معرفی و دانلود کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی

عکس جلد کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی
قیمت:
۳۸۰۰۰ 19000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی

یوهان ولفگانگ فون گوته یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان آلمانی در کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی، در قالب چند داستان کوتاه رنج‌ها و آزردگی‌های خود را از آشفتگی‌ها و جدال‌های پرآشوب سیاسی دهه 1790 به تصویر می‌کشد؛ نزاع‌هایی که آسایش انسان‌ها را به نابودی کشاند.

درباره‌ی کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی:

گوته‌ مجموعه داستان‌های کوتاه این کتاب را بین سال‌های 1794 تا 1795 آفرید؛ دقیقا زمانیکه کشورهای اروپایی درگیر نزاع‌های سیاسی بزرگی بودند. بعد از انقلاب فرانسه در سال 1789 بسیاری از کشورهای اروپایی دست‌خوش آشوب‌های سیاسی شدند و رخدادهای نظامی ترس عظیمی بر پیکر این جوامع و دولت‌های ایجاد کرد. حضور گوته در اولین جنگ ائتلافی سرآغاز کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی (Recreations of the German Emigrants) است؛ درواقع در آن برهه‌ی تاریخی ملال‌انگیز!

گوته کتاب حاضر را متأثر از شرق و کتاب هزار و یک شب به نگارش درآورد. لازم به یادآوری‌ست که گوته از دوران کودکی با قصه‌های شهرزاد به خوبی آشناست؛ زیرا مادر خوش‌بیان وی با نقل قصه‌های هزار و یک شب او را با شهرزاد آشنا کرد و بدین وسیله «لذت افسانه‌سرایی» را از همان ایام نخستین کودکی در رگ‌های شاعرانه‌ی پسرش تزریق کرده بود. به راستی گوته در تمام طول زندگی‌اش مدیون قصه‌های شرقی است.

بستر کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی همانند هزار و یک شب ملال‌انگیز و تاریک است؛ در هزار و یک شب شهرزاد داستان‌های مفرحی تعریف می‌کند تا سلطان خلق‌وخوی خوب خویش را از دست ندهد، در این کتاب نیز گروهی از انسان‌های بافرهنگ تحت تاثیر هنر قصه‌گویی قرار می‌گیرند و از جدال‌های تخریب‌کننده آسوده می‌شوند. این موضوع به طور کلی در بافت کلیه‌ی حکایات این کتاب دیده می‌شود.

کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار ادبیات آلمان و آثار یوهان ولفگانگ فون گوته هستید، مطالعه‌ی کتاب حاضر را از دست ندهید.

با یوهان ولفگانگ فون گوته بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی بزرگ این کتاب در سال 1749 چشم به جهان گشود. یوهان ولفگانگ فون گوته (Johann Wolfgang von Goethe) علاوه‌بر آنکه در رشته‌های مختلف هنری و ادبی همچون رمان‌نویسی، نقاشی، درام‌نویسی و شعر مهارت داشت، به فلسفه، دانش و حتی امور سیاسی نیز علاقه نشان می‌داد و در این زمینه فعالیت می‌کرد.

گوته علاوه بر اینکه شاعر و نویسنده‌ی بزرگی‌ست، به عنوان یکی از روشنفکران مشهور آلمان نیز شناخته می‌شود؛ در واقع او کلید اصلی ادبیات آلمان است و جزو برجسته‌ترین مردان فرهنگی در ادبیات دنیا به شمار می‌رود.

گوته در طی سال‌های عمرش آثار باارزش زیادی را به نگارش درآورد. اولین رمان وی که منجر به شهرت او شد، تراژدی «گوتس فون برلیخینگن» (Götz von Berlichingen) نام دارد. اثر بعدی گوته «رنج‌های ورتر جوان» است که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های او در جهان و تاریخ ادبی به شمار می‌‌رود. در طی سال‌های زندگی‌اش در وایمار نیز درام‌های «ایفی‌ژنی در تاوریس» و «اگمونت» را به نگارش درآورد.

در بخشی از کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی می‌خوانیم:

دوست من، مردی شریف و متمول، به اتفاق خانواده‌ی پُرجمعیت خود در یک قصر قدیمی زندگی می‌کرد. آن‌ها دخترک یتیمی را نزد خود پذیرفته و پرورش داده بودند که پس از ورود به ایام جوانی و پا نهادن به سن چهارده‌سالگی، بیشتر اوقات در خدمت بانوی قصر به سر می‌برد و سعی وافر در برآورده کردن خواسته‌هایش داشت. همه از او راضی بودند و به‌نظر می‌رسید دختر نیز آرزوی دیگری در سر نداشت، مگر آن‌که با دقت و ابراز وفاداری خویش، از اَعمال خیر صاحبان خانه قدردانی به عمل آورد. او ظاهری دلنشین داشت و چندین خواستگار پیدا کرده بود. اطرافیان چشم امیدی نداشتند که وصلت دختر با یکی از خواستگاران به سعادت او منجر شود و خود او نیز کوچک‌ترین رغبتی برای تغییر اوضاع خویش نداشت.

فهرست مطالب کتاب

نوشتار خانم پروفسور کاتارینا مُمزن بر ترجمه‌ی فارسی این اثر
تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی
آنتونلی آوازه‌خوان
داستان ضربه‌های اسرارآمیز
داستان باسومپیر درباره‌ی ‌فروشنده‌ی دل‌ربا
داستان باسومپیر درباره‌ی روسری
حقوق‌دان
فردیناند و اُتیلیه
افسانه
توضیحات
تشکر مترجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی
نویسنده
مترجمسعید پیرمرادی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-600-229-409-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۰۰۰ 19000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی

برای دریافت کتاب تفنن و سرگرمی‌های مهاجران آلمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.