معرفی و دانلود کتاب صوتی افکار سوم

عکس جلد کتاب صوتی افکار سوم
قیمت:
80000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افکار سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی افکار سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی افکار سوم

تأملی ژرف‌نگرانه، شخصی‌سازی‌شده و گسترده درباره‌ی علم و جامعه. استیون واینبرگ، نویسنده و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل فیزیک، در کتاب صوتی افکار سوم می‌کوشد تبیینی متفاوت برای توضیح جهان ارائه دهد؛ تبیینی آمیخته از کیهان‌شناسی، جامعه‌شناسی، علم کوانتوم، فلسفه‌ی علم و تاریخ دانش.

درباره‌ی کتاب صوتی افکار سوم

استیون واینبرگ (Steven Weinberg) دانشمند فیزیک و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در کتاب افکار سوم (Third Thoughts) مخاطبان خود را به تفکری دقیق و مفصل درباره‌ی پدیده‌های جهان دعوت می‌کند. او در این کتاب صوتی درهم‌تنیدگی جدایی‌ناپذیر علم و جامعه را به چالش کشیده است. واینبرگ شبکه‌ای از موضوعات و مسائل مختلف را در کنار هم قرار می‌دهد تا تصویری باعظمت و پر جزئیات از اندیشه‌ی خود را برای مخاطب ترسیم کند و افق دید گسترده‌ای در مقابل او قرار دهد. شبکه‌ای وسیع که دربرگیرنده‌ی مسائلی کلان و پرمناقشه از جمله کیهان‌شناسی، نجوم، مکانیک کوانتومی، تاریخ علم، محدودیت‌های دانش و هنر کشف است.

نویسنده در طول کتاب به بیان نظرات خود درمورد برخی از اساسی‌ترین و جذاب‌ترین جنبه‌های فیزیک و جهان می‌پردازد. استیون واینبرگ از بُعد انسانی اکتشافات علمی و پیامدهای آن غافل نمی‌شود. و به همین معنا او علم را پشت دیوارهای خط‌کشی‌شده و نامنعطف، منزوی و محصور نمی‌کند. دریچه‌ی نگرش او به جهان عقل‌گرایانه، واقع‌گرایانه و به‌شدت سکولاریستی است. کاری که او در کتاب صوتی افکار سوم انجام می‌دهد این است: به تصویر کشیدن مفاهیم پیچیده به‌شکلی ساده‌سازی‌شده اما تأثیرگذار و فراموش‌نشدنی.

کتاب صوتی افکار سوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی هستی‌شناسی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

نکوداشت‌های کتاب صوتی افکار سوم

- کتابی انگیزه‌بخش و تحسین‌برانگیز. (دیوید مرمین، فیزیک امروز)

- بهترین کتاب استیون واینبرگ تا به امروز. مملو از محتوای آموزنده، نظرات عاقلانه و ایده‌های هوشمندانه. او یک فیزیکدان بزرگ و کم‌نظیر است که نوشته‌هایش چه برای متخصصان و چه برای افراد عادی سرگرم‌کننده و قابل فهم به شمار می‌آید. (گراهام فارملو، نویسنده)

- مقالات استیون واینبرگ مثل همیشه جذاب و قابل تأمل است. خوانندگان چیزهای زیادی برای فکر کردن درمورد طیف گسترده‌ای از موضوعات پیدا خواهند کرد. (ادوارد ویتن، مؤسسه‌ی مطالعات پیشرفته)

- عبارت «روشنفکر عمومی» بسیار مورد بحث است. فقط چند شخصیت در جهان شایسته‌ی این عنوان هستند و استیون واینبرگ یکی از آن‌هاست. (ریچارد داوکینز)

با استیون واینبرگ بیشتر آشنا شویم

او فیزیکدانی آمریکایی‌ست که موفق شد برنده جایزه‌ی نوبل فیزیک (1979)، مدال ملی علوم (1991) و مدال بنیامین فرانکلین (2004) شود. او سال‌هاست که به عنوان عضو گروه فیزیک و نجوم دانشگاه تگزاس فعالیت می‌کند و زمینه‌ی تحقیقات علمی‌اش عمدتاً در حیطه‌ی فیزیک ذرات بنیادی و کیهان‌شناسی فیزیکی است. از نظر بسیاری از اندیشمندان بزرگ جهان، واینبرگ مهم‌ترین فیزیکدان نظری روزگار معاصر است. او همچنین عضویت در آکادمی ملی علوم ایالات متحده، انجمن سلطنتی انگلستان، انجمن فلسفه‌ی آمریکا و آکادمی علوم و هنر آمریکا را نیز در کارنامه‌ی حرفه‌ای پربار خود دارد.

استیون واینبرگ تا کنون موفق شده است از 11 دانشگاه و مؤسسه‌ی علمی معتبر در سراسر جهان از جمله دانشگاه شیکاگو، دانشگاه روچستر، دانشگاه ییل، دانشگاه سیتی نیویورک، موسسه وایزمن، دانشگاه کلارک، کالج واشنگتن و دانشگاه کلمبیا، مدرک دکترای افتخاری علوم کسب دریافت کند. «تاریخ علم» و «رویای نظریه‌ی نهایی» از دیگر آثار او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی افکار سوم می‌شنویم

