معرفی و دانلود کتاب تسخیر آولین جونز

برای دانلود قانونی کتاب تسخیر آولین جونز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسخیر آولین جونز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسخیر آولین جونز

کتاب تسخیر آولین جونز نوشته‌ی فیل هیکس اولین مجلد از یک سه‌گانه‌ی رازآلود و ترسناک است که نویسنده در آن‌ها به شرح ماجراهای دختری به‌نام آولین جونز می‌‌پردازد. آولین عاشق خواندن کتاب‌های ترسناک است اما اطرافیانش چندان از این مسئله راضی نیستند. مادر آولین برای ملاقات با مادربزرگ دخترک به جایی دور سفر می‌کند و حالا او باید مدتی را در کنار خاله‌ی خود در شهری ساحلی به‌نام مالموث بگذراند. و اینجاست که اتفاقات جذاب و ترسناکی برای او رخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تسخیر آولین جونز

فیل هیکس (Phil Hickes) نویسنده‌ی معروف انگلیسی تمام دوران کودکی خود را در خانه‌ای رو به قبرستان زندگی می‌کرد. او روحیه‌ی خاص و عجیبی دارد و علاقه‌ی شدیدش به داستان‌های ترسناک و رازآلود باعث شده که خود نیز به نویسنده‌ای توانا در همین ژانر تبدیل شود. کتاب تسخیر آولین جونز (The Haunting of Aveline Jones) اولین مجلد از یک سه‌گانه تحت عنوان داستان‌های آولین جونز (the Aveline Jones series) است که حول محور دختری به همین نام می‌چرخد. آولین درست مانند خالق خود عاشق خواندن کتاب‌های ترسناک است و از اتفاقات عجیب‌وغریبی که در اطرافش می‌افتد، لذت می‌برد. اطرافیان دخترک چندان از این قضیه رضایت ندارند و مدام نگران او هستند؛ اما سلیقه‌ی آولین تغییری نمی‌کند.

معرفی و دانلود کتاب تسخیر آولین جونز

فیل هیکس روایت داستان آولین جونز را از یک روز بسیار سرد در ماه اُکتبر آغاز می‌کند. مادر آولین مجبور است برای دیدن مادربزرگش به جای دوری سفر کند و در این مدت آولین باید پیش خاله‌اش بماند. او در ماشین نشسته و بسیار غمگین است. معمولاً همه‌ی بچه‌های از تعطیلات بین دو ترم مدارس لذت می‌برند اما آولین باید به مالموث برود، شهری ساحلی که او از تصور آب و هوای وحشتناکش حسابی به خود می‌لرزد. چمدان آولین پر از شال و کلاه و دستکش شده و او حتی گرم‌ترین سرهمی خود که معمولاً تا ماه دسامبر به کارش نمی‌آید را نیز برداشته است. خانه‌ی خاله لیلیان که منتظر پذیرایی از آولین است، آنطور که مادر توصیف کرده آنقدر نزدیک به دریاست که تمام پنجره‌هایش از نمک کبره بسته. مادر در حال رانندگی‌ست و چهره‌ی خسته‌اش باعث می‌شود که آولین هیچ سؤالی از او نپرسد و فقط از شیشه‌های ماشین به حومه‌ی مه‌آلود و غم‌افزای شهر خیره شود.

در ادامه‌ی داستان کتاب تسخیر آولین جونز می‌خوانید که با رسیدن به مالموث، دخترک یک کتاب قدیمی و ترسناک را پیدا می‌کند و به‌این‌ترتیب تعطیلات میان‌ترم خسته‌کننده و کسالت‌بار حالا برای او بسیار هیجان‌انگیز می‌شود. نه تنها داستان‌های کتاب قدیمی حسابی قلبش را به تپش می‌اندازند، بلکه آولین فهمیده که این کتاب زمانی متعلق به پریمرز پنبرتی بوده، دختری که به طرز مرموزی ناپدید شد و دیگر هرگز دیده نشده. چرا این کتاب به دست آولین رسیده؟ آیا کسی پشت این ماجراست؟ پریمرز چطور ناپدید شده؟ آیا او هنوز زنده است؟ یا روح سرگردانی دارد که با آولین ارتباط برقرار کرده؟!

آولین حالا حسابی کنجکاو شده و به دنبال جواب این سؤال‌هاست. او تصمیم می‌گیرد در مورد ناپدید شدن پریمرز تحقیق کند و در این راه به سرنخ‌هایی می‌رسد و اتفاقات ترسناکی برایش رخ می‌دهند. اتفاقاتی که زندگی او را به‌کلی دستخوش تغییر می‌کنند. بله، حالا یک نفر... یا چیزی، در حال دستکاری ذهن آولین است و او بالاخره درگیر همان چیزی شده که همیشه به دنبالش بوده!

