معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی

عکس جلد کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۷۷,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی

کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی اثری از رایلی سیجر، نویسنده‌ی نام‌آشنای کتاب‌های معمایی، ترسناک و مهیج است. سیجر در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز راوی دو روایت موازی است: یکی از زنی به نام مگی هولت و دیگری از پدرِ او و کتابی که سال‌ها پیش نگاشته است. خاطرات عجیب، اسرارآمیز و هولناکی که پدر از کودکی مگی درباره‌ی یک خانه‌‌ی مرموز روایت کرده است، مگی را که برای تعمیر و فروش به آن خانه برگشته‌ است، می‌ترساند. در این میان اتفاق‌هایی نیز می‌افتد که به ترس و نگرانی او بیش از قبل اضافه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی

رایلی سیجر (Riley Sager) یکی از چندین نام هنری است که تاد ریتر برای انتشار نوشته‌های خود از آن استفاده می‌کند. روزنامه‌نگار، طراح گرافیک و سردبیری که نخستین رمان‌هایش را با نام اصلیِ خود به چاپ رساند. سیجر سپس نام مستعار آلن فین را انتخاب کرد و چند کتابی را نیز با این نام منتشر نمود. پس از آن بود که در سال 2017 رایلی سیجر را به عنوان لقب مستعارش برگزید و تاکنون هفت رمان با این نام به انتشار رسانده است.

خانه پیش از تاریکی (Home Before Dark) که نخستین‌بار در سال 2020 چاپ و منتشر شد، الهام‌گرفته از کتاب «وحشت در آمیتی‌ویل» اثر جی آنسون است؛ رمانی محبوب و نام‌آشنا که چندین و چند اقتباس سینمایی بر اساسِ آن تولید و اکران شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی

رایلی سیجر در کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی دو خط داستانی را به طور متناوب دنبال می‌کند. از یک سو با مگی هولت، زنی سی ساله آشنا می‌شویم که برای تعمیر، اندکی بازسازی و سپس فروش یک عمارت قدیمی ویکتوریایی به آن خانه رفته است و از همان دقایق اول احساس می‌کند چیزی در این خانه درست نیست. از سویی دیگر، روایتِ پدر مگی از اتفاق‌های باورنکردنی و هراس‌آوری را می‌شنویم که هنگامی که همراه مگیِ پنج ساله و دیگر اعضای خانواده‌اش در این خانه بوده‌اند، برای آنان اتفاق افتاده است. آن زمان، حرف پدرِ مگی را کسی باور نکرد و گذشت زمان باعث شد موضوع به دست فراموشی سپرده شود. سال‌ها از آن رویدادهای عجیب و هولناک گذشته است و مگی چندان چیزی از آن‌ها به‌ خاطر ندارد. با این وجود، وقتی قدم به این عمارت مرموز می‌گذارد، اتفاق‌هایی برای او می‌افتد که ثابت می‌کند رویدادهایی که پدر در کتابش از این خانه که آن را خانه‌ی وحشت نامیده، تعریف کرده است، در عین باورناپذیربودن، واقعی و بسیار هولناک است. اما مگر چه اتفاقی در آن خانه افتاده است؟ آیا این عمارت ویکتوریاییِ زیبا، سکونتگاهِ ارواح است؟!

رایلی سیجر در طراحی و نگارش کتاب‌های ترسناک و معمایی، مهارتی ستودنی دارد. سبک نگارش متفاوت او، مخاطبان و هواداران بسیاری را جذب آثارش کرده است. خانه پیش از تاریکی دو زمان و دو راوی متفاوت دارد و به‌شکل داستان در داستان نوشته شده است و همین موضوع، با وجود آنکه به جذابیت اثر افزوده، اندکی برای نویسنده و مخاطب چالش‌برانگیز شده است. زبانِ روایت داستان اما صریح و روان است و فلش‌بک‌های متعدد به گذشته و حال، رگه‌های گوتیک و بازی‌های زبانی باعث سخت‌فهمی اثر نمی‌شوند. نه‌تنها ترس و تعلیق که بررسی‌های روان‌شناختی نیز از ویژگی‌های بارز آثار سیجر از جمله کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی هستند. دانش روزنامه‌نگاری او نیز به یاری‌اش آمده تا با چیره‌دستی گره‌های داستانی ایجاد کند و در طول روایت، اندک‌اندک آن‌ها را بگشاید.

کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی را به همت آوانامه، در همکاری با نشر آموت، با ترجمه‌ی ساره خسروی و خوانش مریم پاک ذات می‌شنویم.

جوایز و افتخارات کتاب خانه پیش از تاریکی

  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب برگزیده‌ی گودریدز برای بهترین کتاب هیجان‌انگیز و معمایی در سال 2020
  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • حضور در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی سال 2020 از نگاه یو اس ای تودی

معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی

نکوداشت‌های کتاب خانه پیش از تاریکی

  • کتاب خانه پیش از تاریکی داستانی تاریک، ترسناک و پر پیچ‌وخم است که نمی‌توانید آن را کنار بگذارید. این کتاب را در اتاقی با چراغ روشن بخوانید! (شاری لاپنا، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز و خالق کتاب زن همسایه)
  • خانه پیش از تاریکی ادای احترامی به داستان‌های مهیج و معمایی پیش از خود است و مانند دیگر آثار سیجر، مملو از تعلیق‌های روان‌شناختی است که با عناصر وحشتِ داستان‌های کلاسیک در هم آمیخته شده است تا مخاطب خود را وحشت‌زده روی صندلی‌اش میخکوب کند. (BuzzFeed)
  • کتاب خانه پیش از تاریکی هوشمندانه و پر از فراز و فرود است. ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن برای مطالعه‌ی این کتاب این است که هوا اندکی رو به تاریکی باشد، باد بر لبه‌ی بام سوت بکشد و شیشه‌های پنجره‌ای که رو به دوردست‌ها باز می‌شود، مدام به هم کوبیده شود. اما بهتر است کلید چراغ را در دسترس داشته باشید! شاید لازم‌تان شود! (روث ور، نویسنده‌ی کتاب‌های معمایی و روان‌شناختی و خالق کتاب زنی در کابین ده)
  • رایلی سیجر داستان هیجان‌انگیزی تعریف کرده است که به‌سختی می‌توان آن را کنار گذاشت. (مجله‌ی کتاب نیویورک)
  • روایت کتاب خانه پیش از تاریکی از مسیرهای پر پیچ‌وخم بسیاری عبور می‌کند. رایلی سیجر یکی از نویسندگان مورد علاقه‌ی بسیاری از هواداران داستان‌های گوتیک است. او می‌تواند در عین حال هم شما را به بترساند و هم به فکر فرو ببرد. (The Parkersburg News and Sentinel)
  • چه چیزی بهتر از یک خانه‌ی خالی از سکنه و پر از ارواح سرگردان؟! کتاب خانه پیش از تاریکی به همین اندازه عالی و وحشتناک است. همراه این کتاب هشداری باید باشد که بعد از تاریکی هوا خوانده نشود. (مری کوبیکا، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز و خالق کتاب زن گمشده)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب خانه پیش از تاریکی

با اقتباس از داستان کتاب خانه پیش از تاریکی، یک درام رازآلود تلویزیونی توسط دانا فاکس و دارا رسنیک برای Apple TV+ ساخته شد و بازیگرانی مانند بروکلین پرینس، جیم استرجس، ابی میلر، کایلی راجرز و... در آن به ایفای نقش پرداختند. این مجموعه‌ی تلویزیونی در دو فصل در سال‌های 2020 و 2021 تولید و پخش شده است.

کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی را به تمامی طرفداران داستان‌های مهیج و دوستداران ژانر معمایی-جنایی که از داستان‌های سرشار از ابهام و تعلیق لذت می‌برند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی می‌شنویم

در گنجه بسته است. تعجبی هم ندارد. احتمالاً بیست‌وپنج سال است که باز نشده است. چیزی که مرا متعجب می‌کند این است که شخصی -حدس می‌زنم پدرم- با یک جفت الوار به حالت متفاوت ضرب‌دری شکاف بین دو در را مسدود کرده و این باعث شده به‌طرز واضحی ظاهر ممنوعه بگیرد مثل عکس خانه‌ی ارواحی که روی کیف‌های مخصوص هالووین می‌زنند. فکر می‌کنم کار پسندیده‌ای‌ست؛ همچنین مسخره. اما همین را می‌شود در مورد خوابیدن در اتاق‌خواب قدیمی‌ام هم گفت. جاهای زیادی وجود دارد که می‌توانم در طول مدتی که این‌جا هستم، درون‌شان اتراق کنم. از جمله اتاق‌خواب قبلی پدر و مادرم که بزرگ‌ترین و احتمالاً راحت‌ترین‌شان هست اما بعد از اینکه چمدان‌هایم را به طبقه‌ی بالا می‌کشانم، این اتاق است که مرا به داخل دعوت می‌کند. دوست دارم فکر کنم دلیلش آشنایی‌ست. اما در حقیقت فکر می‌کنم دلیلش این است که اتاق زیبایی‌ست. حالا می‌فهمم چرا پدرم این اتاق‌خواب را برای من انتخاب کرد. جادار و جذاب است. همه‌چیزش جذاب است به‌جز آن گنجینه‌ی بی‌ریخت و بدقواره که اتاق را تحت سلطه‌ی خودش درآورده در حالی که به نظر می‌رسد متعلق به جای دیگری باشد. اتاق پذیرایی. اتاق این‌دیگو. هرجا به‌جز این‌جا.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
11 دقیقه
پیشگفتار
25 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
23 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
17 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
13 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
19 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
42 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
18 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
11 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
11 دقیقه
فصل نهم - قسمت اول
12 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
7 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
13 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت اول
11 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت اول
19 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت اول
14 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت دوم
26 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت اول
17 دقیقه
فصل شانزدهم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت اول
12 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت دوم
10 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت اول
17 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت اول
11 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت دوم
10 دقیقه
فصل بیستم - قسمت اول
12 دقیقه
فصل بیستم - قسمت دوم
7 دقیقه
فصل بیست‌ویکم - قسمت اول
10 دقیقه
فصل بیست‌ویکم - قسمت دوم
8 دقیقه
فصل بیست‌ودوم - قسمت اول
13 دقیقه
فصل بیست‌ودوم - قسمت دوم
7 دقیقه
فصل بیست‌وسوم - قسمت اول
14 دقیقه
فصل بیست‌وسوم - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
13 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم
21 دقیقه
فصل بیست‌وششم
14 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانه پیش از تاریکی
نویسنده
مترجمساره خسروی
راویمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۱۰۰۰۰ ۷۷,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی

