معرفی و دانلود کتاب تنها کسی که باقی ماند

عکس جلد کتاب تنها کسی که باقی ماند
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنها کسی که باقی ماند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنها کسی که باقی ماند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنها کسی که باقی ماند

کتاب تنها کسی که باقی ماند رمانی معمایی- جنایی از رایلی سیجر، یکی از اساتید این ژانر است. این رمان حول محور اتفاقی هولناک در یک شب بارانی می‌گردد؛ شبی که تمام اعضای خانواده‌ی هوپ به‌جز لنورای هفده‌ساله به قتل رسیدند. تلاش‌ها برای یافتن قاتل آغاز می‌شود و لنورا در رأس تمامی مظنونین قرار دارد. این کتاب نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین رمان تریلر و جنایی شده است.

درباره‌ی کتاب تنها کسی که باقی ماند

شبی هولناک در سال 1929، در ایالت مین، پدر و مادر لنورا هوپ با ضرب چاقو کشته می‌شوند و خواهرش نیز به دار آویخته می‌شود. لنورای هفده‌ساله مظنون اصلی این حادثه شناخته‌ می‌شود، چراکه او تنها بازمانده‌ی این جنایت بزرگ است. اما پلیس هیچ‌گاه نمی‌تواند جرم او را ثابت کند. حالا در سال 1983، درحالی‌که لنورا در دهه‌ی هشتم زندگی‌اش قرار دارد و بر اثر سکته‌ی مغزی، زبانش لال شده، روی صندلی چرخ‌دار نشسته است و تنها با زدن دکمه‌ی ماشین تحریر منظورش را به پرستارش، کیت، می‌رساند. او که سال‌ها پیش قتل خانواده‌اش را انکار کرده بود، حالا در این شب خاص، ادعا می‌کند که می‌خواهد حقیقت را فاش کند. رایلی سیجر (Riley Sager) با این شروع طوفانی در رمان تنها کسی که باقی ماند (The Only One Left) مخاطب را متوجه می‌سازد که با چه رمان مهیج و پرتعلیقی روبه‌روست. این نویسنده بی‌رحمانه داستان جنایی و معمایی‌اش را آکنده از رمزورازهای تودرتو، پیش چشم مخاطب می‌گستراند و او را به هزارتوی بزرگی وارد می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب تنها کسی که باقی ماند

کیت به لنورا بدبین است. نمی‌داند وقتی لنورا از گفتن حقیقت حرف می‌زند، چه چیزی در ذهنش می‌گذرد؛ آیا می‌خواهد دروغی بزرگ در جلد حقیقت تحویلش دهد، یا بدتر از آن حقیقتی هولناک را فاش کند. به‌هرحال مشتاق است که حرف‌های او را بشنود، پس کمکش می‌کند تا انگشتش را روی دکمه‌های ماشین تایپ حرکت دهد. کیت به‌زودی می‌بیند که لنورا به تمام اعمال شنیعی که پیش‌تر آن‌ها را اتهامات بی‌جا می‌شمرد، اعتراف می‌کند. این اعتراف از زبان پیرزنی مریض و ناتوان که روی ویلچر نشسته، ماجرا را از قبل هم ترسناک‌تر می‌کند.

مهارت رایلی سیجر در طرح داستانی ترسناک و معمایی ستودنی است و او توانایی خود را بار دیگر با نگارش کتاب تنها کسی که باقی ماند ثابت می‌کند. سیجر شخصیت دختری را می‌پروراند که مشکوک به قتل تمام اعضای خانواده‌اش است، اما تا روزهای پایانی عمرش لب به گفتن حقیقت باز نمی‌کند. اما آیا حقیقتی که لنورا به کیت می‌گوید، واقعیت دارد؟ آیا او واقعاً مسئول مرگ خواهر، پدر و مادرش است؟ برای یافتن جواب این معما، مطالعه‌ی کتاب تنها کسی که باقی ماند را با ترجمه‌ی مهسا فیروزه‌چی به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب از سوی نشر افرا روانه‌ی بازار شده است.

