معرفی و دانلود کتاب رایانش ابری: کاربرد در سازمان‌ها و مراکز تجاری و اداری

عکس جلد کتاب رایانش ابری: کاربرد در سازمان‌ها و مراکز تجاری و اداری
قیمت:
۳۶۰۰۰ ۳۲,۴۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایانش ابری: کاربرد در سازمان‌ها و مراکز تجاری و اداری

در عصر جدید که شاهد کاربرد گسترده‌ی رایانش ابری در تمامی علوم و صنایع هستیم، کسب اطلاعات در این زمینه مورد توجه بسیاری از افراد حتی کاربران عادی قرار گرفته است. کتاب رایانش ابری نوشته‌ی امین نظارات معلوماتی را درباره‌ی رایانش فراگیر، سیستم‌های توزیع‌شده و ابر، شبکه‌های اجتماعی و کاربردهای اینترنت اشیاء در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب رایانش ابری

با ظهور پیشرفت‌های رایانشی، بازشناسایی مرزهای علوم مختلف بسیار دشوار شده است و به دنبال گسترش کاربردهای رایانش در سایر علوم، شاهد ظهور رشته‌های جدید همچون فیزیک محاسباتی، شیمی محاسباتی، مکانیک محاسباتی و ... هستیم. گستردگی کاربردها و نیازهای رایانشی نه فقط مختص دانشجویان رشته‌های مختلف و متخصصان این حوزه است، بلکه کاربران عادی نیز برای امور روزمره از جمله نگهداری و محاسبات حساب‌های مالی، ارسال پیام، مکاتبات و ... نیازمند سرویس‌های خدمات محاسباتی هستند. در طول کتاب رایانش ابری، امین نظارات به موضوعاتی مانند رایانش فراگیر، روند تغییرات آینده‌ی ابرهای اینترنتی، برنامه‌های داده‌محور، عملکرد سیستم‌های توزیع‌شده و ابر، اینترنت اشیاء و ... پرداخته است.

در گذشته سخن گفتن از رایانش همگانی همچون یک رویای دست‌نیافتنی بود؛ اما این امر محال امروزه تحقق یافته و بستری برای رشد سایر تکنولوژی‌ها را فراهم کرده است. در کتاب رایانش ابری، شما با تاریخچه‌ی کاملی از تکامل این حوزه، تکنولوژی‌ها و استانداردهای آن آشنا خواهید شد. امین نظارات طی فصل‌های کتاب رایانش ابری به ترتیب ابرهای عمومی، خصوصی و علمی و پروژه‌های شبکه را ارزیابی می‌کند و افزون بر این، پروژه‌های شبکه و ابرهای ساخته شده توسط شرکت‌های بزرگی نظیر ناسا، گوگل، مایکروسافت، آمازون و ... را مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از آن، در کتاب ملاحظه‌ای در باب معیارهای عملکرد برای شبکه‌های رایانشی با عملکرد بالا و ابرهای محاسباتی با توان عملیاتی بالا صورت می‌گیرد و نویسنده در پایان نیز کاربردهای ابر در اینترنت اشیاء و نحوه‌ی استفاده از قابلیت‌های پردازشی و ذخیره‌سازی ابرها در اینترنت اشیاء را پوشش می‌دهد.

فصل اول درباره‌ی رایانش فراگیر است. نویسنده در این بخش، تغییرات ابر در پشتیبانی از رایانش فراگیر را شرح داده و در ادامه به بررسی روند توسعه و پیشرفت ابرهای خصوصی و عمومی و همچنین زمینه‌های علمی و کسب‌وکار آن‌ها پرداخته است.

دومین فصل کتاب، عملکرد ابرها و سیستم‌های توزیع‌شده را ارزیابی می‌کند و در ادامه، فصل‌های سوم و چهارم به فناوری‌های توانمند اشیاء و کاربردهای نوآورانه آن اختصاص داده شده‌اند. در نهایت، شبکه‌های حرفه‌ای و اجتماعی آنلاین به عنوان آخرین مبحث این کتاب در فصل پایانی مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌گیرد. این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران روانه‌ی بازار شده و هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب رایانش ابری مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌یاین کتاب به افراد فعال در حوزه‌ی رایانش ابری، متخصصان این علم و علاقه‌مندانی که مشتاق به کسب اطالاعات در این زمینه هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رایانش ابری: کاربرد در سازمان‌ها و مراکز تجاری و اداری می‌خوانیم

