معرفی و دانلود کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان: داستانی درباره معنای زندگی

عکس جلد کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان: داستانی درباره معنای زندگی
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان: داستانی درباره معنای زندگی

برای دریافتن معنای زندگی ابتدا باید به سوالاتی پاسخ دهیم که جان پی. استرلکی در کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان: داستانی درباره معنای زندگی مقابل ما و شخصیت اصلی داستان می‌گذارد؛ چرا اینجا هستیم؟ از مرگ می‌هراسیم و آیا احساس رضایت داریم؟ پاسخ ما به این پرسش‌ها معنای زندگی را برایمان آشکار می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان

قهرمان داستان فلسفی جان پی. استرلکی (John P. Strelecky) مدیر تبلیغاتی است که همیشه عجله دارد. هنگامی‌که او مسیر اصلی سفر خود را گم کرده و سعی دارد راه خود را پیدا کند؛ وارد کافه‌ای کوچک در ناکجا‌آباد می‌شود. کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان (The Cafe on the Edge of the World) از همان ابتدا ما را با سه پرسش اصلی مواجه می‌کند؛ پرسش‌هایی که جان، شخصیت اصلی داستان پشت منوی کافه می‌بیند: چرا اینجا هستی؟ از مرگ می‌هراسی؟ آیا احساس رضایت داری؟

جان هم به‌اندازه‌ی ما کنجکاو می‌شود و سعی می‌کند در گفت‌وگو با آشپز، پیشخدمت و یک مشتری راز پشت این سوالات و منوی عجیب کافه را پیدا کند. حضور او در این کافه چیزی تصادفی و معمولی نیست. از خلال گفت‌وگوها جان متوجه می‌شود که درواقع باید دوباره به معنای زندگی بیاندیشد. جان پی. استرلکی ما را در جست‌وجوی شخصیت اصلی داستان برای یافتن معنای زندگی شریک می‌کند تا هرکدام بتوانیم پاسخ‌های خودمان را به سه سوال اصلی کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان مطرح کنیم. انتخاب اسم جان برای شخصیت اصلی این کتاب صوتی به این دلیل است که جان پی. استرلکی اتفاقات این سفر را تجربه‌ای واقعی که برای خودش اتفاق افتاده می‌داند.

وقتی خود را در برابر سوالات کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان می‌یابیم درواقع امکان بازگشت نداریم. افکار زیادی که در طول سال‌ها سرکوب کرده یا کنار گذاشته‌ایم دوباره به ما هجوم می‌آورند. جان نیز در چنین وضعیتی گرفتار می‌شود. نوشتن سوالات در منوی کافه شوخی زیرکانه‌ی جان پی. استرلکی در کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان است. هنگامی‌که همه‌چیز ما را به سمت رفع نیازهای فیزیکی سوق داده‌اند؛ وقتی تمام برنامه‌ریزی‌های ما در خدمت آسودگی‌های جسمانی بوده است؛ دیدن سوالاتی در مورد معنای زندگی آن‌هم در منوی غذای یک کافه تلنگر بزرگی خواهد بود. جان پی. استرلکی به‌سادگی به ما یادآوری می‌کند که در میان همه‌ی کارهای روزانه و پیش از گم‌شدن در مسیری که به کافه‌ای بر لبه جهان ختم می‌شود باید زمانی هم برای تغذیه‌ی روح اختصاص دهیم.

رابطه‌ی بین هدف زندگی و ترس از مرگ یکی از ایده‌های فلسفی کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان است که شنونده را عمیقا با خود درگیر می‌کند. بحث رضایت از زندگی درگرو تعریفی است که ما از هدف و مرگ داریم. درهم‌تنیدگی سه پرسش اصلی کتاب به‌گونه‌ای است که ما مجبور می‌شویم ارزش‌گذاری‌های زندگی مدرن را کناری گذاشته و سعی کنیم بدون در نظر گرفتن سود و زیان مادی، اهداف خود را تعریف کنیم. جان پی. استرلکی ما را به این مکاشفه سوق می‌دهد که تحقق موفقیت در زندگی برای هر فرد متفاوت است و پاسخ ما به سوالات کتاب باید نتیجه‌ی درون‌نگری باشد.

کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان را زهرا شکوهی‌فر ترجمه کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای علی اعتمادی و به همت موسسه انتشارات فلسفه منتشر شده و در اختیار خوانندگان و شنوندگان فارسی قرار گرفته است.

افتخارات کتاب کافه‌ای بر لبه جهان

  • کتاب کافه‌ای بر لبه جهان 5 بار به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال انتخاب شده است.
  • این کتاب به 42 زبان مختلف ترجمه شده است.
  • بیش از 6 میلیون خواننده کتاب کافه‌ای بر لبه جهان را خوانده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب کافه‌ای بر لبه جهان

  • راهنمایی معنوی برای زندگی. (Orlando Sentinel)
  • نسخه‌ی قرن بیست و یکمی از کتاب کیمیاگر. (RBA Libros)
  • نمونه‌ی امروزی کتاب جاناتان مرغ دریایی. (Little Brown Books, U.K)
  • به‌محض این‌که وارد دنیای این کتاب شوید، نمی‌خواهید که آن را کنار بگذارید. (Midwest Book Review)

کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های روان‌شناختی و انگیزشی عمیق‌تر علاقه دارید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد. کتاب کافه‌ای بر لبه جهان برای کسانی که قصد دارند جنبه‌ی معنوی زندگی خود را پویاتر کنند جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان: داستانی درباره معنای زندگی می‌شنویم

کیسی شروع کرد «همان‌قدر که به نظر می‌آید عجیب است. من یکی از مهم‌ترین درس‌های زندگی‌ام را در مورد انتخاب چیزهایی که هرروز انجام می‌دهد، از یک لاک‌پشت سبز دریایی آموختم.»

درحالی‌که اصلا نمی‌توانستم جلوی لبخندم را بگیرم، پرسیدم «بهت چی گفت؟»

او جواب داد «خنده‌دار است.» سپس لبخندی از «چیزی نگفت، اما بااین‌حال خیلی چیزها به من یاد داد.»

کیسی شروع کرد به تعریف کردن «داشتم در ساحل هاوایی با لوله تنفس غواصی می‌کردم. آن روز خیلی خارق‌العاده بود. در آنجا مارماهی بنفش خال‌دار و اختاپوس را برای اولین بار در زندگی‌ام دیدم. همچنین هزاران هزار ماهی، در هر رنگی که تصور کنی؛ از چشمگیرترین آبی نئونی تا طیف‌های عمیق و معرکه‌ی زنگ قرمز. صد فوت از خط ساحل دور شده بودم و در عمق صخره‌ها و سنگ‌های بزرگ غواصی می‌کردم. وقتی به سمت راست برگشتم، کنارم لاک‌پشت بزرگ سبزی شنا می‌کرد. این اولین بار بود که در حیات‌وحش چنین چیزی می‌دیدم، بنابراین به وجد آمده بودم. تا سطح آب بالا آمدم، لوله تنفسم را تمیز کردم و روی آب شناور ماندم تا بتوانم او را تماشا کنم. او درست زیر من بود و داشت از ساحل دور می‌شد. تصمیم گرفتم روی سطح آب بمانم و همگام با او مدتی شنا کنم. در کمال شگفتی، گرچه خیلی آرام شنا می‌کرد و گاهی باله‌هایش را تکان می‌داد و گاهی فقط شناور بود، ولی بازهم من نمی‌توانستم به او برسم. باله پوشیده بودم که به من قدرت پیش‌رانی در آب را می‌داد، و جلیقه کنترل شناوری یا هر چیزی که سرعتم را کم کند نداشتم. بااین‌وجود او همیشه از من جلو می‌زد، هرچند من تقلا می‌کردم به او برسم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
5 دقیقه
مقدمه
4 دقیقه
فصل 1
4 دقیقه
فصل 2
4 دقیقه
فصل 3
4 دقیقه
فصل 4
8 دقیقه
فصل 5
6 دقیقه
فصل 6
7 دقیقه
فصل 7
7 دقیقه
فصل 8
5 دقیقه
فصل 9
10 دقیقه
فصل 10
11 دقیقه
فصل 11
7 دقیقه
فصل 12
7 دقیقه
فصل 13
11 دقیقه
فصل 14
7 دقیقه
فصل 15
5 دقیقه
فصل 16
6 دقیقه
فصل 17
7 دقیقه
فصل 18
6 دقیقه
فصل 19
7 دقیقه
فصل 20
5 دقیقه
فصل 21
7 دقیقه
فصل 22
10 دقیقه
فصل 23
10 دقیقه
فصل 24
8 دقیقه
فصل 25
3 دقیقه
فصل 26
5 دقیقه
پس‌گفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان: داستانی درباره معنای زندگی
نویسنده
مترجمزهرا شکوهی فر
راویعلی اعتمادی
ناشر صوتی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان

مهتا بیاتی
۱۴۰۲/۱/۱۸
سلام، درابتدا برای دوستانی که حوصله ندارن کامل بخونن عرض کنم بسیار کتاب خوب و روانی هست، اگر از صدای اطراف و... خوشتون نمیاد، این کتاب مناسب شماست!
نه اهنگ هاش طولانی و رومخه و نه چند صدا است،
گویندگی راوی بسیار مسلط و دلنشین هست و خستتون نمیکنه!
برداشت از متن کتاب بنظرم کاملا به شرایط و شخص
روحیات بستگی داره، ولی مطمنم برای من الان وقتش بوده که بشنوم!
درابتدای کتاب توقع ندارید به این سمت پیش بره ولی خیلی نرم و ساده به سراغ خودشناسی میره! سوالی که شاید هزار بار از خودمون پرسیدیم
چرا اینجا هستیم؟ تهش چی اینهمه دوویدن؟ و و و
اون بخشش که راجه به تبلیغات هست واقعا خوبه
خیلی موافقم که همیشه حس نا امنی و نارضایتی بهمون القا شده
و این حد از استرس و نا امیدی طبیعی نیست،
و نکته بعد ساده‌ترین لذت هارو هم از دست دادیم و همش دنبال شرایط ایده الیم
لذت بردن از غروب خورشید، خانواده حتی صبحانه خوردن کنار هم،
واقعا زندگی کردن رو فراموش کردیم، زندگی همین چیزاس 🤌🏻
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۲/۱/۱۳
کتاب فوق العاده بود از هر خطش لذت بردم. نویسنده مفهوم خودشناسی و درک مفهموم زندگی در شفاف‌ترین و جذاب‌ترین حالت بیان کرده بود. محور کلی روی سه سوال اصلی مطرح می‌شد: چرا اینجایی؟ آیا از مرگ میترسی؟ آیا حس رضایت داری؟
این سوالات به ترتیب به هدف خلقت شخص، میزان و علل حسرت هاش در نتیجه تعلل در تحقق و
اهدافش، حس رضایت کفایت از خودش در برابر انتخاب هاش اشاره میکنه.
سوالاتی که کمتر کسی از خودش میپرسه و تعداد محدودی به جوابش میرسن‌.
کتاب در اوج سادگی به فلسفه و چرایی وجود شخص تو این دنیای بزرگ اشاره داره دنیایی که ما کوچیکترین ذره اون محسوب میشیم و چه باشیم و چه نه لحظه‌ها از پس هم رد میشن پس چرا لحظه هامونو اونجور که میخوایم نسازیم
هیچ کس و هیچ چیز جز خودمون عامل موفقیت یا شکست ما نیست پس چرا موفقیت رو انتخاب نکنیم.
درست وسط هیاهوی این زندگی، ذهن سرگردون ما فقط به یه چیز نیاز داره تا به اوجش برسه
فقط یه جواب
چرا اینجاییم؟؟؟
کتاب رو بخونید و هر لحظش رو با تمام وجود نفس بکشید.
نرگس اخلاقی‌نیا
۱۴۰۲/۱۰/۸
من کتابهای دیگر این نویسنده را هم شنیده‌ام البته با صداگذاری شادن پژواک. چون کتاب‌ها به هم وابسته‌اند و شادن پژواک به صورت چندصدایی کتاب‌ها را منتشر کرده است، همراه شدن با این کتاب که تک صدا بود و لحن آن‌ها را نداشت برایم کمی سخت بود. این کتاب با نامه‌های «کافه چرا» و «کافه‌ای به نام چرا» هم در است کتابراه موجود که اولی را شادن پژواک و دومی را ماه‌آوا منتشر کرده است. به دلیل نبود قانون کپی‌رایت در ایران این اتفاق زیاد می‌افتد که یک کتاب را با چند ترجمه و صداگذاری ببینیم و بشنویم. درباره خود داستان، نویسنده در کتاب‌ سفر زندگی، پنج بزرگ زندگی رو معرفی می‌کند و در کتاب حاضر و کتاب بازگشت به کافه چرا مفهموم دلیل زندگی را توضیح می‌دهد و در کتاب پنج‌بزرگ زندگی (بزرگترین راز رهبری) از این دو مفهموم استفاده می‌کند و خصوصیات یک رهبر خوب را معرفی می‌کند. به نظرم هر چهار کتاب ارزش شنیدن و خواندن را دارند.
