معرفی و دانلود کتاب حفظ کارکنان: استخدام مناسب،حفظ برترین‌ها، سازمان موفق

عکس جلد کتاب حفظ کارکنان: استخدام مناسب،حفظ برترین‌ها، سازمان موفق
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حفظ کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حفظ کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حفظ کارکنان: استخدام مناسب،حفظ برترین‌ها، سازمان موفق

کتاب حفظ کارکنان از مجموعه کتاب‌های همراه مدیران است که طبق مطالعات دانشکده کسب وکار دانشگاه هاروارد تالیف شده و راهکارهایی کاربردی برای چالش‌های روزانه‌ای که مدیران با آن‌ها روبه‌رو می‌ شوند ارائه می‌دهد. هدف از نگارش این کتاب دادن راه‌حل‌ به مدیرانی‌ست که می‌خواهند با استراتژی‌های سازمانی کارمندان ارزشمند خود را نگه دارند و روز به روز به ارزش منابع انسانی خود بیافزایند.

درباره‌ی کتاب حفظ کارکنان

منابع انسانی، ایده‌های جدید و مبتکرانه و ارائه محصولات و خدمات برتر که از سرمایه فکری افراد برمی‌خیزند، از مهمترین دارایی‌های یک شرکت به حساب می‌آیند. به همین دلیل با تغییر شرایط اقتصادی یک جنگ تمام عیار برای جذب استعدادها در جریان است و شرکت‌ها حاضرند برای جذب افراد شایسته و به چنگ آوردن آن‌ها از دست رقبا، مبالغ هنگفتی هزینه کنند. به همین نسبت، داشتن چنین موقعیت ارزشمندی برای کارکنان باعث می‌شود تا آن‌ها از بین موقعیت‌های مختلف، بهترین شرایط را انتخاب کنند و به راحتی کار قبلی خود را ترک نمایند.

این مساله به یکی از مهمترین چالش‌های مدیریتی تبدیل شده و به همین دلیل شیوه‌های نوین مدیریت و رهبری، ایجاد حس تعلق خاطر و وفاداری به سازمان است که باعث می‌شود یک کارمند دست از کار قبلی خود نکشد و تا چندین سال در آن سازمان به ایجاد بهره‌وری کمک کند. اما دیگر با چه روش‌هایی می‌توان کارمندان ارزشمند خود را در سیستم نگه داشت و سرمایه انسانی خود را غنی‌تر ساخت؟

کتاب حفظ کارکنان (Retaining your employees) این راهکارها را به شما می‌آموزد و به شما کمک می‌کند تا با استخدام صحیح، تبدیل شرکت خود به محل کار مورد علاقه افراد، ترویج فرهنگ سازمانی مناسب، پیشگیری از فرسودگی شغلی کارمندان و تقویت مهارت‌های کلی خود در زمینه حفظ نیروی کار، سرمایه انسانی خود را از دست ندهید و در طی زمان قدرتمندتر شوید.

آشنایی با روش‌های حفظ کارکنان نیازمند تجربه و تلاش بسیار زیاد است اما برخورداری از تیمی با انگیزه، با عملکرد بالا و کامیاب که نتیجه آن موفقیت شرکت در سطح بالاتری خواهد بود، ارزش این تلاش را دارد. جیمز والدروپ و تیموتی باتلر به عنوان مشاوران تالیف این کتاب در دانشکده کسب وکار دانشگاه هاروارد با شما همراه خواهند شد تا نتیجه تحقیقات و تجربیاتشان را در زمینه حفظ و نگهداشت کارکنان در اختیار شما قرار دهند.

در بخش آخر این کتاب چند سوال به عنوان خودآزمایی وجود دارد که به یادگیری بهتر مطالب کمک می‌کند. علاوه بر این بخش دیگری نیز به پرسش و پاسخ اختصاص یافته که می‌تواند ابهامات شما در راستای مطالب کتاب را برطرف کند و سوالات ذهنی شما را حل نماید.

مجموعه کتاب‌های همراه مدیران:

مجموعه کتاب‌های همراه مدیران بر اساس پژوهش‌های دانشکده کسب وکار دانشگاه هاروارد تالیف شده است و تکنیک‌های مفیدی را برای مسائلی که مدیران همیشه با آن‌ها سروکار دارند، ارائه می‌‌دهد. این مجموعه که توسط اساتید درجه یک دانشگاه هاروارد پس از سال‌ها تجربه در مشاوره و آموزش منتشر شده است، با کمک مثال‌های واقعی، نکته‌های ارزشمند، راهنمایی‌ها، ابزارها و آزمون‌ها مدیران را در شناسایی نقاط ضعف یا قوت و کسب مهارت‌های کلیدی مدیریت یاری می‌رساند.

کتاب حفظ کارکنان مناسب چه کسانی است؟

مدیران ارشد و مسئولان منابع انسانی با کمک این کتاب روش‌های استخدام و حفظ نیروهای خوب را می‌آموزند و موفقیت‌های بزرگی برای سازمان خود به ارمغان می‌آورند.

