معرفی و دانلود کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی

برای دانلود قانونی کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی

آیا به دنبال یک ورزش استقامتی،‌ جذاب و اصیل می‌گردید؟! کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی اثر مرتضی بهرامی نژاد، سید معین رضوی نیا و حمیدرضا توزنده جانی، تاریخچه‌ی سنگ‌نوردی را بررسی کرده و مهارت و ابزارهایی را که ورزشکاران مبتدی و همچنین سنگ‌نوردان حرفه‌‎ای به آن نیاز دارند، معرفی می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب برای شروع ورزش سنگ‌نوردی لحظه‌شماری خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی

صخره‌نوردی ورزشی است که سابقه‌ی تقریبا طولانی دارد و برای مردم در جوامع گوناگون بسیار جذاب بوده و هست. این ورزش در ابتدا به‌عنوان راهی برای بقا و حمل‌ونقل در مناطق کوهستانی ایجاد شد و مورد استفاده قرار گرفت و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سنگ‌نوردی در تمدن‌های باستانی مانند چین، یونان و مصر مشاهده شده است. این ورزش در طول زمان هم در تکنیک و هم در تجهیزات تحولات چشمگیری داشته و از اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، به یک ورزش تفریحی و رقابتی تبدیل شد. بهتر است بدانید که قبل از ساخته‌شدن تجهیزات مدرن، کوهنوردان از طناب کنفی مانیل، مربع‌های فرش و چکمه‌های میخ‌دار برای بالارفتن از صخره‌ها استفاده می‌کردند؛ اما کم‌کم تجهیزات این رشته‌ی ورزشی حرفه‌ای‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر شد و ورزشکاران در طول سنگ‌نوردی از امنیت بیشتری برخوردار شدند. بنابراین اگرچه سنگ‌نوردی یک ورزش نشاط‌آور است که چالش‌های فیزیکی و ذهنی را به همراه دارد؛ اما برای انجام آن باید آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات حرفه‌ای و مناسب داشت.

معرفی و دانلود کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی

کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی درباره‌ی روند پیشرفت سنگ‌نوردی، تجهیزات آن و تاریخچه‌ی این ورزش در جهان صحبت می‌کند و سعی دارد تمام مسائلی را که به سنگ‌نوردی مربوط می‌شود، پوشش دهد. مرتضی بهرامی نژاد، سید معین رضوی نیا و حمیدرضا توزنده جانی تلاش می‌کنند به طور خلاصه، تاریخچه‌ای مفید و البته جذاب را در ارتباط با رشته سنگ‌نوردی بیان کنند و در ادامه راهنمایی و توصیه‌های کاربردی را برای ورزشکاران تازه‌وارد ارائه دهند. هدف نویسندگان در کتاب جامع سنگ نوردی این است که ورزشکاران و علاقه‌مندان سنگ‌نوردی بتوانند مهارت‌های خود را با تمرین و تلاش مداوم ارتقا دهند و به سمت تبدیل شدن به یک ورزشکار و سنگ‌نورد حرفه‌ای حرکت کنند. بر اساس نکات بیان‌شده در این کتاب،ضروری است که افراد مبتدی تمرینات خود را با کوهنوردی در فضای داخلی شروع کنند. چراکه از این طریق می‌توانند در محیطی امن و کنترل‌شده تمرین کنند تا به مهارت‌های لازم دست یابند.

به‌طورکلی، کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی راهنمای جامعی برای کسب شناخت درباره‌ی رشته‌ی سنگ‌نوردی و پیشرفت در آن است. این کتاب شامل توصیه و راهنمایی‌هایی می‌شود که افراد تازه‌وارد و سنگ‌نوردان مبتدی می‌توانند برای تقویت تکنیک و مهارت‌های خود استفاده کنند و کم‌کم به یک ورزشکار حرفه‌ای تبدیل شوند. کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی همچنین از توسعه‌ی ابزار و تجهیزات سنگ‌نوردی نیز یاد می‌کند و دارا بودن تجهیزات مناسب برای شروع و ادامه‌ی ورزش سنگ‌نوردی را یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات در شروع تمرین برای این ورزش می‌داند.

کتاب پیش رو به همت انتشارات حتمی ناشر تخصصی کتاب‌های ورزشی و تربیت‌بدنی ‌ چاپ و منتشر شده است و می‌توانید آن را از سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مربیان، ورزشکاران، سنگ‌نوردان و علاقه‌مندان به آموختن این رشته‌ی ورزشی محبوب پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی می‌خوانیم

درواقع، آنچه ما امروزه با نام سنگ‌نوردی اسپرت می‌شناسیم، از سال‌های اول دهه پنجاه (زمانی‌که جان گیل، جوانی از ایالت آلابامای آمریکا، سنگ‌نوردی را آغاز کرد) مطرح شد. جان گیل شیفته صعود سنگ‌های کوتاه و برآمدگی‌های کلاهک‌مانند بود و بر خلاف سایر کوهنوردان آن دوره، که هم‌زمان به کوهنوردی و سنگ‌نوردی می‌پرداختند، وقت خود را صرف تمریناتی ویژه سنگ‌نوردی و اجرای حرکات ژیمناستیک روی سنگ‌ها می‌کرد. جان گیل را می‌توان به عنوان پدر بولدرینگ و آغازگر تمرینات تخصصی این رشته نامید. او اولین کسی بود که از پودر ژیمناستیک در سنگ‌نوردی استفاده کرد. گیل در سال 1961 دیواره سی فوتی تیمبل (در داکوتای جنوبی) را به روش صعود آزاد با درجه سختی 5/12 صعود کرد. این مسیر سخت‌ترین مسیر بولدر تا آن زمان بود. گسترش سنگ‌نوردی اسپرت در اروپا (به ویژه فرانسه) و ظهور نسل جدید از سنگ‌نوردی بود. طی این سال‌ها در آمریکا نیز سنگ‌نوردی به تدریج جایگاه ویژه خود را می‌یافت و پارک ملی یوسیمیتی به محل تمرین همیشگی سنگ‌نوردان تبدیل شد. علم تمرین در دهه هشتاد با ظهور این دوره پیشرفت کرد و درجه صعود سنگ‌نوردان به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا یافت.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: بخش اول: تاریخچه‌ سنگ ‌نوردی در ‌ایران ‌و‌ جهان
بخش دوم: معرفی گرایش ‌ها و ابزارهای صعود
فصل 2: حرکت  ‌شناسی ‌کاربردی ‌در سنگ‌نوردی
فصل 3: فیزیولوژی ورزش کاربردی در سنگ ‌نوردی
فصل 4: کنترل فیزیولوژیک و بیومتریک در سنگ‌نوردی
فصل 5: بخش اول: آسیب ‌شناسی ورزشی سنگ نوردی
بخش دوم: آزمون های تشخیص آسیب در سنگ نوردی
بخش سوم: تیپینگ و نحوه تیپینگ گذاری در آسیب های سنگ‌نوردی
فصل 6: بخش اول: اصول زمان بندی ‌تمرینات‌ سنگ نوردی
بخش دوم: توسعه فاکتورهای ویژه در سنگ‌نوردی
فصل 7: اصول تغذیه در سنگ ‌نوردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات339
زبانفارسی
شابک978-600-355-551-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی

برای دریافت کتاب جامع سنگ نوردی از مبتدی تا قهرمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.