معرفی و دانلود کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب

کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب نوشته‌ی حسین بابایی‌پور، بهناز پورجعفری جرجافکی و محبوبه صدیقی، تلاش دارد علم طراحی تمرین را تعریف کند و کلیات، اصول و مفاهیم اساسی آن را توضیح دهد. این راهنما انواع تمرینات آمادگی جسمانی، از تمرین‌های حفظ تعادل تا افزایش استقامت، قدرت و سرعت، را مرور می‌کند و به شکل مصور آن‌ها را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب

یک مربی برای طراحی برنامه‌ی تمرین ورزشکارش باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کند. در واقع، انجام چند حرکت بدنی و جسمانی به‌منزله‌ی تمرین نیست و نمی‌تواند فایده‌ی خاصی داشته باشد. این وضعیت را به ناخدایی تشبیه کرده‌اند که کشتی دارد، اما قطب‌نمایی در اختیارش نیست. واضح است که بدون قطب‌نما هرگز نمی‌توان مسیر را یافت و به مقصد رسید. برای مربی و ورزشکار، علم ورزش و طراحی تمرین در حکم همان قطب‌نمایی است که به آن‌ها راه را نشان می‌دهد و کمک می‌کند با اطمینان حرکتشان را آغاز کنند و به هدف برسند. کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب تألیف حسین بابایی‌پور، بهناز پورجعفری جرجافکی و محبوبه صدیقی، از جمله منابعی است که می‌کوشد این علم را به مربیان بیاموزد و مفاهیم اساسی آن را مرور کند. این کتاب به فعالیت‌ها و تمرینات مدرن و علمی‌ای اشاره می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای آمادگی جسمانی استفاده کرد و آسیب‌ها و مصدومیت‌های ورزشی را به حداقل رساند.

یک مربی حرفه‌ای دو ویژگی متمایز دارد؛ اول اینکه خلاق است و می‌تواند از تمرین‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مختلف بهره ببرد و ورزشکار را به موفقیت برساند. دوم و مهم‌تر اینکه، با علم روز مربیگری کاملاً آشناست و قادر است به ورزشکار کمک کند با کمترین انرژی و زمان به هدفش دست یابد. گرچه خلاقیت تا حد زیادی مهارتی ذاتی و غریزی محسوب می‌شود، اما دانش، اکتسابی و بیرونی است. یعنی مربی همیشه باید برای کسب دانش تلاش کند و با مطالعه‌ی منابع علمی جدید، اطلاعات خود را به‌روز نگه دارد. در همین راستا، حسین بابایی‌پور، بهناز پورجعفری جرجافکی و محبوبه صدیقی در کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب، به تعدادی از اصول و مبانی علم ورزش اشاره و آن‌ها را مرور می‌کنند. برای مثال، مفاهیمی همچون اصل انطباق، اضافه‌بار، برگشت‌پذیری، تداوم و تنوع تمرین، گرم و سرد کردن، تفاوت‌های فردی و مشارکت مطرح شده‌اند و هرکدام به‌تفصیل توضیح داده می‌شوند. نویسندگان با ارائه‌ی این اصول به مربی فلسفه‌ی تمرین‌های آمادگی جسمانی را می‌آموزند و به او نشان می‌دهند چرا باید یک تمرین را برای ورزشکار تجویز کند و چه کمکی به او خواهد کرد. نویسندگان در ادامه‌ی کتابشان، ده‌ها تمرین آمادگی جسمانی پیشنهاد می‌دهند که از جنبه‌های مختلف ورزشکار را ارتقا خواهد داد؛ از حفظ تعادل تا افزایش سرعت، قدرت و استقامت. هر تمرین به شکل مصور و با توضیحات ارائه شده است. مربی می‌تواند از این حرکات الهام بگیرد و آگاهانه ورزشکارش را هدایت کند.

کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب را نشر حتمی چاپ و به بازار عرضه کرده است.

کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مربیان و ورزشکاران پیشنهاد می‌شود. در هر ورزشی که هستید، رزمی، انفرادی یا تیمی، می‌توانید از راهنمایی‌های این اثر بهره ببرید.

در بخشی از کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب می‌خوانیم

اگر تمرینات را به گونه‌ای منظم پی نگیرید، آمادگی خود را از دست خواهید داد. بسیاری از سازگاری‌های به دست آمده از تمرین، بازگشت‌پذیر هستند. هنگامی که ورزشکاران تمرین را قطع می‌کنند، به تدریج آن ویژگی‌های فیزیولوژیکی را که در مهارت‌های ورزشی آن‌ها نقش زیادی دارند، از دست می‌دهند. مربیان باید برنامه‌های تمرین را به گونه‌ای مطرح کنند که آمادگی به دست آمده، در طول سال و به ویژه در فصل استراحت حفظ شود.

به هر حال، اگر برای ورزشکار یک برنامه تمرینی منظم در نظر نگیرید، هیچ بار تمرینی در کار نبوده، ضرورتی برای سازگاری بدن با بار جدید ایجاد نخواهد شد. برای مؤثر بودن تمرین، مربی باید رابطه بین سازگاری، اصل اضافه بار و قانون بازگشت‌پذیری را درک کند. افزایش آمادگی، نتیجهٔ مستقیم ارتباط صحیح بار تمرینی و استراحت است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلیات آمادگی جسمانی
فصل 2: اصول و مفاهیم اساسی علم تمرین
فصل 3: آمادگی جسمانی با پیشگیری از آسیب
فصل 4: فراسوی ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-355-621-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب

برای دریافت کتاب راهنمای فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی در پیشگیری از آسیب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.