رامین یزدانی
۱۴۰۲/۷/۲۳
عرض ادب عزیزان
قبل از صحبت در مورد خود کتاب باید تشکر کنیم از گوینده عزیز آقای اعتمادی که صدای دلنشینی دارن و لذت گوش دادن به کتاب رو بیشتر میکنن...
از ابتدای کتاب هرچه جلوتر میریم معنی و مفهوم کتاب به سمت خودشناسی و درک حضور کوتاهی که در این دنیای فانی قراره داشته باشیم پیش میره..
به شکلی که
با طرح سوالات اساسی مثل چرایی این دنیا و نقش هریک از ما در این دنیا و کیفیت حضور و هدف از حضور در این دنیارو بیشتر و بهتر در موردش بحث میکنه که پاسخ مناسب به هرکدوم از سوالات قطعا در روند کیفیت زندگی و رشد مسائل مربوط به معنویات روحی و روانی تأثیر مثبت بسازیی داره...
در نهایت دو سه مورد بنظر شخصی بنده میتونه بعنوان نیمچه کلید راه رسیدن به آرامش درونی و سبکی روح کمک کنه؛
- تلاش بدون توقع برای بهتر شدن خود و در حد توان دنیای اطراف
- لذت بردن از تلاش بدون وابستگی به نتیجه
- دنیا و چالش‌های کوچک و بزرگی که در همه مسیر عمر پیش رو داریم رو خیلی سخت و پیچیده نکنیم و بدونیم در بیشتر مواقع با گذشت و یک لبخند ساده میتوان به راحتی از مشکلات آزاد شد
- زندگی کردن و لذت بردن از زمان حال و درک این موضوع که به آینده میتوان امیدوار بود ولی اینکه قطعا اتفاق خاهد افتاد کمی اشتباه است..
(با آینده مخالف نیستم ولی بیشتر با زمان حال موافقم)
حدیث قربانی
۱۴۰۲/۴/۲۴
درود به دوستان عزیز
کتاب بسیار خوبی هست گویندگی راوی بسیار روان و دل نشین، موزیک متن کم و به‌موقع، خلاصه خستتون نمیکنه. در مورد کتاب، از هر قسمت بسیار لذت بردم بسیار ساده و روان مطرح شده. در قالب داستان به مواردی اشاره می‌ کنه که خیلی هامون در زندگی درگیر هستیم. خودشناسی و درک مفهوم زندگی خیلی در
شفاف بیان میکنه این کتاب این سوالات پرسیده میشه چرا اینجایی؟ آیا از مرگ می‌ترسی؟ آیا حس رضایت داری؟ هیچ وقت این سوالات را از خودمان نپرسیدم یا اگر هم بوده خیلی گذرا رد شدیم. با طرح این سوالات ما را دچار چالش میکنه بعد از کلی کلنجار رفتن به این نتیجه می‌رسیم که چرا اونجور دلمون میخواد زندگی نکنیم زندگی همونجور که دوست داریم بسازیم منتطر چی هستیم همه چیز به خودمان بستگی داره، موفقیت یا شکست و جازدن؟ قطعا موفقیت پس سعی کنیم از نظر خودمون و در زندگی خودمون بریم سراغ چیزایی که دوست داریم و موفق بشیم دنبال زندگی ایده آل که الان یه قانون شده نباشیم زندگی ایده آل خودت چیه از چی احساس رضایت داری و... امیدوارم این کتاب بخونید و لذت ببرید.
باتشکر از کتابراه
Mohammad Gholami
۱۴۰۲/۴/۲۱
سلام
کتاب قشنگی بود؛ حس خوبی داشت.
چرا اینجا هستیم؟
از مرگ می‌ترسیم؟
احساس رضایت داریم؟
واقعا پاسخ دادن به این سه سوال، زندگی هر فردی را ممکن است تغییر دهد. بله زندگی، داستان شگفت‌انگیزی است که خودمان نویسنده آن هستیم. این سه سوال به هم وابسته‌اند و به نظر من احساس رضایت در زندگی چیزی از و
