معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما

تغذیه ورزشی: کتاب راهنما نوشته‌ی نانسی کلارک، پرفروش‌ترین راهنمای تغذیه‌ی ورزشی در تمام دوران است. قطعاً شما نیز خوانده یا شنیده‌اید که با انتخاب غذاهای مناسب به‌عنوان سوخت بدن، احساس و عملکرد بهتری خواهد داشت؛ اما مشکل این است که هر چه سبک زندگی شما فعال‌تر باشد، زمان کمتری را برای تهیه‌ی وعده‌های غذایی سالم صرف خواهید کرد! کتاب پیش رو راه‌حل‌هایی را برای برطرف کردن این مشکل در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما

کتاب تغذیه‌ ورزشی: کتاب راهنما (Nancy Clark's Sports Nutrition Guidebook) تا به امروز بیش از 350000 مخاطب علاقه‌مند به تناسب‌اندام و ورزش داشته است که با استفاده از آن بهترین توصیه‌های مربوط به تغذیه‌ی ورزشی و مدیریت وزن را آموخته و به کار بسته‌اند. نانسی کلارک (Nancy Clark)، متخصص تغذیه‌ی ورزشی معروف، به شما کمک می‌کند تا در زندگی پراسترس و کم‌تحرک امروزی، انتخاب‌های غذایی مقوی و درعین‌حال خوشمزه‌ای داشته باشید. او به شما نشان می‌دهد که برای افزایش انرژی، کاهش استرس، کنترل وزن، بهبود سلامتی و کارایی بیشتر تمرینات ورزشی‌تان چه چیزهایی بخورید و با وجود پیشنهادات غذایی متعدد و برنامه‌های غذایی نمونه، چگونه راه خود را از میان هزاران فروشگاه مواد غذایی، رستوران، فودکورت و حتی آشپزخانه‌ی خودتان به سلامت طی کنید.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما

در کتاب تغذیه‌ ورزشی: کتاب راهنما بیش از 72 دستور طبخ غذاهای سالم و خوشمزه در اختیار شما قرار گرفته که سریع و آسان آماده می‌شوند. کلارک توصیه‌هایی در مورد چگونگی از دست دادن چربی‌های اضافه‌ی بدن با حفظ انرژی برای ورزش ارائه می‌دهد. او به شما کمک می‌کند از غذاهایی که انتخاب می‌کنید حداکثر بهره را ببرید و نمونه‌ی برنامه‌های غذایی او به شما نشان می‌دهد که چگونه برای تمرینات خاص سوخت مصرف کنید. نانسی کلارک در متن تألیفی خود، گزینه‌های غذایی، رژیم غذایی و مکمل‌های موجود در بازار را بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که براساس نیازهای فردی، کدامیک برای شما بهترین است و چرا. او همچنین اطلاعات بسیار مهمی را درباره‌ی غلبه بر وسواس غذایی و عادت چک کردن مدام وزن در اختیار شما می‌گذارد.

کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما از نانسی کلارک بهترین منبع موجود از توصیه‌های تغذیه‌ای جامد است. این کتاب برای داشتن یک سبک زندگی فعال و دستیابی به وزن ایده‌ال و دلخواه شماست. شما می‌توانید از این راهنمای ارزشمند برای داشتن احساس خوب و بالاترین سطح انرژی در طول شبانه‌روز استفاده کنید. کلارک کتاب پیش رو را در چهار بخش به رشته‌ی تحریر درآورده؛ در بخش اول به رژیم غذایی روزانه ویژه‌ی افراد فعال پرداخته و مواد غذایی مناسب برای این گروه را معرفی کرده. بخش دوم کتاب به علم غذا خوردن و فعالیت ورزشی اختصاص دارد. بخش سوم متعادل کردن وزن و فعالیت، و این مورد را که شما فردی چاق، لاغر یا متوسط هستید را بررسی می‌کند؛ و بالاخره در بخش پایانی، دستور پخت چند مدل غذا ویژه‌ی عملکرد بهتر در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب تغذیه‌ ورزشی: کتاب راهنما را دکتر عباسعلی گایینی، دکتر محبوبه برجیان، دکتر سجاد محمدیاری، ابراهیم برارپور و دکتر رضا سبزواری به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات حتمی نیز این کتاب ارزشمند را منتشر و راهی بازار کتاب کرده است.