جستار هفت با نیم‌نگاهی به حال انتقادات بسیاری را برانگیخت که تعدادی مساعد و تعدادی نیز نامساعد بودند. رونالدز نامبرز در نامه‌ای از من انتقاد کرده بود که چرا گفتی لیندبرگ که گفته بود معیار درستی برای سنجش هر نظام فلسفی یا نظریه‌ی علمی این نیست که افکار نوین را مبنا قرار دهیم، بلکه کامیابی آن را باید با مسائل فلسفی و علمی روزگار خود بسنجیم را بی‌معنی خوانده بودم. این واکنش او مرا اندوهگین کرد. زیرا من برای لیندبرگ و نامبرز احترام زیادی قائل بودم و از نوشته‌های آن‌ها بهره‌ی زیادی برده بودم. با این حال هنوز معتقد هستم که معیار درستی هر نظریه‌ی علمی این است که آیا با طبیعت متناظر است یا نه. و برای این داوری ما باید افکار علمی مدرن را ملاک قرار دهیم. از قضا New York Review of Books تصمیم گرفت یکی از این نامه‌های انتقادی به مقاله‌ی مرا منتشر کند. این انتقاد از آرتور سیلورشتاین، استاد بازنشسته‌ی ممتاز ایمنی‌شناسی دانشگاه جان هاپکینز بود که تاریخ‌دان علم نیز هست. سیلورشتاین دو ایراد به مقاله‌ی من گرفته بود. استدلال وی این بود که داوری‌های ویگ‌گرایانه بر اثر تغییراتی که در شناخت علمی رخ می‌دهد بی‌اعتبار هستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
یک: سودمندی‌های اخترشناسی
17 دقیقه
دو: هنر کشف
21 دقیقه
سه: از رادرفورد تا برخورد دهنده‌ی بزرگ هادرون- قسمت اول
18 دقیقه
سه: از رادرفورد تا برخورد دهنده‌ی بزرگ هادرون- قسمت دوم
40 دقیقه
چهار: مدرسین و تحصیل‌کرده‌های خفته در زیر خاک تگزاس - پنج: پیدایش مدل‌های استاندارد
9 دقیقه
شش: زمان‌های طولانی و زمان‌های کوتاه
28 دقیقه
هفت: نیم نگاهی به حال - تاریخ علم ویگ
8 دقیقه
هشت: تاریخ علم ویگ: یک مجادله
26 دقیقه
نه: ذره بنیادی چیست؟
33 دقیقه
ده: جهانی که هنوز نمی‌شناسیم
22 دقیقه
یازده: تنوع تقارن‌ها- قسمت اول
21 دقیقه
یازده: تنوع تقارن‌ها - قسمت دوم
18 دقیقه
دوازده: هیگز و ورای آن
13 دقیقه
سیزده: چرا هیگز؟
25 دقیقه
چهارده: مشکل مکانیک کوانتومی - قسمت اول
23 دقیقه
چهارده: مشکل مکانیک کوانتومی - قسمت دوم
10 دقیقه
پانزده: اوباما و بودجه‌ی برنامه‌های فضایی
19 دقیقه
شانزده: بحران‌های علم بزرگ - قسمت اول
21 دقیقه
شانزده: بحران‌های علم بزرگ - قسمت دوم
18 دقیقه
هفده: ناامیدی لیبرال‌ها - هجده: گریزگاه‌های مالیاتی را نبندیم
22 دقیقه
نوزده: علیه پروازها فضایی سرنشین‌دار - بیست: شک‌اندیشان و دانشمندان
29 دقیقه
بیست‌و‌یک: تغییر مسیر - بیست‌و‌دو: نوشتن در باب علم- بیست‌و‌سه: در باب خطا رفتن
27 دقیقه
بیست‌و‌چهار: پیشه علم و پیشه هنر - قسمت اول
21 دقیقه
بیست‌و‌چهار: پیشه علم و پیشه هنر - قسمت دوم
8 دقیقه
بیست‌و‌پنج: نیویورک به آستین، و برگشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی افکار سوم
نویسنده
مترجمجمیل آریایی
راویسلاله برزه
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه صوتی
80000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی افکار سوم

Mona abad
۱۴۰۱/۱۱/۲
برای کسانی که اصطلاحات مقدماتی فیزیک و نجوم را می‌دانند بسیار مفید و جالب است. پروفسور با زبانی ساده و شیوا توضیح داده‌اند. مباحث مطرح شده شگفت انگیز و جذاب هستند. کافی است یک قلم و دفترچه پیش رویتان باشد و نکات جالب را یادداشت کنید. اجرا هم شنیدنی و شیواست.
مرتضی پوربشیر
۱۴۰۳/۱/۱۶
این از کتاب دو بخش تشکیل شده: ۱. علمی ۲. سیاسی قسمت علمی بیشتر در مورد ذرات بنیادی هست که نیاز به تخصص داره و همچنین سخنرانی‌های و این برگ رو ارائه کرده که از لحاظ علمی زیاد مفید نیست
جلال مدرسی
۱۴۰۱/۱۱/۷
متاسفانه آنچه من انتظار داشتم نبود. اطلاعات کتاب بجای مطالب علمی فیزیک وارد جریانات سیاسی و اثراتش بر تامین اعتبارات پروژه‌های علمی و خاطرات نویسنده از سخنرانی هایش متمرکز شده است
Saleh Siamaki
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتاب بسیار جالبی است. البته اطلاعات اولیه در زمینه کوانتوم و نجوم لازمه.
اهورا رضوی
۱۴۰۱/۱۲/۵
این کتاب جامع و پر مغز هست ولی در ابتدا باید علوم زمینه‌ای برای ان مطالعه کرد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی افکار سوم

برای دریافت کتاب صوتی افکار سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.