فیل هیکس کتاب تسخیر آولین جونز را در یازده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که شامل عناوینی چون «سوزِ سرما»، «پسر کتاب به دست»، «داستانِ گمشده»، «ناپدید شدن»، «دفترچه خاطراتِ گمشده»، «رد پا»، «دختری که ناپدید شد» و ... می‌شود. همانطور که از عناوین فصل‌ها مشخص است، داستان کتاب آنقدر جذاب است که قطعاً با شروعش، نمی‌توانید آن را نیمه‌کاره رها کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم که یک روز بارانی مه‌آلود را انتخاب کنید و بعد با داستان هیجان‌انگیز آولین جونز همراه شوید تا حسابی لذت ببرید!

انتشارات یوشیتا، کتاب تسخیر آولین جونز را با ترجمه‌ی پگاه فرهنگ‌مهر منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تسخیر آولین جونز

  • این داستان ارواح یک خوراکی خوب برای هالووین است! (تایمز)
  • داستان آولین جونز را خواندم. دنیای مالموث خیلی خوب توصیف شده. حسابی لمسش خواهید کرد و فضای دوست‌داشتنی‌ای دارد. داستان هم واقعاً وحشتناک است. (جنیفر کیلیک، نویسنده)
  • وحشتناک و هیجان‌انگیز؛ امشب را با چراغ‌های روشن می‌خوابم. (هلنا دوگان، نویسنده)

کتاب تسخیر آولین جونز برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار داستان و رمان ژانر وحشت و تریلر هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب جذاب را از دست ندهید!

در بخشی از کتاب تسخیر آولین جونز می‌خوانیم

داشتیم سردترین ماه اکتبرِ این سال‌ها را پشت سر می‌گذاشتیم. هیچ‌کس از سرمایِ استخوان‌سوزِ باد در امان نبود. باد هرطور که بود راهش را از میان ضخیم‌ترین شال‌گردن‌ها هم به داخل لباس پیدا می‌کرد. چاله‌های آب یخ می‌زدند. لوله‌ها می‌ترکیدند. مردم با سینه‌های جلوداده روی پیاده‌روهایِ یخ‌زده وول می‌خوردند انگار تظاهر می‌کردند هواپیما هستند. مدارس در تعطیلاتِ بین دو ترم به سر می‌بردند و بچه‌ها از این بابت خوشحال بودند.

آولین جونز در ماشینِ مامانش نشسته بود و آهی کشید که بهتر از هر واژه‌ای غم و اندوهش را بیان می‌کرد. با اینکه چند روز مدرسه نرفتن همیشه برایش مایه‌ی مسرت بود، برنامه‌هایش برای انجام ندادن هیچ کاری در هم ریخته شده بود؛ و حالا سرنوشت داشت او را به جای دیگری می‌برد. شهری که احتمالاً از جایی که الان پشت سر می‌گذاشت هم سردتر خواهد بود.

مالموث.

مامانش به او گفته بود نزدیک دریا هوا وحشتناک سرد می‌شود و خانه‌ی خاله لیلیان ظاهراً آن‌قدر نزدیکِ ساحل بود که پنجره‌ها همه به خاطرِ نمک دریا کِبِره بسته بودند. حتی فکرش هم باعث می‌شد آولین به خودش بلرزد. به همین خاطر بود که چمدانش پر از شال‌گردن‌ها، کت‌ها، کلاه‌های بافتنی، بلوزهای پشمی، لباس‌های پولیشی، جوراب‌های ضخیم، چکمه‌ها و دستکش‌ها بود و داشت می‌ترکید؛ حتی لباسِ سرهمی گورخری‌اش را هم با خودش آورده بود که معمولاً تا ماه دسامبر اصلاً استفاده نمی‌شد.

همان‌طور که حومه‌ی شهر به شکلی مه‌آلود و غم‌افزا از مقابل چشمانش می‌گذشت، آولین با اندوه از شیشه‌ی ماشین به بیرون خیره شد. با خود فکر کرد حتماً تا الان به مالموث نزدیک شدند، گرچه با دیدنِ خستگی در چهره‌ی مامان تصمیم گرفت فعلاً سؤال نکند که چقدر دیگر باید بروند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: سوزِ سرما
فصل دوم: پسر کتاب به دست
فصل سوم: داستانِ گمشده
فصل چهارم: ناپدید شدن
فصل پنجم: دفترچه خاطراتِ گمشده
فصل ششم: رد پا
فصل هفتم: دختری که ناپدید شد
فصل هشتم: شبِ مترسک‌ها
فصل نهم: خانمی در امواج
فصل دهم: کسی پشتِ در است
فصل یازدهم: جایی برای پنهان شدن نیست
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسخیر آولین جونز
نویسنده
مترجمپگاه فرهنگ مهر
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-90276-0-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسخیر آولین جونز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تسخیر آولین جونز

برای دریافت کتاب تسخیر آولین جونز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.