در نکوداشت کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما

  • این کتاب راهنما برای افراد فعال است تا میزان فعالیت خود را افزایش دهند. با تمرکز بر تغذیه‌ی ورزشی، توجه شما از باخت، معطوف به برد خواهد شد و سرعت، قدرت و استقامت را همراه با هوشیاری ذهنی و جسمی به دست خواهید آورد. این کتاب یک راهنمای عالی برای کاهش چربی‌ها است، اما کاهش وزن اضافی در آن، یک مزیت جانبی محسوب می‌شود تا تمرکز اصلی؛ و این همان نکته‌ی ارزشمندی است که نانسی بیان می‌کند. تغذیه‌ی ورزشی بیشتر به مسیر سفر مربوط می‌شود تا مقصد. کتاب‌های رژیم غذایی می‌آیند و می‌روند، اما کتاب راهنمای تغذیه‌ی ورزشی نانسی کلارک همچنان بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند بفهمند از نظر بدنی چه توانایی‌هایی دارند… (James S. Fell - Author of Lose It Right)

کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کسب اطلاعات معتبر و علمی درباره‌ی تغذیه ورزشی علاقه‌ دارید و به‌دنبال راهنمایی جامع درباره‌ی سلامتی و تناسب‌اندام هستید، این کتاب برای شما کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما می‌خوانیم

نکته مهم در طراحی یک رژیم غذایی ورزشی سالم ریشه در خوردن انواع گوناگون غذاهای سرشار از پنج گروه غذایی اصلی (میوه‌ها، سبزیجات، غلات، پروتئین بدون چربی و فرآورده‌های لبنی کم‌چرب و غذاهای سرشار از کلسیم) دارد. دولت ایالات متحده آمریکا برای راهنمایی در انتخاب غذاها، هر پنج سال یک بار، توصیه‌های تغذیه‌ای را به‌روزرسانی می‌کند. پیام کلی خطوط راهنمای غذایی ویژه آمریکایی‌ها در سال 2010، خوردن غذاهای مغذی و حفظ وزن سالم است. هرچند من در سراسر این کتاب این خطوط راهنمای غذایی را با جزئیات کامل بیان کرده‌ام، در اینجا خلاصه‌ای از غذاهایی را ارائه می‌دهم که باید در رژیم غذایی تأکید زیادی روی آن‌ها داشته باشید:

- خوردن میوه و سبزیجات زیاد.
- لذت بردن از انواع سبزیجات رنگی، به ویژه سبزیجات سبز تیره، قرمز و نارنجی.
- جایگزینی غلات تصفیه شده با غلات سبوسدار به گونه‌ای که دست کم نیمی از غلات دریافتی شما غلات سبوسدار باشند.
- استفاده بیشتر از شیر و فرآورده‌های لبنی بدون چربی یا کم‌چرب، از جمله شیر، ماست، پنیر و نوشیدنی‌های سویای سرشار از کلسیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
سپاس‌گزاری
بخش 1: رژیم غذایی روزانه ویژه افراد فعال
فصل اول:‌ طراحی یک برنامه غذایی پرانرژی
فصل دوم: خوردن برای سالم ماندن در درازمدت
فصل سوم: صبحانه؛ کلید یک رژیم غذایی ورزشی موفق
فصل چهارم: ناهار و شام در خانه، در محل کار و در جاده
فصل پنجم: میان‌وعده‌ها؛ میان وعده‌های سلامتی و حفظ انرژی
فصل ششم: کربوهیدرات؛ ساده‌سادی یک موضوع پیچیده
فصل هفتم: پروتئین؛ ساختن و ترمیم عضلات
فصل هشتم: مایعات؛ جایگزین عرق دفعی ویژه‌ی حفظ عملکرد
بخش 2: علم غذا خوردن و فعالیت ورزشی
فصل نهم: سوخت‌رسانی قبل از فعالیت ورزشی
فصل دهم: سوخت‌گیری هنگام فعالیت ورزشی و پس از آن
فصل یازدهم: مکمل‌ها، تقویت‌کننده‌های عملکرد و غذاهای ورزشی مهندسی‌شده
فصل دوازدهم: تغذیه و زنان فعال
فصل سیزدهم: راهنمای تغذیه ورزشکاران خاص
بخش 3: متعادل کردن وزن و فعالیت
فصل چهاردهم: بدن خود را ارزیابی کنید: چاق، متوسط یا لاغر؟
فصل پانزدهم: افزایش وزن به روش سالم
فصل شانزدهم: کاهش وزن بدن بدون گرسنگی
فصل هفدهم: رژیم غذایی نادرست: اختلال‌های خوردنی و وسواس‌های غذایی
بخش 4: دستور پخت غذاهای پیروزی بخش ویژه عملکرد بهتر
فصل هجدهم: نان‌ها و صبحانه‌ها
فصل نوزدهم: پاستا،‌سیب‌زمینی و برنج
فصل بیستم: سبزیجات و سالادها
فصل بیست‌ویکم:‌ مرغ و بوقلمون
فصل بیست‌ودوم: ماهی و غذای دریایی
فصل بیست‌وسوم:‌ گوشت گاو
فصل بیست‌وچهارم: لوبیا و توفو
فصل بیست‌وپنجم: نوشیدنی‌ها و اسموتی‌ها
فصل بیست‌وششم: میان‌وعده‌ها و دسرها
پیوست الف برای اطلاعات بیشتر
چگونه یک متخصص تغذیه ورزشی شویم؟
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما
نویسنده
مترجمعباسعلی گایینی، محبوبه برجیان، سجاد محمد یاری، رضا سبزواری، ابراهیم برارپور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات369
زبانفارسی
شابک978-600-355-503-7
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما

برای دریافت کتاب تغذیه ورزشی: کتاب راهنما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.