معرفی و دانلود کتاب تعدیل کارکنان: برنامه ریزی تعدیل، اجرای موفق، بازسازی سازمان

عکس جلد کتاب تعدیل کارکنان: برنامه ریزی تعدیل، اجرای موفق، بازسازی سازمان
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعدیل کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعدیل کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعدیل کارکنان: برنامه ریزی تعدیل، اجرای موفق، بازسازی سازمان

با کمک کتاب تعدیل کارکنان، مهارت‌های مدیریتی خود را با اصول و استاندارد‌‌های جهانی هم‌گام کنید. دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد طی مجموعه تحقیقاتی بی‌نظیر و راهبردی، اساسی‌ترین نیاز‌های موجود در جامعه‌ی مدیریت منابع انسانی را بررسی کرده و در قالب این اثر جامع و پرنکته به تک‌به‌تک سؤالات و چالش‌های موجود در فرایند تعدیل نیرو‌های کاری یک شرکت پاسخ داده است.

درباره‌‌ی کتاب تعدیل کارکنان

شما مقوله‌ی مدیریت منابع انسانی را به عنوان یک دانش و سلسله مباحث علمی مطالعه می‌کنید یا در قالب و ابعاد یک مهارت هنرمندانه به آن نگاه می‌اندازید؟ پاسخ نویسندگان کتاب تعدیل کارکنان (Laying off employees)، هر دو مورد است. در ابعاد عملی، تا چه حد شاهد سامان‌دهی نیرو و منابع انسانی سازمان‌ها، به شیوه‌ی اصولی وطبق استاندارد‌های جهانی آن هستیم؟ حقیقت آن که در عرصه‌ی واقعیت، بسیاری از مدیران، نه آن‌چنان که باید به نکات علمی و اصولی این دانش پایبندند و نه به ظرایف هنری آن توجه کافی نشان می‌دهند. در این‌جاست که چالش‌ها و معضلات حوزه‌ی منابع انسانی بی‌پاسخ و حل‌ناشدنی به‌نظر می‌رسند. اما جایی برای نگرانی وجود ندارد! دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد (Harvard Business School) از مهم‌ترین مراجع علمی و تحقیقی دنیا در حوزه‌ی کارآفرینی، به سراغ حل چالش‌های این حوزه‌ی مهم و اساسی رفته تا بار دیگر نگاهی علمی و هنرمندانه را به جامعه‌ی مدیریتی تقدیم کند.

یکی از مهم‌ترین معضلات و دغدغه‌های کاری مدیران، نحوه‌ی تعدیل نیرو و کارکنان سازمان، و رسیدگی به برنامه‌ریزی‌های مربوط به آن است و همان‌طور که می‌دانیم، اگر فرایند تعدیل نیرو به درستی و با اصول لازم صورت نگیرد، حاصلی جز ضرر به مجموعه و افراد حاضر در آن به بار نخواهد آمد. کتاب تعدیل کارکنان، در یک نگاه کلی حاصل تحقیق و تجربیات مجموعه‌ای از مدیران موفق و برتر دنیا را گرد هم آورده؛ مدیرانی که سال‌های سال از فعالیت حرفه‌ای خود را در راه آزمون و خطای چالش‌های مختلف مدیریتی به‌ویژه مبحث مهم تعدیل نیرو گذرانده‌اند و حال خلاصه و چکیده‌ای از دریافت‌های مشترک خود را به صورت راهنمایی ساده و راهبردی در اختیار علاقه‌مندان گذاشته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب تعدیل کارکنان

فصل‌ها و عناوین مطرح‌شده در کتاب تعدیل کارکنان به‌ گونه‌ای طراحی شده که از حیث طبقه‌بندی هم برای مدیران جوان و تازه‌وارد درس‌های بسیاری داشته باشد و هم نکات راهگشای زیادی را در اختیار مدیران پرتجربه‌ی این عرصه قرار دهد. خواننده در ابتدای این اثر به خوبی با مبانی اولیه و تعاریف مرتبط با مقوله‌ی تعدیل کارکنان آشنا خواهد شد؛ و سپس همراه با فصل‌های کاربردی این کتاب قدم‌به‌قدم مراحل اصولی فرایند تعدیل نیرو و کارکنان را فرا خواهد گرفت و در نهایت، تصمیمی اصولی و با کم‌ترین آسیب و بیشترین بازدهی را در برنامه‌ی کاری خود خواهند گنجاند.

