معرفی و دانلود کتاب تعطیلات من در کره شمالی: خنده‌دارترین و بدترین جای دنیا

عکس جلد کتاب تعطیلات من در کره شمالی: خنده‌دارترین و بدترین جای دنیا
قیمت:
49500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعطیلات من در کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعطیلات من در کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعطیلات من در کره شمالی: خنده‌دارترین و بدترین جای دنیا

آلیس در کره‌ی شمالی!... وندی سیمونز در کتاب تعطیلات من در کره شمالی به پشت پرده‌ی این کشور مرموز نگاهی می‌اندازد و اموری را به شما نشان می‌دهد که پیش‌تر هرگز درباره‌ی آن‌ها نشنیده بودید. سیمونز که جهانگردی حرفه‌ای است، با وجود خطر بازداشت و حتی مرگ، ده روز در این کشور ماند، به گوشه و کنار آن سرک کشید، عکس گرفت و با مردم صحبت کرد. او اکنون این خاطرات را در کتاب نامبرده با شما به اشتراک گذاشته است.

درباره‌ی کتاب تعطیلات من در کره شمالی

شبه‌جزیره‌ی کره تا زمان جنگ‌ِجهانی دوم تحت استیلای ژاپن بود و مستعمره‌ی این کشور محسوب می‌شد. پس از شکست ژاپن در جنگ و تسلیم شدن آن‌ها، کره استقلال یافت، اما با نظر متفقین به دو کشور مجزا تقسیم شد: کره‌ی جنوبی که تحت نظر غرب بود و کره‌ی شمالی که قرار بود کمونیستی و نزدیک به شوروی باشد. درنهایت، کشور جمهوری دموکراتیک خلق کره تأسیس شد و رهبری آن را دیکتاتوری به نام کیم ایل سونگ در اختیار گرفت. پس از او پسرش، کیم جونگ ایل، رهبر شد و با مرگ کیم، پسرش کیم جونگ اون، به رهبر رسید.

درنتیجه‌ی رهبری آن‌ها، کره‌ی شمالی تبدیل به سرزمینی منزوی و بسته شده و به‌جز چند کشور معدود، با هیچ جای دیگری در دنیا ارتباط سیاسی و مراوده ندارد؛ مردم کشور به‌شدت تحت کنترل دولت هستند و همه‌ی راه‌های ارتباطی آن‌ها با بیرون مسدود و یا کنترل‌شده است. آن‌ها دائماً در معرض تبلیغات و پروپاگاندای دولتی هستند و اخبار فیلترشده به دست آن‌ها می‌رسد. مردم کشورهای دیگر هم چیز زیادی از داخل کره نمی‌دانند و صرفاً با تصاویر و اخباری طرف هستند که دولت کره به دنیا مخابره می‌کند. کره‌ی شمالی به گردشگرهای خارجی هم به‌ندرت ویزا می‌دهد و تعداد کمی موفق شده‌اند به این کشور بروند. یکی از آن‌ها وندی سیمونز (Wendy Simmons) است. جهانگردی حرفه‌ای که برای یک تعطیلات تصمیم می‌گیرد به کره‌ی شمالی برود. او درخواست ویزا می‌کند، و در عین ناباوری با آن موافقت می‌شود. سیمونز می‌دانست که بسیاری از توریست‌ها در کره به اتهام جاسوسی برای غرب بازداشت ‌شده‌اند، اما بااین‌وجود این ریسک را می‌پذیرد و به این سفر غریب می‌رود. او خاطراتش را در کتاب تعطیلات من در کره‌ی شمالی (My Holiday in North Korea) گردآورده و توضیح داده که در این سرزمین غریب چه اتفاقات بامزه و مضحکی برایش افتاده است.

وندی سیمونز از هشتاد کشور بازدید کرده و به بعضی از آن‌ها بیشتر از یک‌بار سفر کرده است. کشورهایی دوردست که شاید کمتر کسی اسمی از آن‌ها شنیده باشد. او در ادامه جهانگردی‌اش کره‌ی شمالی را انتخاب می‌کند، به این امید که یک تجربه‌ی جذاب دیگر را پشت سر بگذارد؛ اما او، از همان لحظه که به این سرزمین ممنوعه پا گذاشت، حس آلیس را داشت که وارد سرزمین عجایب شده است. بلافاصله دو مأمور زن همراهش شدند که لحظه‌به‌لحظه در کنار او بودند. وندی سیمونز حق نداشت بدون آن‌ها از هتل خارج شود. کتاب تعطیلات من در کره‌ی شمالی، خاطرات طنز و البته غم‌انگیز او از کشوری است که می‌کوشد تصویری مصمم و پرقدرت از خود نشان دهد، اما در پس پشت آن اتفاقات هولناک و غریبی در جریان است. نویسنده در کتابش گفتگوهایی که با مردم داشته و مکان‌هایی که رفته را شرح و عکس‌هایی که گرفته را به ما نشان می‌دهد.

