معرفی و دانلود کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید: راهنمای عملی برای کشف هدف خود و تیم‌تان

عکس جلد کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید: راهنمای عملی برای کشف هدف خود و تیم‌تان
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید: راهنمای عملی برای کشف هدف خود و تیم‌تان

سایمون سینک، دیوید مید و پیتر داکر در کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید، گام‌به‌گام راهنمایی‌مان می‌کنند تا اهداف واقعی خود یا تیممان را کشف کنیم و به رضایت‌خاطر برسیم. نویسندگان با تأکید بر اینکه اشتیاق و رضایت زمانی به دست می‌آید که ما چرایی موضوعی را بفهمیم، در این کتاب چارچوبی پیشنهاد می‌دهند که کمک می‌کند انگیزه‌ها، دلایل و باورهای حقیقی و پنهان خود یا سازمانمان را پیدا کنیم.

درباره‌ی کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید

آیا در زندگی احساس رضایت دارید؟ از کاری که می‌کنید راضی هستید؟ پاسخ خیلی‌ها به این پرسش‌ها مثبت است و دلایل زیادی برای رضایتشان ذکر می‌کنند. اما احتمالاً درصد زیادی از آن‌ها مهم‎ترین دلیل این رضایت را نمی‌دانند و دقیقاً نمی‌توانند به آن اشاره کنند. یکی از علل اصلی، و شاید تنها علت رضایت آن‌ها، آن است که دارند در راستای «چرایی»شان کار و زندگی می‌کنند. منظور از چرایی در حقیقت هدف، انگیزه، دلیل، باور و همان چیزی است که عمیقاً به آن عشق می‌ورزند. معلمی را در نظر بگیرید که با وجود تمام سختی‌ها و درآمد کم از کارش رضایت دارد. دلیل واقعی‎‌اش این است که او دارد در چارچوب اعتقادات و باورهایش یا اصطلاحاً چرایی‌اش کار می‌کند. چرایی او می‌تواند این باشد که می‌خواهد بچه‌هایی آگاه تربیت کند. چون اعتقاد دارد با آگاهی نسل جدیدتر شرایط اجتماعی و فرهنگی و سیاسی کشور در آینده متحول خواهد شد. بنابراین، چرایی نقش انکارناپذیری در آرامش، اشتیاق و رضایت‌خاطر ما دارد. ایده‌ی چرایی از طرف سایمون سینک (Simon Sinek) مطرح شده. او اعتقاد دارد ما هر چه بیشتر درمورد اهدافمان بدانیم زندگی بهتری خواهیم داشت و در کارمان موفق‌تر خواهیم بود. سینک به همراه همکارانش دیوید مید (David Mead) و پیتر داکر (Peter Docker)، کتاب چرایی خود را پیدا کنید (Find Your Why) را تألیف کرده که تلاش دارد همین ایده را تشریح کند. کتاب حاضر تکنیک‌ها و راهکارهایی پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند انگیزه‌های عمیق و باورهای پنهانمان را بهتر درک کنیم، بدانیم که چه می‌خواهیم، سازمانمان برای چه خلق شده یا تیم کاریمان به دنبال چیست.

سایمون سینک بین احساس رضایت و احساس خوشبختی تمایز قائل می‌شود. به نظر او خوشبختی احساسی سطحی و موقتی است که الزاماً به رضایت منتهی نمی‌شود. درحالی‌که رضایت احساس بسیار عمیقی است و خوشبختی را هم در خود دارد. سینک برای توضیح این اتفاق از مفهومی به نام «دایره‌ی طلایی» صحبت می‌کند. این دایره در حقیقت از سه دایره‌ی تودرتو تشکیل‌ شده. کوچک‌ترین و مرکزی‌ترین دایره، «چرایی» است. دایره‌ی بعدی که چرایی را دربرمی‌گیرد «چگونگی» نام دارد و درنهایت دایره‌ی بزرگ‌تری که آن دو را در داخل خود دارد «چیستی» خواهد بود. منظور سینک این بوده که مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت زندگی ما این است که چرایی هر موضوعی را پیدا کنیم، و پس‌ از آن، می‌توانیم به چگونگی و چیستی آن موضوع برسیم. بدون دانستن چرایی، فهم ما از هر چیزی ناقص و بی‌معنا خواهد بود. او می‌گوید رضایت‌خاطر با کشف چرایی حاصل می‌شود درحالی‌که خوشبختی بعد از فهمیدن چگونگی و چیستی به دست می‌آید. کتاب چرایی خود را پیدا کنید، درواقع خودآموز و راهنمای سینک، دیوید مید و پیتر داکر است تا به چرایی خودمان دست پیدا کنیم، اگر هم‌اکنون از زندگی رضایت داریم بدانیم که دلیل این رضایت از کجا ناشی می‌شود و آگاهانه‌تر به آن ادامه دهیم. اما اگر ناراضی و ناخرسندیم با فهمیدن چرایی‌مان، وضعیت را تغییر دهیم و به کار و زندگی‌ای که به باور و هدفمان نزدیک است، بپردازیم.

کتاب چرایی خود را پیدا کنید، چکیده‌ای‌ست از کارگاه‌های سایمون سینک و همکارانش. پس از موفقیت کتاب «با چرا شروع کنید»، آن‌ها این خودآموز را تدوین کرده‌اند و تمرینات و تکنیک‌هایی ارائه داده‌اند تا خواننده بداند مسیر کشف چرایی‌اش را چطور و از کجا آغاز کند. این اثر را علیرضا خاکساران برای نشر آموخته ترجمه کرده.

کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید هدفتان را در زندگی کشف کنید و تحولی در زندگی شخصی و شغلی خود ایجاد نمایید، این کتاب را مطالعه کنید.

