معرفی و دانلود کتاب جامانده در اعماق اقیانوس

عکس جلد کتاب جامانده در اعماق اقیانوس
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جامانده در اعماق اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامانده در اعماق اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامانده در اعماق اقیانوس

داستانی شگرف و زیبا در باب امید و رستگاری؛ کیت الن در کتاب جامانده در اعماق اقیانوس سرگذشت «لوسی» را به تصویر کشیده است؛ دختری نوجوان که پس از مرگ مادر خویش، و همچنین، از دست دادن صمیمی‌ترین دوستش، درگیر بحران روحی و روانی عمیقی می‌شود، و برای برون‌رفت از وضعیتِ ناگوار خود، نقشه‌ای عجیب را دنبال می‌کند... گفتنی است که کتاب پیش رو در سال 2020 نامزد دریافت جایزه‌ی «یادبود جودی لوپز» شده است.

درباره کتاب جامانده در اعماق اقیانوس

قهرمان کتاب جامانده در اعماق اقیانوس (The Line Tender) لوسی نام دارد. او دختری سیزده‌ساله است که همراه پدر ماهیگیر خویش، زندگی یکنواخت و ملال‌آوری را سپری می‌کند. مادر لوسی، هنگامی که او هفت سال بیشتر نداشت، جان باخت. کار او تحقیق درباره‌ی زندگی کوسه‌ها و دیگر آبزیان بود. مرگش هنگامی اتفاق افتاد که برای انجام پاره‌ای از تحقیقات، با قایقی کوچک به دل آب زد، و البته، هرگز بازنگشت. لوسی خاطرات بسیاری از او در ذهن دارد. با این همه، ترجیحِ او این است که چندان درگیرِ این خاطرات نشود. چرا که درگیری با خاطراتِ مادر همان و افتادن در چاهِ تاریکِ غم و اندوه، همان.

لوسی البته در زندگی خود تراژدی دیگری را نیز از سر گذرانده است: از دست دادنِ نزدیک‌ترین دوستش، که حفره‌ی عمیقی را در قلب او حفر کرده. لوسی مدام از خود سوالی تکراری را می‌پرسد: همه‌ی این‌ها، تمام این مصیبت‌های تلخ و جانگزا، چه معنایی دارد؟ سوالی بی‌جواب که ذهنِ کودکِ او پاسخی برای آن نمی‌یابد.

با این همه، لوسی یک چیز را خوب می‌داند، این‌که زندگی، علی‌رغم همه‌ی تلخی‌ها و با وجود تمام دشواری‌ها، همچنان ادامه دارد. از همین رو، او سرِ تسلیم شدن در مقابل غم و اندوه و افسردگی ندارد. نه! او نمی‌خواهد دست از زندگی بشوید، و به دامان افکار تاریک و نومیدکننده چنگ بزند؛ بلکه قصد دارد تمام تلاش خود را برای ساختنِ دوباره‌ی زندگی‌اش به کار گیرد. به همین خاطر، مشغولیتی جدید برای خود دست‌وپا می‌کند. او نقشه دارد که تحقیقات ناتمام مادرش را در باب کوسه‌ها ادامه دهد. این‌چنین، علاوه بر این‌که به زندگی خود معنایی دوباره می‌دهد، یاد و خاطره‌ی مادرش را نیز گرامی می‌دارد. با این همه، در طول این تحقیقات، حقیقتی از گذشته‌ی زندگی مادرش بر او فاش می‌شود، و همه چیز رنگ‌وبویی دیگر به خود می‌گیرد...

کتاب جامانده در اعماق اقیانوس توسط آرزو قلی‌زاده به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر پرتقال در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب جامانده در اعماق اقیانوس

  • نامزد دریافت جایزه‌ی «یادبود جودی لوپز» در بخش ادبیات کودک (در سال 2020)
  • نامزد دریافت جایزه‌ی «خوانندگان جوان ربکا کودیل» در سال 2022
  • بهترین کتاب سال 2019 از نگاه نشریه‌ی School Library Journal
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین داستانیِ سالِ آمریکا
  • بهترین کتاب سال 2019 از نگاه نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی
  • بهترین کتاب سال 2019 از نگاه نشریه‌ی Kirkus
  • و...

نکوداشت‌های کتاب جامانده در اعماق اقیانوس

  • کیت الن با ظرافتِ یک غزل‌سرا داستان می‌نویسد. روایت زیبای او در باب دختری که برای فرار از سرنوشت تراژیک خود تقلا می‌کند، یک دستاورد ادبی واقعی را برای نویسنده رقم زده است. (The Buffalo News)

  • داستان موجز اما پرجزئیات کیت الن، به خوانندگان جوان کمک می‌کند تا به ژرفای درون خویش بنگرند، و در جست‌وجوی راهی برای خلاصی از دشواری‌های زندگی خود برآیند. (The Minneapolis Star Tribune)

  • کتاب جامانده در اعماق اقیانوس، اولین رمان کیت الن، اثری لطیف و درخشان است؛ همچنین، کتابی‌‌ست مفرح، تکان‌دهنده، غم‌انگیز و البته، امیدبخش. (The St. Paul Pioneer Press)

  • این داستان با بافت غنی و روایت درخشان خود، ما را به سوی ادای عاجل‌ترین وظیفه‌مان بر روی زمین فرامی‌خواند: احترام به پیچیدگی‌های اطرافمان، و درک دیگران، پیش از آن‌که برای همیشه از زندگی ما ناپدید شوند. (Margi Preus, author of Heart of a Samurai)