وندی سیمونز کتاب تعطیلات من در کره‌ی شمالی را نخستین بار در سال 2016 منتشر کرد. این اثر را مریم کمانی برای انتشارات کتاب کوله‌پشتی ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب تعطیلات من در کره شمالی

  • اگر می‌خواهید به پشت پرده‌ی عجیب‌وغریب کره‌ی شمالی سرک بکشید، تعطیلات من در کره‌ی شمالی کتابِ روشنگری برایتان خواهد بود. (Books, The Universe and Everything)

  • بامزه، شوخ و جذاب. اگر مسحور کره‌ی شمالی هستید و می‌خواهید کمی بخندید و واقعاً بدانید که تعطیلات در این کشور چه شکلی است، اصرار می‌کنم که این کتاب را بخوانید. (سان فرانسیسکو بوک ریویو)

  • کتابی مقاومت‌ناپذیر. سیمونز در اثری کمدی، هولناک و هم‌زمان ناراحت‌کننده، به‌عنوان یک توریست، نگاهی جذاب و منحصربه‌فرد به کره‌ی شمالی مرموز دارد. مطالعه‌ی آن اکیداً توصیه می‌شود. (لایبرری ژورنال)

کتاب تعطیلات من در کره شمالی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سفرنامه علاقه دارید و می‌خواهید در مورد سرزمین مرموز کره‌ی شمالی بیشتر بدانید، کتاب تعطیلات من در کره شمالی به شما توصیه می‌شود.

با وندی سیمونز بیشتر آشنا شویم

وندی ای. سیمونز نویسنده، عکاس و جهانگرد آمریکایی است. او به بیشتر از هشتاد کشور در قاره‌های مختلف سفر کرده و شرح این سفرها را در وبلاگش و همینطور در نشریاتی همچون هافینگتون پست منتشر کرده است. تعطیلات من در کره‌ی شمالی تنها کتاب اوست.

در بخشی از کتاب تعطیلات من در کره شمالی می‌خوانیم

کلاً پنج شب را در هتل کوریو گذراندم که دو شب آن پشت‌سرهم بود و در تمام آن مدت مجبور بودم فقط در اتاقی بمانم که خودشان از قبل برایم تعیین کرده بودند. وقتی داشتم اتاقم را ترک می‌کردم، یعنی سه‌شنبه صبح، کاغذتوالت به آخرش رسیده بود و یکی از لامپ‌های حمام سوخته بود، صابون دست‌شویی آب شده بود و لیوان نصفۀ آبجویم هم کنار ساعت رومیزی نزدیک تختم قرار داشت. وقتی دو روز بعد به اتاقم برگشتم، با کمال تعجب دیدم که همه‌چیز سر جای خودش است و چیزی دست نخورده است. فقط تا روز آخر، یکی دیگر از لامپ‌های دست‌شویی هم سوخت و تا زمانی که آن جا بودم، حمام دست‌شویی کاملاً تاریک بود. از راهنمای ارشد پرسیدم چرا هر بار که به هتل برمی‌گردیم، باید در همان اتاق قبلی بمانم (باوجودی‌که راهنماهای من در همان شهر زندگی می‌کردند، ولی موظف بودند پابه‌پای من در هتل بمانند) و اینکه چرا اصلاً اتاقم را تمیز نمی‌کنند؟ راهنمای ارشد در جوابم گفت: «می‌تونی چمدونت رو همین‌جا بذاری بمونه، ولی وقتی خواستی ببری، باید بیست‌وپنج دلار پرداخت کنی.» این یک نمونه از همان جواب‌های احمقانۀ بی‌ربط و بی‌معنای چرتی است که وقتی مثلاً نمی‌خواهند دروغ بگویند، تحویلت می‌دهند.

همه می‌دانند که در کرۀ شمالی مردم مشکل کمبود برق دارند، بااین‌حال موضوعی که واقعاً عجیب و بسیار مضحک به‌نظر می‌رسد این است که وقتی از آسانسور خارج می‌شوی، همه‌جا تاریک است. درهای آسانسور پشت‌سرت بسته می‌شوند و درحالی‌که تاریکی همه‌جا را فراگرفته است، یک آن به خودت می‌آیی و می‌بینی که نه راهِ برگشت داری و نه می‌توانی دکمه‌های آسانسور را پیدا کنی؛ چون همه‌جا تاریک و ظلمات است.

