معرفی و دانلود کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان

عکس جلد کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان

کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان نوشته‌ی کریس سالت، مجموعه‌ای منحصر به فرد از مونولوگ‌های مشهورترین نمایشنامه‌های قرن نوزدهم است که توسط اصلی‌ترین شخصیت‌های مرد این نمایشنامه‌ها به اجرا در آمده‌اند.

درباره کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان:

این کتاب شامل برگزیده‌ای از تک‌گویی‌های برجسته‌ترین نمایشنامه‌های چاپ شده در نیمه دوم قرن نوزدهم و مجموعه آثاری از ودکینت، شنیتسلر، بوشنر، هاوپتمان، ژاری، جمس، ایکبورن، داریو فو و دوراس و دیگر ادیبان و هنرمندانی است که به گونه‌ای از پیشگامان و روشنگران راه تئاتر مدرن بوده‌اند. مهم‌ترین هدف از نگارش کتاب تک گویی‌های مدرن برای زنان (The methuen book of modern monologues for men) این است که اگر روزی بخواهید به عنوان یک بازیگر در مقابل فردی بسیار بزرگ و مهم‌تر از خود، اجرایی داشته باشید یا نقشی امتحانی را بازی کنید باید منبع مناسبی در اختیارتان قرار بگیرد. به همین علت این کتاب می‌تواند کمک خوبی باشد. در صورتی که صرفاً از روی کنجکاوی هم بخواهید در متن نمایشنامه‌ها به جست‌وجو بپردازید، خواندن این کتاب خالی از لطف و فایده نخواهد بود و موجب پویایی و خلاقیت ذهنی شما می‌شود.

هنگامى که شما را براى آزمون بازیگرى فرامى‌خوانند یا از شما مى‌خواهند که متنى را «بدون احساسات» بخوانید (براى مثال به شما مى‌گویند: «مى‌توانید این جمله را بخوانید: «او یک ورزش‌کارِ لیتوانیایىِ پرش با نیزه است که علاقه‌ى زیادى به خوردن نوشیدنى دارد.»)... و یا مى‌خواهند متنى را از قطعاتى که قبلاً روى آن‌ها کار کرده‌اید برایشان اجرا کنید. بنابراین، لازم است چند قطعه‌ى نمایشى را از پیش نزد خود آماده داشته باشید؛ چه «یک قطعه‌ى کلاسیک و یک قطعه‌ى معاصر» براى ورود به مدرسه‌ى تئاتر باشد، چه چیزى که براى آزمون تئاتر، چند نفر تماشاچى، یک کلاس بازیگرى یا حتى یک کارگزار آماده شده باشد.

به هر روى، کاوش در متن نمایش‌نامه و یا اجراى یک تک‌گویى حتى بدون هیچ هدفى تجربه‌اى ارزشمند خواهد بود. چنین تمرینى ذهن شما را پویا و گوهرِ خلاقانه‌ى درونتان را زنده نگه مى‌دارد.

کریس سالت با توضیحات و تفاسیری که در آغاز هر مونولوگ ارائه داده، آن را در بستر نمایشنامه‌ای که از آن برگرفته شده می‌گذارد، فهم دقیق‌تر آن را برای شما ممکن می‌سازد و برای آن پیشنهادهایی ارائه می‌دهد.

درباره مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل، مجموعه‌ای خاص و ویژه از نمایش‌نامه‌هایی است که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمه دوباره‌ای از نمایش‌نامه‌هایی خواهد بود که از هر لحاظ ترجمه دوباره آن‌ها ضروری بود. این مجموعه تا جای ممکن تلاش می‌کند تا تأکیدش را بیشتر بر خصوصیت اجرایی یک متن نمایشی قرار دهد تا ادبیات آن و از این طریق به نیازهای اجرایی متن‌های نمایشی پاسخ دهد.

یکی از هدف‌های اساسی این مجموعه معرفی جهان‌های متفاوت نمایشی خواهد بود، جهان‌هایی که تا به حال به روی مخاطبان ایرانی باز نشده‌اند یا سیاست‌های فرهنگی خاص، جلوی باز شدن آن‌ها را گرفته است. این مجموعه به این دلیل که حداکثر آثار نمایشی را پوشش دهد، به بخش‌های کوچک‌تری مثل کلاسیک‌ها، کلاسیک‌های مدرن، آمریکای لاتین، بعد از هزاره، چشم‌انداز شرق، نمایشنامه‌هایی ایرانی، نمایشنامه‌های آمریکایی و نمایشنامه‌های اروپایی تقسیم شده است. جهت درک بهتر و بیشتر مخاطب از دنیای نویسنده و متن او، هر نمایشنامه همراه با یک مقاله یا نقد خواهد بود.

کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان مناسب چه کسانی است؟

این اثر برای دانشجویان، هنرجویان و فعالان عرصه بازیگری بسیار مفید و سودمند است و نکات فراوانی را به آنان آموزش می‌دهد.

