معرفی و دانلود کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان

عکس جلد کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان
قیمت:
66500 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان

کریس سالت در کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان، چهل مونولوگ از نمایش‌نامه‌های مختلف و از زبان شخصیت‌های گوناگون گردآوری کرده و شما را برای چگونگی اجرای بهتر این تک‌گویی‌ها راهنمایی می‌کند.

دربارۀ کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان:

کتاب تک‌گویی‌های کلاسیک برای زنان (The Methuen book of classical monologues for women) گلچینی از متون کلاسیک از آیسخولوس تا چخوف است. حتی اگر آزمون بازیگری پیش رو ندارید، تحقیق در مورد یک نمایشنامه و آموختن یک گفتار تئاتری، تجربه‌ای ارزشمند است. این قطعات را مرتب تمرین کنید تا وقتی تلفن زنگ می‌زند به چه‌کنم چه‌کنم نیفتید. این کار ذهن شما را فعال نگه می‌دارد و زمینه را برای بروز خلاقیتتان فراهم می‌کند.

کریس سالت (Chrys Salt) تلاش کرده که در مورد پیش‌زمینه، بافت، تفسیر و رویکرد، چند توصیه‌ و راهنمایی کند تا به شما سرنخ‌هایی پنهان در باب زبان، ساختار یا نحو بدهد. توضیحات صحنه را جایی که به نظر بجا و مناسب می‌آیند آورده‌ است. گاهی هم تمام یک گفتار طولانی را آورده، بنابراین شما می‌توانید «ستون فقرات» متن را ببینید و بعد خودتان آن را قطعه‌قطعه کنید و گاهی نیز در موارد کمی، در جایی که با حذف طرف گفت‌وگو، جریان فکر را در آن قطعه می‌شد حفظ کرد، گفتارها را به هم متصل کرده است.

کتاب تک‌گویی‌های کلاسیک برای زنان مجموعه‌ای از چهل مونولوگ حیرت‌انگیز کلاسیک برای بازیگران است که از نمایش‌نامه‌های برجستۀ نمایشنامه‌نویسان مشهوری از کشورها و زمان‌های متفاوت، همچون آنتوان چخوف، اوریپید، بن جانسون، مولیر، آیسخولوس، ویلیام شکسپیر، آلفرد دو موسه، کالدرون د لا بارکا، گوگول، کارلوگولدوینی، ویکتور هوگو، پی‌یر ماریوو، هنریک ایبسن و ... جمع‌آوری شده است.

ابن کتاب منبعی بسیار باارزش جهت استفاده در کلاس‌ها، آزمون‌های بازیگری، مسابقات و تمرین‌های تئاتر به شمار می‌آید. این اثر شامل انواع گوناگونی از مونولوگ‌ها چه جدی و چه خنده‌دار است که بازیگرانی با توانایی‌های متفاوت از جمله تازه‌کار، حرفه‌ای و دانشجو را با تست‌های سخت و پرجنب‌وجوشی روبه‌رو می‌کند.

کریس سالت با توضیحاتی که در اول هر مونولوگ ارائه داده، آن مونولوگ را در بستر نمایشنامه‌ای که از آن برگرفته شده، می‌گذارد و فهم دقیق‌تر آن را برای شما ممکن می‌سازد و پیشنهادهایی برای اجرای آن می‌دهد.

دربارۀ مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل، مجموعه‌ای خاص و ویژه از نمایش‌نامه‌هایی است که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمۀ دوباره‌ای از نمایش‌نامه‌هایی خواهد بود که از هر لحاظ ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها ضروری بود. این مجموعه تا جای ممکن تلاش می‌کند تا تأکیدش را بیشتر بر خصوصیت اجرایی یک متن نمایشی قرار دهد تا ادبیات آن و از این طریق به نیازهای اجرایی متن‌های نمایشی پاسخ دهد.

یکی از هدف‌های اساسی این مجموعه معرفی جهان‌های متفاوت نمایشی خواهد بود، جهان‌هایی که تا به حال به روی مخاطبان ایرانی باز نشده‌اند یا سیاست‌های فرهنگی خاص، جلوی باز شدن آن‌ها را گرفته است. این مجموعه به این دلیل که حداکثر آثار نمایشی را پوشش دهد، به بخش‌های کوچک‌تری مثل کلاسیک‌ها، کلاسیک‌های مدرن، آمریکای لاتین، بعد از هزاره، چشم‌انداز شرق، نمایشنامه‌هایی ایرانی، نمایشنامه‌های آمریکایی و نمایشنامه‌های اروپایی تقسیم شده است. جهت درک بهتر و بیشتر مخاطب از دنیای نویسنده و متن او، هر نمایشنامه همراه با یک مقاله یا نقد خواهد بود.