با نویسندگان کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید بیشتر آشنا شویم

سایمون الیور سینک (متولد 1973) مؤلف و سخنران انگیزشی آمریکایی-بریتانیایی است. او در رشته‌ی حقوق تحصیل می‌کرد اما پس از مدتی از این رشته انصراف داد و وارد کار تبلیغات شد. او تاکنون پنج کتاب نوشته که چند مورد از آن‌ها در لیست آثار پرفروش قرار گرفتند. کتاب‌های «با چرا شروع کنید»، «بازی بی‌نهایت» و «رهبران آخر غذا می‌خورند» از معروف‌ترین کارهای او محسوب می‌شوند.

دیوید مید مؤلف و مربی است. او در رشته‌ی MBA تحصیل کرده و پس از آشنایی با سینک، عضو تیم و یکی از مربیان مؤسسه‌ی او شده. بیش از 10 سال است که مید در کشورهای مختلف و انواع سازمان‌ها حضور پیدا کرده و ایده‌های سینک را تدریس می‌کند. این دو به همراه پیتر داکر کتاب «چرایی خود را پیدا کنید» را تألیف نموده‌اند.

پیتر داکر (متولد 1963) سخنران، نویسنده و مربی انگلیسی است که در حدود هفت سال پیش به تیم سایمون سینک پیوسته و به رهبران و شرکت‌ها مشاوره و آموزش می‌دهد.

در بخشی از کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید: راهنمای عملی برای کشف هدف خود و تیم‌تان می‌خوانیم

دیوید کارگاه کشف چرایی را برای شخصی به نام تاد انجام داد. در ادامه داستانی را ذکر می‌کنیم که تاد برای دیوید تعریف کرد: از همان نوع داستان‌هایی است که شاید شما هم تعریف کنید. بسیاری فکر می‌کنند برای کشف چرایی‌شان باید داستان‌های بزرگ از رویدادهای مهم را تعریف کنند. خوبی این مثال این است که در ظاهر داستان به‌نسبت بی‌اهمیتی است، ولی دیوید با استفاده از همین داستان توانست رشته‌ی طلایی را پیدا و به تاد کمک کند چرایی‌اش را به زبان آورد.

تاد پیش از تعریف این داستان، جزئیات دیگری از زندگی‌اش را با دیوید در میان گذاشته بود. اینکه چطور با بورسیه‌ی کامل بسکتبال به دانشگاه رفت، ولی به‌دلیل اعتیاد به الکل و موادمخدر از دستش داد. آرزویش این بوده که به لیگ ملی بسکتبال راه یابد و اعتیادش، علاوه بر پایان دادن به دوران دانشگاهی‌اش، رؤیاها و هویت فردی‌اش را هم از او گرفت. وقتی در رستورانی مشغول به کار بود و با اعتیادش دست‌وپنجه نرم‌ می‌کرد و به فکر خودکشی بود، این داستان اتفاق می‌افتد:

تاد: یکی از صبح‌های روز شنبه کارم تموم شده بود و داشتم توی جاده‌ی پرپیچ‌وخمی رانندگی می‌کردم که برم خونه. از کنار دختر کوچولویی رد شدم که بیرون خونه‌شون داشت لیموناد می‌فروخت. هر روز دیگه‌ای بود راهم رو می‌گرفتم و می‌رفتم. به یه دلیلی که خودمم نمی‌دونم، اون روز خاص، یه حسی بهم می‌گفت برگرد و همه‌ی پول‌خردهات رو به اون دختر بده.

ماشین رو کنار اون دکه‌ی لیمونادفروشی پارک کردم و ازش پرسیدم یه لیوان لیموناد چنده. گفت: «25 سنت». بهش گفتم یکی می‌خوام. رفت سمت بساطش تا یه لیوان لیموناد برام بیاره و وقتی داشت این کار رو می‌کرد، همه‌ی سکه‌های 25سنتی رو که توی جالیوانی ماشینم داشتم توی مشتم گرفتم. این سکه‌ها از انعام‌هایی که سر کار گیرم اومده بود جمع شده بودن. حدود چهل دلار می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
پیشگفتاری از سایمون سینک
مقدمه
فصل یک: با چرا شروع کنید
اصول اولیه
فصل دو: چرایی‌تان را کشف کنید
فصل سه: کشف چرایی برای افراد
فصل چهار: کشف چرایی برای گروه‌ها
بخش اول: رویکرد قبیله
فصل پنج: کشف چرایی برای گروه‌ها
بخش دوم: صحبت با قبیله
فصل شش: بیان چگونگی‌هایتان
فصل هفت: موضع بگیرید
پیوست یک: پرسش‌های متداول
پیوست دو: نکاتی برای همیار در کشف چرایی فردی
پیوست سه: نکاتی برای تسهیلگر در فرایند کشف چرایی قبیله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید: راهنمای عملی برای کشف هدف خود و تیم‌تان
نویسنده، ،
مترجمعلیرضا خاکساران
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-622-6650-31-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید

پارسا
۱۴۰۲/۸/۹
بخشی از چرایی از درون می‌آید و در طول زمان شکل می‌گیرد. شکست‌ها، سختی‌ها، تحقیرها و نیازهای شدیدی که در طول زندگی انسان در اثر رویدادهای مختلف پیش می‌آیند چرایی قوی به انسان می‌دهند. پیش فرص کتاب این است که ما چرایی از قبل داریم ولی آن را نمی‌شناسیم.
مریم بهمنش
۱۴۰۲/۵/۱۰
باید این کتاب رو خواند و عمیق بهش فکر کرد و راهکارهایش عملی هستند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید

برای دریافت کتاب چرایی‌ خود را پیدا کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.