معرفی و دانلود کتاب تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟

عکس جلد کتاب تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟
قیمت:
۵۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تمرین برای زوج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرین برای زوج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟

کتاب تمرین برای زوج‌ها نوشته‌ی آلن دوباتن اثری جذاب و تأثیرگذار است که به زوج‌ها کمک می‌کند زندگی عاطفی خود را بهبود ببخشند. در این کتاب تمرین‌های سرگرم‌کننده‌ای قرار دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید به همسری خوب و شایسته‌ تبدیل شوید. اثر نامبرده یکی از عناوین خواندنی مجموعه‌ی مدرسه زندگی است.

درباره‌ی کتاب تمرین برای زوج‌ها

کتاب تمرین براى زوج‌ها اثر جالب و خواندنی آلن دوباتن (Alain de Botton) و یکی از آثار منتشرشده در قالب مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی است. آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده‌ی انگلیسی‌ست که علاقه دارد فلسفه را در بطن زندگی روزمره وارد کند. او در کتاب تمرین برای زوج‌ها (The Couple's Workbook: Homework to help love last) به سراغ موضوع بهبود روابط عاطفی میان همسران رفته است. او باور دارد ما بدون آمادگی و آموزش نمی‌توانیم وارد رابطه‌ی عاطفی شویم. باید بدانیم بودن در کنار هم به مدت طولانی کار بسیار دشواری‌ست که باید برای آن آموزش ببینیم.

نویسنده در کتاب تمرین برای زوج‌ها تمرینات مرتبط و جالبی را گردآوری کرده که همسران با کمک آن‌ها می‌توانند ارتباط پخته‌تری با هم برقرار کنند، همدیگر را بهتر درک نمایند و هنگام شکست‌ها و مشکلات زندگی مشترک در کمال صبوری و انعطاف‌پذیری در کنار هم باقی بمانند. همیشه گفته‌اند برای رفتن از سطح خوب به عالی باید تمرین کرد. چرا که ممارست هر فعالیتی را بهبود می‌بخشد. در حوزه‌ی روابط عاطفی نیز این مسأله جواب می‌دهد. هیچ‌کس به شکل غریزی و از بدو تولد عشق‌ورزی را بلد نیست. همه‌ی ما باید در این خصوص تمرین کنیم تا به سطح بالاتری برسیم. تمرکز اصلی کتاب تمرین برای زوج‌ها نیز روی همین مسأله است.

نکته‌ی جالب در مورد کتاب حاضر تعاملی بودن آن است. در بخش‌های مشخصی از این اثر هم شما و هم همسرتان باید فهرست‌ها و جدول‌هایی را پر کنید. قرار است هر دوی شما به عنوان مثال به این پرسش‌ به صورت جداگانه پاسخ دهید که شما و همسرتان درباره‌ی چه موضوع‌هایی جروبحث نمی‌کنید و پاسخ خود را در بخش مشخصی بنویسید. به همین ترتیب در هر فصل از کتاب تمرین‌هایی برای انجام دادن وجود دارد و شما و همسرتان در هر قدم در تعامل با کتاب نکات جدیدی خواهید آموخت؛ مطالب و نکاتی که به کار رابطه‌ی شما می‌آیند.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی ماهیت و کارکرد مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) می‌گوید: «مدرسه زندگی بیش از همه در جهت به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنها راه‌اندازی شده است. ما با این کار قصد داشتیم که دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.»

مدرسه‌ی زندگی یک سازمان جهانی به سرپرستی آلن دوباتن است که به مردم کمک می‌کند سطح زندگی خود را ارتقاء دهند و کیفیت روابط خود را بهبود ببخشند. هدف مدرسه‌ی زندگی کمک به همه‌ی انسان‌ها برای رسیدن به رضایت شخصی در زندگی است. این سازمان منبعی برای کاوش در حیطه‌ی خودشناسی، روابط، معاشرت، یافتن آرامش و لذت بردن از زندگی از طریق تولید و انتشار محتوا و برگزاری گردهمایی و گفتگو است. مدرسه‌ی زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

نکوداشت‌های کتاب تمرین برای زوج‌ها

  • شگفت‌انگیز، تعاملی، روشنگر و در مجموع اثری مفید. (آمازون)
  • چه در رابطه‌ی طولانی‌مدت باشید و چه هنوز به دنبال عشق زندگی خود باشید، کتاب تمرین برای زوج‌ها به بهبود زندگی عاشقانه‌ی شما و پر کردن شکاف درک متقابل کمک می‌کند. (Medium review)

کتاب تمرین برای زوج‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تمرین برای زوج‌ها مناسب رده‌ی سنی بزرگسال و به ویژه همه‌ی افرادی است که به دنبال بهبود روابط عاطفی خود هستند. اگر شما هم دوست دارید رابطه‌ی خود با همسرتان را بهبود دهید و زندگی عاشقانه‌ و آرامی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

آلن دوباتن فیلسوف و نویسنده‌ی انگلیسی است که آثارش در حوزه‌های مختلفی از جمله عشق و فلسفه‌ی زندگی به چاپ رسیده‌اند. از آثار پرفروش او می‌توان به کتاب‌های «جستارهایی در باب عشق»، «اضطراب موقعیت»، «تسلی‌بخش‌های فلسفه»، «در باب اعتماد به نفس»، «سیر عشق» و «معماری شادمانی» اشاره کرد. دوباتن جایزه‌ی «یاران شوپنهاور» را نیز از جشنواره نویسندگان ملبورن دریافت کرده است. او همچنین از مؤسّسان سازمان آموزشی مدرنی به نام مدرسه زندگی می‌باشد.