با کریس سالت بیشتر آشنا شویم:

بازیگر، شاعر، نویسنده و کارگردان تئاتر، کریس سالت (Chrys Salt) به خاطر کارگردانی پروژه‌های پرهزینه در زمینه تئاتر مشهور است. علاوه بر این کارگردانی هنری گروه تئاتر «صفحه‌های خالی... و شور و شوق» هم به عهده او بوده و افتخار همکاری با بسیاری از بازیگران بزرگ و مطرح تئاتر انگلستان را در کارنامه هنری‌اش دارد. او از کسانی است که در مدرسه کانون بازیگران لندن به صورت رسمی تدریس می‌کند. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به نگارش و ویرایش کتاب‌ها و مقاله‌های بسیاری در زمینه تئاتر و بازیگری اشاره کرد. از دیگر آثار او می‌توان کتاب‌های تک گویی‌های معاصر برای زنان، تک گویی‌های معاصر برای مردان، تک گویی‌های کلاسیک برای زنان و تک گویی‌های کلاسیک برای مردان را نام برد.

در بخشی از کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان می‌خوانیم:

در آغاز نمایش‌نامه، دون خوآن جوان بیست‌ساله‌اى چُست‌وچالاک، خداناباور، و روشن‌فکر است که هنوز بى‌بندوبار نشده. روز عروسى‌اش با دونا آنا، دختر دون گونسالو، فرمانده‌ى سویل است و هر دو خانواده براى جشن عروسى در کاخى گرد هم آمده‌اند. مراسم بالماسکه‌اى برپاست و تمامى میهمانان نقاب به چهره دارند. رسم این است که عروس و داماد باید یکدیگر را به رغم لباس‌هاى مبدّلى که به تن دارند شناسایى کنند. اما دون خوآن که هنوز براى ازدواج آمادگى ندارد، دونا آنا را در میانه‌ى جشن تنها مى‌گذارد، و تمامِ شب را با مادر عروس و نامزد بهترین دوستِ خود مى‌گذراند. دون گونسالو سوگند مى‌خورد که انتقام آبروى از دست رفته‌ى دخترش را بگیرد، و دون خوآن که اینک از قصر گریخته، توسط شمشیرزنان و سگ‌هاى شکارى تحت تعقیب است.

در پرده‌ى سوم نمایش، دون خوآن از دست تعقیب‌کنندگانش رهیده و به‌آسودگى مشغول خوردن کبک بریان روى پله‌هاى قصر است و سگ‌هاى تازى در دوردست زوزه مى‌کشند. او اینک نزدِ یکى از دوستانش به نام دون رودریگو آمده است که به او مى‌گوید دونا آناکنار دریاچه منتظر اوست، و توصیه مى‌کند که برود و او را دلدارى بدهد. اما دون خوآن نمى‌پذیرد و به دون رودریگو مى‌گوید که عشق در وجودش مانند یک «توفانِ شرجى» گذرا مرده است. او کمابیش سرمست از احساس پیروزمندى، «پوچى، هشیارى و نیازى سرشار به هندسه‌ى مردانه» است.

این تک‌گویى‌اى ساده و شیواست که دون خوآن در آن پیچیدگى‌هاى «عاشق‌بودن» با قطعیت‌هاى جاودان و «زیباى» ریاضیات را رد مى‌کند. در یک سو، عشق به همراه «باتلاق احساسى» ‌اش قرار دارد و در سوى دیگر، پاکى و بى‌کم‌وکاستى هندسه است که بدان برترى بخشیده و دوامش را افزون مى‌سازد. کار شما این است که هیبت دون خوآن را در زیبایى و «شفافیت» دانشى که وى با شورى جذاب و کمابیش دینى بیان مى‌کند کشف کنید. این نقطه‌ى پایان جوانى و معصومیت دون خوآن و سرآغاز لغزیدن او به ورطه‌ى بى‌بندوبارى است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بیدارىِ بهارى
دست‌هاى آلوده
روزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند
آقاى اسلونِ سرگرم‌کننده
موسیقى‌درمانى
آناتول
خوش‌گذرانِ دنیاى غرب
دون خوآن یا عشق به هندسه
دروغگوهاىِ مصلحت‌اندیش
آشپزخانه
راس
باغ‌وحشِ شیشه‌اى
وُیتسِک
مرکز بهداشت ملّى (1) 
مرکز بهداشت ملّى (2) 
زندگى گالیله
شیاطین
مرگِ تصادفىِ یک آنارشیست
عدالت
گوریلِ پشمالو
آه، چه جنگِ زیبایى
سینما عَدَن
مضحکه‌ها
مردى براى تمام فصول
بافندگان
مرد محکوم
بازى با ببر
حرکات موزون گروهبان مازگرِیو
بیتوسِ بیچاره
اکئوس
سردرگمى‌ها
دراز و کوتاه و بلندقد
شرف و تقدیم
چشم‌اندازى از پُل
بازپرس فرا مى‌خواند
بازى حشرات
مفتّش
در انتظار گودو
اوبو شاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان
نویسنده
مترجممحسن کاس نژاد
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-600-5193-40-4
موضوع کتابکتاب‌های هنرهای نمایشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان

محمد ابراهیمی
۱۴۰۰/۱۲/۲۱
جالب بود و میشه از این متن‌ها برای اتود زدن استفاده کرد ولی یه سریاش به درد نمیخورن
جمشید بهمنی
۱۴۰۲/۲/۲۴
برای تفریحی و کوتاه خوندن کتاب باحالیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان

برای دریافت کتاب تک گویی‌های مدرن برای مردان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.