معرفی و دانلود کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده

با کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده، حاصل سال‌ها تجربه و تحصیل جمعی از متخصصین حوزه‌ی مدیریت کلان‌داده‌ها را به‌صورت یک‌جا و در قالب اثری جامع در اختیار داشته باشید. دکتر نعیمه محمدکریمی، دکتر امین نظارات، مهندس مهدی مطهری‌نژاد و مهندس وحیده دشتی در این مسیر همراه شما خواهند بود تا با یادگیری اصول و قواعد تحلیل و پردازش داده‌ها، مجموعه‌ و صنایع مدنظر خود را به حداکثر بهره‌وری لازم برسانید.

درباره‌‌ی کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده

این روز‌ها بحث مدیریت کلان‌داده‌ها و نحوه‌ی پردازش اصولی و صحیح اطلاعات، به بحث داغ و پرطرفداری در دنیای صنایع مختلف تبدیل شده. اکنون سال‌هاست که مجموعه‌ها‌ی بزرگ جهانی به این نکته‌ی طلایی دست یافته‌اند که بدون تحلیل درست داده‌ها، رسیدن به موفقیت و رضایت در بهره‌وری از صنایع امر محالی خواهد بود. حال جمعی از اساتید و متخصصین این حوزه با مشارکت یک‌دیگر کتابی جامع و حرفه‌ای ترتیب داده‌اند تا مخاطبان ایرانی نیز بتوانند از ظرفیت‌های عظیم دانش کلان‌داده‌ها بهره ببرند و پیشرفت و موفقیت صنایع خود را تضمین کنند. با کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده، نوشته‌ی دکتر نعیمه محمدکریمی، دکتر امین نظارات، مهندس مهدی مطهری‌نژاد و مهندس وحیده دشتی همراه باشید.

از مباحث مهم این کتاب ارائه‌ی تعریف درست و اصولی مفهوم کلان‌داده و برشمرن مؤلفه‌‌ها و ویژگی‌های اصلی آن است. نویسندگان این اثر تلاش دارند تا مخاطب را از خطاهای رایج و تعاریف اشتباه در حوزه‌ی کلان‌داده‌ها دور کنند و نگرشی حرفه‌ای و عاری از نقص را به خواننده‌ی خود عرضه نمایند. همچنین فصل‌های ابتدایی کتاب مروری بر تاریخچه‌ی کلان‌داده‌ها خواهیم داشت و تفاسیر تاریخی آن را برخواهیم شمرد. این مباحث تنها گوشه‌ای از موضوعات متنوع کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده هستند. خوانندگان در فصل‌های بعدی اثر، وارد مباحث اصلی کتاب خواهند شد و با مجموعه‌ی پرکاربرد و متنوعی از مباحث دنیای کلان‌داده‌ها آشنا می‌شوند. آشنایی با اصول نمونه‌گیری، حفاظت از داده‌ها، پارادایم‌های رقیب یا مکمل، همچنین واسازی و انباشت داده‌ها بخشی از مباحث موضوعات این کتاب هستند.

کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده همچنین در کنار مباحث نظری خود، گوشه‌ نگاهی به بررسی موردی و مطالعات عینی خواهد داشت و به‌این‌ واسطه تصویر واضح‌تری از درس‌نوشتار‌های طرح‌شده به مخاطب ارائه خواهد داد. نویسندگان این کتاب همچنین یک فصل مجزا را به مفهوم تازه و پرطرفدار ارز مجازی و بیت‌کوین اختصاص داده‌اند. در ادامه‌ی این مبحث مهم و جذاب، خواننده با تعریف اصطلاحات کاربردی، بحث ایمنی داده و دیگر داده‌های مفید دنیای بیت‌‌کوین آشنا خواهند شد. فصل پایانی کتاب نیز تأکید ویژه‌ای‌ست بر بر موضوع کلان‌داده‌ها، در بازار بیمه و سیستم‌های مربوطه‌.

به‌طور کلی کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان را می‌توان یکی از کامل‌ترین نمونه‌های آموزشی به زبان فارسی در حوزه‌ی کلان‌داده‌ها دانست. همچنین پایان هر فصل از این کتاب با خلاصه‌ای از مباحث طرح‌شده همراه است تا خواننده در مرور و یادآوری نکات کلیدی اثر مسیر راحت‌تری بپیماید. این کتاب با تلاش‌های یکی از ناشرین برتر علمی و پژوهشی کشور و ناشر تخصصی مجتمع فنی تهران یعنی مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به دست دانش‌پژوهان رسیده است.

کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جامع و خواندنی را به دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌های برنامه‌نویسی و همچنین مدیریت کلان داده‌ پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده می‌خوانیم

از ویژگی‌های بارز قرن بیستم، ظهور و گسترش روش‌های نمونه‌گیری است که با وجود حجم بالای داده‌ها، در حال بازگشت به کل‌گرایی هستیم. دانش عینی ما از جامعه‌ی مدرن با گردآوری و پردازش انبوهی از داده‌ها افزایش‌یافته که از این طریق زمینه‌ی کاری اپراتورهای دستگاه‌های مخابراتی را تسهیل کرد و کاربردهای مناسبی را برای رسانه‌ها در پی خواهد داشت و ما را آماده‌ی مواجهه با انقلاب اینترنت اشیا (IOT) نمود. این روند تحولی بر روی مسائل بهداشت و سلامت، منازل، وسایل نقلیه، بیمه و امور مالی، پوشاک و غیره تأثیرگذار می‌باشد. بعلاوه، کلان داده‌ها قطعاً منشأ رشد و ایجاد شغل‌های جدید محسوب می‌شوند. مهم‌ترین توسعه‌های علمی به پردازش انبوهی از داده‌ها و الگوریتم‌های فراهم‌کننده‌ی قابلیت‌های کاربردی مربوطه پیوند خورده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلان داده = یادگیری ماشین + رایانش ابری
فصل 2: از نمونه تا کلان داده‌ها، پارادایم‌های رقیب یا مکمل
فصل 3: واسازی و انباشت داده‌ها
فصل 4: بیت کوین: یک سیستم جدید و ابتکاری
فصل 5: شرایط فعلی و بازار آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-622-218-154-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۵۳,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده

برای دریافت کتاب تحلیل، پردازش و کاربردهای کلان داده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.