فهرست مطالب کتاب

ستایش از نویسنده
دربارۀ نویسنده
مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: ورود
فصل دوم: عجیب‌تر و عجیب‌تر
فصل سوم: هتل کوریو
فصل چهارم: نزدیک بود جیمز فرانکو مرا به کشتن دهد
فصل پنجم: لعنتی فکر می‌کنم واقعی باشد
فصل ششم: دو نفر آن جا بودند
فصل هفتم: سینما سه‌بعدی
فصل هشتم: توقفگاه بعدی؛ مردم عادی
فصل نهم: قهرمان می‌طلبد
فصل دهم: دکترجذاب، فضای نیمه روشن
فصل یازدهم: بچه‌ها حالشان خوب است
فصل دوازدهم: تالار بزرگ مطالعات خلق
فصل سیزدهم: تیم سبز حمله کن
فصل چهاردهم: بگو پنیر
فصل پانزدهم: روزی که به بن‌بست خوردم
فصل شانزدهم: نباید ذهنم را نباید مشغول چرندیات کنم
فصل هفدهم: فرد بزرگ‌تر
فصل هجدهم: زمین دور خورشید می‌گردد
فصل نوزدهم: یک بشقاب صدف بخارپز و یک جکوزی داغ
فصل بیستم: دوستانی برای کل زندگی
فصل بیست‌ویکم: راننده
فصل بیست‌ودوم: دکتر زنان
فصل بیست‌وسوم: آن‌ها هم انسان هستند
مؤخره
یادداشت‌های نویسنده: به مشاهدات نمی‌توان اعتماد کرد
فهرست چرندیاتی که شاید واقعی باشند
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعطیلات من در کره شمالی: خنده‌دارترین و بدترین جای دنیا
نویسنده
مترجممریم کمانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-461-468-9
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
49500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعطیلات من در کره شمالی

م ن
۱۴۰۲/۶/۳
روایت کتاب بد نبود ولی به نظرم زیادی نویسنده نظرات شخصی خودش رو اعمال کرده بود در حالی که کتاب نیم دانگ پیونگ یانگ خیلی بی طرفانه وقایع رو توضیح داده بود. لحن تمسخر نویسنده رو دوست نداشتم چون که در مورد بدبختی انسان‌ها شوخی نکنیم خیلی قشنگتره. بین این دو سفرنامه که خوندم اشتراکات زیادی از نظر وجود توصیفات داشت که بر واقعی بودن اتفاقات و عدم اغراق اون صحه میگذاره. کلا خوندن کتابهایی که در مورد کره شمالی هست رو خیلی دوست دارم و از خداوند براشون آرزوی آزادی و زندگی بهتری رو خواستارم.
اکرم سیانی
۱۴۰۲/۴/۷
درود بر شما
از وجود این کتاب در پست اینستاگرام کتابراه مطلع شدم، از پیشنهاد شما سپاسگزارم.
دیکتاتوری و حکومت خودکامه همیشه در طول تاریخ منفور بوده، اینکه حق زندگی را از افراد جامعه بگیرند و به آن‌ها اینگونه تلقین کنند که بهترین جای دنیا زندگی می‌کنند و قدرت مطلق جهان هستند.
واقعا در هر سطری از
کتاب، چهره افسرده و درمانده مردم را به وضوح میتوان مشاهده کرد. کتاب خوبی است که دائم از خواندن مطالبش شگفت زده میشوید.
با سپاس
سیانی
علی مرادی
۱۴۰۲/۲/۹
وقتی دیدم هیچ نظری نیست شکه شدم ولی بخونید این کتاب رو... فقط نویسنده با نوشتن این کتاب جان کسایی که باهاشون در کره ارتباط برقرار کرده رو به خطر انداخته و این شاید به خاطر شهرت و قدرت و معروفیت بوده و شایداصلا جون اون کره ای‌ها ((راهنمای ارشد و مبتدی و راننده و....)) براش مهم نبوده.
Hossein Ghorbani
۱۴۰۲/۱۱/۳
علاقه داشتم از کره شمالی بیشتر بدونم و این کتاب تا حدی کمک کرد. نویسنده هم به جزئیات علی الخصوص رفتار و طرز فکر مردم توجه کرده بود. ولی بهتر بود از احساسات لحظه‌ای و باورهای [فقط] شخصی خودش چشم پوشی می کرد.
نوید احمدی
۱۴۰۲/۵/۳
کتاب‌های زیادی در مورد خاطرات افرادی که به کره شمالی رفتند یا از آن کشور فرار کرده‌اند چاپ شده، این کتاب یکی از کتاب‌های خوبه در مورد این موضوع خاطرات یک آمریکایی جهانگرد تو کره شمالی
میترا ج
۱۴۰۲/۴/۱۵
نویسنده که یک گردشگره حال و هوای بسیار دلگیر کننده و غم انگیز کره شمالی رو توصیف میکنه..
تقریبا همه کره شمالی رو به یک شکل توصیف میکنند و واقعا آدم از خوندنش حتی افسردگی میگیره 😞
سعید هوشنگی
۱۴۰۲/۲/۲۷
دروغ در میان مردم بسیار شایع است و حاکمانش ولع زیادی برای حکم‌رانی دارند
حسین اسمانی
۱۴۰۲/۶/۲۰
عالی واقعا حس و حال عجیب و جذابی بهم دست داد.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب تعطیلات من در کره شمالی

برای دریافت کتاب تعطیلات من در کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.