معرفی و دانلود کتاب تمرینات دو نفره: مناسب برای تقویت فاکتورهای مهم در بروز آسیب در رشته‌های رزمی

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات دو نفره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات دو نفره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات دو نفره: مناسب برای تقویت فاکتورهای مهم در بروز آسیب در رشته‌های رزمی

کتاب تمرینات دو نفره اثر جورگن هارتمن مجموعه‌ای از تمرینات ساده و کاربردی‌ست که برای تمامی ورزشکاران، به‌خصوص رزمی‌کارها نوشته شده است. هدف نویسنده از ارائه‌ی این تمرینات ایجاد نظم ذهنی، بالا بردن آمادگی بدنی، تمرکز و جلوگیری از مصدومیت قسمت‌های مختلف بدن می‌باشد. این اثر ذیل مجموعه‌ی آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحیِ انتشارات حتمی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب تمرینات دو نفره

یکی از اهداف تمرینات ورزشی، بالا بردن تمرکز و آمادگی جسمی و ذهنی است و بسیاری از تمرینات بر این اساس طراحی شده‌اند؛ کتاب تمرینات دو نفره (Strength, Speed and Endurance for Athletes) نوشته‌ی جورگن هارتمن (Jurgen Hartmann) مجموعه‌ای از تمرینات رزمی را بر اساس اصول و قواعدی جدید طراحی کرده است که علاوه بر اهدافی که پیش‌تر ذکر شد، به تقویت نقاط حساس بدن در برابر مصدومیت‌ها می‌پردازد. نویسنده، این کتاب را با توجه به سال‌ها تحقیق، مطالعه و بررسی مقالات پژوهشی نوشته است.

همان‌طور که گفته شد، هدف کتاب تمرینات دو نفره اجرای تمرین‌هایی است که می‌توانند نه‌تنها در ورزش‌های رزمی، بلکه به‌عنوان بخشی از هر برنامه‌ی تربیت‌بدنی یا تمرین ورزشی مورد استفاده قرار گیرند. این تمرینات پیچیده نیستند و به امکانات، لباس یا دستگاه خاصی نیاز ندارند؛ بنابراین می‌توان آن‌ها را در کلاس‌های آموزشی یا جلسات تمرینی انجام داد. نکته‌ی مهم دیگر این است که این تمرینات دارای سطح‌بندی هستند و برای تمامی ورزشکاران در هر سطحی مناسب‌اند. این فعالیت‌ها لذت‌بخش و هیجان‌انگیز هستند و به مربیان این امکان را می‌دهند تا چالش‌های رقابتی را وارد این تمرینات کنند و جنبه‌ی مسابقه‌ای به آن بدهند.

جورگن هارتمن در کتاب تمرینات دو نفره اشاره می‌کند که اگرچه تمرینات رزمی ارائه‌شده در این کتاب نسبتاً آسان هستند، اما باید بانظم، ثبات و روشمندی در طول آموزش انجام شوند. تمریناتی که به سطوح نسبتاً پایینی از هماهنگی و تناسب‌اندام نیاز دارند (مثلاً تمرینات 3، 4، 6، 7 و 9) برای مبتدیان مناسب هستند. هنگامی‌که پیشرفت ملاحظه شد می‌توان به سطح بالاتری از تمرینات پرداخت. برخی از تمرینات نیازمند تمرکز و مهارت بالا می‌باشند و هماهنگی کامل ذهن و بدن لازمه‌ی انجام آن‌ است. به‌عنوان‌ مثال، تمرین 100؛ این تمرین به‌تدریج با تسلط بر تمرینات مقدماتی‌تر آماده می‌شود.

