معرفی و دانلود کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه

عکس جلد کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه

کاستاس پن در کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه، با ارائه روش‌های ساده و کاربردی در زمینه تدریس آنلاین، به معلمان آموزش می‌دهد که چگونه با دانش‌آموزان خود ارتباط مجازی برقرار کنند تا در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا آموزش متوقف نشود.

درست از لحظه‌ای که دنیای ما وارد دوره مدرنیسم امروزی شد، جهان گرفتار ویروس‌های مختلف شده است. ما در سال 2014 در مورد شیوع ابولا در بخش غربی آفریقا شنیدیم. این ویروس به دلیل مرگ حدود 90٪ قربانیان آن قابل توجه بود. می‌توان تصور کرد دنیا با داشتن قدرت، ایده‌ها و توانایی‌های مدرن خود بتواند با ویروس‌های کشنده مبارزه کند و به پیروزی عظیم دست پیدا کند، اما به نظر نمی‌رسد چنین باشد.

بحران ویروس کرونا که از اواخر سال 2019 در چین آغاز شد و در سال 2020 در اروپا رواج یافت، باعث عدم اطمینان همه اعضای جامعه شده است. بخش تعلیم و تربیت به صورت خاص به‌ گونه‌ای متزلزل شد که تاکنون سابقه نداشته است، به نحوی که مدیران و معلمان مدارس را بر آن داشت تا درصدد یافتن راهی برای مقابله با واقعیت تعطیلی مدارس برآیند. تأثیرهای منفی تعطیلی مدارس و قرنطینه بر دانش‌آموزان، والدین و همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت نگرانی معلمان و رهبران آموزشی را به دنبال داشته است. بسیاری از کارشناسان در تحلیل‌های خود، این دوره را با دوران جنگ جهانی دوم مقایسه کرده‌اند.

خانواده‌ها در موقعیت تغییر سبک زندگی قرار گرفته‌اند. گذشته از تأثیر منفی این بحران در امور مالی افراد، اثرهای روحی و روانی دیگری نیز وجود دارد، مانند افسردگی، تنهایی، پایین آمدن آستانه تحمل افراد و کسالت که مردم از آن رنج می‌برند. این تجربه تا آخر عمر در ذهن فرزندان ما به‌ یاد خواهد ماند.

تنها بودن، مقابله با استرس را دشوار و افسردگی را طولانی‌تر می‌کند. نتیجه اینکه تنهایی قدرت تصمیم‌گیری، نگهداری اطلاعات طولانی مدت و حتی یادآوری را دشوار خواهد کرد. مطالعات همچنین ثابت کرده‌اند افراد تنها بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند، زیرا سیستم ایمنی بدن در مقابل حمله ویروس‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شویم واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. قرنطینه چندین اثر منفی دارد که یکی از آن‌ها تعطیلی آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان است که اگر در مورد آن‌ها فکری نشود ممکن است عواقب بسیار وحشتناکی به دنبال داشته باشد.

با این حال، راهی برای خروج از همه این مشکلات وجود دارد. مربیان می‌توانند بدون داشتن هرگونه تماس فیزیکی با دانش‌آموزان و دانشجویان، به صورت آنلاین به فعالیت‌های آموزشی خود ادامه دهند. آن‌ها می‌توانند بدون هیچ‌گونه مزاحمت یا مانعی به این هدف دست یابند. معلمان می‌توانند در انزوا و قرنطینه نیز تدریس را به عنوان روشی برای ایجاد تعامل با دانش‌آموزان و دانشجویان خود حفظ کنند. این یک قدم خوب است که به دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان امکان می‌دهد در حالی که یاد می‌گیرند ارتباط و تعامل برقرار کنند.

کاستاس پن (Kostas Pan) در کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه (Teaching in the years of the corona a practical guide to teaching online while being quarantined) به چند روش آسان برای مقابله با چنین بلاتکلیفی و شیوه شروع سفر به آموزش آنلاین پرداخته است.