سیاست و اساس کلی کتاب تعدیل کارکنان به‌گونه‌ای بنا شده تا منافع جمعی سازمان‌ها و منافع فردی کارکنان و نیرو‌های تعدیلی به‌طور متعادل و دیریت بر نیرو‌های باقی‌مانده، با ده‌ها عنوان و زیرفصل مرتبط دیگر آشنا خواهند شد که هرکدام می‌تواند به صورت مجزا، کلید گشایش و حل مسائل مختلف باشد.

در نهایت، با کمک کتاب تعدیل کارکنان، مدیران حوزه‌ی منابع انسانی قواعد و اصول و ظرایف تخصصی بیشتری را در روند کاری خود خواهند گنجاند و با رهبری و مدیریت درست نیرو و منابع انسانی، موفقیت و پیشرفت مجموعه‌ی خود را تضمین خواهند نمود.

این کتاب پرمخاطب در سال 2010 وارد بازار شده و با ترجمه‌‌ی شیرین ناظرزاده و مجید کرمی و تلاش‌های نشر آریاقلم به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب تعدیل کارکنان برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر را به مدیران و رهبران مجموعه‌ها‌ و سازمان‌های مختلف و همچنین به مدیران متخصص در حوزه‌ی منابع انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تعدیل کارکنان: برنامه ریزی تعدیل، اجرای موفق، بازسازی سازمان می‌خوانیم

تعدیل چه وقت صورت می‌گیرد؟ شرکت‌ها زمانی به این کار دست می‌زنند که در راستای دستیابی به اهداف استراتژیک یا مقابله با چالش‌های مالی، مجبور به کاستن از نیروی کار خود باشند. برای مثال، ممکن است شرکتی مجبور شود از نیروی کار خود بکاهد و یا به طور کلی از فعالیت در حوزه خاصی کناره‌گیری کند. تعدیل کارمندان برای بیشتر شرکت‌ها، آخرین راه چاره‌ای است که به آن توسل می‌جویند.

تعدیل در چه مشاغلی صورت می‌گیرد؟ کاستن از نیروی کار می‌تواند در هر شرکت و کسب‌وکاری انجام شود و از اخراج چند کارمند تا تعدیل چند هزار نفر را شامل شود. در هر کشوری قوانین خاصی حکم‌فرماست. در بعضی کشورها، دست شرکت‌ها برای تعدیل کارکنان باز گذاشته شده است و در بعضی دیگر، موانع حقوقی عملاً تعدیل را ناممکن ساخته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیام مشاور
مبانی تعدیل کارکنان
برکناری به چه معناست؟
تعریف عبارت
تعیین این که تعدیل توسط چه کسی، چگونه، چه وقت و کجا صورت گیرد
آگاهی از منافع محدود حاصل از تعدیل
بروز احساسات
مدیریت احساسات
حفظ سلامتی
توجه به امنیت شغلی
درک دلایل منجر به تعدیل
درخواست اطلاعات
حمایت از شرکت خود
تعیین اولویت‌ها
چه کسانی تعدیل شوند؟
تعدیل بر اساس شغل، نه فرد
توجه به پویایی اجتماعی و تیمی
مشورت با مشاور حقوقی
خودتان خبر تعدیل را به کارکنانتان بگویید
خودتان اعلام کنید
اعلام موثر خبر تعدیل
اعلام خبر به کارمندانی که تعدیل خواهند شد
مراحل آماده‌سازی برای گفتگویی پر دغدغه
راهنمایی در خصوص کمک گرفتن از کارشناس روابط فردی
کمک به کارکنان پس از تعدیل
ارائه خدمات پشتیبانی
فراهم‌آوردن فرصت‌های شغلی و خدمات مشاوره
کمک به کارکنان برای یافتن شغل جدید
انجام مصاحبه‌های خروج از کار
مدیریت بر کارکنان باقیمانده
آگاهی از پرسش‌ها، تردیدها و احساسات کارکنان باقیمانده
سوالات کارکنان باقیمانده
شناخت دسته‌های مختلف کارمندان باقیمانده
جلب اعتماد و تعهد کارمندان باقیمانده
رهبری تیم خود پس از تعدیل
طرح برنامه‌ای رو به جلو
ارائه پیامی متقاعدکننده در خصوص تغییرات
برقراری ارتباط مستمر
آموختن از تجربه‌ها
مراحل رهبری تغییرات پس از تعدیل
نکات و ابزارها
ابزارهای تعدیل کارمندان
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی
واژگان کلیدی
پرسش و پاسخ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعدیل کارکنان: برنامه ریزی تعدیل، اجرای موفق، بازسازی سازمان
نویسنده
مترجمشیرین ناظرزاده، مجید کرمی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-600-6227-84-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعدیل کارکنان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تعدیل کارکنان

برای دریافت کتاب تعدیل کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.