معرفی و دانلود کتاب رایانش ابری: اصول و مفاهیم

برای دانلود قانونی کتاب رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رایانش ابری: اصول و مفاهیم

کتاب رایانش ابری که به همت جمعی از مؤلفان نوشته شده است، به توضیح اصول و مبانی این حوزه‌ی علمی می‌پردازد. این کتاب به شکلی تألیف شده است که برای استفاده در کلاس رایانش ابری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار مناسب باشد.

درباره‌ی کتاب رایانش ابری

کتاب رایانش ابری، نوشته‌ی امین نظارات، مهدیه معمارزاده و نعیمه محمدکریمی، منبعی درسی است که به توضیح تاریخچه‌ی تکاملی این حوزه از تکنولوژی و تبیین مبانی آن می‌پردازد. خواننده در این کتاب با مسائلی مانند امنیت در محیط‌های ابری، ابرهای فدراسیونی، مبانی الگوریتم‌ها و روش‌های زمان‌بندی و تخصیص منابع آشنا خواهد شد.

کتاب حاضر هفت فصل دارد. نویسندگان در فصل‌های آغازین به اصولی مقدماتی می‌پردازند که پیش از ورود به بحث رایانش ابری، تبیین آن‌ها لازم است. در این راستا فصل اول کتاب به بحث سیستم‌های توزیع‌شده اختصاص دارد. فصل دوم کلاسترهای کامپیوتری برای محاسبات موازی مقیاس‌پذیر را مورد بحث قرار می‌دهد و فصل سوم به ماشین‌های مجازی و مجازی‌سازی کلاسترها و مراکز داده می‌پردازد.

از فصل چهارم، کتاب وارد حیطه‌ی رایانش ابری می‌شود. در این فصل تاریخچه‌ی رایانش ابری، معرفی و مبانی آن تبیین می‌شود. فصل پنجم به زمان‌بندی در محیط‌های ابری اختصاص یافته و فصل ششم امنیت در ابر را بررسی می‌کند. فصل آخر کتاب نیز، بحث قیمت‌گذاری منابع در ابر را مورد تحلیل قرار می‌دهد.

چنان‌که گفته شد، این کتاب متناسب با سرفصل‌های درس رایانش ابری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌ی مهندسی نرم‌افزار تألیف شده است و از این جهت دارای زبانی نیمه‌تخصصی و شیوه‌ای درس‌نامه‌ای است تا برای دانشجویان قابل‌درک باشد.

کتاب رایانش ابری تألیف امین نظارات، مهدیه معمارزاده و نعیمه محمدکریمی، به همت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب رایانش ابری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان مهندسی نر‌م‌افزار و رشته‌های مرتبط در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مناسب است.

در بخشی از کتاب رایانش ابری: اصول و مفاهیم می‌خوانیم

یک ابر خصوصی در دامنه یک اینترانت متعلق به یک سازمان واحد که مصرف‌کنندگان متعددی دارد ساخته می‌شود. بنابراین، مشتری دارای مالکیت و مدیریت بوده و دسترسی آن به صورت انحصاری توسط مشتریان و شرکای خودشان صورت می‌گیرد. ابر خصوصی در مقایسه با مدل‌های ابری دیگر، قدرت محاسباتی را به عنوان سرویس و در داخل محیط مجازی‌سازی‌شده با استفاده از منابع محاسباتی فیزیکال موجود در این زمینه ارائه می‌نماید. ابرهای خصوصی به کاربران محلی درون دامنه‌های اداری‌شان یک زیرساخت خصوصی انعطاف‌پذیر و سریع و ایمن برای اجرای بار کاری سرویس‌ها می دهند. ابر خصوصی سرویس‌های کارآمد و راحت‌تری را ارائه می‌دهد. یک ابر خصوصی می‌تواند در مرکز داده شرکت قرار گیرد. برخی شرکت‌ها نیز به یک ارائه‌دهنده سرویس دیگر برای مدیریت ابر خصوصی خود هزینه پرداخت می‌کنند و یا به صورت مشترک مدیریت آن را انجام می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیستم‌های توزیع‌شده
فصل دوم: کلاسترهای کامپیوتری برای محاسبات موازی مقیاس‌پذیر
فصل سوم: ماشین‌های مجازی و مجازی‌سازی کلاسترها و مراکز داده
فصل چهارم: مفاهیم رایانش ابری
فصل پنجم: زمان‌بندی در محیط‌های ابری
فصل ششم: امنیت در ابر
فصل هفتم: قیمت‌گذاری منابع در ابر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رایانش ابری: اصول و مفاهیم
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات243
زبانفارسی
شابک978-622-218-022-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رایانش ابری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رایانش ابری

برای دریافت کتاب رایانش ابری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.