معرفی و دانلود کتاب نزدیک به نور: شرح تجارب نزدیک به مرگ آنانی که از دنیای پس از مرگ بازگشتند

عکس جلد کتاب نزدیک به نور: شرح تجارب نزدیک به مرگ آنانی که از دنیای پس از مرگ بازگشتند
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نزدیک به نور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نزدیک به نور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نزدیک به نور: شرح تجارب نزدیک به مرگ آنانی که از دنیای پس از مرگ بازگشتند

عارفه صالحی در کتاب نزدیک به نور، با مرور تجربه‌ی نزدیک به مرگ چندین نفر در سرتاسر دنیا، تلاش دارد این پدیده‌ی ماورائی و مبهم را بررسی نماید. کتاب پیش‌رو، این رویداد متافیزیکی را در قالب تجربیات مثبت، منفی، گروهی، تجارب کودکان از مرگ و خاطرات پیش از تولد ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نزدیک به نور

تجربه‌ی نزدیک به مرگ (NDE)، تجربه‌ای‌ست ذهنی و عمیق. بسیاری از افرادی که در آستانه‌ی مرگ قرار گرفتند و یا زندگی‌شان به خطر افتاده، نکته‌هایی را درمورد آن ارائه کرده‌اند. این تجربه‌‌ی غیرفیزیکی، احساسات و موقعیت‌های متنوعی را دربر می‌گیرد؛ گاهی با احساس آرامش همراه خواهد بود، گاه ممکن است فرد احساس کند که دارد از بدنش جدا می‌شود و به بالا صعود می‌کند، برخی گفته‌اند که عزیزان ازدست‌رفته‌شان را در این لحظات دیده‌اند، افرادی تصور کردند به درون تونلی نورانی قدم گذاشته‌اند و حتی کسانی هم بوده‌اند که با چهره‌های مذهبی روبرو شده‌اند. مواجهه با این پدیده مناقشه‌برانگیز و متفاوت بوده. عده‌ای به این تجربه اعتقاد کامل دارند و آن را سفری روحانی و معنوی می‌بینند، اما افرادی هم هستند که آن را صرفاً پدیده‌ای روان‌شناختی و فیزیولوژیکی می‌دانند. بااین‌وجود، بسیاری از افراد در سراسر دنیا این وضعیت را تجربه کرده‌اند و ایمان دارند، تجربیاتشان واقعی بوده، نه صرفاً مجموعه‌ای از خیال و اوهام.

به خاطر اهمیت این پدیده، امروزه «تجربه‌ی نزدیک به مرگ» را در رشته‌های روان‌شناسی و عصب‌شناسی مورد بحث قرار می‌دهند و پژوهشگران تلاش دارند هم این تجربه و هم ساختار مغزی انسان را بهتر درک کنند. در منابع فارسی به NDE به‌عنوان یک پدیده‌ی مهم و قابل‌بحث آن‌طور که لازم است، پرداخته نشده و ترجمه یا تألیف چشمگیری در این زمینه وجود ندارد. کتاب نزدیک به نور، به قلم عارفه صالحی، از معدود آثار فارسی است که تلاش دارد به شکل جدی این موضوع را تحلیل نماید. کتاب حاضر خاطرات نزدیک به مرگ چندین نفر را، از ایران و کشورهای دیگر، گردآوری کرده و آن‌ها را بازخوانی می‌کند.

تجربه‌ی نزدیک به مرگ برای همه مشابه نیست. برخی در این شرایط، لحظات هولناک و ترسناکی را پشت سر گذاشته‌اند و تلاش کرده‌اند که به زندگی برگردند. در حالی‌ که برای عده‌ای دیگر خوشایند و آرامش‌بخش بوده و سعی کرده‌اند مرگ را بپذیرند. از سوی دیگر تجربه‌ی کودکان از این وضعیت با بزرگسالان متفاوت است و آن‌ها مواجهه‌ی دیگری با مرگ داشته‌اند. برخی دیگر نیز تصور می‌کنند به دوران پیش از تولدشان بازگشتند و آن زمان را به خاطر می‌آورند. یکی از وضعیت‌های قابل‌توجه، زمانی است که بلایی بزرگ مثل سیل یا زلزله اتفاق می‌افتد و هم‌زمان عده‌ی بسیار زیادی را در معرض مرگ قرار می‌دهد. NDE در این شرایط هم می‌تواند شکل دیگری به خود بگیرد و الزاماً شبیه به موقعیت‌های فردی نیست.

عارفه صالحی در کتاب نزدیک به نور، کوشیده به همه‌ی این تجربیات بپردازد و تنها به یک‌ شکل خاص محدود نباشد. او این تجارب ماورائی را در 5 حالت بررسی کرده: تجارب مثبت، منفی، کودکان، گروهی و پیش از تولد. در این کتاب 16 خاطره از لحظات نزدیک به مرگ افراد وجود دارد. کتاب سعی کرده به انواع مواجهات با مرگ بپردازد؛ به طور مثال، یکی از خاطرات مربوط به فردی است که در اثر خودکشی به این تجربه دست‌ یافته، یا یکی دیگر از این خاطره‌ها به فردی تعلق دارد که مدتی در کما بوده. همین‌طور تجربه‌ی جمعی مردمی که در زلزله‌ی تنگشان در چین بوده‌اند هم ذکر شده. در فصل آخر کتاب نیز یک گزارش تحقیقی پیرامون NDE ارائه‌ شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

کتاب نزدیک به نور را انتشارات آزمون‌یار پویا منتشر کرده است. عارفه صالحی در کتاب دیگر خود، «تجربه‌ی نزدیک به مرگ و تسلی داغدیدگان»، بازهم به همین پدیده پرداخته و آن را تحلیل نموده.

