معرفی و دانلود کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی

عکس جلد کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی
قیمت:
۴۹۵۰۰ ۲۴,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی

کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی، حاصل همکاری فاطمه حصاری و بهناز پورجعفری جرجافکی است که اطلاعات جامعی را در اختیار متقاضیان آزمون‌های استخدامی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این رشته قرار می‌دهد. این کتاب متناسب با به‌روزترین یافته‌های علوم ورزشی تألیف شده و به ذکر نکاتی می‌پردازد که تسلط بر آن‌ها برای پاسخ‌گویی به سؤالات مفهومی این آزمون‌ها، ضروری‌ است.

درباره‌ی کتاب مروری بر نکات حرکت‌شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی

در سال‌های اخیر و با افزایش شمار متقاضیان گرایشات مختلف تربیت بدنی، مباحث آزمون‌های وروردی کارشناسی ارشد و آزمون‌های استخدامی با تغییرات چشم‌گیری همراه شده‌اند. این تحولات، پژوهشگران علوم ورزشی را برانگیخت تا به‌روزترین یافته‌ها را با متقاضیان این حوزه به اشتراک بگذارند و از این طریق به قبولی آن‌ها کمک کنند. کتاب مروری بر نکات حرکت‌شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی، یکی از این منابع است که به‌همت فاطمه حصاری و بهناز پورجعفری جرجافکی تألیف شده و هدف از تالیف اثر حاضر این است که قدرت پاسخ‌گویی به سؤالات مفهومی آزمون را در افراد تقویت کند و اطلاعات جامعی را در اختیار آن‌ها بگذارد.

باید توجه داشت که یکی دیگر از تحولاتی که آزمون‌ها را در سال‌های گذشته تحت‌تأثیر قرار داده، گستردگی منابع است که باعث سردرگمی شرکت‌کنندگان می‌شود. با این حال نویسندگان کتاب پیش رو این نکته را در تالیف خود لحاظ کرده‌اند و در تلاشند تا امکان تسلط بر مباحث گوناگون را برای خوانندگان فراهم کرده و آن‌ها را از مطالعه‌ی منابع مختلف، بی‌نیاز کند. این کتاب متشکل از 5 فصل است و با شرح ویژگی‌های مکانیکی بافت‌های بدن آغاز می‌شود.

انتشارات حتمی کتاب مروری بر نکات حرکت‌شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی را که بخشی از مجموعه‌ی کنکور تربیت بدنی به‌شمار می‌رود، منتشر کرده است. این انتشارات، به‌طور تخصصی بر نشر کتاب‌های علوم ورزشی و پزشکی تمرکز دارد. شایان ذکر است که مطالب این کتاب به‌رسم دیگر کتب این مجموعه، بر تکنیک‌های اسکیمینگ و اسکنینگ متمرکزند که هدف از آن‌ها، دستیابی به بیشترین بازخورد با صرف کمترین زمان ممکن است. علاوه‌بر این، مباحث به‌نحوی شرح داده می‌شود که هم جنبه‌ی کاربردی و هم جنبه‌ی مفهومی آن‌ها پوشش داده شود.

کتاب مروری بر نکات حرکت‌شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی پژوهشگران عرصه‌ی تربیت بدنی و فعالان سطوح مختلف علمی و ورزشی توصیه می‌شود. همچنین منبعی مناسب برای متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و آزمون‌های استخدامی است و در عین حال مطالعه‌ی آن برای دانشجویان علوم ورزشی هم خالی از لطف نیست.

با بهناز پورجعفری جرجافکی بیشتر آشنا شویم

بهناز پورجعفری جرجافکی، مربی ورزش متولد سال 1375 است که در رشته‌ی مربی‌گری فعالیت بدنی و تندرستی تحصیل کرده. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «مروری بر نکات حرکات اصلاحی در تربیت بدنی»، «مروری بر نکات آسیب‌شناسی ورزشی در تربیت بدنی» و «مروری بر نکات آمار سنجش و اندازه‌گیری در تربیت بدنی» اشاره کرد که توسط انتشارات حتمی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند و به مجموعه‌ی کتاب‌های کنکور این انتشارات اختصاص دارند.

در بخشی از کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی می‌خوانیم

نیروی فشاری عامل شکستگی: شکستگی‌های ناحیه گردن در فعالیت‌هایی از قبیل ورزش‌های آبی، ژیمناستیک، کشتی راگبی اسکی روی یخ و فوتبال گزارش شده است.

به طور طبیعی مهره‌های ناحیه گردنی کمی اکستنشن همراه با انحنای قدامی (تحدب) دارند. اگر سر پایین بیاید مهرهای گردنی تقریبا 30 فلکشن میشوند. اگر نیرویی در این وضعیت به بالای سر وارد آید مهره‌های گردنی در طول خود نیروی فشاری را تحمل می‌کنند و این امکان وجود دارد که دچار در رفتگی یا شکستگی در رفتگی در سطوح مفصلی مهره‌ها ایجاد شود.

بلند کردن‌هایی که درصد بالایی از شکستگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهند عبارت است از: جدا کردن وزنه از زمین (Clean) و بردن به بالای سینه (Jerk) و یا پرتاب آن به بالای سر در حرکت یک ضرب (Snatch) در وزنه برداری المپیک و لیفت مرده در پاورلیفتینگ. این آسیب‌ها در ژیمناستیک با وضعیت اکستنشن بیش از حد در مهره‌های کمری نیز احتمال وقوع دارد.

مفصل هیپ باید تقریبا نیروی فشاری در حدود 3 تا 7 برابر وزن بدن در طی راه رفتن را تحمل نماید. نیروهای فشاری در پرش به 15 تا 20 برابر وزن بدن نیز می‌رسند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات46
زبانفارسی
شابک978-600-355-529-7
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۵۰۰ ۲۴,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی

برای دریافت کتاب مروری بر نکات حرکت شناسی و بیومکانیک ورزشی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.