معرفی و دانلود کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام

عکس جلد کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام

پس از ناکامی در کشتن توماس وارد، گریملکین تصمیم می‌گیرد دشمنی خود با گروه محافظین را فراموش کند و به آن‌‌ها بپیوندد؛ اما آیا او به‌راستی قابل اطمینان است؟ جوزف دیلینی در کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام، پس از توصیف مفصل شخصیت مرموز گریملکین و داستان زندگی او، دوباره به سراغ ماجراجویی‌های توماس وارد محبوب می‌رود و رشادت‌های او و گروه محافظین را روایت می‌کند. گفتنی‌ست این مجموعه به مدت هفت هفته در صدر کتاب‌های پرفروش انگلستان قرار داشته است.

درباره‌ی کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌آشام

گریملکین که به جادوگر قاتل معروف است، پس از آن که در کتاب آخرین شاگرد 8: خشم پنهان، نتوانست توماس وارد را نابود کند، تحت تأثیر مهارت‌ و شجاعت او قرار می‌گیرد و با فراموش کردن گذشته‌، به کمک گروه محافظین می‌آید. اما در این میان پرسشی بسیار مهم مطرح است: آیا توماس و دیگر اعضای گروه محافظین با توجه به تمام اتفاقاتی که رخ داده است می‌توانند به گریملکین قدرتمند اعتماد کنند؟ آیا این جادوگر هراس‌انگیز قابل اطمینان است؟ جوزف دیلینی (Joseph Delaney) در بخش اول کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌آشام، مخاطب را با شخصیت مرموز گریملکین آشنا و واقعیت ماجرا را روشن می‌سازد. کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌آشام، در واقع ترجمه‌ی فارسی جلد نهم و دهم مجموعه آخرین شاگرد (با عناوینِ The Last Apprentice: Grimalkin the Witch Assassin و The Last Apprentice: Lure of the Dead) است که مریم منتصرالدوله آن‌ها را با یکدیگر ادغام نموده و در یک کتاب واحد منتشر کرده است.

فصول ابتدایی تا فصول میانی کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌آشام، با دیگر عناوین مجموعه‌ی آخرین شاگرد، یک تفاوت بارز دارد. این تفاوت آن است که برخلاف فرمول همیشگی کتاب‌های این مجموعه، این بار تمرکز داستان بر روی توماس وارد و حتی دیگر اعضای گروه محافظین نیست؛ بلکه جوزف دیلینی به طور مفصل داستان زندگی گریملکین، شخصیت جذاب و مرموز جدیدش، و اتفاقات هیجان‌انگیزی که در اطرافش رخ می‌دهند را روایت می‌کند. این بار قهرمان داستان ما گریملکین است که باید با خدمتگزاران شرور فیندِ زندانی‌شده به نبرد بپردازد. خوشبختانه فیند در بند است، اما نیروهای تاریکی و سربازان وفادارش به دنبال آن هستند که سر قطع‌شده‌ی او را به چنگ آورند و با متصل کردن آن به بدن فیند، او را آزاد نمایند؛ اتفاقی که گریملکین در تلاش است از رخ دادنش جلوگیری کند. اما آیا قدرت او برای مقابله با اتحاد خطرناک دشمنان کافی خواهد بود؟...

معرفی و دانلود کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام

اما طرفداران توماس وارد، این قهرمان شجاع و محبوب، به‌هیچ‌وجه نگران نباشند؛ جوزف دیلینی شخصیت دوست‌داشتنی خود را به این راحتی‌ها فراموش نخواهد کرد. توماس نه تنها در پیکار سخت گریملکین، به همراهی و کمک او می‌آید، بلکه خیلی زود می‌فهمد که خودش قرار است با اتفاقات کم‌سابقه‌ی هولناکی مواجه شود. پس از شکست دادن دشمنان خونخوار خود و دقیقاً زمانی که گمان می‌کند بالاخره فرصت استراحت و توجه به زندگی شخصی‌اش فرا رسیده است، توماس با یک دشمن جدید و خطرناک روبه‌رو می‌شود؛ موجودی که از تاریکی انرژی می‌گیرد و منبع همه‌ی پلیدی‌هاست. توماس برای مقابله با او باید فداکاری‌های بزرگ و غیر قابل تصوری کند؛ اما آیا توان انجام چنین کارهایی را خواهد داشت؟ در این جلد از مجموعه‌ی آخرین شاگرد، چه چیزهایی در انتظار تام، گریملکین، آلیس و استاد گرگوری خواهد بود؟ آیا سرانجام نخستین شکست واقعی گروه محافظین رخ می‌دهد؟ اگر شما هم برای یافتن پاسخ این پرسش‌های سرنوشت‌ساز هیجان دارید، بیش از این درنگ نکنید، همین حالا مطالعه‌ی کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون ‌آشام را آغاز و توماس را در سفر هیجان‌انگیز و تاریکش همراهی کنید.