Fariba
۱۴۰۳/۲/۸
واقعا عالی بود و ترسناک. اگر روحیه حساسی دارید شب گوش ندید. ترکیب موسیقی، اجرای توانمند خانم پاک ذات، و داستان بی نظیر و پر از تعلیق و معمایی فوق العاده واقعا عالی بود. هرگز نمی‌تونید حدس بزنید حتی تا آخر داستان! پیچشهای روند داستان هر لحظه با ذهن شما بازی میکنه و تجربه شنیدن یک داستان قوی جنایی، و ترسناک معمایی براتون به ارمغان میاره. تمام شخصیت‌ها نقش پررنگی دارن و گنجاندن تمومشون در روند داستان لازمه. مثل خیلی از داستان‌های جنایی دیگه اون طور نیس که تعدد افراد فقط باعث شلوغی ماجرا باشه بلکه هر کدوم به جذابیت اون کمک میکنن. ازین نویسنده یک کتاب دیگه هم شنیدم به اسم شب را زنده بمان که اونم داستان قوی و خوبی داره و ارزش خرید و شنیدن رو داره ولی این کتاب حقیقتا اثر ارزشمندی در این ژانر هست و توانایی نویسنده و توانایی راوی و موسیقی هاو صداهای اون همگی باعث میشن لذت زیادی از شنیدنش ببرید و در آخر هم با غافلگیری بسیار عالی به انتها برسونید.
سپاس از کتابراه
رویا +
۱۴۰۳/۲/۱۰
کتاب خیلی جالبی بود. روایت خانم پاک ذات مثل همیشه عالی و بی نقص. توصیه می‌کنم گوش کنید. از اینجا به بعد کامنت داستان را اسپویل می‌کند. خانواده‌ای سه نفره، یک خانه قدیمی بدنام و جن زده. یک شهر کوچک و مردم فضولش. دختری که در این خانه ارواح همزمان در خطر و امنیت بود. پدر و مادر در دفاع از کودک خطاکار خود داستانی ساختند که همه باورش کردند. ۲۵ سال قبل دختر به خانه قدیمی بر می‌گردد تا جزئیات را پیدا کند اما در سقف خانه یک جسد پیدا می‌کند. جسد پرستار نوجوانش بود که توسط او به قتل رسیده بود.
زهرا عسگری
۱۴۰۳/۲/۱۳
من از شنیدن این کتاب خیلی لذت بردم و به دوستان هم توصیه میکنم حتما تهیه بفرمایید و حتما خوشتون میاد.
اصلا هیچی نمیگم که اسپویل نشه، در این حد که دختری حوان به خونه‌ای برمیگرده که ۲۵ سال پیش با خونوادش مدت کوتاهی اونجا زندگی کردن و درگیر ماجراهایی شدن که خوشایند نبوده، الان در زمان حال این دختر به
بررسی علل وقوع اون ماجراها می‌گرده.
کشش و جذابیت داستان خیلی بالاست، روایت عالی، پایان بندی زیبا. من دوس داشتم خیلی.
تانی حیدری
۱۴۰۳/۲/۱۱
خانم پاک ذات طوری داستان و روایت میکنن که من با همه وجودم غم، شادی، ترس و.... حس میکنم انگار که خودم نقش اول داستان هستم. از شنیدن صداشون همیشه لذت میبرم و به نظرم بهترین هستن. داستان و هم خیلی دوست داشتم، خیلی جذاب و دلهره آور بود و تا لحظه پایان نتونستم انتهاش و حدس بزنم. تقاضا دارم کتابای بیشتری که این زمینه داستانی و دارن تو بخش معمایی و جنایی قرار بدید البته با صدای خانم پاک ذات
پریسا صمدی
۱۴۰۳/۲/۸
این کتاب قطعا ارزش حداقل دوبار گوش کردن را دارد. خوانشگری خانم پاک ذات بنظیر طبق معمول. سبک داستان و غیر قابل پیش بینی بودن ان بسیییار جالب بود. در نهایت ممنون از کتاب قشنگی که ارائه شد
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۳/۲/۹
سه روز همه کارها رو متوقف کردم تا این کتاب رو تموم کنمخیلی جذاب و واقعا غیر قابل پیش بینی بود اجرای خانم پاک ذات هم این کتاب رو مثل یک فیلم سینمایی ملموس کرده، انتخاب موزیک هم عالی بود ممنون
حدیث محمودی
۱۴۰۳/۲/۱۳
باسلام باتشکر فراوان از خانم پاک ذات برای خوانش بسیار بسیار خوب ومسلطشان
هر کتابی که رایش خانم پاک ذات هستن قطعا قابلیت گوش دادن دارد
کتاب عالی بود یک رمان در ژانر وحشت ومعمایی
Anahita Alaj
۱۴۰۳/۲/۹
رمان جذاب و مهیجی بودواقعا لذت بردم مخصوصا با اجرای سرکار خانم پاک ذات که مثل همیشه بینظیر هست
علی گنجه ای
۱۴۰۳/۲/۱۳
پیشنهاد میکنم حتما گوش بدید.
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی

برای دریافت کتاب صوتی خانه پیش از تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.