معرفی و دانلود کتاب دختری در قطار

عکس جلد کتاب دختری در قطار
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری در قطار

کتاب دختری در قطار اثری شگرف از پائولا هاوکینز که اندکی پس از انتشارش در صدر آثار نیویورک تایمز قرار گرفت و توانست عنوان پرفروش‌ترین رمان سال 2015 را از آن خود کند و رکورد فروش اثر مشهور و افسانه‌ای هری پاتر را بشکند، روایتی است دلهره‌آور اما همراه با فضایی عاطفی و احساسی که هاوکینز توانسته در آن با دیدگاهی روانشناسانه به موضوعی معمایی بپردازد.

داستان با به تصویر کشیدن فضای قطار و ریل‌ها آغاز می‌شود. قطار را می‌توان نشانی از حرکت و مسیر زندگی دانست. در ابتدای داستان در مورد شخصیت ریچل که اصلی‌ترین شخصیت قصه است، پی خواهید برد که او تخیل فوق‌العاده‌ای دارد و همین سبب می‌شود تا در همان صفحات آغازین کتاب دختری در قطار (The Girl on the Train) با تخیل قدرتمند پائولا هاوکینز آشنا شوید. هر بخش از داستان به وسیله‌ی یکی از شخصیت‌ها روایت می‌شود و این تعدد راوی باعث می‌شود در روایت داستان نوعی تنوع به وجود آید و شما قصه را هر بار از دید یک شخصیت جدید و با داوری‌ها و قضاوت‌های آن شخص دنبال کنید. هاوکینز با پرش زمانی نیز شما را از حال به گذشته و دوباره از گذشته به حال منتقل می‌کند که این خود تبحر شگرف او در نویسندگی را نمایان می‌کند.

خلاصه‌ای از کتاب دختری در قطار:

پائولا هاوکینز (Paula Hawkins) قصه را با تبحری استادانه بین سه زن با نام‌های ریچل، مگان و آنا تقسیم کرده است. زنانی که زندگی‌شان به نحوی غم‌انگیز به هم اتصال پیدا می‌کند. ریچل نخستین فردی‌ست که در داستان با آن مواجه می‌شوید، او زنی الکلی است که اعتماد به نفس پایینی دارد و در ایفای نقش مادری و زن بودن گرفتار تزلزل است و گمان می‌کند نمی‌تواند مورد توجه هیچ مردی قرار گیرد. ماحصل این زندگی رخوت‌بار این است که ریچل بیش از آن که در دنیای واقعی خود سیر کند در خیال و میان آدم‌هایی خیالی زندگی خود را می‌گذراند، به طوری که درگیر حوادث بین‌شان می‌شود. حوادثی که در حقیقت هیچ‌وقت اتفاق نیفتاده‌اند.

هاوکینز در رمان دختری در قطار، قصد دارد تا با نگارشی جذاب و بی‌‌بدیل حکایت زندگی سه زن را از دیدگاه هر یک از آن‌ها به تصویر بکشد. او با تلفیق فضای معمایی و جنایی و پرداختن به معضلات اجتماعی ریزی همچون دغدغه‌های زناشویی و نگرانی‌های زنان در مسائلی چون خیانت و ازدواج، می‌خواهد تا زندگی زنان امروز را در جوامع غربی یادآور شود. بنابراین شاید اغراق نباشد اگر بگوییم او با پرداختن به روایتی مدرن، سراغ موضوعی کلاسیک رفته تا از میان درد و خون، رنجی زنانه را بیرون بکشد. او به بخشی از زندگی روزمره افراد امروزی پرداخته، افرادی که نه قهرمان‌اند و نه سوپراستار، اما در میان زندگی معمولی خود درگیر مشکلاتی غیر عادی می‌شوند.

مطالعه این کتاب به مفهوم غرق شدن در فضایی پر رمز و راز است که با سوال‌های ذهنی و بازی با زمان، می‌تواند هر کسی را به خود جذب کند. تا جایی که پس از خواندن آن، قطعاً تا مدت‌ها کلمات و شخصیت‌های قصه، مدام در ذهنتان می‌چرخد و همان حال و هوای غریب و مرموز را برایتان زنده می‌کند. از این رمان جذاب، فیلم قابل تحسینی نیز با حضور بازیگران سرشناس و مطرح ساخته شده است.