در بخشی از کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه می‌خوانیم:

یادگیری همزمان‌، یک شکل واقعی از یادگیری آنلاین است. این بدان معنی است که معلم و دانش‌آموزان / دانشجویان در یک سخنرانی زنده حضور دارند. آن‌ها می‌توانند در یک نقطه خاص از زمان با استفاده از یک رسانه آنلاین خاص تعامل کنند. این بدان معنی است که نمی‌توان گفت دانش‌آموزان / دانشجویان در هیچ کجای دنیا، مجاز نیستند هر زمان و به هر صورتی یاد بگیرند (به عبارت دیگر یادگیری باید همزمان باشد). زمان معینی مدّنظر است که از همه انتظار می‌رود برای یادگیری حضور یابند. یادگیری همزمان، اغلب برای انجام سخنرانی از طریق کنفرانس تلفنی، گفتگوی زنده و پخش زنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یادگیری همزمان می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. تعامل دانش‌آموزان / دانشجویان و معلمان را آسان می‌کند. فرصتی برای همه وجود خواهد داشت که یاد بگیرند و بحث کنند. همچنین این امکان را برای ایجاد یک یادگیری پویا فراهم می‌کند. در طول سخنرانی‌ها می‌توان مطالب مختلف را به طور گسترده بررسی کرد. دانش‌آموزان / دانشجویان می‌توانند به راحتی سؤال کنند و بلافاصله پاسخ دهند. دانش‌آموزان / دانشجویان می‌توانند در مورد مطالب خاصی که به آن نیاز دارند بحث کنند. این به یادگیری دانش‌آموزان / دانشجویان عمق می‌دهد. با این حال، یادگیری همزمان دارای معایبی نیز می‌باشد. اول اینکه بسیار سفت و سخت است، زیرا دانش‌آموزان / دانشجویان انعطاف‌پذیری زمانی برای تصمیم‌گیری در مورد یادگیری ندارند. همچنین ممکن است در روند یادگیری مشکلات فنی به وجود بیاید. صرف نظر از این معایب، یادگیری همزمان می‌تواند مؤثر باشد و نتایج مورد انتظار آموزش را به همراه خواهد داشت.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
فصل اول: چرایی تدریس آنلاین
فصل دوم: تدریس آنلاین چه چیزی را شامل می‌شود؟
فصل سوم: آمادگی برای تدریس آنلاین
فصل چهارم: آمادگی دانش‌آموزان / دانشجویان برای تدریس آنلاین
فصل پنجم: چگونه می‌توانیم والدین را در تدریس آنلاین کنار خود داشته باشیم؟
فصل ششم: تنظیم تدریس بر اساس برنامه درسی
فصل هفتم: تنظیم فضای کلاس درس
فصل هشتم: ارتباط با دانش‌آموزان / دانشجویان
فصل نهم: چگونه دانش‌آموزان / دانشجویان را مورد سنجش قرار دهیم؟
فصل دهم: ابزارهای آنلاین که در خانه به یادگیری کمک می‌کنند
فصل یازدهم: ملاحظات خاص
نتیجه‌گیری
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه
نویسنده
مترجمغلامرضا یادگارزاده
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-3097-32-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه

Muharram Mansoorizadeh
۱۳۹۹/۹/۶
خیلی روان و قابل فهم ترجمه شده است. خوب است در چاپ‌های بعدی مترجم محترم فصلی تکمیلی هم به برنامه‌های دیگر رایج در ایران مانند شاد اختصاص دهد.
سمانه اسفندیاری
۱۴۰۰/۴/۲۸
اصلا نپسندیدم... چون اصلا چیز تازه‌ای حداقل برای من نداشت
Hosein Asqari
۱۴۰۰/۵/۲۶
کتاب بسیار عالی در حوزه تدریس بود
امیر ناصری
۱۳۹۹/۱۰/۸
اصلا خوب نیست و چیز خاصی ندارد
عادله حسن‌پور
۱۳۹۹/۸/۱۶
چیز خاصی نداشت خیلی مختصر
دخترِ بهاری د.خ
۱۳۹۹/۸/۸
آنچنان نکته‌ی خاصی نداشت.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه

برای دریافت کتاب تدریس در دوران کرونا: راهنمای عملی تدریس آنلاین در قرنطینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.