در بخشی از کتاب حفظ کارکنان می‌خوانیم

برای جذب و حفظ کارمندان شایسته نیاز نیست خیلی هزینه کنید، بلکه باید مهمترین نیازها و علایق کارمندان تان را شناسایی کنید و مزایایی ارائه دهید که به خلاقانه ترین و کم هزینه ترین شکل ممکن آن نیازها را برآورده می سازد. برای مثال، مزایایی ارائه دهید که در حیطه فعالیت شرکت تان منحصربه فرد باشد. اگر سازمان تان یک موسسه مالی و اعتباری است، می توانید خدمات مشاوره مالی رایگان، حساب مخارج قابل‌انعطاف و کمک هزینه مالی برای رهن منزل ارایه دهید یا اگر فروشگاه لباس هستید، در زمینه مد و لباس و راهنمایی در زمینه تشخیص رنگ و شناخت افراد، خدمات رایگان ارایه دهید.

راه های زیادی وجود دارد، اما امروزه نیز بهترین راه حفظ کارمندان همان روش قدیمی حمایت از رشد فردی و حرفه ای آنان از طریق برگزاری دوره های آموزشی، سمینارها و مراکز حرفه ای مناسب و سایر منابع کم هزینه است.

- من مدیر یک شرکت بزرگ هستم و از این که فرهنگ کلی شرکت را شناخته و افرادی را استخدام می کنیم که با آن سازگاری دارند، بسیار خشنودم. اما این برای حفظ کارمندان کافی به نظر نمی رسد. مشکل کجاست؟

فرهنگ کلی شرکت مطمئنا اهمیت زیادی دارد، اما خرده فرهنگ ها، یعنی شرایط، ارزش ها و سایر عواملی که در هر بخش، واحد یا گروه شرکت مهم تلقی می شوند، در حفظ کارمندان نقش بسیار مهم تری ایفا می کنند. خرده فرهنگ ها در داخل هر شرکت می توانند بسیار متفاوت باشند. برای مثال، گروه توسعه محصول می تواند از افرادی تشکیل شده باشد که تا حد زیادی غیر رسمی، خلاق و شوخ طبع هستند که دوست دارند یکدیگر را دست بیندازند، در حالی که درست در بخش مجاور شرکت، کارمندان بازاریابی قرار دارند که لباس رسمی بر تن داشته و بسیار جدی به نظر می رسند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیام مشاوران
مبانی حفظ کارکنان
نگاه کلی به موضوع حفظ کارکنان
حفظ کارمند به چه معناست؟
اهمیت حفظ کارمندان در چیست؟
به چه دلیل کارمندان در یک شرکت می‌مانند؟
چرا کارمندان شرکتی را ترک می‌کنند؟
درک چالش‌های پیش‌رو در حفظ کارکنان
تغییرات جمعیتی
شرایط‌ جدید اقتصادی
انتظارات فرهنگی
تحولات دنیای کسب‌وکار
نحوه غلبه بر چالش‌ها
اولین استراتژی حفظ کارکنان: استخدام صحیح
استخدام بر پایه علاقه‌ها
استخدام بر پایه «خرده فرهنگ»
تشریح دقیق آنچه می‌خواهید
اجتناب از گرفتار شدن در دام خطاهای رایج
دومین استراتژی حفظ کارکنان: تبدیل شرکت به محل کار مورد علاقه افراد
طرح سیاست های مناسب در رابطه با درآمد و پاداش
ارایه مزایای جذاب
برقراری تعادل میان زندگی فردی و حرفه ای کارکنان
رشد خودآگاهی کارکنان
معرفی مناسب فرصت های شغلی
توسعه مهارت های کارکنان
ایجاد مشاغل عالی
ارج نهادن بر تفاوت ها
سومین استراتژی حفظ کارکنان: ترویج فرهنگ مناسب
فرهنگ چیست؟
درک چالش های تغییرات فرهنگی
توجه به «خرده فرهنگ ها»
بررسی فرهنگ فعلی
تعریف فرهنگ مطلوب
اعمال تغییرات برای کم کردن فاصله
چهارمین استراتژی حفظ کارکنان: پیشگیری از فرسودگی شغلی
آگاهی از نشانه های هشداردهنده فرسودگی شغلی
آگاهی از دلایل فرسودگی شغلی
آگاهی از هزینه های فرسودگی شغلی
جذب خلاقانه نیروی کار
به حداقل رساندن خستگی کاری «جذب دوباره» استعدادهای برتر
پنجمین استراتژی حفظ کارکنان: تقویت مهارت‌های فردی در زمینه حفظ کارکنان
شرکت در دوره های آموزشی حفظ کارمندان
به اشتراک گذاری درس‌آموخته های خود با سایر مدیران
تبدیل شدن به برترین حفظ‌کننده
مراحل شناسایی و حل مسائل موجود در حفظ کارکنان
ششمین استراتژی حفظ کارکنان: حفظ نیروی کار چند‌نسلی
فرضیات پایه مختلف
کارمندان نسل Boomer
استراتژی های حفظ کارمندان نسل Boomer
کارمندان نسل X
استراتژی های حفظ کارمندان نسل X
کارمندان نسل Y
استراتژی های حفظ کارمندان نسل Y
نکات و ابزارها
ابزارهای حفظ کارکنان: انجام «مصاحبه ادامه کار»
خودآزمایی
پاسخ خودآزمایی
پرسش و پاسخ
عبارات کلیدی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حفظ کارکنان: استخدام مناسب،حفظ برترین‌ها، سازمان موفق
مترجممجتبی اسدی، مجید کرمی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-600-6227-14-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حفظ کارکنان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حفظ کارکنان

برای دریافت کتاب حفظ کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.