اما چه اتفاقی می‌افتد که زندگی زنان این داستان، در هم تنیده می‌شود؟

ریچل هر روز با قطار لندن رفت و آمد می‌کند و زندگی آشفته‌ای دارد. او در بحران روانی از دست دادن همسر خود به سر می‌برد و حالا در حسرت گذشته و ترس از آینده زندگی می‌کند. تام شوهر سابقش او را به خاطر محبوب خود، آنا، او را ول کرده و اکنون یک دختر دارد. ریچل طاقت دیدن خانواده‌ی این چنین خوشبخت و آرامی را ندارد، آن هم در خانه‌ای که خود او به آن جان داده است. آنا و تام به خاطر رفتارهای غیر معمول ریچل از او می‌ترسند. اما در اواسط داستان است که ریچل متوجه می‌شود تام با زن همسایه، مگان، ارتباط دارد. او سعی می‌کند تا به آنا و مگان در رابطه با رفتارهای دوگانه‌ی تام هشدار دهد. اما در نهایت عاقبت خوشی در انتظار ریچل نیست.

پائولا هاوکینز را بیش‌تر بشناسید:

پائولا هاوکینز، نویسنده‌ای انگلیسی است که نخستین کتابش با نام «الهه‌ی پول» منتشر شده و حاوی توصیه‌ها و رازهای کوچکی برای ثروت‌‌اندوزی زنان است. اما کتاب عمیق و شگفت‌انگیز دختری در قطار که به خوبی توانسته معضلات اجتماعی را با روابط عاطفی و معماهای پلیسی تلفیق کند، می‌توان ماندگارترین اثر او دانست. لازم به ذکر است، که عده‌ای این رمان را جلد دوم "دختر گمشده" می‌دانند.

در بخشی از کتاب دختری در قطار می‌خوانیم:

بازگشت به ساعت 8:04 سبب آسودگی خاطرم می‌شود. نه برای اینکه من منتطرم تا به لندن برسم و هفته‌ام را شروع کنم، من مخصوصا نمی‌خواهم که اصلا در لندن باشم. بلکه فقط می‌خواهم دوباره به صندلی نرم و مخملی تکیه دهم و گرمای خورشید که از شیشه می‌تابد، تکان‌های واگن از عقب به جلو و از جلو به عقب و همینطور ریتم موزون چرخ‌ها روی ریل را احساس کنم. من اینجا بودن و تماشای خانه‌های کنار راه را تقریبا به بودن در هر جای دیگر ترجیح می‌دهم.

در نیمه راه‌ سفرم در این مسیر همیشه اشکالی‌ پیش می‌آید. به گمانم چیزی خراب می‌شود چون تقریبا همیشه چراغ قرمز می‌شود. بیشتر روزها آن‌جا می‌ایستیم، بعضی روزها برای چند ثانیه و بعضی روزها هم چند دقیقه یا بیشتر. اگر در واگن D بنشینم که بیش‌تر وقت‌ها می‌نشینم و اگر قطار با این‌ علامت قرمز متوقف شود که تقریبا همیشه این‌ اتفاق‌ می‌افتد، ‌آنگاه‌ من‌ چشم اندازی عالی‌ از خانه مورد علاقه‌ام در کنار مسیر دارم - خانه شماره پانزده.

خانه شماره پانزده مانند بیش‌تر خانه‌هایی‌ست که در امتداد این مسیر قرار دارند. نیمه ویکتوریایی، دو طبقه، رو به یک باغ باریک و زیبا که حدود بیست پا تا دیوار باغ امتداد دارد و بعد از دیوار باغ چند متر تا مسیر راه آهن، زمینی است که به کسی تعلق ندارد. من این خانه را از برم. هر آجرش را می‌شناسم، رنگ پرده‌های اتاق خواب طبقه بالا را می‌دانم (بژ با طرح آبی تیره) و نیز می‌دانم که رنگ قاب پنجره حمام بالا پریده و چهار کاشی از سمت راست سقفش افتاده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری در قطار
نویسنده
مترجمسپیده صادقی
ناشر چاپینشر هنر پارینه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-600-5981-60-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری در قطار