بسیار مهم‌تر داشتن درآمد زیاد یا رفاه زیاد است. احساس رضایت ناشی از یک حس درونی است که بر‌می‌گردد به اشتیاق درونی ما نسبت به انجام کاری خاص که با انجام دادنش راضی خوشحال می‌شویم. شاید این بیت شعر از حضرت مولانا بی‌ربط به این موضوع نباشد؛
این طلب در تو گروگان خداست
زان که هر طالب به مطلوبی سزاست
این اشتیاق درونی ما نسبت به انجام کارها در واقع هدیه‌ای از جانب خداست که باید قدردان آن باشیم چرا که سبب احساس رضایت در ما می‌شود و برخلاف آن عمل کردن شاید خوشایند نباشد.
نباید از انجام کاری که دوست داریم بترسیم یا بخاطر مواردی همچون پول از آن دست بکشیم چرا که به نظر من یکی از دلایل اینجا بودن هر کداممان انجام دادن همان کاری است که دوست داریم و به آن عشق می‌ورزیم و این شعر مولانا مؤید همین امر است. ضمن اینکه وقتی کسی خوشحال و راضی باشد مطمئننا ترسی از مرگ ندارد چون پشیمان نیست.
با تشکر از برنامه خوب کتابراه و گویندگی زیبا که زیبایی کتاب و همچنین حس خوب آن را دو برابر کرده بود.
یاسمین بنیاد
۱۴۰۲/۴/۱
یک کتاب کوتاه در قالب داستان که به سوالات جالبی در رابطه با خودشناسی و زندگی و معنای اون اشاره میکنه. متن، بسیار روان و صدای خواننده بسیار مناسب بود. آهنگ‌های ابتدایی و انتهایی فایل‌ها می‌تونست کوتاه تر باشه اما با گذاشتن سرعت روی ۱. ۵، برطرف می‌شد و حتی برای متن هم اینجوری خوب بود. (تقریبا مثل یک سرعت عادی کتاب صوتی).
شروع جذابی داشت و ایده‌ی کافه و جَوِش برای من الهام بخش و به یاد موندنی بود. میشه گفت برای افرادی که کتاب‌های کمتری در این باره خوانده‌اند مناسب تر بود و برای کتابخوان‌های حرفه‌ای تر در این زمینه که کتاب‌های سنگین تر خوانده‌اند می‌تونست تا حدی نکته‌ی خاصی نداشته باشه اما باز هم یک بار گوش دادن بهش خالی از لطف نیست... میشد ازش یه نکته‌هایی برداشت کرد یا مثل یک تلنگرِ شیرین، تاثیر یادآوری بعضی چیز‌ها رو داشته باشه...
قسمتی که آنا راجع به محصولات و تبلیغات صحبت می‌کنه و بخش‌های آخرِ صحبت مایک و جان رو دوست داشتم.
Zohreh Rakh
۱۴۰۲/۳/۲۱
این کتاب "جان" قهرمان قصه در کافه‌ای با سه پرسش چرا اینجا هستی؟ از مرگ می‌هراسی؟ و احساس رضایت داری؟ مواجه میشه که مجبور به تفکر برای پیدا کردن پاسخ اونها میشه.
وقتی هدف از زندگی رو پیدا کنی و برای محقق شدن اون تلاش کنی هم میفهمی که چرا به این دنیا اومدی و هم از مرگ نمی‌ترسی و اگر تلاشت رو کرده و
باشی قطعا احساس رضایت هم پیدا میکنی.
برای من اون بخش لاک پشت سبز خیلی آموزنده بود که میگفت اگه میخوای مثل لاک پشت دریایی خوب شنا کنی راحت پیش بری، باید با موج‌های ورودی که از روبه روی تو میان و منظور همون آدمها و فعالیتهای بیهوده‌ای هستند که میخوان انرژی ما رو صرف خودشون کنن و از رسیدن به هدف زندگی دورمون کنن خیلی درگیر نشی و از موج‌های خروجی که از پشت عبور میکنن و همون فرصتهای خوب هستن و ما رو در تحقق رویاهامون کمک میکنن استفاده کنیم و سریع تر باله بزنیم تا از حرکات آب به نفع خودمون استفاده کنیم.
چون اگه با آنچه که میخوای انجام بدی هماهنگ نباشی اونوقت انرژیت با خیلی چیزای دیگه تلف میشه و بعد وقتی فرصت‌های خوبی سر راهت قرار میگیره دیگه انرژی نداری که از فرصت هات استفاده کنی، بنابراین ما نباید با موجها بجنگیم بلکه باید از آن‌ها سود ببریم.