همچون دیگر جلدهای مجموعه‌ی آخرین شاگرد، کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌آشام، توسط مریم منتصرالدوله به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی نشر افق در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. تصویرگری این کتاب نیز توسط پاتریک آراسمیت (Patrick Arrasmith) انجام شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آخرین شاگرد

آخرین شاگرد (The Last Apprentice)، یک مجموعه‌ی علمی-تخیلی و فانتزی به قلم جوزف دیلینی و تصویرگری پاتریک آراسمیت، مناسب گروه سنی نوجوان است. دیلینی در این مجموعه با خلق شخصیت‌های خبیثی همچون جادوگران، اشباح و سربازان سنگدل موفق به ساختن یک دنیای فانتزی تاریک و خاص شده است؛ دنیایی که بدون شک می‌تواند برای ساعت‌ها، طرفداران داستان‌های فانتزی را سرگرم خود سازد. نشریه‌ی معتبر بوک‌لیست، این مجموعه را به عنوان یکی از بهترین‌ مجموعه‌های منتشرشده در چند سال گذشته معرفی کرده است. موفقیت این مجموعه کتاب تا اندازه‌ای بوده که در سال 2014، سرگئی بودروف، فیلم‌ساز مشهور روس، با اقتباس مستقیم از داستان کتاب آخرین شاگرد 1: انتقام جادوگر، فیلم سینمایی «هفتمین پسر» را کارگردانی کرده است.

روایت کلی مجموعه‌ی آخرین شاگرد در خصوص زندگی پسرکی معمولی به نام توماس وارد یا همان تام است. تام پس از شکست‌های پی‌‌درپی در یافتن شغلی مناسب، تصمیم می‌گیرد که به جمعیت محافظان بپیوندد. محافظان، گروهی‌ست که به رهبری استاد گرگوری اداره می‌شود و هدف اصلی اعضای آن‌ در بند کردن جادوگران و محافظت از مردم در برابر نیروهای خبیث و شیطانی است. در این میان، استاد گرگوری روز‌به‌روز پیرتر می‌شود و طی حوادث مختلف، شاگردان زیادی را از دست می‌دهد. تا حدی که پس از مدت زمان کوتاهی از تام به عنوان یکی از نامزدهای اصلی جایگزینی استاد گرگوری نام برده می‌شود. بنابراین قهرمان داستان ما تصمیم می‌گیرد که با تلاش مضاعف، از همیشه بهتر عمل کند و خود را برای چالش‌های بیشتر و خطرناک‌تر آماده سازد؛ چرا که ممکن است به‌زودی استاد گرگوری او را به عنوان جانشین بعدی خود اعلام نماید.

مجموعه‌ی آخرین شاگرد شامل سیزده مجلد است که البته در ترجمه‌ی مریم منتصرالدوله به زبان فارسی، برخی از جلدهای آن با یکدیگر ادغام شده‌اند. نسخه‌ی فارسی آخرین شاگرد به صورت یک مجموعه‌ی ده جلدی توسط نشر افق به انتشار رسیده است. عناوین این ده جلد به ترتیب عبارت‌اند از: «آخرین شاگرد 1: انتقام جادوگر»، «آخرین شاگرد 2: طلسم بین»، «آخرین شاگرد 3: شب دزد ارواح»، «آخرین شاگرد 4: هجوم فیند»، «آخرین شاگرد 5: خشم چشم خونی»، «آخرین شاگرد 6: برخورد شیاطین»، «آخرین شاگرد 7: هجوم تاریکی»، «آخرین شاگرد 8: خشم پنهان»، «آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌‌آشام» و «آخرین شاگرد 10: هفتمین پسر».

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی آخرین شاگرد

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های انگلستان به مدت هفت هفته؛
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه.

نکوداشت‌های کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌‌آشام

  • کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌‌آشام، اثری هیجان‌انگیز است که مخاطب را به سفری نفس‌گیر و تاریک می‌برد. (نشریه‌ی پابلیشرز ویلی)
  • جوزف دیلینی در کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌‌آشام، در عین آن که یک نبرد تاریک و نفس‌گیر را روایت کرده است، عواطف انسانی را نیز به زیباترین شکل ممکن نشان داده است. (نشریه‌ی کرکاس ریویوز)
  • کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌‌آشام، حتی برای یک لحظه هم خواننده را خسته یا کسل نخواهد کرد. (مجله‌ی هورن بوک)

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آخرین شاگرد

فیلمی سینمایی به نام هفتمین پسر (Seventh Son)، در سال 2014، با اقتباس از کتاب اول این مجموعه، یعنی «آخرین شاگرد: انتقام جادوگر» ساخته شد.

کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌‌آشام برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان بالای 13 سالی که به مطالعه‌ی کتاب‌های فانتزی و علمی-تخیلی علاقه‌‌مند هستند، مخاطبین اصلی کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون‌‌آشام را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام می‌خوانیم

آلیس شمع را از جیب پیراهنش بیرون آورد و وقتی پای‌مان را به فضای تاریک مقبره گذاشتیم، هوا روشن شد؛ تار عنکبوت‌هایی که به بوته‌ها آویزان بودند را دیدیم و سوراخ تاریکی که درون زمین قرار داشت روشن شد. آلیس جلو رفت، من هم نیم‌خیز دنبالش ‌رفتم. وقتی جلوتر رفتیم تونل بزرگ‌تر شد، توانستیم بایستیم و بعد سریع‌تر دویدیم.

بعدش به تالار ورودی رسیدیم، از ستون‌ها زنجیرهایی آویزان بودند. در کل سیزده زنجیر بودند که به انتهای هر کدام جانوری آویزان بود: موش صحرایی، خرگوش، سگ، گربه و دو گورکن. یادم می‌آمد که خون‌شان چطور درون آن سطل زنگ‌زده می‌ریخت، هر چند دیگر سطل خالی و خون‌شان خشک شده بود.

آلیس آهسته گفت: «گریملکین گفت که جادوگرهای خون‌آشام این کار رو یه مراسم مذهبی می‌دونن و پیشکشی برای مادرته.»

سرم را تکان دادم. بار قبل که من و استادم با این صحنه روبه‌رو شده بودیم، معنی‌اش را نمی‌دانستیم. البته خودم چیزهایی متوجه شده بودم. صحنه‌هایی می‌دیدم که به آن آدم خوبی که می‌شناختم ربطی نداشتند. مادرم مثل آدم‌های معمولی عمر نکرده بود و در طول زندگی‌اش همسری دوست‌داشتنی و مادر هفت پسر بود. او از اولین جادوگران خون‌آشام بود و کارهایی کرده بود که من جرئت نمی‌کردم حتی به آن‌ها فکر کنم. به این دلایل، هویت مادرم را برای استادم فاش نکردم. دوست نداشتم درباره‌ی مادرم فکر بد کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: گریملکین
1: سیب سبز بزرگ و تلخ
2: خطر ناشناخته
3: غرق در خون
4: آن خرس را بکش
5: برج ملکین‌ها
6: چوبه‌ی دار خون‌آشام
7: بهم قول بده
8: اگنس چی مانعت می‌شود؟
9: گریملکین ترسو هم هست؟
10: روحش هنوز زنده است
11: هدیه‌ی عالم اموات
12: دره‌ی جادوگران
13: گریملکین فریاد نمی‌زند
14: تنها متحد باقی‌مانده
15: جادوگر بدسرشت
16:! آی وحشی
17: در جست‌وجوی شکار
18: صحنه‌ی دردناک
بخش دوم: حامیان
19: بازسازی خانه
20: موجودات ترسناک
21: حرص خون
22: کسی که خیلی دوستش داری
23:! آلیس
24: نیمی از داستان
25: رد شدن خطرناک است
26: موروی
27: پسرانِ هفتم
28: ترس و وحشت
29: طلسم جادوگران پندل
30: بدتر از مرگ
31: به پایین نگاه نمی‌کنم
32: پیشروی به سمت غرب
33: ایزد خون‌آشام
34: گودالی پر از آشغال و خون
35: پیمان
36: خطرناک‌ترین مکان
37: شرایط قرارداد جدید
38: درست مثل قبل
39: کاسه‌ی خالی چشم‌ها
40: تهدید
41: از نصفه‌شب تا دم صبح
42: ترسو
43: نیمه‌شب
44: خونِ محافظ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام
نویسنده
مترجممریم منتصرالدوله
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-353-153-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام

امیر شفیعی
۱۴۰۲/۸/۲۵
داریم به آخرای سفر با تام و محافظ و آلیس نزدیک میشیم دوست داشتم دنیایی که جوزف دیابتی خلق کرده رو ترسناکه مثل دنیای ما اما خوبی آخرش برنده میشه بر عکس دنیای ما
mehdimoghimi
۱۴۰۳/۲/۴
کتاب خوب و عالی و نسبت به قسمت‌های قبل زیباتر کلا مجموعه آخرین شاگرد فصل به فصل بهتر از قبلی است ممنون از کتاب راه
Puya Persia
۱۴۰۲/۱۱/۷
این آلیس نبود در این داستان تام صد بار مرده بود این دو تا کنار همدیگه هستن داستان خیلی جالب تر میشه
mehrshad mousavi
۱۴۰۲/۹/۲۹
عالی و کاملا غیر قابل پیشبینی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام

برای دریافت کتاب آخرین شاگرد 9: چوبه‌ی دار خون آشام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.