تمرینات پیچیده، مهارت‌های جسمی و ذهنی را توسعه می‌دهند. زمانی که ورزشکاران از یک برنامه‌ی تمرینی مرحله‌به‌مرحله مانند کتاب تمرینات دو نفره برخوردار باشند می‌توانند نتیجه‌ی تلاش خود را واضح‌تر و واقع‌بینانه ببینند. این تمرین‌ها از استراتژی‌هایی برخوردار است که به بینش ورزشکاران نیز یاری می‌رساند و آن‌ها را در شرایط مختلف آزمایش می‌کند تا عملکرد و عکس‌العمل مناسب نشان دهند؛ همان‌طور که در مسابقات لازم است انجام دهند. ترکیب دو تمرین در این کتاب خود می‌تواند به یک نقشه برای ورزشکاران در مسابقات تبدیل شود؛ برای مثال، تمرین 46 را که بر حمله به پای حریف متمرکز است، با تمرین 66 که در آن هدف بلند کردن حریف از روی زمین است، می‌توان ترکیب کرد و انجام درست این ترکیب را به‌عنوان استراتژی‌ای در مسابقه انجام داد.

شرکت‌کنندگان در تمرینات رزمی باید از نظر ذهنی آماده باشند تا بتوانند تمام گروه‌های عضلانی خود را به کار گیرند. هر جلسه‌ی تمرینی از کتاب تمرینات دو نفره اثر جورگن هارتمن باید با گرم کردن، حرکات کششی، بازی‌های ساده و تمرینات اشتراکی شروع شود. مدت‌زمان و شدت تمرین‌ها باید با توجه به اهداف تعیین‌شده، سلامت و تمایل شرکت‌کنندگان توسط مربی تعیین شود. گفتنی است این کتاب با ترجمه‌ی حسین بابایی‌پور، بهناز پورجعفری جرجافکی و محبوبه صدیقی توسط انتشارات حتمی عرضه شده است.

کتاب تمرینات دو نفره مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به ورزشکاران و مربیان توصیه و پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تمرینات دو نفره: مناسب برای تقویت فاکتورهای مهم در بروز آسیب در رشته‌های رزمی می‌خوانیم

قدرت عضلانی توانایی برای مقابله با نیروهای خارجی و یا غلبه بر مقاومت با استفاده از فعالیت عضلانی است. قدرت وابسته به تحریک عضلات توسط سیستم عصبی مرکزی، اندازه عضله و فرایندهای بیومکانیکی همچون خستگی و کار عضلانی که صورت می‌گیرد می‌باشد. در صورت ضعف قدرت، توانایی عضلات در مقابله با نیروهای خارجی کاهش می‌یابد و در صورتی که این نیروها از آستانه تحمل فراتر روند، سبب وقوع آسیب می‌شود.

عضلات در نواحی مختلف در صورت ضعف سبب ایجاد ایمبالانس‌های عضلانی می‌شود (این رابطه به‌صورت معکوس نیز وجود دارد). ایمبالانس‌های عضلانی سبب خارج شدن عضلات از حالت نرمال خود می‌شوند و این سبب ضعف عملکرد این عضلات و به دنبال آن وقوع آسیب می‌شود. ممکن است بین حداکثر قدرت، توان و استقامت عضلانی با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد، اما با سرعت و استقامت تفاوت دارند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
مقدمه کلی
افزایش توانایی‌های روانی - حرکتی
سرعت عکس‌العمل
تعادل
هماهنگی و انطباق
افزایش آمادگی جسمانی
قدرت
توان
استقامت عضلانی
سرعت
استقامت
تکامل همزمان توانایی‌‌های روانی - حرکتی و آمادگی جسمانی
تمریناتی برای افزایش عکس‌العمل
تمریناتی برای افزایش تعادل
تمریناتی برای افزایش انطباق و هماهنگی
تمریناتی برای افزایش قدرت
تمریناتی برای افزایش سرعت
تمریناتی برای افزایش استقامت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات دو نفره: مناسب برای تقویت فاکتورهای مهم در بروز آسیب در رشته‌های رزمی
نویسنده
مترجمحسین بابایی پور، بهناز پورجعفری جرجافکی، محبوبه صدیقی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-355-620-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تمرینات دو نفره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات دو نفره

برای دریافت کتاب تمرینات دو نفره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.