کتاب تک ‌گویی‌های کلاسیک برای زنان برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای دانشجویان، هنرجویان و فعالان عرصۀ بازیگری بسیار مفید و سودمند است و نکات خوب فراوانی را به آنان آموزش می‌دهد.

با کریس سالت بیشتر آشنا شویم:

کریس سالت نویسنده و کارگردان فعال در تئاتر و مدرس رسمی کانون بازیگران لندن محسوب می‌شود که با بسیاری از بازیگران مطرح، کار کرده است. سالت کتاب‌های متعددی‌ همچون اثری با عنوان «از پس بازیگری برآیید» را به رشته تحریر درآورده که مورد استقبال بازیگران نیز قرار گرفته است. او گردآورنده و دبیر شش مجموعۀ تک‌گویی نیز محسوب می‌شود. همچنین نمایشنامه‌هایی را برای صحنه و رادیو به نگارش درآورده و در حوزۀ فیلم مستند و شعر نیز فعالیت داشته است.

در بخشی از کتاب تک ‌گویی‌های کلاسیک برای زنان می‌خوانیم:

نمایشنامه با ایزد آپولو آغاز می‌شود که به تماشاگران می‌گوید به چه نحو با دنیای زیرین به توافق رسیده است تا زندگی آدمت به او بازگردانده شود، البته اگر کسی دیگر به جای او بمیرد. تنها داوطلب، زن جوان زیبا و وفادار او، آلسست است. پدر و مادر آدمت که آدمت امید داشت داوطلب این کار شوند، از این کار سر باز زده‌اند. تانتوس، پیک مرگ که از سوی هادس آمده است، آمده قربانی‌اش را ببرد. تمام خانه به عزا نشسته‌اند. آلسست تن شسته و رختِ کفن و دفن پوشیده است. با فرزندان نوسالش وداع کرده و پیش از آن در سکرات موت و احتضار با یاری ندیمه‌های غصه‌دارش آمده با شوهرش وداع گوید.

آلسست، ملکۀ جوان، بخشنده و بی غل و غشی است که همه به او برای مهربانی، بلندنظری و نرمش‌اش عشق می‌ورزند. او مادری خوب و همسری با محبت است. او عشقش را نه با گفتارش هرگز به کلمۀ «عشق» اشاره نمی‌شود بلکه با از خود گذشتگی ابراز می‌نماید. این گفتار به بیت‌های هم‌قافیه،‌ که به زیبایی موزون شده‌اند، ترجمه شده است که به کلام آلسست، سادگی تأثیرگذاری می‌بخشد. بدگویی متقابلی در میان نیست. مردن عوضِ شوهرش کار درست و شایسته‌ای است. اینکه فرزندانش را بی‌پدر بگذارد، برایش غیرقابل تصور است. تمام فکر و ذکر آلسست خیر و آسایش خانواده‌اش است. او پیش از مرگ تنها یک تقاضا دارد و آن این است که آدمت کس دیگری را به زنی نگیرد چون از این ترس دارد که با فرزندانش بدرفتاری کنند و وقتی دختر کوچکش ازدواج می‌کند، به دلبستگی‌های او توجه نشود. او از طریق این فرزند که بر جای می‌گذارد، علایقش را با ملایمت به آدمت می‌گوید. این برای شوهر و خانواده وداعی جان سوز است و چون سرنوشتش را آرام و بی‌چون‌وچرا می‌پذیرد، تأثرآورتر است.