کتاب نزدیک به نور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مسائل ماورائی علاقه دارید و درمورد دنیای پس از مرگ کنجکاوید، می‌توانید کتاب نزدیک به نور را مطالعه نمایید.

جملات برگزیده کتاب نزدیک به نور

  • من درک کردم که بهشت یک مکان نیست که به شما اجازه ورود به آن داده شود، بلکه یک فرکانس و ارتعاش (روحی) است که روح شما به آن دست می‌یابد. (گزیده از تجربه تری رز)

  • حقیقت این است که هیچ کس مرا در طول مرور زندگیم مورد قضاوت قرار نداد. من فهمیدم که ما خود قاضی خود خواهیم بود، نه خدائی که خشمگینانه روی تختی نشسته و منتظر قضاوت و تنبیه ما باشد. (گزیده تجربه جامات نایتنگیل)

  • بعد از مرگ روح شخص به جائی می‌روند که از نظر سطح ارتعاش با آن هماهنگی دارد و به بهشت یا جهنمی می‌رود که خود برای خود در حیات دنیا خلق کرده است. ( تجربه آرتور ینسن)

  • ما از نظر روحانی نوعی فراموشی داریم و دانشی را که قبل از تولد داشته‌ایم در این دنیا از خاطر برده‌ایم. برای هریک از ما درجه بالاتری از آگاهی وجود دارد و خیلی مهم است که با عبادت و ارتباط با عالم بالاتر ضمیر خود را به سوی این آگاهی بیدار کنیم. (تجربه کاساندرا موسگراو)

در بخشی از کتاب نزدیک به نور می‌خوانیم

حس می‌کردم که به مدت سه روز و سه شب در این مکان که نامش را (دنیای ترسناک و خاکستری عاری از خدا می نامم) بوده ام، بدون اینکه یک لحظه استراحت کرده باشم. من سه روز بدون توقف شکنجه شدم. اگر در دنیا یک جای بدنم دردی را که در آن سو حس کردم، حس کند، خود آن را با چاقو، می بُرم و دور می اندازم. دردِ احساسی و عاطفی بسیار بدتر از درد فیزیکی است. برای فرار از دردهای احساسی ام در دنیا خودکشی کردم و گمان می‌کردم که با مردن، تمام دردهایم را در بدنم جا خواهم گذاشت اما اشتباه می کردم.

یک چیز عجیب دربارۀ جهنم این است که آنچه برای فرار از آن خودکشی کرده بودم، خود تجربه ی ابدی و دائمی من در سوی دیگر شده بود. با دانستن این مطلب گریۀ من سخت تر و شدید تر شد. آن‌گاه از دور صدایی شنیدم که گفت: تو هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داری. اگر بخواهی در دام الکل و مواد مخدر باقی بمانی، نمی‌توانی کارهایت را به اتمام برسانی. سپس صحنه‌ای به من نشان داده شد در آن خودم را دیدم که (اگر به رفتار کنونی‌ام ادامه می‌دادم) تا ابد در جهنم باقی می‌ماندم. کلمات برای شرح بدی و ترسناکی این تجربه کافی نیستند.

آن‌گاه نوری را در دوردست دیدم که به‌تدریج بزرگ‌تر می‌شد و سپس صدای دومی را شنیدم که از دوردست می آمد و می گفت «متیو، متیو». من با خودم گفتم: «این نام من است!». نمی دانستم صدا از کجا می آمد اما مرتب به من نزدیک تر می شد. تا جایی که احساس کردم منبع صدا در کنارم است. احساس کردم کسی مرا تکان می دهد. چشمانم را بازکردم و دیدم که دوستم «استیو» است. وقتی که به زندگی برگشتم چند هفته گریه می‌کردم. بسیار ترسیده بودم و می‌دانستم که نمی‌توانم به رفتار و نحوۀ زندگی‌ام مانند گذشته ادامه دهم.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: تجارب مثبت
تجربه ملیندا لاینز
تجربه یامان استات
تجربه خانم بنفشه
بخش دوم: تجارب مثبت
تجربه متیو داول
تجربه در کما
تجربه ترسناک هوارد استرم
تجربه ترسناک در اثر خودکشی
تجربه لیندا استوارت
تجربۀ شری گیدونز
بخش سوم: تجارب کودکان
تجربه لئونارد
تجربه اینگرید هونکالا
تجربه‌های کارمن
تجربه دیوید گوینز
بخش چهارم: خاطرات پیش از تولد
تجربۀ فرانزیسکا
خاطرات مایکل پیش از تولد
بخش پنجم: گزارش یک تحقیق
تجربه گروهیNDE در بازماندگان زلزله تنگشان در چین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نزدیک به نور: شرح تجارب نزدیک به مرگ آنانی که از دنیای پس از مرگ بازگشتند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-7849-72-9
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نزدیک به نور

ب
۱۴۰۲/۶/۱۷
کتاب صرفا تعدادی تجربه از کتابهای دیگه ای که خونده رو نقل کرده انتظار من این بود تعداد زیادی تجربه عنوان بشه و از لحاظهای مختلف بررسی بشن اما کتاب به اندازه کافی کامل و جامع نبود.با این حال خوندنش خالی از لطف نیست
زهرا Hosseiny
۱۴۰۲/۴/۲۶
کتاب خوبیه، کسانی که به تجربیات نزدیک به مرگ علاقه دارند، کسانی که به غیب باور دارن لذت میبرن از خوندنش.
فرزاد خادم موسوی
۱۴۰۲/۴/۱
هر کتابی که در راه شناخت مردم به حقیقت «درگذشت» پپ ابدیت همیشه جاودان کمک کند یقینا شایسته تقدیر و تشکر است
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب نزدیک به نور

برای دریافت کتاب نزدیک به نور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.