معرفی و دانلود کتاب تیرگی

عکس جلد کتاب تیرگی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تیرگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تیرگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تیرگی

اثری پرماجرا و هیجان‌انگیز که قلب شما را سریع‌تر از حالت عادی به تپش در خواهد آورد! کتاب تیرگی رمانی معمایی به قلم استیون جیمز است که اولین جلد از سه‌گانه‌ای‌ست که دو جلد دیگر آن با نام‌های خشم و نفرین به چاپ رسیده‌اند. جسد دختری دبیرستانی به نام امیلی جکسون در دریاچه‌ پیدا می‌شود و شهر به هم می‌ریزد. همه عقیده دارند که مرگ او چیزی جز یک اتفاق نبوده است. اما این باور به زودی دچار تردید می‌شود. به راستی چه بر سر امیلی آمده است؟

درباره کتاب تیرگی:

همه‌ی ماجرای داستان تیرگی (Blur) از زمانی آغاز شد که جسد امیلی جکسون را در دریاچه‌ی آلگونکین پیدا کردند. این اتفاق شهر دورافتاده‌ی بلدون را در بهت و وحشت فرو برد. دنیل شانزده ساله نیز، همانند باقی افراد، همه‌ی این ماجراها را رخدادی تصادفی می‌شمارد. اما درست در مراسم تشییع جنازه بود که آن تصاویر عجیب‌و غریب و ماورایی از امیلی پیش چشمانش ظاهر شد، باورش دچار تردید شد و دنیایش آرام آرام شروع به فرو ریختن کرد.

دنیل که حالا دیگر متقاعد شده ظاهر امر، چیزی فراتر از یک مرگ ساده بوده، شروع به بررسی دقیق ماجرای مرگ امیلی می‌کند. در حالی که تشخیص مرز میان خیال و واقعیت لحظه به لحظه برای او سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود...

در همین موقعیت‌هاست که سوال‌هایی در ذهن خودش و دیگران شکل می‌گیرد: آیا او از توانایی عجیبی برخوردار است که می‌تواند به خانواده و دوستان امیلی کمک کند تا راز سربسته‌ی قتلش را فاش کند؟ و یا این که فقط از نظر روانی بیمار شده؟ به راستی مرز میان واقعیت و رویا کجاست؟ چه چیزی حقیقی‌ست و واقعی بودن ما را چه عاملی تعیین می‌کند؟

استیون جیمز (Steven James) اولین بار این اثر را در سال 2014 منتشر کرده و از آن زمان بسیاری از انتشارات و رسانه‌های معتبرِ ارزیابی کتاب به تحسین آن پرداخته‌اند. تیرگی تماما شما را شیفته‌ و غرق در خود می‌کند و هیچ تضمینی نیست که با شروع این رمان، قدرت این را داشته باشید که به سراغ جلدهای بعدی نروید. بنابراین خود را برای ساعت‌های طولانی کتاب‌ خواندن آماده کنید.

نکوداشت‌های کتاب تیرگی:

- مملو از پیچ‌و‌خم‌های بسیار پیچیده. (Night Owl Reviews)
- تیرگی یک راز استادانه است که شما را در سرتاسر کتاب در حال حدس زدن نگه می‌دارد. (Book Nerderie)
- جیمز باعث می‌شود مورمورتان شود! (Bookbooklist)

کتاب تیرگی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به رمان‌های هیجان‌انگیز، رازآلود و معمایی علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب تیرگی لذت فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب تیرگی می‌خوانیم:

دنیل پتو را طوری نگه داشت که از بالای تختخوابش بطور عمودی آویزان شود. استیسی در حالی که پشتش به دیوار بود، کنار میز او ایستاد. دنیل متوجه شد که استیسی با بی‌قراری انگشتانش را به پایش می‌زند.

دنیل گفت، "بسیار خوب. تصور کن که همه‌ی چیزها در آن سوی پتویی که تو قرار داری واقعی است. آن چیزهایی که تو می‌توانی ببینی، بچشی، حس کنی یا هرچیز دیگری. چیزهایی که واقعاً در آن جا وجود دارند. همه چیز در این سوی پتویی که من هستم........."

او مطلب را برای دنیل کامل کرد: "کاملا خیالی"، "همه‌اش ساخته ذهن توست".

"درست است. حالا، از چیزی که هفته گذشته به آن پی برده‌ام، اغلب مردم یک پتوی نسبتاً ضخیم _ یا یک مانع _ درذهن‌شان دارند که به آن‌ها کمک می‌کند تشخیص دهند در کدام سو قرار دارند.

استیسی با دقت او را زیر نظر داشت، دنیل بلد بود چه بگوید، پس محتاطانه حرف می‌زد. استیسی گفت: "بنابراین ما می-توانیم تشخیص دهیم چه چیزی واقعی است و چه چیزی واقعی نیست."

- "دقیقاً. اما حالا فرض کن که این پتو یک پرده حمام یا چنین چیزی باشد و تو می‌توانی از لابلای آن ببینی، اما همه چیز در سوی دیگر پرده تیره و تار است. بنابراین تو می‌دانی که طرف دیگری پشت پرده است."

به نظر می‌رسید کمی خیال استیسی راحت شده باشد: " اما تو می‌توانی تشخیص دهی هر طرف کدام یک از آن دو طرف است". "تو تفاوت‌ها را خواهی دید".

- "بله".

- "و آن تفاوت تو هستی؟"

دنیل مکثی کرد: "نه، نه کاملا ". او پتو را انداخت. تفاوت از بین رفت."

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تیرگی
نویسنده
مترجمزهره حیدرنژاد، نیلوفر حسنی
ناشر چاپیانتشارات بهنام قلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات525
زبانفارسی
شابک978-622-97556-7-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تیرگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تیرگی

برای دریافت کتاب تیرگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.