در فوریه SGI ،2010 از سیکلون رونمایی کرد که که سرویس رایانش ابری مبتنی بر تقاضا و بزرگ مقیاس برای برنامه‌های رایانشی با عملکرد بالا (HPC) می‌باشد. هر دو مدل‌های SaaS و IaaS در سیکلون ارائه شده‌اند. مدل، SaaS برنامه‌های فنی بسته‌بندی شده‌ای را به کاربران ارائه می‌کند که طیف وسیعی از حوزه‌ها را پوشش می‌دهد. برای مثال، سیستم را می‌توان برای انجام تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و تحلیل عناصر محدود در هر دو صنایع اتومبیل‌سازی و هواپیماسازی استفاده کرد. با مدل، IaaS کاربران می‌توانند به سریع‌ترین سرورهای SGI Altix و خوشه‌های ICE دسترسی پیدا کنند که سیستم‌های شبکه‌بندی و حافظه‌ای مدیریت و بهینه‌شده توسط کارشناسان SGI برای برنامه‌های خاص کاربر هستند. امروزه شرکت‌ها با مسائل کسب و کار دشوار، مدیریت و پردازش مقدار روز‌افزون داده‌ها و فشار برای ارائه نتایج در زمان کوتاه روبرو هستند. بسیاری با توسعه زیر ساخت فناوری اطلاعاتی خود این مسئله بحرانی را توسعه داده‌اند با هزینه‌های مدیریتی و تاسیسات پیش‌بینی نشده و توان عملیاتی کمتر از مقدار انتظار به دلیل موانع داده‌ها به این مسئله بحرانی حمله کرده‌اند. خوشه تیغ‌های SGI Altix ICE برای مسائل داده‌محور امروزه طراحی شده است و فاقد این محدودیت‌ها است. این پلتفرم جدید نوآورانه منجر به ایجاد یک مانع پردازشی بدون به خطر انداختن سهولت استفاده، مدیریت‌پذیری یا قیمت/ عملکرد شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: رایانش فراگیر
1. تغییرات ابر در پشتیبانی از رایانش فراگیر
1-1. استفاده از ابرها برای رایانش فراگیر و HPC/HT
2-1. ابرهای خصوصی بزرگ مقیاس در NASA و CERN
2-2-1. وضعیت توسعه نبولا
3-2-1. ابر ابر CERN
3-1. مشاپ‌های ابر برای چابکی و مقیاس‌پذیری
4-1. تکه ابرها برای رایانش موبایل سیار
2-4-1. تفاوت‌های بین تکه ابر و ابر
فصل دوم: عملکرد سیستم‌های توزیع شده و ابر
2. عملکرد سیستم‌های توزیع شده و ابر
1-2. مروری بر ابرهای علمی و تحقیقاتی
2-2. رایانش مقیاس‌پذیر داده‌محور (DISC)
3-2. شاخص‌های عملکرد برای سیستم‌های HPC/HTC
4-2. کیفیت سرویس در رایانش ابری
5-2. مقیاس پذیری EC2، Azure ، MPI مپ ردیوس (MapReduce) و هادوپ (Hadoop)
2-5-2. عملکرد MPI در برابر مپ ردیوس
فصل سوم: فناوری‌های توانمندساز اینترنت اشیاء
3. فناوری‌های توانمند‌ساز برای اینترنت اشیاء
1-3. اینترنت اشیاء برای رایانش فراگیر
3-3. شبکه‌های حسگر و فناوری زیگ بی
4-3. سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS)
فصل چهارم: کاربردهای نوآورانه
4. کاربردهای نوآورانه اینترنت اشیاء
1-4. کاربردهای اینترنت اشیاء
2-4. مدیریت خرده‌فروشی و زنجیره تأمین
3-4. شبکه هوشمند برق و ساختمان‌های هوشمند
4-4. سامانه سایبری- فیزیکی (CPS)
فصل پنجم: شبکه‌های حرفه‌ای و اجتماعی آنلاین
5. شبکه حرفه‌ای و اجتماعی آنلاین
1-5. ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی آنلاین
2-5. تحلیل شبکه‌های اجتماعی از دیدگاه نظریه گراف
3-5. جوامع و برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی
4-5. فیسبوک: بزرگترین شبکه اجتماعی جهان
5-5. توییتر برای میکروبلاگینگ، اخبار و سرویس‌های هشدار
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایانش ابری: کاربرد در سازمان‌ها و مراکز تجاری و اداری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-622-218-100-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۶۰۰۰ ۳۲,۴۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رایانش ابری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رایانش ابری

برای دریافت کتاب رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.