جوایز و افتخارات کتاب تنها کسی که باقی ماند

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین رمان تریلر و جنایی؛
  • اثر پرفروش نیویورک تایمز؛
  • برترین کتاب سایت آمازون در سال 2023؛
  • برترین کتاب تابستان به انتخاب واشنگتن پست،‌بوستون گلوپ،‌یو‌اس‌ای تودی و ... .

نکوداشت‌های کتاب تنها کسی که باقی ماند

  • همان‌طورکه اغلب در رمان‌های رایلی سیجر اتفاق می‌افتد، تلاش برای پیش‌بینی اینکه پیچش‌های داستانی ما را به کجا می‌برند، سرگرم‌کننده و درعین‌حال دیوانه‌کننده است. (یواس‌ای تودی)
  • رایلی سیجر در این رمان ترسناک، اوج توانایی خود را نشان داده است. (بوک‌لیست)
  • رایلی سیجر این بار هم مثل دفعات پیش نفسم را به شماره می‌اندازد و وادارم می‌کند به کوچک‌ترین صداها حساس شوم. (Mystery and Suspense Magazine)
  • رایلی سیجر استاد پیچ‌وتاب دادن به داستان است. (رولینگ استون)

کتاب تنها کسی که باقی ماند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر عاشق آثار جنایی، هیجانی و دلهره‌آور هستید، کتاب تنها کسی که باقی ماند عمیقاً شما را راضی می‌کند.

در بخشی از کتاب تنها کسی که باقی ماند می‌خوانیم

در سکوت مطلق شام می‌خوریم، چیزی که طی این شش ماه کاملاً به آن عادت کرده‌ام. من روبه‌روی لنورا می‌نشینم و اطمینان حاصل می‌کنم که زانوهایمان هیچ تماسی با هم ندارند. از وقتی ماشین تحریر را رها کرده‌ایم، تماس فیزیکی‌مان را در کمترین حد ممکن نگه داشته‌ام.

بشقاب‌هایمان در یک سینی چوبی است که آن را به صندلی چرخ‌دار لنورا وصل کرده‌ام. مرغ بریان و هویج شیرین‌شده برای من، پوره‌ی کدوحلوایی ترکیب‌شده با قرص‌های له‌شده برای لنورا. از آنجایی که نمی‌دانم چه کسی اول باید غذا بخورد، من یا او، تصمیم می‌گیرم لقمه‌هایمان را یکی‌درمیان بخوریم. یک لقمه لنورا، یک لقمه من، تا اینکه هردو بشقاب خالی می‌شوند.

بعد از شام نوبت دسر است. من کیک شکلاتی دارم، لنورا پودینگ.

بعد از دسر، وقت تمرینات بهبود گردش خون عصرانه‌ی لنورا است. چیزی که اصلاً منتظرش نیستم چون معنایش این است که تماس‌های محدودمان دارد به پایان می‌رسد. بقیه‌ی بعدازظهر قرار است به شکل معذب‌کننده‌ای به هم نزدیک باشیم.

برای بیرون آوردنش از صندلی چرخ‌دار و بردنش به تخت از بالابر بیمار استفاده می‌کنم. برای این کار باید بند مهار بیمار را زیر لنورا قرار دهم، او را از روی صندلی چرخ‌دار بلند کنم، بعد درحالی‌که لنورا مثل بچه‌ای روی تاب پس‌وپیش می‌شود، کل دستگاه را حرکت دهم و به طرف تخت ببرم، لنورا را روی تخت بگذارم و درنهایت بند مهار را از زیرش بیرون بکشم. تئوری‌اش خیلی آسان‌تر از عملی کردنش است، به‌خصوص که لنورا سنگین‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. بنیه‌ای شگرف درون اندام نحیفش نهفته است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنها کسی که باقی ماند
نویسنده
مترجممهسا فیروزه چی
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات470
زبانفارسی
شابک978-622-93939-5-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تنها کسی که باقی ماند

