معرفی و دانلود کتاب توان بردگان: دفتر شعر

عکس جلد کتاب توان بردگان: دفتر شعر
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توان بردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توان بردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توان بردگان: دفتر شعر

کتاب توان بردگان دفتر شعری است که اشعار خواننده و ترانه‌سرای مشهور معاصر، لئونارد کوهن را در خود جای داده است. این کتاب شامل مدرن‌ترین اشعار این خواننده می‌شود و برای آشنایی با هنر سراییدن شعر بسیار مفید است.

درباره‌ی کتاب توان بردگان

کتاب «توان بردگان» (The Energy of Slaves) به قلم لئونارد کوهن (Leonard Cohen)، مجموعه‌ای از اشعار این خواننده‌ی مشهور جهانی است. این مجموعه که در سال 1972 در شهر تورنتو منتشر شده است، جزو مدرن‌ترین اشعار لئونارد کوهن به شمار می‌آید. کتاب حاضر تمام دغدغه‌های شاعر را در خود جای داده‌ است؛ به گونه‌ای که برخی منتقدان کتاب توان بردگان را جامع اشعار قبل و بعد وی دانسته‌اند. سرخوردگی‌های سیاسی در زندگی، بدبینی به برقراری روابط عاشقانه و شعر به عنوان ابزاری برای به چالش کشیدن خود شاعر از موضوعات این اشعار هستند.

کتاب توان بردگان در آستانه‌ی چهل‌سالگی لئونارد کوهن منتشر شد. در آن زمان وی در اوج شهرت بود و خواننده‌ی خوبی به شمار می‌آمد. روابط عاشقانه‌ی لئونارد کوهن در این دوره در کنار پول و شهرت به او کمک کرد تا به جسورانه‌ترین شکل ممکن به تشریح شخصیتش بپردازد و در شعرها و ترانه‌هایش به یک نمادگراییِ شخصی‌ دست پیدا کند که تنها در شاهکارهای ادبی دیده می‌شود.

کار ترجمه‌ی کتاب توان بردگان بر عهده‌ی مهدی جواهریان بوده و نشر کتاب کوله پشتی آن را منتشر کرده است.

کتاب توان بردگان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از جمله طرفداران و خوانندگان شعر هستید، کتاب توان بردگان انتخاب مناسبی برای شماست.

با لئونارد کوهن بیشتر آشنا شویم

لئونارد نورمن کوهن در سال 1934 به دنیا آمد. خانواده‌ی او جزو طبقه‌ی متوسط کانادا در مونترال بودند. پدرش کارخانه‌ی دوزندگی داشت و وقتی او نه سال داشت از دنیا رفت. لئونارد کوهن در نوجوانی مجذوب شعر و موسیقی شد و قبل از آنکه در سال 1951 برای تحصیل در رشته‌ی ادبیات انگلیسی به دانشگاه مک‌گیل برود، در سن هفده‌سالگی گروه موسیقی Buckskin Boyse را تشکیل داد و نخستین اشعارش را در قالب ترانه بخواند.

لئونارد کوهن بیست‌ودوساله‌ بود که اولین مجموعه‌ی شعرش با نام بگذارید «اساطیر را قیاس کنیم» را منتشر کرد. این کتاب با چنان استقبالی مواجه شد که شاعر توانست کمک‌هزینه‌ای برای سفر به دور اروپا دریافت کند. او پس از طی دوره‌ی کارشناسی به نیویورک رفت و در دانشگاه کلمبیا به تحصیل پرداخت. کوهن بعد از پایان دوره‌ی کارشناسی ارشد در سال 1957 به مونترال برگشت و در کارخانه‌ی ریسندگی پدرش مشغول به کار شد. لئونارد کوهن اولین مجموعه‌ی شعرش را به یاد و خاطره پدرش تقدیم کرد. مجموعه شعرهایی با نام‌های «ادویه‌دان زمین»، «گل‌هایی برای هیتلر» و رمانی با نام «بازی دلخواه» از این شاعر و خواننده‌ی مشهور به چاپ رسیده است. وی در هفتم نوامبر 2016 از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب توان بردگان می‌خوانیم

هروقت تو را اتفاقی می‌بینم‌
تا مدت‌ها فراموش می‌کنم
که من چه‌قدر از نگاهِ خودم زشت‌ام
که تو را به دست نیاوردم
می‌خواستم از میان همه‌ی مردان زندگی‌ات
فقط مرا انتخاب کنی
که من از دوستی با آن‌ها
از دست رفته‌ام
بارها به خاطرت دعا کردم
این‌گونه دعا کردم
باشد که از آنِ من باشد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توان بردگان: دفتر شعر
نویسنده
مترجممهدی جواهریان
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-7642-52-8
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توان بردگان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توان بردگان

برای دریافت کتاب توان بردگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.