اما این داستانی با پایان خوش است. وقتی هراکلس پهلوان پی می‌برد چه اتفاقی افتاده، با شتاب به سردابی می‌رود که آلسست در آن دفن شده است. او پس از نبرد با خود مرگ، آلسست را از او پس می‌گیرد و نزد آدمت، که تنبیه شده است و از شادی در پوست خود نمی‌گنجد، بازمی‌گرداند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آثار کلاسیک یونانی
آتوسا: ایرانیان نوشتۀ آیسخولوس
آتوسا: مده‌آ نوشتۀ اوریپید: اقتباسی از لیز لاکهِد
آلسِست: آلسِست نوشتۀ اوریپید
ایفیگنیا: ایف... برگرفته از ایفیگنیا نوشتۀ اوریپید: اقتباسی از کالین تیوان
آثار انگلیسی الیزابتی و جاکوبی
زِنوکِراته: تیمور لنگ نوشتۀ کریستوفر مارلو
آلیس آردِن: آردِنِ فیوِرشِم نوشتۀ نویسنده‌ای گمنام
تیتانیا: رویای شب نیمۀ تابستان نوشتۀ ویلیام شکسپیر
پورتیا: ژولیوس سزار نوشتۀ ویلیام شکسپیر
سِلیا: وُلپونه نوشتۀ بن جانسون
خانم مولی‌گراب: بدکارۀ اشرافی آلمانی نوشتۀ جان مارستون
دوشس: تراژدی انتقام منسوب به سیرِل تورنِر
بیانکا: زنان از زنان حذر می‌کنند نوشتۀ تامِس میدلتون
ملکه کاترین: هِنری هشتم نوشتۀ ویلیام شکسپیر
بئاتریس – ژوانا: بدل نوشتل تامِس میدلتون و ویلیام رُولی
پِنته‌آ: دلِ شکسته نوشتۀ جان فورد
پوتانا: حیف که او زنی وِلِنگار است نوشتۀ جان فورد
آثار انگلیسی دورۀ بازگشت و قرن هجدهم
بانو پِلیانت: مُزوّر نوشتۀ ویلیام کانگِریو
آنجلیکا: عشق در برابر عشق نوشتۀ ویلیام کانگِریو
بِرینتیا: بازگشت نوشتۀ سِر جان وَنبِره
بانو ویشفورت: راه و رسم دنیا نوشتۀ ویلیام کانگِریو
خانم سولِن: شگرد مردان خوش‌پوش نوشتۀ جورج فارکوآر
جولیا: رُقبا نوشتۀ ریچارد برینزلی شِریدان
هِلِن: افسانۀ خانوادگی نوشتۀ جوانا بِیلی
آثار فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی
مِنسیا: جراح شرافت نوشتۀ کالدِرون دِ لا بارکا
اَگنس: مکتب زنان نوشتۀ مولیر
اِلمیر: تارتوف نوشتۀ مولیر
فِروزین: خسیس نوشتۀ مولیر
آلبینا: بریتانیکوس نوشتۀ ژان راسین
لیزِت: سوگندهای سَرسَری نوشتۀ پی‌یر ماریوو
میراندولینا: میراندولینا نوشتۀ کارلو گولدونی
مارسِلینه: عروسی فیگارو نوشتۀ بومارشه
لوکرِشیا: لوکرِشیا بورجا نوشتۀ ویکتور هوگو
ماتیلد: هوس نوشتۀ آلفِرِد دو موسه
آثار روسی و اسکاندیناویایی
آگافیا: ازدواج نوشتۀ گوگول
داریا ایوانُونا: بانویی شهرستانی نوشتۀ ایوان تورگنیف
کاتِرینا: توفان نوشتۀ الکساندر آستروفسکی
ناتالیا: یک ماه در روستا نوشتۀ ایوان تورگنیف
خانم آلوینگ: جن‌زدگان نوشتۀ هنریک ایبسن
یِلِنا: دایی وانیا نوشتۀ آنتوان چخوف
ایرِنا سِرگی‌یِونا: سه خواهر نوشتۀ انتوان چخوف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان
نویسنده
مترجمغلامرضا شهبازی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-600-7806-63-0
موضوع کتابکتاب‌های هنرهای نمایشی
قیمت نسخه الکترونیک
66500 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان

Sara shahmoradi
۱۴۰۲/۶/۱۸
برای هنرجویان رشته‌ی نمایش و سینما این کتاب خیلی خوبیه، قسمت‌های واقعا بینظیر از نمایشنامه‌های قوی و خوب و اینکه توضیحات و توصیفات نویسنده قبل از مونولوگ‌ها فکر خیلی خوبی بود
آرام ابراهیمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
یکم تو ویراستاری انگار مشکل داره و ترجمه... اما چون کلاسیکه خب قطعا ترجمه سخت تره و طبیعیه... درکل برای اتود و تمرین بیان و حس خوبه
سماء زارع
۱۴۰۱/۴/۲۵
خیلی مفیده و مناسبه برای به چالش کشیدن خودتون برای اتود زدن و همینطور تست بازیگری
شیدا عزتی
۱۴۰۱/۴/۱۳
زیاد جالب نبود حداقل برای من…یه کم خسته کننده هست
آسمان میرزایی
۱۴۰۰/۳/۲۴
خیلی ایده می‌ده و مهمتر اینه که پیشینه ذکر شده
Fateme Alinejad
۱۴۰۲/۱۰/۴
همش واسه اجرای کلاسیک خیلی خوبه. بیست
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان

برای دریافت کتاب تک گویی‌های کلاسیک برای زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.