جملات برگزیده‌ی کتاب تمرین برای زوج‌ها

  • فقط می‌توانیم افرادی را بهنجار بدانیم که آنها را خیلی خوب نمی‌شناسیم.
  • چرا بابت بخشی از زندگی گریه کنیم، درحالی‌که باید برای کل آن اشک بریزیم؟ (سنکا)
  • انتخاب فردی برای ازدواج فقط موضوع گرفتن تصمیم در این باره است که می‌خواهیم خود را به چه نوع رنج خاصی متعهد کنیم.
  • هیچ کس تا به‌حال من را درست‌و‌حسابی درک نکرده است، من هم هرگز کسی را کامل درک نکرده‌ام؛ هیچکسْ دیگری را درک نمی‌کند. (گوته)

در بخشی از کتاب تمرین برای زوج‌ها می‌خوانیم

طبیعی است که فرض کنیم بصیرانه و با بزرگواری به همسرمان اعتماد داریم. درواقع، ممکن است با هم زندگی پیچیده‌ای را ساخته باشیم؛ ممکن است از آن‌ها بچه داشته باشیم، با هم وام مسکن گرفته باشیم و قصد داشته باشیم در وصیت‌نامه‌ی خود داروندارمان را به آن‌ها واگذار کنیم. قطعاً، در میان همه‌ی آدم‌های این دنیا، فقط باید به آن‌ها اعتماد داشته باشیم...

اما موضوع اصلاً به این سادگی نیست؛ شاید موضوع این باشد که ما بارها شک می‌کنیم که ممکن است همسرمان، هرچقدر هم که بخواهیم دوستش داشته باشیم و به حسن‌نیت او اعتماد داشته باشیم، قصد داشته باشد به ما آسیب برساند، ما را تحقیر یا فراموش کند. ممکن است این موضوع درست باشد یا، بدتر از این، درواقع کابوسی باشد در ذهن ما.

با کمال تعجب، ما معمولاً آن‌قدر ماهر نیستیم که دقیقاً تشخیص دهیم چقدر به همسرمان اعتماد داریم یا او چقدر به ما اعتماد دارد. تصور کنیم غریبه‌ای در فرودگاه چمدان ما را از روی نوار نقاله‌ی بار برمی‌دارد؛ آیا ما بی‌درنگ گمان می‌کنیم که او دزد است یا فرض می‌کنیم ممکن است ندانسته مرتکب اشتباه شده باشد؟ تفاوت این دو نوع تفکر در تصویری نهفته است که ما از انگیزه‌های متداول ترسیم می‌کنیم. نشانه‌ی خوش‌بین بودن فردی که کنار نوار نقاله می‌ایستد این نیست که نباید تصور کند کسی چمدانش را بردارد، بلکه این است که همیشه نخست در کمال آرامش گمان می‌کند بسیار بعید است کسی چمدان او را بردارد، مگر به‌طور تصادفی. این افراد دیر به وحشت می‌افتند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تعهد
1. میزان جاه‌طلبی
2. تلاش خطرناک برای رسیدن به سازگاری
3. داستان واقعی بدبینی
4. چرا این آدم باید نصیب من شود؟
5. آنچه باید از یکدیگر بیاموزیم
6. زندگی اسرارآمیز زوج‌های دیگر
7. ادامه‌ی گفت‌وگو
8. غلبه بر والدین
9. بررسی اعتماد
10. ما خود را چگونه می‌بینیم - و همسرمان ما را چگونه می‌بیند
11. امور پیش‌پاافتاده
12. دوست داریم ما را چگونه دوست داشته باشند
13. زخم‌های کهنه
14. رسم جدید: بوسه‌ی صبح و شب
15. تحقیر ناخودآگاه
16. آزمون مضطرب- اجتنابی
17. فرافکنی احساسات
18. ارتباط غیرمستقیم
19. شبی بهتر
20. زندگی کردن با من چقدر سخت است
21. مراسم بخشش
22. مراسم قدردانی
23. توطئه‌ی ما
24. تحسین
25. نقطه‌ضعفِ قدرت
26. تلاش‌های پنهان
27. تمجیدهای مطرح‌نشده
28. چگونه شکایت کنیم
29. میان‌پرده‌ی بدبینانه
30. چگونه مشاجره کنیم
31. تغییر محسوس
32. تغییر امکان‌پذیر است
33. همان تغییری باشید که می‌خواهید شاهدش باشید
34. پنج سؤال درباره‌ی بدرفتاری
35. صحبت کردن درباره‌ی روابط زناشویی
36. روش تمرکز حسی
37. پذیرفتن مسائل
38. فشار کمتر بر عشق
نتیجه‌گیرى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرین برای زوج‌ها: چرا از بعضی رفتارهایش ناراحت می‌شوم؟
نویسنده
مترجممهین خالصی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-622-5753-15-0
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرین برای زوج‌ها

Mahta Hasani
۱۴۰۲/۲/۲۱
حتما حتما حتما مطالعه کنید، بینهایت کاربردی و تاثیرگذاره، تمرینات داخل کتاب رو من امتحان کردم و نتیجه گرفتم. عاااالیه
خانم یزدی
۱۴۰۲/۶/۱۹
شروع کردم به خوندن تاحالا که به نظرم عالیه، توصیه میکنم همه زوجین بخونن
سپیده ایری
۱۴۰۲/۸/۲۳
یک کتاب فوق العاده و روان. به شدت کمک کننده.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تمرین برای زوج‌ها

برای دریافت کتاب تمرین برای زوج‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.