N re
۱۴۰۳/۱/۲۵
تا حدود ۳۵۰ صفحه از کتاب کند و بدون هیجان پیش میره و باعث شد چندین بار تصمیم بگیرم از خوندنش دست بکشم اما حدود ۱۰۰ صفحه آخر کتاب که رازها یکی یکی برملا میشه جالب بود و رازهایی پی در پی آشکار شد که اکثرشون قابل حدس نبودن من کتابهای قبلی این نویسنده رو بیشتر دوس داشتم هر چند این هم بد نبود متوسط ولی خوندنش خالی از لطف نیست هر چند که جلدش از خودش هیجان انگیزتر بود
مرضیه جعفری
۱۴۰۳/۲/۱
یک رمان بی نظیر. پراز معما. درمقابل هرمعما یک غافلگیری جالب وجذاب. اصلا خیلی عالی. بالاخص که یک ترجمه خوبو عالی هم داشت. البته یه نقطه ضعف کوچیک که داشت این بود که زمانی که داستان از زبان ویرجینیا بیان میشددرواقع باید یه علامت فاصله بین متون گذاشته میشد که این رو نداشت. ولی خب کتاب این قدرجذاب بود که این نقطه ضعفش رومیشه نادیده گرفت. عالی بود. دست مریزاد به نویسنده
نرگس صیادی
۱۴۰۳/۱/۲۹
داستان متفاوت و جالبی داشت بسیار خوب به پیچیدگی داستان پرداخته بود بیان داستان در زمان حال و همزمان در گذشته جالب ترش می کرد قاتل رو اول داستان معرفی کرد و دقیقا آخر داستان مشخص کرد که قاتل کس دیگری بوده اطلاعات قتل رو به صورت کم کم یا به اصطلاح قطره چکانی که خواننده منتقل می کرد که باعث میشد با هیجان و پیگیری بیشتری به خوندن کتاب ادامه بدی
محمدرضا لادنی نژاد
۱۴۰۳/۲/۷
فوق العاده کتاب جذابی بود و از یک جایی به بعد که تمامی شخصیت‌ها معرفی شدند و یکی یکی راز‌ها برملا شد جذابیت چند برابر میشد و تنها نکته منفی که باعث سردرگمی میشد سوویچ کردن داستان از زبان کیت به ویرجینیا بود که اون هم چیز خیلی مهمی نیست من که لذت بردم و کاملا ارزش خواندن داشت
سحر بهرامی
۱۴۰۳/۱/۳۰
از اون دست کتابایی بود که با خوندنش به وجد اومدم یه داستان جنایی محضه و تمام گره‌ها یواش یواش باز میشه. از بقیه کتابهای این نویسنده جذابتر بود به نظرم. ممنون از کتابراه
روشن
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتاب‌ها و حدس و گمان‌های زیادی دارد به ویژه که راوی‌ها طی داستان مرتب جابه جا می‌شوند و خواننده ممکن است در مواردی سردر گم شود. در مجموع داستان سرگرم کننده‌ای است
سروناز گودرزی
۱۴۰۳/۲/۲
کتاب بسیار پرکششی بود و تا آخرین لحظه، با پیچیدگی‌ها داستان آدم رو جذب می‌کرد.
مریم اقبال
۱۴۰۳/۱/۳۱
بی نظیر! بعد از ‌مدت‌ها کتابی بود که نتونستم زمین بذارم
شهرزاد
۱۴۰۳/۱/۲۵
محشر، بی نظیر و نفس گیر با یک پایان غافلگیر کننده
حیدری
۱۴۰۳/۲/۳
خیلی عالی بود. به شدت معمایی و رمزآلود
A Yeganafard
۱۴۰۳/۱/۳۱
داستان جالبی داشت و پر از غافلگیری بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب تنها کسی که باقی ماند

برای دریافت کتاب تنها کسی که باقی ماند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.