فقط یه مشکل فنی در اول فصل ۴ وجود داشت که آحتمالا یه بخشی از ابتدای این فصل حذف شده بود.
سپاس از همه‌ی افرادی که برای تهیه و نشر این مجموعه زحمت کشیدند.
نسیم افتخار
۱۴۰۲/۲/۱
سلام به دوستان کتاب خونم🍀
به نظر من کتاب فوق العاده‌ای بود، بازبان ساده و روان سه سوال اصلی زندگی رو مطرح کرد و مخاطب رو به چالش کشید. به قول یکی از دوستان، کتابش فلسفی نرم بود و می‌تونستی خیلی راحت باهاش ارتباط برقرارکنی. موسیقی متن عالی بود و صدای گوینده عزیز گیرا و دلنشین بود از طرف دیگه اسم و
کتاب طرح جلدش جذابیتش رو بیشتر می‌کرد. کجا می‌تونه بهترازیه کافه دنج باشه بافضای آروم، بوی قهوه و موسیقی ملایم تا بتونی به عمق دنیای درونت بری و هرازگاهی برگردی عقب و به راهی که اومدی یه نگاه بندازی و نویسنده کتاب با مهارت بالا تمام این فضا و حسش رو به خواننده منتقل کرد.
به نظرم قشنگ‌ترین جمله کتاب این بود: خودت زندگیتو انتخاب کن چون در غیر این صورت دیگران برات انتخاب خواهند کرد و تو مجبور میشی همه عمرت رو با انتخاب دیگران زندگی کنی.
ممنون از کتابراه عزیز
الهه حسین زاده
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب جالبی بود، موقع شنیدن کتاب حس خوبی داشتم، از اول داستان تا قسمت دیدن منوی کافه برام خیلی جالب بود واقعا حس مثبتی گرفتم بعد از اون قسمت حس کنجکاوی برای جواب سوال‌ها داشتم ٫ درکل کتاب خوبیه مختصر این کتاب یعنی خودتون باید سرنوشت رو بسازید و بدونید کارها و رفتارهاتون برای چیست؟ کار کردن در کاری و که دوست ندارید برای گرفتن حقوق خرید وسایلی که تبلیغشو دیدید و وقت نمیکنید ازش استفاده کنید؟ و در آخر کلی بدهکار میشید!! یه زندگی ساده تر رو ترجیح نمیدید یا حداقل دنبال این باشید که کاری انجام بدید که دوس دارید. از خودتون درباره‌ی کارهای که انجام میدید سوال کنید مثل سوال چرا اینجا (کافه‌ی لبه جهان) هستی؟ کتاب فلسفی و عرفانی (شناخت خود) بود.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۷/۱۷
جاذبه داستان‌سرایی کتاب با پرسش و پاسخ کاراکترهای آن در باب رسالت و مفهوم زندگی و زیست این بار دستخوش جان پی استرلکی در کتاب کافه‌ای بر لبه جهان می‌شود و کتاب با خودش مخاطب را می‌برد و همراه می‌سازد اما کتاب در رده کتابهای خودشناسی محسوب نمی‌شود.
ترجمه کتاب به نظرم ضعیف است و شاید کسی دیگر آن را و
به گونه‌ای دیگر از خانم زهرا شکوهی فر ترجمه کند جذبه دیگری بیافریند!
میعادگاه و کافه‌ای که شاید وجود نداشته باشد اما برای خلوت و در خود فرورفتن هر فردی باید از این طبیعت‌های دنج داشته باشد تا تعمقی و تاملی بر خود و خدا و دنیا داشته باشد.
کشمکش انسانهای هادی و مرید برای رسیدن به دروی قابل قبول از تکامل و توسعه در کافه‌ای بر لبه جهان دیده می‌شود که اگر از این لبه عبور نباشد انسانیت دچار روزمرگی می‌شود.
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۴/۶
کتاب خوبی بود خلاصه و مطالب کمی داشت روی مطالب اصلی خودش پا فشاری میکرد معنای زندگی