  • کتاب جامانده در اعماق اقیانوس اثری برازنده، صادقانه و تأثیرگذار است؛ رمانی در این باره که کودکان می‌توانند تا چه اندازه باورنکردنی و شگفت‌انگیز باشند. (Laurel Snyder)

  • کتاب جامانده در اعماق اقیانوس مرا بسیار مجذوب خود کرد؛ به نحوی که از همان ابتدای اثر نمی‌توانستم لحظه‌ای خواندن آن را متوقف کنم. (Colby Sharp)

کتاب جامانده در اعماق اقیانوس مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های روان‌شناختی، و دوست‌داران رمان‌های ماجراجویانه، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب جامانده در اعماق اقیانوس، نوشته‌ی کیت الن، به شمار می‌روند.

با کیت الن بیشتر آشنا شویم

کیت الن (Kate Allen) نویسنده‌ی مطرح و پرفروش آمریکایی است که در ایالت ماساچوست به دنیا آمده و بزرگ شده، و اکنون به همراه خانواده در شهر میناپولیس زندگی می‌کند. کتابِ «جامانده در اعماق اقیانوس» از جمله آثار مهم وی به شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب جامانده در اعماق اقیانوس می‌خوانیم

وقتی رسیدم خانه، پایین پله‌ها نشستم و زیپ کوله‌پشتی فرد را باز کردم. عطر آدامس دارچین در هوا پیچید. جست‌وجو توی کیفش حس عجیبی داشت، هرچند خودش آنجا نبود که اعتراض کند. کتاب راهنما را که جلد آبی داشت، بیرون کشیدم و ورق زدم. همه‌چیز با دست‌خط ریز و دقیق فرد نوشته شده بود. دست‌خطش نشان می‌داد می‌توانست آینده‌ی خوبی در دانشگاه ام‌آی‌تی داشته باشد. حروف کوچک را با مداد فشاری نوشته بود، مدادی که برای نابغه‌ها طراحی شده بود تا حجم بیشتری از اطلاعات مرموز را روی یک برگه ثبت کنند.

دفترچه‌یادداشت خط‌دار زردش را بیرون کشیدم. فرد روی چند صفحه یادداشت‌هایی از رفتار کوسه‌ی سفید، تولیدمثل و چیزی به اسم تنظیم فشار اسمزی نوشته بود. در بخش رفتارها نوشته بود: «پرش جاسوسی» و سه ستاره در حاشیه‌ی صفحه کشیده بود که توجهم را جلب کرد. پرش جاسوسی. سفیدهای بزرگ یکی از گونه‌های معدودی هستند که برای پیدا کردن طعمه مرتباً سرشان را از سطح آب بالا می‌آورند! از علامت تعجبش خوشم آمد. فکر پرش جاسوسی ترسناک بود، چون هم انسانی بود و هم حساب‌شده. کوسه‌ای را تصور کردم که سرش را از آب بیرون می‌آورد و سرک می‌کشد و چشمش به جمعیت فُک‌های چاق‌وچله‌ و خوشمزه می‌افتد که روی صخره‌ها آفتاب می‌گیرند. بعد دوباره برمی‌گردد زیر آب، بهشان نزدیک می‌شود و از همان پایین حمله می‌کند.

من چیزی از زیست‌شناسی سرم نمی‌شد و ویژگی‌هایی که کوسه‌ای را با کوسه‌های دیگر هم‌رده می‌کرد، نمی‌شناختم. اما از خواندن داستان‌های رفتارشان خوشم آمد. برای همین درباره‌ی جنین کوسه‌ها بیشتر خواندم، آن‌ها خواهرها و برادرهای کوچکشان را می‌خورند و آخرسر هم هرکسی را که در رحم مادر مانده می‌بلعند تا اینکه کوسه‌ای که از همه قوی‌تر است، زنده می‌ماند و مادر فقط یک بچه به دنیا می‌آورد. ترسناک است.

فهرست مطالب کتاب

1. کوسه
2. متخصص
3. غواص
4. خانه‌ی خالی
5. طوفان
6. شماره‌تماس‌های اضطراری
7. جورپاها
8. زن‌های واقعی
9. حلزون ماه‌وش
10. کوفته‌قلقلی
11. سگ‌ماهی
12. حلقه‌ی ویلیس
13. معدن سنگ
14. یک ساعت طلایی
15. در بهترین لباس‌هایمان
16. بیرون از پنجره
17. کوله‌پشتی فرد
18. کارت‌پستال
19. همه‌ی زیست‌شناس‌ها دنبال دلیل‌اند
20. ورن دیواین
21. ناهار شرکت
22. کفش‌های چینی
23. سوکی وارد می‌شود
24. سفر جاده‌ای
25. حضور یک خانم
26. متصل
27. دکتر رابین واکر
28. کارت‌بازی
29. شام خرچنگ
30. محکم‌تر
31. دعوت
32. کوسه‌ها نمی‌توانند مو هضم کنند
33. کتاب راهنما
34. تاریک‌خانه
35. مثل ماهی
36. دینگ
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامانده در اعماق اقیانوس
نویسنده
مترجمآرزو قلی زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-274032-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جامانده در اعماق اقیانوس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جامانده در اعماق اقیانوس

برای دریافت کتاب جامانده در اعماق اقیانوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.