوس زندگی کرد. در سال 343 قبل از میلاد، فیلیپ دوّم ارسطو را دوباره به مقدونیه فراخواند تا به فرزندش اسکندر که بعد‌ها اسکندر کبیر نام گرفت درس بدهد.

فهرست مطالب کتاب

آغاز سخن
بخش اول: فیزیک یونان
فصل 1: مادّه و شعر
فصل 2: موسیقی و ریاضیّات
فصل 3: حرکت و فلسفه
فصل 4: ‌فیزیک و فنّ‌آوری
فصل 5: علم و دین باستان
بخش دوم: اختر‌شناسی یونان
فصل 6: کاربرد‌های اختر‌شناسی
فصل 7: اندازه‌گیری خورشید، ماه، و زمین
فصل 8: مسئله‌ی سیّارات
بخش سوم: ‌قرون وسطا
فصل 9: اعراب
فصل 10: اروپای قرون وسطا
بخش چهارم: انقلاب علمی
فصل 11: منظومه‌ی شمسی
فصل 12: آزمایش آغاز شد
فصل 13: بازنگری در روش
فصل 14: پژوهش‌های نیوتون
فصل 15: سخن پایانی
یادداشت‌های فنی
یادداشت‌های پایانی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات382
زبانفارسی
شابک978-600-6043-70-8
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی

برای دریافت کتاب تاریخ علم: تبیین جهان هستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.