معرفی و دانلود کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی

عکس جلد کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی
قیمت:
۱۰۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی

کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی نوشته‌ی مرتضی بهرامی نژاد و محمدفؤاد سیدرحمانی اثری در حوزه‌ی تربیت‌بدنی، ورزش قهرمانی و پزشکی ورزشی است. در این کتاب اطلاعات و جزئیات مفیدی درباره‌ی موضوعات مختلفی از جمله تمرینات ورزشیِ سرعتی و استقامتی، فیزیولوژی بدن، آسیب‌دیدگی‌های ورزشی، تغذیه‌ی ورزشکار و... به ورزشکاران، پزشکان ورزشی و عموم علاقه‌مندان این حوزه ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی

مرتضی بهرامی‌نژاد و محمدفؤاد سیدرحمانی در کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی به دنیای ورزش پرداخته‌اند. مطالب این کتاب از به‌روزترین منابع و یافته‌های علمی، گردآوری و گزینش شده تا در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گیرد. فیزیولوژی، تمرینات استقامتی و سرعتی، زمانبندی تمرینات، بازگشت به حالت اولیه، پیشگیری و درمان آسیب‌های ورزشی و تغذیه‌ی مناسب برای تمرینات استقامتی و سرعتی از جمله سرفصل‌هایی هستند که کتاب حاضر به تفصیل به آن‌ها پرداخته است.

همانند هر علم دیگری که طی زمان دستخوش تحولات بسیاری شده است، ورزش نیز از علوم مختلف از جمله پزشکی، و همچنین نوآوری‌های تکنولوژیک و فناوری‌های جدید تأثیر پذیرفته است. از آنجایی که نگاه سنتی و روش‌های قدیمی دیگر پاسخگو و یاری‌دهنده‌ی ورزشکاران نخواهد بود، متخصصان علوم ورزشی در تلاش هستند تا اندک‌اندک از قالب و شیوه‌های سنتی فاصله گرفته و نگاهی نوین به این حوزه داشته باشند تا به ورزشکاران، کمک و راهنمایی بیشتر و مؤثرتری ارائه دهند.

با خواندن این کتاب می‌آموزیم:

  • چه نوع تمرینات ورزشی، بیشترین مطابقت را با هدف ما دارند.
  • تمرینات ورزشی را باید از چه حرکاتی آغاز کنیم و به چه حرکاتی ختم کنیم.
  • تمرینات سرعتی چه هستند و چگونه می‌توانیم به سرعت ایده‌ئال در انجام تمرینات ورزشی دست پیدا کنیم.
  • تمرینات استقامتی به چه تمرین‌هایی گفته می‌شوند و عوامل بیولوژیکی تأثیرگذار بر آن، چه هستند.
  • تفاوت میان تمرینات استقامتی و سرعتی چیست.
  • زمانبندی در انجام تمرینات ورزشی تا چه اندازه اهمیت دارد و چطور می‌توانیم به زمانبندی مناسب دست پیدا کنیم.
  • چگونه پس از انجام تمرینات ورزشی، بدن را به حالت اولیه بازگردانیم.
  • آسیب‌دیدگی‌های ورزشی چه هستند.
  • چگونه می‌توانیم از آسیب‌های ورزشی اجتناب کنیم و در صورت آسیب‌دیدگی، چگونه باید فرایند درمان را آغاز کنیم.
  • رژیم غذایی مناسب برای یک ورزشکار تا چه اندازه اهمیت دارد و از چه مواد غذایی تشکیل می‌شود.

کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی به همت انتشارات حتمی در سال 1398 چاپ و منتشر شده است. انتشارات حتمی از جمله ناشران معتبر و شناخته‌شده در زمینه‌ی کتاب‌های تخصصی ورزشی، تربیت‌بدنی، سلامت، پزشکی و به‌ویژه پزشکی ورزشی است. مرتضی بهرامی‌نژاد، یکی از نویسندگان این کتاب، دانش‌آموخته‌ی دکتری پزشکی از دانشگاه تهران و پروفسور افتخاری از دانشگاه تربیت‌بدنی شی چاهای پکن است. او کمربند مشکی دان 7 تکواندو دارد و عضو کالج پزشکی ورزشی اروپاست. محمدفؤاد سیدرحمانی، دیگر نویسنده‌ی این کتاب، دانش‌آموخته‌ی دوره‌ی کارشناسی ارشد دانشکده‌ی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی گیلان است. «از کودکی تا قهرمانی در کشتی» و «روانشناسی کشتی» از دیگر تألیفات او هستند.

کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی برای چه کسانی مناسب است؟

اطلاعات و راهکارهای کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی برای تمامی کارشناسان رشته‌ی تربیت‌بدنی، پزشکان ورزشی، ورزشکاران و عموم علاقه‌مندان به این حوزه، جالب‌توجه و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی می‌خوانیم

سه دوره‌ی اصلی تمرین در طراحی هر برنامه‌ی تمرین سالانه، شامل دوره‌ی آماده‌سازی (قبل از فصل)، دوره‌ی مسابقات (فصل مسابقه) و دوره‌ی انتقال (بعد از فصل) است. معمولاً دوره‌ی آماده‌سازی به دوره‌های کوچک‌تر شامل آماده‌سازی عمومی و آماده‌سازی اختصاصی تقسیم می‌شود. همین‌طور دوره‌ی مسابقات نیز به دوره‌های کوچک‌تر مانند دوره‌ی قبل از مسابقات و دوره‌ی مسابقات تقسیم می‌شود. نوع و شدت تمرینات انجام‌شده در هر دوره باید با توجه به نیازهای مسابقات آینده و متفاوت باشد. هرکدام از دوره‌های اصلی یا دوره‌های کوچک‌تر تمرین، برای قابل کنترل‌تر و منظم‌تر بودن طراحی و سازماندهی تمرین، به دوره‌های کوچک‌تری (دوره‌هایی از زمان) تقسیم می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر مفاهیم اساسی و فیزیولوژی تمرین
فصل 2: سرعت
فصل 3: استقامت
فصل 4: تمرینات سرعتی و استقامتی در ورزش‌های تیمی
فصل 5: زمان‌بندی تمرینات سرعتی و استقامتی
فصل 6: بازگشت به حالت اولیه
فصل 7: پیشگیری و درمان آسیب‌های ورزشی
فصل 8: تغذیه در تمرینات سرعتی و استقامتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-600-355-371-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی

برای دریافت کتاب اصول تمرینات سرعتی و استقامتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.