لیلی
۱۴۰۱/۹/۱۳
دختری در قطار یک کتاب معمایی-جنایی بسیار جذاب بود که سبک جدیدی داره و داستان از زبان سه زن با شخصیت‌های کاملا متفاوت و از نگاه اون‌ها روایت می‌شه. من فکر می‌کنم حتی برای کسانی که جزء طرفداران این ژانر نیستن هم می‌تونه کتاب جذابی باشه.
شخصیت‌پردازی‌های زن‌های داستان خیلی بهتر از مردها، اما در کل و
برای من رضایت‌بخش بود.
بخش‌های یادگاری کتاب:
فقط همسر بودن را دوست ندارم. نمی‌دانم دیگران چطور این کار را می‌کنند. هیچی ندارد جز انتظار. انتظار برای بازگشت مردی از سر کار تا بیاید و‌ تو را دوست داشته باشد.
...
این موضوع را خیلی دوست دارم که روی یک نفر قدرت عمل داری به تو نه نمی‌گوید. خیلی کیف می‌دهد.
gole_yakh S.j
۱۳۹۹/۳/۸
کتاب خیلی خوبی که واقعا تا مدت‌ها اتفاقاتش در ذهن خواننده میچرخه.
از جنبه‌های مختلف (روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه زندگی و... ) کلی حرف برای گفتن داره.
داستانیه که پر رمز و راز و پیچیدس و پرش زمانی داره، اما در عین حال لحن روایی اونقدر روان و سادس که خواننده رو به راحتی همراه میکنه
احسان حسن زاده امین
۱۴۰۰/۱۱/۲۹
رمانی جنایی درعین واقعی بودن در رابطه با نحوه خیانت ها. به شدت گیرا و نفس گیر بود. من طی دوروز مجبور شدم تمامش کنم چون واقعا به زندگی واقعی و نحوه و هدف بعضی از جنایات روزمره در دنیا پرداخته بود. به شما توصیه می‌شود
Atena MP
۱۳۹۹/۴/۲۵
همین الان کتاب رو تموم کردم و باید بگم تمام مدت درحال فرضیه سازی و حدس قسمت‌های گمشده‌ی داستان بودم، ارزش خوندن داره و توضیح بیشتر شاید داستان رو لو بده
مانیا پرنیان
۱۳۹۹/۳/۶
شاید اولش متوجه نشید داستان از زبان چند زن می‌باشد. داستان جوری پیش میره که نمیشه کتاب رو رها کرد و تلاش زن‌هایی رو بیان میکنه ‌که زندگیشون تو دروغ و ابهام فرو رفته
P Sadeghi
۱۳۹۹/۲/۱۹
کتاب خیلی دلچسبیه و ارزش خوندنو داره. یه نکته مثبت درمورد کتاب فضا و محوریت متفاوت از سایر کتابا عاشقانه مشابه ش هست و یه جوری آعتیاد اوره که وقتی شروع به خوندنش میکنین زمان از دستتون میره: )
Ahmad Amjadian
۱۳۹۸/۱۲/۱۳
وجه مهم این رمان همه سویه گى روانشناسانه اون است. طورى که خواننده کم وبیش با تیپ هاى داستان هم ذات پندارى دارد
mona soheili
۱۳۹۹/۱۱/۱۰
اول داستان کسل کننده بود اما بعدش شروع به جذاب کردن مخاطب میکنه جوری که ماجراها رو به سمتی میبره که آدم انتظار نداره.
Fatemeh Ap
۱۳۹۸/۱۰/۱۶
اصلا دوست نداشتم،، داستان اصلا پیش نمیره، زیادی به جزئیات توجه میشه،، تخیلات نویسنه خوبه، معلومه که نویسنده‌ی خوبیه، اما احساس میکنم مسیر اشتباهی رو پیش گرفته
سارا قاسمی
۱۴۰۱/۱۰/۵
زیبا.. غیر قابل پیش بینی.. رنجهایی که هرکدوممون ممکنه تو زندگی تجربه کرده باشیم.. کشش هیجان انگیز.. از وقتی که صرفش کردم پشیمون نشدم
Qazall
۱۴۰۱/۸/۱۶
بسیار زیبا
واقعا خوندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم
جذابیت این کتاب نمیزاره یک لحظه کنارش بزاری
Maryam D
۱۳۹۹/۵/۲۰
کتاب جالب بود، مهمترین پیامی که داشت این بود که هیچ چیزی اونطور که از دور دیده میشه نیست!
Narges Noori
۱۳۹۹/۲/۷
میتونم بگم عالیه یه داستانیه که اصلا نمیشه پیش بینی کرد واقعا برام یه تجربه خوبی بود😄😄
حدیث لیماکی
۱۳۹۸/۱۲/۵
خیلی دوسش داستم. در تمام مسیر داستان شما نمیتونید حدس بزنید ک قراره چ اتفاق بیفته
فرید شیبانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۷
ابتدا کسل کننده است اما بعد جذاب میکشه کمی کشدار و طولانی هست اما سرگرم کننده است
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب دختری در قطار

برای دریافت کتاب دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.