معرفی و دانلود کتاب تختخواب جدید لویی

عکس جلد کتاب تختخواب جدید لویی
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تختخواب جدید لویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تختخواب جدید لویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تختخواب جدید لویی

تغییر و دگرگونی می‌تواند برای بچه‌های کوچک دلهره‌آور باشد. اما نترسید! لویی این‌جاست تا به شما کمک کند. لیز فلچر در کتاب تختخواب جدید لویی می‌کوشد از خلال روایت کردن قصه‌ای جذاب و شنیدنی، انعطاف‌پذیری و سازگاری کودک خردسال شما را در برابر تغییرات افزایش دهد.

درباره‌ی کتاب تختخواب جدید لویی

شخصیت اصلی کتاب تختخواب جدید لویی (A Big Kid Bed is Coming) یک فیل بامزه است که «لویی» نام دارد و همیشه به دنبال ماجراجویی‌های جدید است. داستان از این قرار است که لویی مدتی‌ست بدخواب شده و نمی‌تواند در تخت کوچک خود بخوابد. این ماجرا آن‌قدر ادامه‌دار می‌شود تا این که لویی تصمیم می‌گیرد تخت بزرگتری را برای خوابیدن امتحان کند. اما به نظر می‌رسد مشکلی در این میان وجود دارد که کار را برای او سخت می‌کند. لیز فلچر (Liz Fletcher) در این کتاب می‌کوشد از طریق برانگیختن احساس هم‌ذات‌پنداری در کودک شما، به او در موقعیت‌های مشابه کمک کند.

دوران کودکی را می‌توان شگفت‌انگیزترین و درعین‌حال چالش‌برانگیزترین دوران زندگی هر فرد قلمداد کرد. از یک طرف، کودک شما با سرعتی غیرقابل‌باور در مقابل چشمان شما بزرگ می‌شود و از طرف دیگر، از خلال این فرآیند، تغییرات و نقاط‌عطف جدیدی در زندگی او و شما به وجود می‌آید. دوره‌های گذار از مرحله‌ای به مرحله‌ی بعد، اغلب می‌تواند هم برای کودک و هم برای والدین او دلهره‌آور باشد. تغییرات بزرگی مانند پایان دادن به دوران شیرخوارگی و یا گرفتن کودک از پوشک، در شمار این موقعیت‌های چالش‌برانگیز قرار دارند. در کتاب تختخواب جدید لویی، لیز فلچر به سراغ مقوله‌ی خواب کودک رفته و با روایت کردن داستانی با این موضوع می‌کوشد تنش این موقعیت جدید را برای کودک کاهش دهد و ضمن سرگرم کردن کودک، توانایی او را در زمینه‌ی سازگاری بیشتر کند.

چنان که ناشر کتاب بیان می‌کند، شخصیت لویی یک فیل بازیگوش است که لیز فلچر آن را در حقیقت با در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصیتی کودکان خلق نموده است. هدف او از نگارش کتاب تختخوب جدید لویی این است که فرزند شما با روحیه‌ی ماجراجویانه و مستقل لویی ارتباط برقرار کند. او از طریق این داستان شیرین و کودکانه می‌کوشد درسی مهم و اساسی را در اختیار مخاطب خردسال خود قرار دهد: با کمی شجاعت می‌توان بر ترس ناشی از تغییرات و موقعیت‌های جدید غلبه کرد و در این میان به سرگرمی و ماجراجویی بیشتری دست پیدا کرد.

در طول داستان شما با لویی در این تغییر بزرگ و مرحله‌ی چالشی زندگی‌اش همراه می‌شوید و از انتخاب تخت جدید تا خداحافظی با تخت قدیمی، او را دنبال می‌کنید. چیزی که داستان کتاب تختخواب جدید لویی را با دیگر کتاب‌هایی که در این‌باره تألیف و ترجمه شده‌اند متمایز می‌کند، تمرکز این اثر بر سفری احساسی است که با انتقال از تخت خردسالی به یک تخت بزرگتر همراه است. نویسنده در طول کتاب منکر دشواری و دلهره‌آور بودن این موقعیت جدید نمی‌شود؛ بلکه می‌کوشد احساسات منفی کودک را در چنین موقعیتی به رسمیت بشناسد و درصدد رفع و رجوع آن برآید. انتشارات پرتقال، ترجمه‌ی آناهیتا حضرتی کیاوندانی را از این اثر برگزیده و منتشر کرده است.

کتاب تختخواب جدید لویی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با کودکی سروکار دارید که در تغییر محل خواب خود با چالش روبه‌روست، به شما پیشنهاد می‌کنیم با خواندن این کتاب برای او، به آسودگی از این مرحله عبور کنید. این کتاب برای گروه سنی دو سال به بالا نوشته شده است.

با لیز فلچر بیشتر آشنا شویم

لیز از دوران کودکی به هنر، خلاقیت و مطالعه علاقه داشت. او پس از فارغ‌التحصیلی از مقطع لیسانس در رشته‌ی طراحی گرافیک از دانشگاه سانفرانسیسکو، تصمیم گرفت که مؤسسه‌ی انتشارات خود را راه‌اندازی کند. شناخته‌شده‌ترین آثار این انتشارات، مجموعه‌ای خواندنی و آموزنده برای کودکان است که «قهرمان شنل پوش» نام دارد و دربرگیرنده‌ی داستان‌‌هایی با محوریت یک فیل کوچولو به نام لویی است. در هر قسمت از این مجموعه لیز فلچر به یکی از چالش‌های زندگی لویی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب تختخواب جدید لویی می‌خوانیم

لویی عاشق قهرمان بودن است، اما این روز‌ها مدام خسته و کوفته از خواب بیدار می‌شود. او حسابی بزرگ شده و دیگر توی گهواره‌اش جا نمی‌شود. برای همین دیگر روز‌ها سرحال نیست. قرار است از آن تخت‌های مخصوص بچه‌بزرگ‌ها برایش بیاورند و لویی نمی‌داند چه‌کار باید بکند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تختخواب جدید لویی
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-274-285-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تختخواب جدید لویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تختخواب جدید لویی

برای دریافت کتاب تختخواب جدید لویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.