زندگی را طوری نگذرانیم که از تمام شدنش بترسیم ما وقتی می‌ترسیم که از آن لذت برده باشیم وقتی غذای خوشمزه‌ای مثل چلو کباب را داریم می‌خوریم پلو را خالی خالی میخوریم تا در آخر کباب را بخوریم اگر بعد از خوردن پلو کباب
را نتوانیم بخوریم خیلی ناراحت میشویم
اگر همه سختی‌های زندگی را به دوش بکشیم تا در دوران بازنشستگی از زندگی لذت ببریم شاید تا بازنشستگی زنده نباشیم پس هر لحظه از مرگ می‌ترسیم
فکر می‌کنم این کتاب همین را داشت میگفت می‌خواست ما بفهمیم در کنار همه کارهایمان لحظاتی به خواست دلمان زندگی کنیم لحظاتی لذت ببریم مثلا روزی یک ساعت برای خودمان برای خواسته هایمان وقت بگذاریم. فکر بدی نیست
امید صدهزاری
۱۴۰۲/۱/۱۲
این کتاب روایت زندگی مردی به نام جان است که برای کشف مفهوم زندگی و دوری از روزمرگی راهی سفری دور و دراز می‌شود. جان، نماد مردمانی است که در تب و تاب ظواهر زندگی غرق شده‌اند و هرگز در جستجوی معنای اصیل وجودی خویشتن نبوده اند؛ اما شاید یک شب، در اوج ناباوری، در مکانی غریب، با سؤالاتی روبه رو شوند که به سادگی نمی‌توانند از کنارش بگذرند.
این کتاب رو به علاقه‌مندان به آثاری با درونمایه‌های عمیق عرفانی و فلسفی پیشنهاد میکنم.
ممنون از کتابراه
Mohsen Masoud
۱۴۰۲/۵/۷
در این کتاب، مطالبی درباره بهتر شدن روش فکر کردن به فرایندهای زندگی ارایه میشود. مهمترین نکته آموزشی اش، این است که باید به زندگی فکر کرد و صرفا ناراضی بودن راه بجایی نمیبرد.
منتهی ماجرای طولانی شدن ترافیک که دلیلی بر راهیابی به کافه شد، نامفهوم است و تا آخر داستان منتظر بودیم که ربطی به ترافیک و
پیدا کند که ارتباطی پیدا نشد.
بعد اینکه، سن سال شخص و متاهل/مجرد بودنش اصلا مطرح نمیشود. واقعیت این است که بعد از ازدواج (چه خانم و چه آقا) محدودیتهای فراوانی برای انسان ایجاد میشود که میتواند تسریع کننده و یا کند کننده حرکت انسان در مسیری که مد نظرش است باشد. بهرحال، سن و شغل و تاهل، در بهترین حالت، محدودیتهایی ایجاد میکند که میتواند کمک کننده و یا مخرب افکار انسان باشد.
مژده
۱۴۰۲/۱/۱۸
واقعیت این کتابو من تجربه کردم
من کاری که عاشقشمو داشتم توی خونه جوری که هم تفریحم به جاش بود هم هروقت که دوس داشتم میتونستم درآمدمو بیشتر کنم و هروقت از لحاظ روحی تفریح میخواستم میتونستم خودمو تعطیل کنم و حتی حین کار کتابهای صوتیمو گوش کنم ولی همش انتظار یک تغییر بزرگ داشتم که بتونم پول زیاد در و
بیارم.
در نهایت رفتم سر کار. کاری که واقعا روح روانمو خسته میکرد و حتی تایمی برای تفریح و خرج کردن پولهایی که در میوردمو نداشتم.
بعد حدود یک سال از کار اومدم بیرون و برگشتم به کاری که عاشقشم و دارم کلی تلاش میکنم که به جایگاه قبلم برگردم.
هیچوقت تنها دغدغتون پول نباشه با عشق و علاقه به کارتون به وقتش پول هم میاد حتی خیلی بیشتر از تصورتون🌱
مشاهده همه نظرات 321

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان

برای دریافت کتاب صوتی کافه‌ای بر لبه جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.