معرفی و دانلود کتاب تشخیص

عکس جلد کتاب تشخیص
قیمت:
۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تشخیص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تشخیص

کتاب تشخیص نوشته‌ی فرخ لمعه روایتی جذاب از پزشکی است که در طبابت خود و معاینه‌ی بیماران دچار سؤالاتی بنیادین و کشمکش‌های ذهنی عمیقی می‌شود؛ ازاین‌رو، طبابت را کنار می‌گذارد و بر یافتن پاسخ پرسش‌هایش تمرکز می‌کند. کتاب تشخیص داستانی کوتاه است که جذابیت قلم نویسنده شما را وادار می‌سازد تا انتها داستان را دنبال کنید.

درباره‌ی کتاب تشخیص

داستان کتاب تشخیص نوشته‌ی فرخ لمعه، درباره‌ی پزشکی است که مدت‌هاست از حرفه‌ی خود دور شده و کسی را درمان نمی‌کند. سنگینی باری روی دوشش همواره او را می‌آزرد؛ در گذشته نزدیک‌ترین فرد به او بیمار می‌شود و پزشک نمی‌تواند او را درمان کند. مرگ آن فرد سبب شده تا پزشک نتواند به کارش ادامه دهد و با دیدی ترس‌آلود و وهم گونه به پزشکی و طبابت نگاه کند. او معتقد است با هر بار دستور نوشتن و نسخه پیچیدن سند مرگ کسی را امضا می‌کند.

در ادامه‌ی داستان کتاب تشخیص، دوستی از طبیب درخواست بررسی موردی فوری را می‌کند؛ پزشک با وجود این که نمی‌خواهد کسی را درمان کند، اما نمی‌تواند درخواست دوستش را رد کند. چراکه مشکل بیمار تخصص اصلیش است و از آن مهم‌تر، نه گفتن به دوستش سخت‌تر از قبول کردن درخواست است. ما از ابتدا با تفکر عجیب و بیمارگونه‌ی طبیب آشنا می‌شویم و خطی منطقی بین تمام وجوه شخصیتی او در داستان هویداست که برای ما درک این شخصیت را راحت‌تر می‌کند. در ادامه‌ی داستان کتاب تشخیص پزشک از همان ابتدای مشاهده‌ی بیمار حالش دگرگون می‌شود؛ بیمارِ در حال احتضار شکل و شمایل عزیز ازدست‌رفته‌اش را دارد. گویی روح عزیزش دوباره در این کالبد قرار گرفته و یک‌بار دیگر می‌خواهد در پیش چشمان طبیب جان دهد.

پزشک سعی می‌کند خود را آرام کند و برای قدری استراحت به بیرون از اتاق می‌رود؛ اما ذهنش آرام نمی‌گیرد و دچار هذیان می‌شود. افکار ناآرام پزشک، او را دچار ترس شدیدی می‌کند و در سؤالاتی بنیادین غرق می‌سازد. کتاب تشخیص اثر فرخ لمعه از داستان‌های کوتاه نسل نو ادبیات فارسی‌ست که نمونه‌ای از مونولوگ و پرداخت روایت در ذهن شخصیت اصلی‌ محسوب می‌شود. نویسنده از همان ابتدا طبیب را فردی بسیار حساس معرفی می‌کند و ما وارد دنیای وهم‌آلود ذهن او و روایتش از جهان بیرون می‌شویم.

کتاب تشخیص اثر فرخ لمعه از مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه به همت نشر چشمه عرضه‌شده است.

درباره‌ی مجموعه تجربه‌های کوتاه

مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه، جمعی از کتاب‌هایی است که توسط نشر چشمه برای نشست‌ها و فرصت‌های اندک در نظر گرفته‌شده‌اند تا در خلال کار و فعالیت‌های دیگرتان کتاب را از یاد نبرید؛ البته باید اشاره کرد که این مجموعه با دقت فراوان انتخاب ‌شده است تا ضمن کوتاه بودن، اثرگذار باشد و روحتان را تازه کند. این مجموعه برای شماست تا از فرصت‌های اندک بهره‌ی تمام را ببرید.

کتاب تشخیص برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام علاقه‌مندان به داستان کوتاه‌های ایرانی توصیه و پیشنهاد می‌شود.

با فرخ لمعه بیشتر آشنا شویم

فرخ لمعه نویسنده و داستان‌نویس ایرانی اهل گیلان است. از او دو اثر داستانی منتشر شده است: «زائر» و «تشخیص». در هر دو اثر شخصیت اصلی دچار نوعی تردید و دارای ذهنی هذیان‌گو است.

در بخشی از کتاب تشخیص می‌خوانیم

و بیمارى هم‌چنان با مرگ و با زندگى در ستیز و در تعارض بود. مدتى از عیادت بیمار خوددارى کردم تا شاید به‌ دور از سحر و سلطه‌ى امواج، آگاهى‌ام را بازیابم، فرصت و یا جرئت تشخیص پیدا کنم. و بعد از گذشت زمانى که چندان هم طولانى نبود، از مکاشفه‌ئى عالمانه به مکاشفه‌اى عاشقانه رسیدم: دیگر طبیبى نبودم که به عیادت بیمارى مى‌رفت، معشوقى بودم که به دیدار عاشق مى‌رفت، مى‌رفت که از «عقل محیطى» بگذرد، پا به درون حلقه‌ى جذب بگذارد، در حوزه‌ى بده‌بستان امواجى نامتعارف قرار بگیرد، پاهایش از زمین کنده شود، از ثقل زمین آزاد گردد، و به مردمک چشمان انتظارکشیده‌ئى وارد شود، و در همان‌حال، و در میان ناهوش‌یارى‌ها و هوش‌یارى‌ها بداند که طولى نخواهد کشید که آن چشم‌ها با آن مدّ خلاف معمول‌شان فروکش خواهند کرد و او را با خود به قعر آب‌ها خواهند کشاند.

و على‌رغم این آگاهى‌ها خودم را به آب‌وآتش مى‌زدم؛ تا آن‌جا که میسرم بود و دانش مختل‌شده‌ام اجازه مى‌داد، به هر وسیله‌ى شفابخش ممکن متوسل مى‌شدم، به هر کتاب طبّى ممکن مراجعه مى‌کردم، تا شاید راز صدور امواج مغزى‌اش را در یابم و فریاد درد را، درد خواستن را که در چشمان‌اش تمرکز یافته بود، از دهان‌اش بشنوم و یا حالت احتضارش را هم‌چنان به درازا بکشانم تا زمان معجزه کند، علم معجزه کند، و آن چشمان جادویى را با فوران جادویى‌اش و با سِرّى که از دنیاى ماورا در او خانه کرده بود زنده نگه دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تشخیص
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات21
زبانفارسی
شابک978-600-229-622-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تشخیص

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تشخیص

برای دریافت کتاب تشخیص و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.